Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Praktyka zarządzania - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
14 lipca 2017
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
49,90

Praktyka zarządzania - ebook

„Jeżeli chcesz przeczytać tylko jedną książkę o zarządzaniu - powtarza swoim ludziom prezes jednego z największych banków świata - to przeczytaj Praktykę zarządzania”.

Książka Praktyka zarządzania to pierwsze spojrzenie na sztukę zarządzania oraz przedsiębiorstwo jako na całość. To pierwszy opis zarządzania jako oddzielnej funkcji i specyficznej pracy oraz roli menedżera jako przedmiotu odrębnej od innych odpowiedzialności. Pokazuje przedsiębiorstwo w trzech wymiarach:

- po pierwsze jako „biznes”, czyli instytucję, która istnieje po to, by produkować wyniki ekonomiczne poza sobą samą, czyli na rynku i dla klienta;

- po drugie jako „organizację”, opartą na składniku ludzkim i mającą charakter społeczny, taką, która zatrudnia pracowników, musi ich rozwijać, płacić im, tudzież organizować ich dla produktywności, a z tego tytułu wymaga rządzenia, ucieleśniając określone wartości i formując konieczne relacje między władzą a odpowiedzialnością;

- po trzecie jako „instytucję społeczną”, osadzoną w społeczeństwie i w społeczności lokalnej, a więc znajdującą się pod wpływem interesu publicznego.

***

Ta książka zmieniła współczesny świat. Oczywiście, zarządzano i przed Druckerem. Nie brakowało menedżerów odnoszących sukcesy. Ale dopiero Peter F. Drucker odkrył światu znaczenie menedżerów i zarządzania we współczesnej gospodarce rynkowej, ukazał, jakie możliwości postępu kryją się w zarządzaniu. Sama własność prywatna nie wystarczy dziś dla sukcesów w gospodarce. Nie wystarczy i sam kapitał. Trzeba menedżerów. Co najważniejsze – ta książka w sposób żywy i przystępny informuje, co trzeba umieć i co robić dla powodzenia biznesu. Jest to książka fundamentalna dla wiedzy o zarządzaniu i nie darmo jej autora nazywa się „ojcem założycielem” zarządzania (i wręcz – jego „papieżem”). To rzeczywiście „biblia” biznesu – żywy, codzienny poradnik we wszystkich sprawach prowadzenia biznesu i zarządzania przedsiębiorstwem. Nie przystępujmy do jej czytania z kompleksem naszego zapóźnienia. Odkryjmy, ile możemy osiągnąć – dzięki wiedzy, umiejętnościom i woli sukcesu.

- Stefan Bratkowski, dziennikarz, publicysta, pisarz

***

Urodzony w Wiedniu w 1909 roku, Peter F. Drucker zdobywał wykształcenie w Austrii i Anglii. W roku 1929 rozpoczął pracę jako zagraniczny korespondent prasowy i jako ekonomista w międzynarodowym banku w Londynie. Od roku 1937 pracował w Stanach Zjednoczonych, początkowo jako ekonomista w grupie brytyjskich banków i firm ubezpieczeniowych, a następnie jako konsultant do spraw zarządzania w największych amerykańskich i zagranicznych firmach doradczych.

Prawdziwą karierę zrobił jako wykładowca i nauczyciel, najpierw jako profesor politologii i filozofii w Bennington College, a następnie przez ponad dwadzieścia lat jako profesor zarządzania w Graduate Business School of New York University.

Od roku 1971 był profesorem nauk społecznych w Claremont Graduate School w Kalifornii. Zmarł w roku 2005.

Spis treści

Okładka

Strona tytułowa

Strona redakcyjna

Spis treści

Przedmowa

Wprowadzenie. Natura zarządzania

ROZDZIAŁ 1. ROLA ZARZĄDZANIA

ROZDZIAŁ 2. ZADANIA ZARZĄDU

Główne zadanie: zarządzanie biznesem

Zarządzanie menedżerami

Zarządzanie pracownikiem i pracą

Zintegrowany charakter zarządzania

ROZDZIAŁ 3. WYZWANIA, WOBEC KTÓRYCH STOI ZARZĄDZANIE

Co to jest automatyzacja?

Automatyzacja i pracownik

Wymagania wobec zarządzania

CZĘŚĆ PIERWSZA. ZARZĄDZANIE BIZNESEM

ROZDZIAŁ 4. HISTORIA FIRMY SEARS, ROEBUCK

ROZDZIAŁ 5. CO TO JEST BIZNES?

Cel biznesu

Przedsiębiorstwo jako organ wzrostu ekonomicznego

Produktywne wykorzystanie wszystkich zasobów wytwarzających bogactwo

Funkcja zysku

ROZDZIAŁ 6. CZYM JEST NASZ BIZNES I CZYM BYĆ POWINIEN?

„Czym jest nasz biznes?” – najważniejsze pytanie w fazie powodzenia biznesu

Kim jest klient?

Co jest wartością w pojęciu klienta?

Czym będzie nasz biznes?

Czym nasz biznes być powinien?

ROZDZIAŁ 7. CELE BIZNESU

Jak ustalać cele?

Pozycja rynkowa

Innowacje

Produktywność i wartość dodana

Zasoby fizyczne i finansowe

Ile rentowności?

Pozostałe dziedziny kluczowe

Czasowy zasięg celów

Równoważenie celów

ROZDZIAŁ 8. DZISIEJSZE DECYZJE DLA JUTRZEJSZYCH REZULTATÓW

Jak ominąć cykl koniunkturalny

Menedżerowie jutra jako jedyne realne zabezpieczenie

ROZDZIAŁ 9. ZASADY PRODUKCJI

Trzy systemy produkcji

Produkcja jednostkowa

Masowa produkcja „w starym” i „w nowym stylu”

Proces ciągły

Automatyzacja – rewolucja czy stopniowa zmiana?

CZĘŚĆ DRUGA. ZARZĄDZANIE MENEDŻERAMI

ROZDZIAŁ 10. HISTORIA FORDA

Odbudowa zarządzania u Forda

Co to znaczy – zarządzać menedżerami?

ROZDZIAŁ 11. ZARZĄDZANIE PRZEZ CELE I SAMOKONTROLĘ

Gdy szef sprowadza ludzi na manowce

Jakie powinny być cele menedżera?

Zarządzanie przez zrywy

Samokontrola przez pomiar

Filozofia zarządzania

ROZDZIAŁ 12.MENEDŻEROWIE MUSZĄ ZARZĄDZAĆ

Na czym polega praca menedżera?

Kompetencje menedżera

Menedżer i jego przełożony

ROZDZIAŁ 13. DUCH ORGANIZACJI

Potrzeba oceny

Wynagrodzenie i bodziec

Przesadny nacisk na awanse

Racjonalny system awansów

Karta praw i obowiązków kierownictwa

Co z przywództwem

ROZDZIAŁ 14. NACZELNY A RADA NADZORCZA

Ile jest dezorganizacji w tej pracy

Iluzja jednoosobowego kierownictwa

Jak zorganizować zespół kierowniczy?

Rada nadzorcza

ROZDZIAŁ 15. FORMOWANIE MENEDŻERÓW

Czym nie jest rozwijanie menedżerów

Jak rozwijać menedżerów

CZĘŚĆ TRZECIA STRUKTURA ZARZĄDZANIA

ROZDZIAŁ 16. JAKI RODZAJ STRUKTURY?

Analiza działań

Analiza decyzji

Analiza odniesień

ROZDZIAŁ 17. BUDOWANIE STRUKTURY

Dwie zasady strukturalne

Słabości organizacji funkcjonalnej

Decentralizacja federacyjna

Zasady jej stosowania

Decentralizacja funkcjonalna

Wspólnota obywatelska w warunkach decentralizacji

Symptomy złej organizacji

ROZDZIAŁ 18. BIZNES MAŁY, DUŻY I ROZWIJAJĄCY SIĘ

Jak duże jest duże?

Cztery stopnie rozmiaru firmy

Jak duże jest za duże?

Kłopoty z małą firmą

Kłopoty z wielkością

Sztaby usługowe i ich królestwa

Jak organizować prace usługowe

Problem największy: wzrost

CZĘŚĆ CZWARTA. ZARZĄDZANIE PRACOWNIKIEM I PRACĄ

ROZDZIAŁ 19. OPOWIEŚĆ O IBM

Innowacje IBM

ROZDZIAŁ 20. ZATRUDNIANIE CAŁEGO CZŁOWIEKA

Pracownik jako bogactwo

Wymiar ekonomiczny

ROZDZIAŁ 21. CZY ZARZĄDZANIE KADRAMI ZBANKRUTOWAŁO?

Co osiągnięto w administrowaniu personelem?

Odkrycia, które dała teoria stosunków międzyludzkich, i jej ograniczenia

Czy zarządzanie personelem zbankrutowało?

ROZDZIAŁ 22. ORGANIZACJA LUDZKA DLA SZCZYTOWYCH OSIĄGNIĘĆ

Jak zmajstrować stanowisko pracy

Linia montażowa – inżynieria niesprawna

Zasady integracji

Organizowanie ludzi do pracy

Umiejscowienie pracownika

ROZDZIAŁ 23. MOTYWOWANIE DO SZCZYTOWYCH OSIĄGNIĘĆ

Pracownik odpowiedzialny

Menedżerskie poczucie perspektywy

Aktywność społeczności zakładowej

ROZDZIAŁ 24. WYMIAR EKONOMICZNY

Opór wobec zysku

ROZDZIAŁ 25. ŚREDNI DOZÓR

Dzisiejsze pomieszanie pojęć

Czego potrzebuje średni dozór

Czym powinna być ta praca

ROZDZIAŁ 26. PROFESJONAŁ (GŁÓWNY SPECJALISTA I INNI TACY)

Ani zarząd, ani siła robocza

Potrzeby specjalisty

CZĘŚĆ PIĄTA CO TO ZNACZY BYĆ MENEDŻEREM

ROZDZIAŁ 27. MENEDŻER I JEGO PRACA

Praca menedżera

Informacja: narzędzie menedżera

Jak użytkować swój czas

Zasoby menedżera: ludzie

Co tworzy menedżera?

ROZDZIAŁ 28. PODEJMOWANIE DECYZJI

Definiowanie problemu

Analizowanie problemu

Wypracowanie wariantów rozwiązań

Jak znaleźć najlepsze rozwiązanie

Jak nadać decyzji skuteczność

ROZDZIAŁ 29. MENEDŻER PRZYSZŁOŚCI

Nowe zadania

Ale człowiek ten sam

Przygotowanie menedżera jutra

WNIOSKI. SFERY ODPOWIEDZIALNOŚCI W ZARZĄDZANIU

Społeczne reperkusje decyzji biznesu

Menedżerowie jako grupa przywódcza

Posłowie

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8087-742-9
Rozmiar pliku: 9,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: