Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

Prawa i obowiązki lekarza wobec roszczeniowego pacjenta - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
16 września 2023
79,00
7900 pkt
punktów Virtualo

Prawa i obowiązki lekarza wobec roszczeniowego pacjenta - ebook

Złość, niezadowolenie, agresja, alkohol lub inne środki odurzające, a czasem zwykłe nierozumienie. To wszystko, z czym personel medyczny na co dzień styka się w swojej pracy. Pacjenci w sytuacjach stresowych ulegają emocjom. Z książki dowiesz się czy lekarz może odmówić wykonania świadczenia zdrowotnego wobec agresywnego pacjenta; jak postępować z trudnym pacjentem; jak komunikować się z pacjentem, by efektywnie przeprowadzić wywiad lekarski; z jakiej ochrony prawnej może skorzystać lekarz; jakich praw pacjenta musi przestrzegać lekarz i co grozi mu za ich naruszenie.

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8344-203-7
Rozmiar pliku: 641 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Rozdział 1. Obsługa pacjenta

1.1. Jak nie dopuścić do najczęstszych błędów przy rejestracji pacjenta

Właściwe wprowadzenie danych pacjenta, weryfikacja jego ubezpieczenia przez system EWUŚ bądź inne potwierdzenie uprawnień, wskazanie trybu przyjęcia – to ważne elementy rejestracji pacjenta. Na co jeszcze trzeba zwrócić uwagę, aby nie popełnić błędów?

Można wyodrębnić kilka grup błędów, które najczęściej popełniane są w przebiegu procesu rejestracji pacjenta, a skutkują odmową płatności przez NFZ.

Jedną z najczęściej popełnianych pomyłek jest wprowadzenie niepełnych lub niepoprawnych danych pacjenta. Należy zaznaczyć, że zakres danych przekazywanych do NFZ w celach rozliczeniowych jest szerszy od zakresu danych, które pacjent podaje na potrzeby prowadzenia dokumentacji medycznej.

Do rozliczenia konieczne jest podanie nie tylko imienia i nazwiska, PESEL-u, daty urodzenia i płci (choć wynikają one z konstrukcji numeru PESEL), ale również pełnego adresu, z oznaczeniem kodu pocztowego, nazwy ulicy, numeru domu i lokalu oraz nazwy gminy, powiatu i województwa.

Poza tym do NFZ przekazuje się numer telefonu lub adres poczty elektronicznej – jeżeli go wskazano, a w przypadku gdy pacjent jest osobą małoletnią, całkowicie ubezwłasnowolnioną lub niezdolną do świadomego wyrażenia zgody – dodatkowo imię i nazwisko przedstawiciela ustawowego albo opiekuna faktycznego.

NFZ wymaga również oznaczenia odpowiednimi kodami wielu innych informacji, m.in. trybu przyjęcia opisanego jako nagły albo na podstawie skierowania klasyfikującego pacjentów w kategoriach „pilny” i „stabilny” oraz kodu tytułu uprawnienia do świadczeń finansowanych ze środków publicznych. Czasem dochodzi jeszcze numer karty DiLO. Dotyczy on wyłącznie osoby ubiegającej się o zrealizowanie na jej rzecz świadczenia finansowanego przez NFZ i są to dane wyjściowe do zarejestrowania pacjenta, które trzeba wprowadzić do systemu umożliwiającego dokumentowanie udzielonych świadczeń i w dalszym etapie je rozliczyć.

Inna grupa błędów wynika z konieczności weryfikacji pacjentów pod kątem aktualnych uprawnień do świadczeń finansowanych ze środków publicznych, czyli sprawdzenia ubezpieczenia przy wykorzystaniu systemu EWUŚ. Trudności zaczynają się, gdy nie uzyskujemy potwierdzenia ubezpieczenia, co oznacza, że trzeba zwrócić się do pacjenta, aby udokumentował swoje prawo do bezpłatnych świadczeń.

Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji

Tematy publikacji w pełnej wersji

Rozdział 1. Obsługa pacjenta

Rozdział 2. Prawa pacjenta

Rozdział 3. Trudny pacjent

Rozdział 4. Komunikacja z pacjentem

Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij