Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Prawo administracyjne - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 lipca 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
67,00

Prawo administracyjne - ebook

Podręcznik zawiera wszystkie kluczowe zagadnienia prawa administracyjnego. Autor w przystępny sposób przybliża najważniejsze pojęcia i aspekty tej dziedziny prawa, uwzględniając przy tym najnowszy dorobek doktryny i orzecznictwa.

Czytelnik odnajdzie tu m.in.:
– kluczowe definicje, cechy, źródła i zasady prawa administracyjnego;
– zagadnienia związane z administracją publiczną, rządową oraz z samorządem terytorialnym;
– formy kontroli administracji publicznej;
– rozważania na temat relacji między administracją publiczną a sferą zewnętrzną;
– zagadnienia związane z aksjologią oraz etyką administrowania.

Ciekawym uzupełnieniem książki są zabawne rysunki nawiązujące do poruszanych w publikacji treści.

Podręcznik jest systematycznym i kompletnym wykładem podstawowego kursu prawa administracyjnego w zakresie tak zwanej części ogólnej, przeznaczonym dla studentów prawa i administracji. Publikacja jest bardzo ceniona przez czytelników i doczekała się już 10. wydania.

Strefa Studenta

Spis treści

Wykaz skrótów  | str. 17

Wstęp  | str. 19

 

Część pierwsza 

Zagadnienia ogólne 

 

Rozdział pierwszy 

Administracja  | str. 29

  1. Uwagi ogólne  | str. 29
  2. Poszukiwanie zamkniętej definicji administracji publicznej  | str. 33
  3. Opisywanie administracji publicznej przez jej cechy  | str. 37

3.1.  Działanie w imieniu państwa  | str. 37

3.2.  Interes publiczny i indywidualny  | str. 38

3.3.  Władztwo administracyjne  | str. 46

3.4.  Pozostałe cechy administracji publicznej  | str. 48

 

Rozdział drugi 

Prawo administracyjne  | str. 50

  1. Poszukiwanie definicji prawa administracyjnego  | str. 50

1.1.  Definiowanie  | str. 50

1.2.  Tendencje  | str. 52

1.3.  Przedmiot prawa administracyjnego  | str. 56

  1. Cechy prawa administracyjnego  | str. 58

2.1.  Prawo administracyjne jako prawo publiczne  | str. 58

2.2.  Bezwzględnie obowiązujący (wiążący) charakter norm  | str. 62

2.3.  Zasada aktualności  | str. 65

2.4.  Dwa sposoby ustalania treści zachowań  | str. 65

2.5.  Problem niesporności  | str. 67

2.6.  Inne cechy prawa administracyjnego  | str. 70

2.7.  Cechy prawa administracyjnego na tle koncepcji T. Bąkowskiego  | str. 71

  1. Normy prawa administracyjnego  | str. 72
  2. Sankcje w prawie administracyjnym  | str. 75
  3. System prawa administracyjnego  | str. 79
  4. Granice prawa administracyjnego  | str. 92

6.1.  Styk z prawem konstytucyjnym  | str. 94

6.2.  Styk z prawem cywilnym  | str. 96

6.3.  Styk z prawem karnym  | str. 96

 

Rozdział trzeci 

Tworzenie prawa administracyjnego – źródła prawa  | str. 100

  1. Zagadnienia ogólne  | str. 100

1.1.  Pojęcie źródeł prawa administracyjnego i pojęcia pokrewne  | str. 100

1.2.  Koncepcje zamkniętego i otwartego systemu źródeł prawa  | str. 103

1.3.  Prawo zewnętrzne i prawo wewnętrzne  | str. 107

  1. Konstytucyjne kategorie powszechnie obowiązujących źródeł prawa administracyjnego  | str. 108

2.1.  Konstytucja  | str. 108

2.1.1.  Znaczenie Konstytucji dla prawa administracyjnego  | str. 108

2.1.2.  Problem bezpośredniego stosowania Konstytucji przez organy administracji publicznej  | str. 112

2.2.  Ustawa  | str. 115

2.3.  Rozporządzenia z mocą ustawy  | str. 116

2.4.  Umowy międzynarodowe  | str. 117

2.5.  Prawo Unii Europejskiej  | str. 118

2.5.1.  Prawo Unii Europejskiej a prawo wewnętrzne  | str. 118

2.5.2.  Podział prawa unijnego i kategorie aktów  | str. 120

2.6.  Rozporządzenia  | str. 124

2.6.1.  Istota rozporządzenia  | str. 124

2.6.2.  Upoważnienie ustawowe  | str. 125

2.6.3.  Wykonawczy charakter rozporządzenia  | str. 127

2.6.4.  Organy wydające rozporządzenia  | str. 128

2.7.  Wysłuchanie publiczne  | str. 129

2.8.  Akty prawa miejscowego  | str. 129

2.8.1.  Wprowadzenie  | str. 129

2.8.2.  Konstytucyjne cechy aktów prawa miejscowego  | str. 130

2.8.3.  Kategorie aktów prawa miejscowego  | str. 132

2.8.4.  Gminne prawo miejscowe  | str. 133

2.8.5.  Odrębności regulacji dotyczących innych organów wydających akty prawa miejscowego  | str. 137

  1. Prawo wewnętrzne  | str. 139
  2. Tak zwane swoiste kategorie źródeł prawa administracyjnego  | str. 141

4.1.  Akty planowania  | str. 141

4.1.1.  Uwagi ogólne  | str. 141

4.1.2.  Cechy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego  | str. 143

4.2.  Statuty i regulaminy  | str. 144

4.3.  Normy techniczne  | str. 145

  1. Publikacja i promulgacja źródeł prawa  | str. 145

5.1.  Zasady promulgacji i publikacji źródeł prawa  | str. 145

5.2.  Dzienniki urzędowe  | str. 147

  1. Tak zwane niezorganizowane źródła prawa administracyjnego  | str. 148

6.1.  Zwyczaj  | str. 148

6.2.  Prawo sędziowskie  | str. 150

 

Rozdział czwarty 

Zasady ogólne prawa administracyjnego  | str. 154

  1. Istota zasad ogólnych  | str. 154
  2. Wybór zasad ogólnych prawa administracyjnego  | str. 156

2.1.  Niektóre zasady wywodzące się z reguł demokratycznego państwa prawnego  | str. 156

2.1.1.  Zasada praworządności (legalności)  | str. 156

2.1.2.  Zasada lex retro non agit  | str. 156

2.1.3.  Zasada ochrony praw dobrze (słusznie) nabytych  | str. 157

2.1.4.  Zasada prawa do sądu  | str. 157

2.1.5.  Zasada pomocniczości (subsydiarności)  | str. 158

2.1.6.  Zasada proporcjonalności  | str. 159

2.1.7.  Zasada zrównoważonego rozwoju  | str. 161

2.2.  Niektóre zasady odnoszące się do organów administracji publicznej  | str. 162

2.2.1.  Zasada dobrej administracji  | str. 162

2.2.2.  Zasada kompetencyjności  | str. 163

2.2.3.  Zasada zespolenia administracyjnego  | str. 163

2.2.4.  Zasada efektywności  | str. 164

2.3.  Zasady ogólne Kodeksu postępowania administracyjnego  | str. 164

 

Część druga 

Ustrojowe prawo administracyjne  

 

Rozdział piąty 

Podmioty administracji publicznej  | str. 169

  1. Uwagi ogólne  | str. 169
  2. Organy administracji publicznej  | str. 171

2.1.  Pojęcie organu administracji publicznej  | str. 171

2.2.  Kompetencja organu administracji publicznej  | str. 174

2.3.  Formy przekazywania kompetencji administracyjnej  | str. 176

2.3.1.  Konstrukcje prawne  | str. 176

2.3.2.  Porozumienie administracyjne  | str. 178

2.4.  Organ administrujący  | str. 182

2.5.  Rodzaje organów administracji publicznej  | str. 184

2.5.1.  Organy państwowe, rządowe i samorządowe  | str. 184

2.5.2.  Podziały organów ze względu na szczeblową budowę aparatu administracyjnego  | str. 184

2.5.3.  Rodzaje organów ze względu na sposób ich kreowania  | str. 186

2.5.4.  Organy jednoosobowe i organy kolegialne  | str. 187

2.5.5.  Inne podziały  | str. 188

2.6.  Urząd  | str. 188

2.7.  Refleksja końcowa  | str. 189

  1. Samorząd  | str. 189

3.1.  Pojęcie samorządu  | str. 189

3.2.  Rodzaje samorządu  | str. 191

3.2.1.  Samorząd powszechny – terytorialny  | str. 191

3.2.2.  Samorządy specjalne  | str. 193

  1. Zakłady administracyjne (publiczne)  | str. 194

4.1.  Pojęcie zakładu administracyjnego  | str. 194

4.2.  Władztwo zakładowe  | str. 195

4.3.  Inne cechy zakładów publicznych  | str. 196

4.4.  Rodzaje zakładów publicznych  | str. 197

  1. Katalog innych podmiotów administracji publicznej  | str. 200

5.1.  Przedsiębiorstwa  | str. 201

5.2.  Agencje  | str. 201

5.3.  Spółki prawa publicznego  | str. 203

5.4.  Fundacje prawa publicznego  | str. 203

5.5.  Fundusze państwowe  | str. 204

  1. Wykonywanie funkcji publicznych i realizacja zadań publicznych przez organizacje społeczne  | str. 204
  2. Prywatyzacja funkcji administracji publicznej i zadań publicznych  | str. 207

 

Rozdział szósty 

Struktura administracji publicznej i związki między jej podmiotami  | str. 210

  1. Uwagi ogólne  | str. 210
  2. Struktura administracji publicznej  | str. 210

2.1.  Struktura resortowa (pionowa)  | str. 210

2.1.1.  Resort administracyjny  | str. 210

2.1.2.  Działy administracji rządowej  | str. 212

2.2.  Struktura terytorialna (pozioma)  | str. 214

2.2.1.  Pojęcie i przesłanki podziału terytorialnego państwa  | str. 214

2.2.2.  Rodzaje podziałów terytorialnych  | str. 214

2.2.3.  Podział zasadniczy  | str. 215

2.2.4.  Podział pomocniczy  | str. 218

2.2.5.  Podziały specjalne i obszary specjalne  | str. 218

  1. Związki między podmiotami administrującymi  | str. 219

3.1.  Centralizacja i decentralizacja  | str. 219

3.1.1.  Centralizacja  | str. 220

3.1.2.  Decentralizacja  | str. 221

3.2.  Koncentracja i dekoncentracja  | str. 224

3.3.  Pojęcia określające wzajemny sposób oddziaływania podmiotów administrujących  | str. 225

3.3.1.  Kierownictwo  | str. 225

3.3.2.  Nadzór  | str. 227

3.3.3.  Kontrola  | str. 228

3.3.4.  Zwierzchnictwo i zespolenie  | str. 228

3.3.5.  Koordynacja  | str. 230

3.3.6.  Współdziałanie  | str. 231

 

Rozdział siódmy 

Administracja rządowa  | str. 235

  1. Centralne organy administrujące poza administracją rządową  | str. 235

1.1.  Prezydent RP i organy mu podległe  | str. 235

1.2.  Organy centralne podległe Sejmowi RP  | str. 236

  1. Centralna administracja rządowa  | str. 237

2.1.  Rada Ministrów  | str. 237

2.1.1.  Istota, skład i powoływanie  | str. 237

2.1.2.  Zadania i kompetencje  | str. 238

2.1.3.  Tryb pracy Rady Ministrów  | str. 239

2.1.4.  Członkowie Rady Ministrów  | str. 239

2.1.5.  Organy wewnętrzne Rady Ministrów  | str. 240

2.1.6.  Pełnomocnicy rządu  | str. 241

2.2.  Prezes Rady Ministrów  | str. 242

2.3.  Ministrowie  | str. 243

2.3.1.  Istota funkcji ministra  | str. 243

2.3.2.  Zakres działania ministrów  | str. 243

2.3.3.  Minister a jednostki podporządkowane  | str. 244

2.3.4.  Minister jako organ administracji publicznej  | str. 245

2.3.5.  Ministerstwo i organy pomocnicze ministrów  | str. 245

2.4.  Komitety  | str. 246

2.5.  Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji  | str. 246

2.6.  Rada Polityki Pieniężnej  | str. 247

2.7.  Organy centralne  | str. 247

  1. Terenowa administracja rządowa  | str. 249

3.1.  Uwagi ogólne  | str. 249

3.2.  Katalog organów wykonujących zadania administracji rządowej w województwie  | str. 250

3.3.  Wojewoda  | str. 252

3.3.1.  Charakter prawny wojewody i jego funkcje  | str. 252

3.3.2.  Kompetencje wojewody  | str. 254

3.3.3.  Status osobowy wojewody  | str. 256

3.3.4.  Organy pomocnicze wojewody  | str. 257

3.4.  Wojewódzka administracja zespolona  | str. 258

3.4.1.  Podmioty wojewódzkiej administracji zespolonej  | str. 258

3.4.2.  Zwierzchnictwo i kompetencje wojewody jako zwierzchnika rządowej administracji zespolonej  | str. 259

3.5.  Wojewódzka administracja niezespolona  | str. 262

 

Rozdział ósmy 

Samorząd terytorialny  | str. 264

  1. Zagadnienia ogólne  | str. 264

1.1.  Podstawowe elementy konstrukcyjne polskiego samorządu terytorialnego  | str. 264

1.1.1.  Wspólnota mieszkańców – element podmiotowy  | str. 264

1.1.2.  Trójszczeblowość – element przedmiotowy  | str. 265

1.1.3.  Inne elementy konstrukcyjne  | str. 267

1.2.  Podstawy prawne działania samorządu terytorialnego  | str. 268

1.3.  Zasady funkcjonowania samorządu terytorialnego  | str. 269

1.3.1.  Zasada pomocniczości i zasada decentralizacji  | str. 269

1.3.2.  Zasada samodzielności  | str. 271

  1. Zadania  | str. 275

2.1.  Pojęcie zadań samorządu terytorialnego i ich podstawowa klasyfikacja  | str. 275

2.2.  Zadania własne gminy i ich katalog  | str. 278

2.3.  Zadania zlecone i zadania powierzone gminie  | str. 279

2.4.  Zadania własne powiatu i ich katalog  | str. 280

2.5.  Zadania zlecone i zadania powierzone powiatowi  | str. 282

2.6.  Inne zadania powiatu  | str. 283

2.7.  Zadania miasta na prawach powiatu  | str. 283

2.8.  Zadania samorządu województwa  | str. 283

2.8.1.  Podział zadań z administracją rządową  | str. 283

2.8.2.  Strategia rozwoju województwa i polityka rozwoju województwa  | str. 284

2.8.3.  Zadania własne województwa  | str. 285

2.8.4.  Zadania zlecone województwu  | str. 285

  1. Władze i organy samorządu terytorialnego  | str. 286

3.1.  Władze i organy  | str. 286

3.2.  Klasyfikacja organów jednostek samorządu terytorialnego  | str. 286

3.3.  Gmina  | str. 288

3.3.1.  Rada gminy  | str. 288

3.3.2.  Organ wykonawczy gminy  | str. 291

3.3.3.  Radni  | str. 295

3.3.4.  Organy i jednostki pomocnicze w gminie  | str. 296

3.3.5.  Gminy o specjalnym statusie  | str. 297

3.4.  Powiat  | str. 300

3.4.1.  Rada powiatu (ważniejsze odrębności)  | str. 300

3.4.2.  Organ wykonawczy powiatu  | str. 301

3.4.3.  Starosta  | str. 303

3.4.4.  Powiatowa administracja zespolona  | str. 304

3.5.  Województwo samorządowe  | str. 306

3.5.1.  Sejmik wojewódzki (ważniejsze odrębności)  | str. 306

3.5.2.  Organ wykonawczy województwa  | str. 307

3.5.3.  Marszałek województwa  | str. 308

3.5.4.  Zespolenie w samorządzie województwa  | str. 308

  1. Referendum lokalne  | str. 309

4.1.  Pojęcie referendum lokalnego  | str. 309

4.2.  Rodzaje referendum lokalnego  | str. 309

4.3.  Ważniejsze elementy postępowania referendalnego  | str. 311

4.4.  Wynik referendum lokalnego i jego skutki  | str. 313

  1. Konsultacje społeczne  | str. 314
  2. Związki i porozumienia komunalne  | str. 315

6.1.  Postulat współdziałania jednostek samorządu terytorialnego  | str. 315

6.2.  Związki komunalne  | str. 315

6.3.  Porozumienia komunalne  | str. 318

6.4.  Związek metropolitalny  | str. 319

6.5.  Stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego  | str. 320

6.6.  Zrzeszenia międzynarodowe  | str. 321

  1. Mienie komunalne i gospodarka finansowa jednostek samorządu terytorialnego  | str. 322

7.1.  Pojęcie mienia komunalnego, rzeczy publiczne  | str. 322

7.2.  Nabywanie mienia komunalnego  | str. 323

7.3.  Zasady zarządzania mieniem samorządowym  | str. 325

7.4.  Gospodarka finansowa  | str. 326

  1. Nadzór nad działalnością samorządu terytorialnego  | str. 328

8.1.  Ogólna charakterystyka  | str. 328

8.1.1.  Kryterium nadzoru  | str. 328

8.1.2.  Organy nadzoru  | str. 331

8.1.3.  Zakres nadzoru  | str. 331

8.2.  Środki nadzoru  | str. 332

8.2.1.  Terminologia  | str. 332

8.2.2.  Rozstrzygnięcia nadzorcze i inne środki nadzoru wojewody (regionalnych izb obrachunkowych)  | str. 333

8.2.3.  Środki nadzoru Prezesa Rady Ministrów  | str. 337

8.3.  Pozostałe unormowania ustaw samorządowych związane z nadzorem  | str. 338

  1. Samorządowe kolegia odwoławcze  | str. 340

9.1.  Uwagi ogólne  | str. 340

9.2.  Samorządowe kolegia odwoławcze jako organy administracji publicznej  | str. 342

9.3.  Samorządowe kolegia odwoławcze jako jednostki organizacyjne  | str. 343

 

Część trzecia 

Administracja w stosunkach zewnętrznych 

 

Rozdział dziewiąty 

Działania administracji publicznej i ich formy  | str. 347

  1. Uwagi wprowadzające  | str. 347
  2. Pojęcie działania i pojęcie formy działania administracji  | str. 350
  3. Klasyfikacja form działania administracji  | str. 351

3.1.  Kryterium władztwa  | str. 351

3.2.  Kryterium skutku prawnego  | str. 353

3.3.  Kryterium stosunku do obowiązującego prawa  | str. 354

3.4.  Kryterium charakteru działania prawnego  | str. 355

3.5.  Kryterium sfery skutku prawnego  | str. 355

3.6.  Kryterium adresata skutku prawnego  | str. 356

  1. Nowe rodzaje prawnych form działania administracji  | str. 357

 

Rozdział dziesiąty 

Podmioty relacji zewnętrznych  | str. 360

  1. Uwagi wprowadzające  | str. 360
  2. Stosunek administracyjnoprawny  | str. 360

2.1.  Pojęcie  | str. 360

2.2.  Podmioty  | str. 362

2.3.  Przedmiot i treść  | str. 366

2.4.  Powstanie stosunku administracyjnoprawnego i jego ustanie  | str. 367

2.5.  Kategorie stosunków administracyjnoprawnych  | str. 368

2.5.1.  Stosunki materialnoprawne i procesowe  | str. 368

2.5.2.  Stosunki sporne  | str. 372

2.5.3.  Stosunki potencjalne i realne  | str. 372

2.5.4.  Stosunki zewnętrzne i wewnętrzne  | str. 373

2.5.5.  Tak zwane szczególne stosunki władcze  | str. 374

2.5.6.  Inne kategorie  | str. 374

  1. Sytuacja administracyjnoprawna  | str. 375
  2. Triada Bernatzika  | str. 376

4.1.  Interes faktyczny (zwykły)  | str. 377

4.2.  Interes prawny (kwalifikowany)  | str. 379

4.3.  Publiczne prawa podmiotowe  | str. 383

  1. Współczesne możliwości uzupełniania triady Bernatzika  | str. 390

5.1.  Uzasadnione oczekiwania  | str. 390

5.2.  Prawa refleksowe  | str. 392

 

Rozdział jedenasty 

Akt administracyjny  | str. 394

  1. Pojęcie aktu administracyjnego  | str. 394
  2. Decyzja administracyjna  | str. 396

2.1.  Problem normatywnego definiowania decyzji administracyjnej  | str. 397

2.2.  Decyzja administracyjna a wyrok sądowy  | str. 399

  1. Klasyfikacje aktów administracyjnych (decyzji)  | str. 400

3.1.  Kryteria podziału związane z adresatem  | str. 401

3.2.  Kryteria podziału związane z przesłankami prawnymi  | str. 401

3.3.  Kryteria podziału związane z treścią  | str. 404

3.4.  Inne kategorie aktów administracyjnych  | str. 405

  1. Mechanizm powstawania aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 406

4.1.  Uwagi wprowadzające  | str. 406

4.2.  Fakt a prawo  | str. 407

4.3.  Impuls do wydania aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 409

4.4.  Wybór wstępny  | str. 410

4.5.  Fakty  | str. 410

4.6.  Prawo  | str. 412

4.7.  Dowodzenie faktów i wykładnia prawa  | str. 415

4.8.  Stan faktyczny i stan prawny sprawy  | str. 417

4.9.  Subsumcja  | str. 417

  1. Luzy decyzyjne  | str. 418

5.1.  Wyważanie  | str. 418

5.2.  Dyskrecjonalność  | str. 420

5.3.  Uznanie administracyjne  | str. 421

5.3.1.  Geneza uznania administracyjnego – swobodne uznanie  | str. 423

5.3.2.  Sposoby formułowania upoważnień do uznania administracyjnego  | str. 427

5.3.3.  Kontrola uznania administracyjnego przez sąd administracyjny  | str. 429

  1. Inne elementy subiektywizmu w mechanizmie przygotowania aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 431
  2. Problem upływu czasu w przygotowaniu aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 432
  3. Zawartość aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 433
  4. Obowiązywanie aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 436

9.1.  Obowiązywanie prawidłowego aktu administracyjnego w czasie  | str. 437

9.2.  Wygaśnięcie aktu administracyjnego  | str. 438

9.3.  Uchylenie aktu administracyjnego  | str. 439

  1. Wadliwość aktu administracyjnego (decyzji)  | str. 443

10.1.  Pojęcie wadliwości aktu  | str. 443

10.2.  Gradacja wad aktu administracyjnego  | str. 443

10.3.  Rozróżnianie wad aktu administracyjnego  | str. 444

10.4.  Zawartość aktu administracyjnego a jego wadliwość  | str. 447

 

Rozdział dwunasty 

Inne formy stosowania prawa administracyjnego  | str. 451

  1. Akty i czynności egzekucyjne  | str. 451

1.1.  Uwagi ogólne  | str. 451

1.2.  Formy działania organu egzekucyjnego  | str. 452

  1. Tak zwane działania bezpośrednio zobowiązujące  | str. 453

2.1.  Pojęcie  | str. 453

2.2.  Charakterystyka  | str. 454

2.3.  Ochrona adresata  | str. 456

  1. Dwustronne i wielostronne działania administracji  | str. 457

3.1.  Uwagi ogólne  | str. 457

3.2.  Umowa cywilnoprawna  | str. 459

3.3.  Umowa administracyjna  | str. 459

3.3.1.  Istota umowy administracyjnej i jej wartość  | str. 459

3.3.2.  Umowa administracyjna w Niemczech  | str. 461

3.3.3.  Umowa administracyjna we Francji  | str. 464

3.3.4.  Formy zbliżone do umowy administracyjnej w prawie polskim  | str. 464

  1. Ugoda administracyjna  | str. 466

4.1.  Pojęcie ugody administracyjnej  | str. 466

4.2.  Regulacja prawna i przesłanki zawarcia ugody administracyjnej  | str. 467

4.3.  Skutki ugody  | str. 468

  1. Przyrzeczenie administracyjne  | str. 469
  2. Działania faktyczne administracji  | str. 471
Kategoria: Literatura akademicka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-806-7
Rozmiar pliku: 5,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: