Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Prawo administracyjne - zagadnienia ogólne i ustrojowe - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
18 maja 2022
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
67,00

Prawo administracyjne - zagadnienia ogólne i ustrojowe - ebook

Ico_Gray_17.gif [486 B] Podręcznik podzielony został na trzy części:
• pierwsza koncentruje uwagę na tytułowych zagadnieniach ogólnych prawa administracyjnego, zarówno klasycznych, jak i relatywnie nowych;
• druga skupia się na ustrojowym prawie administracyjnym, uwzględniając wątki europeizacyjne i globalizacyjne,
• trzecia omawia zagadnienia ogólne i ustrojowe na przykładzie wybranych regulacji materialnego prawa administracyjnego, zestawiając pojęcia-narzędzia, instytucje z ustawami z zakresu materialnego prawa administracyjnego.

W publikacji połączono analizę zagadnień ogólnych i ustrojowych z podejściem law in action – weryfikacją omawianych instytucji i pojęć-narzędzi, co ułatwia zrozumienie i przyswojenie materiału.

 Ico_Gray_6.gif [752 B] Podręcznik jest przeznaczony dla studentów studiów prawniczych i administracyjnych oraz ekonomicznych, a także profilowanych administracyjnie studiów podyplomowych. Będzie też cenną lekturą dla przedstawicieli zawodów prawniczych, pracowników administracji publicznej oraz przedstawicieli nauki prawa administracyjnego.

Spis treści

Wykaz skrótów  | str. 15

 

Przedmowa  | str. 27

 

Część pierwsza

 

ZAGADNIENIA OGÓLNE

 

Rozdział I

Administracja publiczna. Tradycja a współczesność  | str. 35

1. Geneza  | str. 35

2. Ewolucja i modele  | str. 40

2.1. Administracja w ujęciu państwa dobrobytu  | str. 41

2.2. Administracja w ujęciu nowego zarządzania publicznego  | str. 43

2.3. Administracja w ujęciu współrządzenia (governance)  | str. 44

2.4. Ujęcia administracji a praworządność materialna  | str. 46

3. Sposoby definiowania administracji publicznej  | str. 47

3.1. Konieczność uwzględnienia dorobku innych nauk  | str. 47

3.2. Definicje administracji publicznej  | str. 49

4. Funkcje i główne sfery działania administracji publicznej  | str. 54

4.1. Charakter i kategorie funkcji administracji  | str. 55

4.2. Główne sfery działania administracji publicznej  | str. 56

4.2.1. Policja administracyjna  | str. 57

4.2.2. Reglamentacja  | str. 58

4.2.3. Administracja świadcząca  | str. 59

4.2.4. Regulacja  | str. 61

5. Administracja publiczna a społeczeństwo obywatelskie  | str. 62

6. Administracja publiczna a grupy interesu (grupy nacisku)  | str. 66

7. Tendencje w badaniu porównawczym administracji publicznej i prawa administracyjnego  | str. 70

 

Rozdział II

Istota i kierunki rozwoju prawa administracyjnego  | str.  88

1. Określenie prawa administracyjnego  | str.  88

2. Sposoby klasyfikowania norm prawa administracyjnego  | str.  94

3. Zasady ogólne prawa administracyjnego  | str.  97

4. Stosunek prawa administracyjnego do innych gałęzi prawa  | str. 105

5. Perspektywy rozwoju prawa administracyjnego. Z refleksji ogólnych  | str. 107

 

Rozdział III

Podstawowe instytucje prawa administracyjnego. Zagadnienia teoretyczno-prawne  | str. 114

1. Stosunek administracyjnoprawny  | str. 114

1.1. Pojęcie i rodzaje stosunku administracyjnoprawnego  | str. 114

1.1.1. Podmiot stosunku prawnego  | str. 117

1.1.2. Przedmiot stosunku administracyjnoprawnego  | str. 121

1.2. Cechy stosunku administracyjnoprawnego  | str. 122

1.3. Nawiązanie stosunku administracyjnoprawnego, jego przekształcenie i ustanie  | str. 123

1.4. Stosunek administracyjnoprawny a sytuacja administracyjnoprawna  | str. 125

2. Władza dyskrecjonalna administracji publicznej  | str. 126

2.1. Konstrukcja pojęcia uznania administracyjnego  | str. 127

2.2. Między zasadą legalizmu a uznaniem administracyjnym  | str. 128

2.3. Sądowa kontrola uznania administracyjnego/decyzji uznaniowych  | str. 129

2.4. Uznanie administracyjne w orzecznictwie sądów polskich  | str. 130

2.5. Inne rodzaje władzy dyskrecjonalnej  | str. 132

3. Publiczne prawo podmiotowe  | str. 133

3.1. Pojęcie publicznego prawa podmiotowego  | str. 133

3.2. Klasyczne teorie i definicje publicznego prawa podmiotowego  | str. 134

3.3. Struktura i treść publicznych praw podmiotowych  | str. 136

3.4. Ochrona publicznych praw podmiotowych  | str. 137

4. Sankcja administracyjna  | str. 138

 

Rozdział IV

Administracja publiczna i prawo administracyjne wobec przemian cywilizacyjnych  | str. 147

1. Współczesny kontekst i wymiar zasady demokratycznego państwa prawnego  | str. 147

1.1. Zasady prawa administracyjnego i ich rola we współczesnym państwie  | str. 147

1.2. Zasada demokratycznego państwa prawnego jako zasada wszystkich zasad  | str. 148

1.3. O transpozycji zasady demokratycznego państwa prawnego  | str. 154

2. Kontekst zasady pomocniczości  | str. 155

3. Elektroniczna administracja  | str. 160

 3.1. Płaszczyzny elektronicznej administracji  | str. 161

 3.2. Publiczny system teleinformatyczny  | str. 162

 3.3. Elektroniczny rejestr publiczny  | str. 162

 3.4. Kierunki i poziomy elektronicznej administracji  | str. 163

 3.5. Podmioty elektronicznej administracji  | str. 164

 3.6. Powszechność i bezpieczeństwo jako wartości związane z elektroniczną administracją  | str. 165

 4. Współczesne formy prywatyzacji zadania publicznego  | str. 166

 5. Mediacje w administracji  | str. 171

 6. Smart Administration – zarys koncepcji  | str. 177

 

Rozdział V

Źródła prawa administracyjnego  | str. 184

 1. Pojęcie źródeł prawa i klasyfikacja źródeł prawa  | str. 184

 2. Cechy źródeł prawa administracyjnego  | str. 190

 3. Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej  | str. 191

 4. Ustawy  | str. 198

 5. Prawo międzynarodowe  | str. 200

 6. Prawo Unii Europejskiej  | str. 207

 7. Rozporządzenia z mocą ustawy  | str. 217

 8. Rozporządzenia  | str. 220

 8.1. Forma działania administracji publicznej  | str. 220

 8.2. Źródło powszechnie obowiązującego prawa i akt wykonawczy względem ustawy  | str. 220

 8.3. Niesamoistny charakter rozporządzenia  | str. 221

 8.4. Upoważnienie do wydania rozporządzenia  | str. 221

 8.5. Organy właściwe do wydania rozporządzenia  | str. 223

 8.6. Przedmiot rozporządzenia  | str. 224

 8.7. Wytyczne dotyczące treści rozporządzenia  | str. 224

 8.8. Kontrola i nadzór nad rozporządzeniami  | str. 225

 8.9. Rozporządzenia określone w art. 92 Konstytucji RP a inne rozporządzenia  | str. 226

 9. Lokalne źródła prawa administracyjnego  | str. 227

 9.1. Ustalenia terminologiczno-pojęciowe; differentia specifica; ratio legis  | str. 227

 9.2. Akty prawa miejscowego (prawo miejscowe)  | str. 229

 9.3. Akty prawa zakładowego (prawo zakładowe)  | str. 235

10. Akty prawa wewnętrznego organów administracji publicznej  | str. 237

11. Wejście w życie źródeł prawa  | str. 241

12. Niezorganizowane źródła prawa administracyjnego  | str. 247

 12.1. Zwyczaj  | str. 247

 12.2. Orzecznictwo sądowe w perspektywie problematyki źródeł prawa administracyjnego  | str. 249

 

Rozdział VI

Formy działania administracji publicznej  | str. 257

 1. Pojęcie i klasyfikacja form działania administracji publicznej  | str. 257

 2. Akt administracyjny jako podstawowa forma działania administracji publicznej  | str. 261

 2.1. Pojęcie, sposoby klasyfikowania i rodzaje aktów administracyjnych  | str. 261

 2.2. Akt administracyjny a akt normatywny  | str. 273

 2.3. Kontekst generalnych aktów administracyjnych  | str. 274

 3. Decyzja administracyjna jako klasyczna forma zewnętrznego aktu administracyjnego  | str. 275

 3.1. Formy decyzji administracyjnej  | str. 275

 3.2. Warunki istnienia decyzji administracyjnej  | str. 278

 3.3. Warunki prawidłowości decyzji administracyjnej  | str. 280

 3.4. Wadliwość decyzji administracyjnej  | str. 281

 3.5. Trwałość decyzji administracyjnej i utrata jej mocy obowiązującej  | str. 282

 3.6. Wykonalność decyzji administracyjnej  | str. 285

 4. Akty polityki administracyjnej  | str. 287

 5. Porozumienie administracyjne (porozumienia administracyjne ustrojowe)  | str. 295

 6. Kontrakt terytorialny  | str. 299

 7. Umowa cywilnoprawna  | str. 300

 8. Umowa administracyjna  | str. 306

 9. Umowy w sprawach zamówień publicznych  | str. 311

10. Umowa koncesji na roboty budowlane lub usługi  | str. 316

11. Czynności materialno-techniczne  | str. 320

12. Działalność społeczno-organizatorska  | str. 323

13. Wybrane przykłady pozostałych form działania administracji publicznej  | str. 326

 13.1. Milczenie administracji  | str. 327

 13.2. Ugoda administracyjna  | str. 330

 13.3. Przyrzeczenie administracyjne  | str. 334

 

Rozdział VII

Pracownicy administracji publicznej  | str. 341

1. Pojęcie służby publicznej  | str. 341

2. Aktualny stan polskiego prawa urzędniczego (ustalenia systemowe)  | str. 344

3. Status osób zajmujących kierownicze stanowiska państwowe  | str. 348

4. Pracownicy administracji państwowej  | str. 350

5. Pracownicy i funkcjonariusze administracji rządowej  | str. 354

5.1. Korpus służby cywilnej  | str. 355

5.2. Korpus służby zagranicznej  | str. 359

5.3. Stosunki służbowe funkcjonariuszy w administracji rządowej  | str. 362

6. Pracownicy samorządowi  | str. 364

7. Pracownicy administracji o szczególnym statusie prawnym  | str. 371

8. Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach pomocniczych i obsługi w urzędach i jednostkach organizacyjnych administracji publicznej  | str. 376

 

Rozdział VIII

Odpowiedzialność za działania legalne i nielegalne administracji publicznej  | str. 379

1. Istota odpowiedzialności jako generalnej zasady determinującej działanie władzy publicznej  | str. 379

2. Odpowiedzialność odszkodowawcza za działania legalne administracji  | str. 382

3. Odpowiedzialność odszkodowawcza za działania nielegalne  | str. 385

4. Odpowiedzialność w administracji: odpowiedzialność dyscyplinarna, karna i majątkowa funkcjonariuszy administracji publicznej  | str. 390

 

Część druga

USTROJOWE PRAWO ADMINISTRACYJNE

 

Rozdział IX

Podstawowe ustalenia terminologiczno-pojęciowe dotyczące organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu statycznym (instytucjonalnym)  | str. 401

1. Różnorodność form organizacyjno-prawnych stosowanych w organizacji prawnej administracji publicznej  | str. 401

1.1. Przyjmowane ustalenia terminologiczno-pojęciowe  | str. 401

1.2. Podmioty administracji publicznej i ich rodzaje  | str. 403

1.3. Organy administracji publicznej i ich rodzaje  | str. 407

1.4. Aparat pomocniczy organu administracji publicznej  | str. 414

2. Terytorialne aspekty organizacji prawnej administracji publicznej  | str. 416

2.1. Kluczowe antecedencje  | str. 416

2.2. Rodzaje podziałów terytorialnych  | str. 417

2.3. Jednostki zasadniczego podziału terytorialnego  | str. 419

2.4. Jednostki pomocnicze gminy (jako jednostki podziału terytorialnego)  | str. 423

2.5. Jednostki podziału specjalnego (na wybranych przykładach)  | str. 424

3. Resort administracji publicznej – dział administracji rządowej  | str. 426

 

Rozdział X

Podstawowe ustalenia terminologiczno-pojęciowe dotyczące organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu relacyjnym (dynamicznym)  | str. 428

1. Podstawowe płaszczyzny organizacji prawnej administracji publicznej w ujęciu relacyjnym – wprowadzenie  | str. 428

2. Kontrola w administracji publicznej (kontrola administracyjna)  | str. 430

2.1. Kluczowe uwarunkowania terminologiczno-pojęciowe – kontrola jako topos administracji publicznej  | str. 430

2.2. Rodzaje i kryteria kontroli administracyjnej  | str. 434

3. Kierownictwo (wewnętrzne)  | str. 441

4. Nadzór organizacyjny (ustrojowy)  | str. 443

4.1. Jeszcze kilka refleksji o terminologiczno-pojęciowym przeznaczeniu  | str. 443

4.2. Nadzór hierarchiczny  | str. 444

4.3. Nadzór weryfikacyjny  | str. 446

5. Zwierzchnictwo związane z zespoleniem  | str. 448

6. Koordynacja  | str. 450

7. Oddziaływania związane ze współdziałaniem  | str. 452

8. Relacyjne zastosowania dekoncentracji  | str. 454

8.1. Dekoncentracja wewnętrzna; upoważnienie administracyjne  | str. 454

8.2. Dekoncentracja przestrzenna  | str. 457

8.3. Dekoncentracja zewnętrzna  | str. 458

9. Układy relacji strukturalnych (wybrane przykłady)  | str. 460

9.1. Układ scentralizowany (centralizacja)  | str. 460

9.2. Układ zdecentralizowany (decentralizacja)  | str. 461

9.2.1. Specyfika decentralizacji oraz wprowadzenie do form decentralizacji  | str. 461

9.2.2. Istota decentralizacji samorządowej (ze szczególnym uwzględnieniem samorządu terytorialnego)  | str. 463

9.2.3. Decentralizacja autonomiczna (autonomia administracyjna)  | str. 466

 

Rozdział XI

Kontrola zewnętrzna administracji publicznej – ustalenia systemowe  | str. 470

1. Wprowadzenie do problematyki kontroli zewnętrznej administracji publicznej  | str. 470

2. Kontrola sądowa  | str. 471

2.1. Kilka ustaleń wprowadzających o systemowym przeznaczeniu  | str. 471

2.2. Kontrola sprawowana przez sądy administracyjne  | str. 472

2.3. Kontrola sprawowana przez inne sądy  | str. 474

2.3.1. Kontrola sprawowana przez sądy powszechne  | str. 474

2.3.2. Administracyjny kontekst kontroli sprawowanej przez Sąd Najwyższy  | str. 475

3. Kontrola Trybunału Konstytucyjnego  | str. 476

4. Kontrola Trybunału Stanu  | str. 477

5. Kontrola Najwyższej Izby Kontroli  | str. 478

6. Kontrola Rzecznika Praw Obywatelskich  | str. 479

7. Kontrola parlamentarna  | str. 481

8. Kontrola prokuratorska  | str. 482

9. Kontrola społeczna  | str. 483

 

Rozdział XII

Organizacja i funkcjonowanie administracji publicznej stopnia centralnego  | str. 486

1. Administracja stopnia centralnego: administracja państwowa a administracja rządowa  | str. 486

2. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej  | str. 490

3. Centralne organy administracji państwowej  | str. 493

4. Naczelne organy administracji rządowej  | str. 498

4.1. Rada Ministrów  | str. 498

4.1.1. Podstawy prawne  | str. 498

4.1.2. Skład Rady Ministrów  | str. 498

4.1.3. Tryb powołania Rady Ministrów  | str. 500

4.1.4. Zadania i kompetencje Rady Ministrów  | str. 501

4.1.5. Organizacja i tryb działania Rady Ministrów  | str. 502

4.1.6. Organy wewnętrzne i pomocnicze Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów  | str. 503

4.2. Prezes Rady Ministrów  | str. 505

4.3. Ministrowie  | str. 507

5. Centralne organy administracji rządowej (tzw. urzędy centralne)  | str. 510

6. Inne nietypowe podmioty, organy administracji publicznej stopnia centralnego (wybrane przykłady)  | str. 513

 

Rozdział XIII

Organizacja i funkcjonowanie administracji Unii Europejskiej  | str. 517

1. Organizacja administracji Unii Europejskiej  | str. 517

1.1. Uwagi wstępne  | str. 517

1.2. Administracja polityczna  | str. 518

1.2.1. Rada Europejska  | str. 518

1.2.2. Rada  | str. 520

1.3. Administracja wykonawcza  | str. 521

1.3.1. Komisja Europejska  | str. 521

1.3.2. Organy i jednostki organizacyjne  | str. 522

1.4. Administracja urzędnicza  | str. 523

2. Funkcjonowanie administracji Unii Europejskiej  | str. 525

2.1. Jednostronne akty (czynności) generalne i abstrakcyjne  | str. 527

2.2. Jednostronne akty (czynności) indywidualne i konkretne  | str. 531

2.3. Porozumienia i umowy  | str. 532

2.4. Czynności faktyczne  | str. 534

3. Zasady i prawa podstawowe w postępowaniu przed organami administracji Unii Europejskiej  | str. 535

3.1. Zasada państwa prawnego  | str. 535

3.2. Zasada legalizmu  | str. 536

3.3. Zasada pewności prawa  | str. 537

3.4. Zasada ochrony uzasadnionych oczekiwań  | str. 538

3.5. Zasada proporcjonalności  | str. 539

3.6. Zasada dobrej administracji  | str. 539

4. Europeizacja prawa administracyjnego  | str. 543

 

Rozdział XIV

Organizacja i funkcjonowanie terenowej administracji rządowej  | str. 550

1. Formy organizacyjno-prawne wykonujące zadania administracji rządowej w województwie – ustalenia ogólne  | str. 550

2. Pozycja wojewody w ramach terenowej administracji rządowej  | str. 552

3. Rządowa administracja zespolona w województwie  | str. 557

4. Niezespolona administracja rządowa  | str. 562

5. Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży  | str. 565

 

Rozdział XV

Organizacja i funkcjonowanie administracji jednostek samorządu terytorialnego i ich związków  | str. 570

1. Władze jednostek samorządu terytorialnego  | str. 570

1.1. Samorządowe formy demokracji bezpośredniej  | str. 571

1.2. Organy jednostek samorządu terytorialnego  | str. 585

2. Zakres działania jednostek samorządu terytorialnego  | str. 595

2.1. Zasady i tryb kształtowania zakresu działania jednostek samorządu terytorialnego  | str. 595

2.2. Układ zadań jednostek samorządu terytorialnego  | str. 598

3. Działalność jednostek samorządu terytorialnego w perspektywie kontrolnej i nadzorczej  | str. 603

3.1. Nadzór nad działalnością jednostek samorządu terytorialnego  | str. 603

3.2. Sądowa kontrola działalności jednostek samorządu terytorialnego  | str. 612

3.3. Sądowa ochrona samodzielności jednostek samorządu terytorialnego  | str. 613

4. Specyfika miasta na prawach powiatu  | str. 616

5. Specyfika ustroju m.st. Warszawy  | str. 623

6. Organizacja i funkcjonowanie jednostek pomocniczych gminy  | str. 629

7. Podstawowe formy współdziałania jednostek samorządu terytorialnego  | str. 643

7.1. Kluczowe uwarunkowania i ustalenia terminologiczno-pojęciowe  | str. 643

7.2. Związki jednostek samorządu terytorialnego  | str. 645

7.3. Porozumienia samorządowe służące współdziałaniu  | str. 651

7.4. Współdziałanie jednostek samorządu terytorialnego w formie europejskiego ugrupowania współpracy terytorialnej  | str. 654

8. Aglomeracje/metropolie jako wyzwanie ustrojowe – przykład związku metropolitalnego w województwie śląskim  | str. 657

 

Rozdział XVI

Wyjątki od dualizmu terenowej administracji publicznej – wybrane przykłady  | str. 668

1. Organizacja i funkcjonowanie samorządowych kolegiów odwoławczych  | str. 668

2. Organizacja i funkcjonowanie regionalnych izb obrachunkowych  | str. 675

 

Rozdział XVII

Organizacja i funkcjonowanie zakładów administracyjnych – wybrane zagadnienia  | str. 681

1. Pojęcie i rodzaje zakładów administracyjnych  | str. 681

2. Specyfika władztwa zakładowego  | str. 688

3. Rekrutacja do zakładu administracyjnego – przykład szkół i przedszkoli z systemu oświaty (w wybranym zakresie)  | str. 693

 

Rozdział XVIII

Podmioty niepubliczne w sferze administracji publicznej – wybrane przykłady  | str. 701

1. Określenia niepublicznych podmiotów i ich rodzaje  | str. 701

2. Formy przekazywania niepublicznym podmiotom zadań administracji publicznej  | str. 704

 

Część trzecia

ZAGADNIENIA OGÓLNE I USTROJOWE NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH REGULACJI MATERIALNEGO PRAWA ADMINISTRACYJNEGO

 

Rozdział XIX

Procesowe i materialne konotacje kontroli i nadzoru (dozoru) sprawowanego przez organy administracji publicznej  | str. 713

1. Perspektywa kontroli instancyjnej i nadzoru pozainstancyjnego  | str. 713

2. Z perspektywy nadzoru budowlanego  | str. 718

3. Z perspektywy nadzoru sprawowanego przez Państwową Inspekcję Farmaceutyczną  | str. 723

 

Rozdział XX

Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustaw regulujących prawa osobowe  | str. 728

1. Kontekst źródeł prawa administracyjnego i funkcji administracji publicznej  | str. 728

2. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str. 734

3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str. 737

 

Rozdział XXI

Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustawy o broni i amunicji  | str. 742

1. Kontekst funkcji administracji publicznej  | str. 742

2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego  | str. 743

3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str. 746

4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str. 749

5. Kontekst bezpieczeństwa fizycznego broni palnej  | str. 751

 

Rozdział XXII

Podstawowe pojęcia i instytucje prawa administracyjnego – perspektywa ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi  | str. 753

1. Kontekst funkcji administracji publicznej  | str. 753

2. Kontekst źródeł prawa administracyjnego  | str. 756

3. Kontekst form działania administracji publicznej  | str. 759

4. Kontekst organizacji prawnej administracji publicznej  | str. 762

5. Kontekst toku instancji  | str. 765

6. Kontekst nadzoru  | str. 767

 

Rozdział XXIII

Kategoria: Literatura akademicka
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8286-587-5
Rozmiar pliku: 5,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: