Facebook - konwersja
  • promocja

Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
30 stycznia 2015
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Prawo w e-biznesie. Wszystko, co musisz wiedzieć, żeby prowadzić e-biznes i spać spokojnie - ebook

Dura lex, sed lex — twarde prawo, ale prawo. Musisz je znać, także w e-biznesie

Rozwój technologiczny i ekonomiczny e-commerce wymusza na e-sprzedawcach ciągłe dostosowywanie się do zmian legislacyjnych. Mnożą się przepisy krajowe oraz wytyczne co do funkcjonowania na rynku unijnym. Prawo w e-biznesie zmierza w kierunku większej ochrony konsumentów, a jednocześnie zwiększa wymogi wobec e-przedsiębiorców. Tym ostatnim trudno nadążyć za nowymi przepisami. W dodatku muszą bronić się przed zarzutami coraz liczniejszych organizacji „polujących” na ich błędy...

Oto pierwsza w Polsce kompleksowa publikacja książkowa, prezentująca najnowsze aspekty prawne prowadzenia sprzedaży w internecie. Dowiesz się z niej m.in.:

  • które formy prawne działalności w internecie są najbardziej optymalne;
  • jak powinien wyglądać wzorowy i bezpieczny regulamin sprzedaży;
  • co różni gwarancję od rękojmi oraz od prawa do odstąpienia od umowy;
  • dlaczego należy unikać tzw. klauzul abuzywnych i co za nie grozi;
  • jak legalnie i mądrze zmniejszyć liczbę przypadków zwrotów towaru;
  • co wolno na Allegro i dlaczego mniej niż we własnym e-sklepie;
  • o co chodzi z wszechobecnymi plikami cookies oraz jak nie narazić się Generalnemu Inspektorowi Danych Osobowych;
  • jak prowadzić e-mail marketing, by nie narazić siebie ani klientów na spam;
  • czy można skutecznie chronić swoje oferty przed kopiowaniem i nieuczciwą konkurencją;
  • w jaki sposób bezpiecznie importować towary z Chin lub prowadzić spółkę w Wielkiej Brytanii;
  • dlaczego warto w swoim e-biznesie wdrożyć płatność bitcoinami i na co zwrócić uwagę.

Książkę napisali eksperci specjalizujący się w poszczególnych obszarach prawa e-commerce. Jednak tworzący ją fachowcy pamiętali, że e-sprzedawca nie jest prawnikiem. Dzięki temu poradnik tłumaczy skomplikowane kwestie w przystępny sposób, odpowiada na praktyczne pytania oraz omawia zagadnienia, z którymi e-sprzedawca styka się każdego dnia.

Książka uwzględnia przepisy najnowszej ustawy o prawach konsumenta, która weszła w życie 25 grudnia 2014 roku.

Spis treści

Wstęp (Maciej Dutko) (9)

1. E-biznes a działalność gospodarcza - kiedy założyć firmę? (Piotr Szulczewski) (11)

2. Jednoosobowa działalność, spółki osobowe, spółki kapitałowe (sp. z o.o. i inne) - którą formę wybrać? (Konrad Cioczek) (17)

  • Dlaczego forma prawna prowadzonej działalności gospodarczej jest tak istotna? (17)
  • Czynniki wpływające na wybór formy prowadzonej działalności gospodarczej (19)
  • Model biznesowy (19)
  • Bezpieczeństwo prowadzenia firmy (20)
  • Możliwości finansowe przedsiębiorcy (21)
  • Podatki (21)
  • Jednoosobowa działalność gospodarcza (22)
  • Spółka cywilna (25)
  • Spółka jawna (28)
  • Spółka partnerska (30)
  • Spółka komandytowa (32)
  • Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością (34)
  • Podsumowanie (37)

3. Prawo konsumenckie - gwarancje, reklamacje, rękojmia, zwroty (Konrad Cioczek) (39)

  • Katalog najważniejszych aktów prawnych związanych z e-biznesem (41)
  • Gwarancja (43)
  • Rękojmia (44)
  • Odstąpienie od umowy (44)

4. Regulamin sprzedaży/świadczenia usług i klauzule niedozwolone (Konrad Cioczek, Paulina Trzeciak) (47)

  • Regulamin w e-biznesie (47)
  • Dlaczego warto mieć profesjonalny regulamin? (48)
  • Platformy sprzedażowe, serwisy aukcyjne (49)
  • Dlaczego trudno jest sporządzić zgodny z prawem regulamin? (50)
  • Czy raz stworzony regulamin będzie zawsze aktualny? (51)
  • Błędy najczęściej popełniane przy tworzeniu regulaminu (51)
    • 1. Regulamin od "wujka Google" (51)
    • 2. Mieszanie przepisów dotyczących B2B oraz B2C (52)
    • 3. Błędne interpretowanie przepisów wskutek nieznajomości języka prawniczego (52)
    • 4. Stosowanie zasady "im mniej, tym lepiej" (52)
  • Zasady tworzenia regulaminu (53)
  • Wzorzec regulaminu (55)
  • Klauzule niedozwolone - ich istota i znaczenie (56)
  • Postanowienia umowne, które nie mogą być uznane za klauzule niedozwolone (57)
  • Charakter Rejestru klauzul niedozwolonych (58)
  • Regulamin a klauzule niedozwolone (59)
  • Dlaczego warto sprawdzać Rejestr klauzul niedozwolonych? (59)
  • Ryzyko związane ze stosowaniem klauzul niedozwolonych (60)
  • "Top 10" najpopularniejszych klauzul niedozwolonych (61)

5. Sprzedaż na Allegro - co wolno, a czego nie (Maciej Dutko) (65)

  • Generalnie: 18+, ale... (66)
  • Jeden sprzedawca, wiele kont (67)
  • Umowa prawnie wiążąca. Albo nie (67)
  • Zakaz przenoszenia sprzedaży na zewnątrz (68)
  • Manipulowanie słowami kluczowymi (68)
  • Tylko ceny brutto (69)
  • Towary zakazane (69)
  • Warunki specjalne (70)

6. Polityka prywatności i ochrona danych osobowych (Jakub Szajdziński) (71)

  • Przetwarzanie danych osobowych (72)
  • Dane osobowe (72)
  • Administrator danych osobowych (73)
  • Zasady przetwarzania danych osobowych (73)
  • Rodzaje danych osobowych (74)
  • Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych (GIODO) (76)
  • Odpowiedzialność za naruszenie zasad dotyczących ochrony danych osobowych (77)
  • Zgłoszenie zbioru danych do GIODO (79)
  • Przetwarzanie danych osobowych, które nie wymaga dokonania zgłoszenia w GIODO (81)
  • Cel przetwarzania danych osobowych w sklepie/serwisie internetowym (83)
  • Obowiązek informacyjny (polityka prywatności) (84)
  • Powierzenie przetwarzania danych osobowych (86)
  • Dokumentacja oraz środki bezpieczeństwa wymagane do prawidłowego przetwarzania danych osobowych w sklepach/serwisach internetowych (92)
  • Wzór zgłoszenia zbioru danych osobowych do GIODO - instrukcja rejestracji (96)

7. Polityka plików cookies i zamieszanie wokół "ciasteczek" (Jakub Szajdziński) (105)

8. Gwarancje, reklamacje, rękojmia, zwroty - czyli jak prowadzić obsługę posprzedażową w zgodzie z obowiązującym prawem (Paulina Trzeciak) (109)

  • Gwarancja (110)
    • Regulamin a warunki gwarancji (111)
    • Podpis gwaranta pod gwarancją (112)
  • Reklamacja a rękojmia za wady fizyczne rzeczy (115)
    • Uprawnienia kupującego (116)
    • Koszty wynikające z rękojmi (117)
    • Obowiązek sprzedawcy (117)
    • Granice czasowej odpowiedzialności (117)
  • Rękojmia czy gwarancja - co wybrać? (119)
  • Odstąpienie od umowy (120)
    • Zakaz odstępnego (120)
    • Termin na realizację uprawnienia (120)
    • Obowiązek informacyjny o ustawowym prawie odstąpienia od umowy (121)
    • Konsekwencje niespełnienia obowiązku informacyjnego (122)
    • Forma oświadczenia woli (123)
    • Koszty związane z odstąpieniem od umowy (124)
    • Skutki wykonania (125)
    • Odpowiedzialność konsumenta za zmniejszenie wartości rzeczy (125)
    • Wyłączenia prawa odstąpienia od umowy (125)

9. Zwroty w e-handlu - pięć sposobów na legalne i etyczne ograniczenie ich liczby (Maciej Dutko) (129)

  • Ulga dla kupujących... (129)
  • ...i drzazga w oku e-sprzedawców (129)
  • Potrzebny złoty środek (131)
  • Pięć sposobów na zmniejszenie liczby zwrotów (131)
    • Po pierwsze: zbuduj możliwie wierną prezentację produktu (132)
    • Po drugie: naucz klienta swojego produktu (132)
    • Po trzecie: wydłużenie ustawowego terminu zwrotu towaru (133)
    • Po czwarte: licytacja zamiast Kup teraz (134)
    • Po piąte: produkt spersonalizowany lub wykonany na zamówienie (134)

10. Nieuczciwa konkurencja w e-biznesie (Jakub Szajdziński) (135)

  • Niewłaściwe oznaczenie przedsiębiorstwa (136)
  • Fałszywe albo oszukańcze oznaczenie pochodzenia geograficznego towarów lub usług (137)
  • Naśladownictwo produktów (137)
  • Pomawianie lub nieuczciwe zachwalanie (138)
  • Utrudnianie dostępu do rynku (139)
  • Nieuczciwa lub zakazana reklama (140)
  • Reklama porównawcza (140)
  • Organizowanie systemu sprzedaży lawinowej oraz prowadzenie lub organizowanie działalności w systemie konsorcyjnym (141)
  • Odpowiedzialność za czyny nieuczciwej konkurencji (142)
  • Odpowiedzialność cywilna (142)
  • Odpowiedzialność karna (143)

11. Mailing a spaming - fakty i mity (Jakub Szajdziński) (147)

  • Jak prowadzić mailing, a nie spaming (150)

12. Prawo autorskie dla e-sprzedawców - wprowadzenie do tematu (Maciej Dutko) (153)

  • Czy "kradziony" kontent ma wartość? (153)
  • Jestem autorem, ale czy mam "utwór"? (155)
  • Pazur autora czyni utwór (156)
  • Twarz w komercji, czyli ochrona wizerunku (156)
  • Prawo i etyka nie zawsze w parze (157)

13. Ochrona ofert przed kopiowaniem (Maciej Dutko) (159)

  • Pierwszy krok: świadomość (159)
  • Indywidualna i twórcza treść (160)
  • Technika w służbie prawa autorskiego (160)
  • W razie kradzieży - dokumentuj i ścigaj! (161)
  • A jeśli już chcemy dopiec do żywego... (162)

14. Ochrona znaków towarowych domena, nazwa, marka, logo (Konrad Cioczek) (165)

  • Przepisy prawa (165)
  • Czym jest znak towarowy? (166)
  • Rodzaje znaków towarowych (166)
  • Cechy charakterystyczne prawa ochronnego na znak towarowy (167)
  • Rodzaje prawa ochronnego na znak towarowy (167)
  • Procedura zastrzeżenia znaku towarowego (169)
  • Domena jako znak towarowy (170)

15. Blogi i serwisy informacyjne a prawo prasowe (Jakub Szajdziński) (173)

  • Konsekwencje prawne zakwalifikowania bloga/serwisu informacyjnego do prasy (176)

16. E-biznes a podatki dochodowe (Piotr Szulczewski) (179)

  • Skala podatkowa (180)
  • Ryczałt ewidencjonowany (181)
  • Karta podatkowa (183)
  • Podatek liniowy (185)
  • Podatek CIT (podatek osób prawnych) (187)
  • Mnogość form może przerażać. Rozwiązaniem jest... (188)

17. E-biznes a podatek VAT (Piotr Szulczewski) (189)

  • Dostawa towaru w sprzedaży internetowej, czyli kiedy naliczyć podatek VAT (189)
  • Dropshipping - towar z hurtowni wprost do klienta (192)
  • Kurierem albo pocztą - co lepsze, czyli o pełnomocnictwach słów kilka (193)
  • Jak fakturować i korygować faktury w e-handlu (194)
  • Stary rachunek, czyli nowa faktura (bez VAT) (194)
  • Paragon (195)
  • Faktura (197)
  • E-fiskalny, czyli z wystawianiem paragonu i jego wydawaniem za pan brat (198)
  • Odliczamy VAT - ogólne zasady postępowania (200)

18. Import towarów z Chin (Kamil Biernat) (203)

  • Zasada nr 1 - Import z Chin jest bardzo prosty! (204)
  • Zasada nr 2 - Poznaj swojego partnera (205)
  • Zasada nr 3 - Zawrzyj umowę ze swoim partnerem (208)
  • Zasada nr 4 - Płać rozsądnie (215)
    • Jak nie zostać oszukanym? (217)
  • Zasada nr 5 - Pamiętaj o... (218)
  • Podsumowanie (219)

19. E-biznes a rejestracja firmy w Wielkiej Brytanii (Marek Niedźwiedź) (221)

  • Dla kogo spółka limited? (223)
  • Podatek VAT (223)
    • VAT a sprzedaż towaru w Polsce (224)
    • VAT a sprzedaż usług w Polsce (225)
    • VAT a sprzedaż usług w Polsce - nowe regulacje dotyczące części usług B2C (226)
  • Podatek u źródła (229)
  • Stawki podatków (230)
    • Podatek dochodowy (230)
    • Podatek VAT (230)
    • Podatki od zatrudnienia (231)
  • Kapitał zakładowy w spółce limited (232)
  • Odpowiedzialność Zarządu spółki limited za zobowiązania spółki (232)
  • Źródła (233)

20. E-biznes w Unii Europejskiej i poza nią (Jakub Szajdziński) (235)

  • Sprzedaż w Unii Europejskiej (235)
  • Sprzedaż poza Unią Europejską (237)
  • Dropshipping (238)

21. Bitcoin w e-biznesie - aspekty prawnopodatkowe (Dominik Homa) (241)

  • Wprowadzenie (242)
  • Czym bitcoin wyróżnia się na tle innych systemów płatności (242)
  • Organy podatkowe w stosunku do kryptowalut (243)
  • Stosunek prawny do obrotu bitcoinami (245)
  • Podatek dochodowy (245)
  • Podatek VAT (247)
    • Prawo dewizowe (247)
  • Bezpieczeństwo (248)
  • Podsumowanie (248)

22. Najważniejsze akty prawne - zestawienie (Maciej Dutko) (251)

O autorach (253)

Kategoria: Branża IT
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-0973-9
Rozmiar pliku: 4,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: