Facebook - konwersja
  • promocja

PreSonus Studio One. Podręcznik użytkownika - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 grudnia 2021
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

PreSonus Studio One. Podręcznik użytkownika - ebook

Twórz muzykę jak profesjonalista!

Studio One w wersji 5.0 jest nowatorskim i kompleksowym programem przeznaczonym do tworzenia i produkcji muzyki na komputerach z systemem Mac(R) OS X i Windows(R). Pozwala na łatwą i przyjemną pracę nad nagrywaniem, sekwencjami MIDI i masteringiem audio (w Studio One Professional). To kompleksowe środowisko, stworzone z myślą o intuicyjnym użytkowaniu, wydajności i szybkości pracy, posiada wszystko, czego potrzebujesz do działania ... od tworzenia muzyki aż po jej dystrybucję. Wersja 5.0 oferuje szeroki zakres nowych funkcji, ulepszeń i zaawansowanych technologii.

Ten podręcznik sprawdzi się świetnie jako materiał bazowy do rozpoczęcia nauki i pracy w Studio One. Dostarcza szczegółowych informacji ... zarówno dla zaawansowanych, jak i początkujących użytkowników programu. Odnosi się do polskiej wersji PreSonus Studio One 5 i w większości opiera się na treści polskiej pomocy do tego programu, jednak zawiera dodatkowe informacje i praktyczne porady. Autor książki współpracuje z producentem i polskim dystrybutorem programu przy opracowaniu polskiego interfejsu.

 


Program edukacyjny PreSonus Training Center » 
Program zniżek dla studentów na zakup sprzętu PreSonus »
Program PreSonus Training Center na kanale YouTube »

Spis treści

  • Wstęp
    • Wersje Studio One
  • Rozdział 1. Instalacja i aktywacja Studio One
    • 1.1. Instalacja Studio One
      • Tworzenie konta My.PreSonus
      • Rejestracja i pobieranie Studio One
        • Rejestracja i pobieranie Studio One dołączonego do sprzętu PreSonusa
    • 1.2. Aktywacja Studio One
      • Aktywacja online
      • Aktywacja offline
    • 1.3. Instalacja polskiego pakietu językowego i pomocy w języku polskim
      • Bezpośrednia instalacja rozszerzeń w Studio One
      • Manualne pobieranie i instalacja pakietów językowych
      • Dodatkowe informacje
    • 1.4. Instalacja zawartości
      • Pobieranie dodatkowej zawartości ze strony My.PreSonus.com
      • Instalacja dodatkowej zawartości
        • Aktywacja dodatkowej zawartości
      • Melodyne
        • Instalacja Melodyne
          • Autoryzacja Melodyne Essential
  • Rozdział 2. Konfiguracja
    • 2.1. Wymagania systemowe
    • 2.2. Porady dotyczące wydajności
      • Pamięć RAM
      • Pamięć masowa
      • Procesor i komponenty płyty głównej
    • 2.3. Konfiguracja urządzenia audio
      • Import i eksport konfiguracji urządzenia
      • Ochrona przed przerwami w audio i monitoring o niskiej latencji
        • Czym jest latencja?
        • Bufor urządzenia a bufor pracy
        • Latencja monitoringu
        • Użycie wtyczek z wbudowanym monitoringiem o niskiej latencji
        • Konfiguracja ochrony audio i (natywnego lub sprzętowego) monitoringu o niskiej latencji
        • Włączanie monitoringu o niskiej latencji w konsolecie
        • Atrybuty trybu monitoringu
      • Precyzja operacji
      • Monitor wydajności
    • 2.4. Konfiguracja wejść/wyjść urządzenia audio
      • Programowe kanały wejść/wyjść
      • Okno konfiguracji wejść/wyjść audio
      • Dodawanie i usuwanie programowych kanałów wejść/wyjść
      • Przypisywanie sprzętowych wejść/wyjść do kanałów programowych
      • Domyślna konfiguracja wejść/wyjść audio
      • Import/eksport konfiguracji wejść/wyjść urządzenia
      • Kanał odtwarzacza
    • 2.5. Konfiguracja urządzeń MIDI
      • Konfiguracja klawiatur MIDI
      • Konfiguracja zdalnych instrumentów sprzętowych
        • Konfiguracja kanału pomocniczego
        • Tworzenie ścieżki instrumentu dla kanału pomocniczego
      • Konfiguracja kontrolerów DAW
      • Grupowanie kontrolerów DAW
      • Użycie klawiatury komputerowej jako klawiatury MIDI
      • Ponowne połączenie urządzeń
    • 2.6. Zarządzanie zawartością
      • Dane użytkownika
      • Typy plików
      • Sound sety
      • Biblioteka instrumentów
      • Wtyczki VST
        • Niedziałające wtyczki
        • Obsługiwane formaty VST
      • Kopie zapasowe i przywracanie
    • 2.7. Tworzenie nowego utworu
      • Szablony utworów
      • Tworzenie nowych szablonów
      • Lokalizacja utworu
      • Częstotliwość
      • Rozdzielczość
      • Format czasu
      • Długość utworu
      • Tempo
      • Metrum
      • Tonacja
      • Dopasowanie plików audio do tempa utworu
      • Odtwarzanie nałożonych obiektów
    • 2.8. Praca z programem PreSonus Notion
      • Wysyłanie danych nut i audio ze Studio One do Notion
      • Wysyłanie danych nut i audio z Notion do Studio One
      • Aktualizowanie audio i MIDI pomiędzy Studio One i Notion
      • Użycie MIDI poprzez ReWire z Notion
    • 2.9. Integracja ze sprzętem PreSonusa
      • Urządzenia audio
        • Podstawowa procedura konfiguracji
      • Kontrolery DAW
    • 2.10. Opcje odzyskiwania
    • 2.11. Opcje ogólne
      • Ogólne
      • Wygląd
      • Klawisze skrótów
      • Sieć
      • Monitor dotykowy
    • 2.12. Opcje zaawansowane
      • Edycja
      • Automatyka
      • Audio
      • MIDI
      • Konsoleta
      • Synchronizacja
      • Usługi
  • Rozdział 3. Podstawy
    • 3.1. Niedestruktywna edycja oraz cofanie i powtarzanie
    • 3.2. Przeciąganie i upuszczanie
    • 3.3. Kontrolki transportu
    • 3.4.Klawisze skrótów
      • Klawisze skrótów innych programów DAW
      • Mapowanie własnych klawiszy skrótów
    • 3.5. Pomoc i informacje o Studio One
      • Panel informacji
      • Podpowiedzi ekranowe
    • 3.6. Opcje widoku
    • 3.7. Elastyczna kontrola parametrów
  • Rozdział 4. Strony
    • 4.1. Start
      • Zadania
      • Ostatnio otwierane pliki, utwory, projekty i występy
      • Konfiguracja
      • Profil artysty
      • Panel SoundCloud
      • Newsy
      • Przykłady i samouczki
    • 4.2. Utwór
      • Praca ze stroną Utwór
    • 4.3. Występ
    • 4.4 Projekt
      • Praca ze stroną Projekt
    • 4.5. Szybkie przełączanie
  • Rozdział 5. Nagrywanie
    • 5.1. Ścieżki audio
      • Tworzenie ścieżki audio
        • Tworzenie i używanie zestawów
      • Konfiguracja ścieżki audio
        • Wybór wejść/wyjść
        • Tryb tempa
        • Nagrywanie z innej ścieżki
      • Włączanie gotowości do nagrywania na ścieżce audio
      • Monitoring programowy
      • Monitoring sprzętowy
      • Ustawienia poziomów wejściowych
      • Wyłączanie ścieżki audio
    • 5.2. Ścieżki instrumentów
      • Tworzenie ścieżki instrumentu
      • Konfiguracja ścieżki instrumentu
      • Konfiguracja wirtualnego instrumentu
      • Dodawanie wirtualnego instrumentu z przeglądarki
      • Konfiguracja wielu wyjść dla wirtualnego instrumentu
      • Konfiguracja aplikacji ReWire
        • Przykładowe połączenie ReWire
      • Włączanie gotowości do nagrywania na ścieżce instrumentu
      • Monitoring ścieżki instrumentu
        • Monitoring wirtualnego instrumentu
        • Monitoring zdalnego instrumentu
      • Nagrywanie retrospektywne
        • Odtwarzanie i zatrzymywanie
        • Przywoływanie przechwyconych obiektów
        • Cofanie
      • Wyłączanie ścieżki instrumentu
    • 5.3. Aktywacja nagrywania
      • Manualna aktywacja nagrywania
      • Naliczanie i wstępne odtwarzanie
      • Auto punch
    • 5.4. Kontrola metronomu
      • Manualne włączanie i wyłączanie metronomu
      • Konfiguracja metronomu
        • Zestawy metronomu
        • Naliczanie i wstępne odtwarzanie
        • Powtarzanie akcentu
        • Tylko podczas naliczania
        • Podczas odtwarzania
        • Generowanie metronomu
    • 5.5. Nagrywanie w pętli na ścieżkach audio
      • Wybieranie ujęć obiektu audio
      • Rozpakowywanie ujęć
      • Ustawianie i przenoszenie pętli
    • 5.6. Tryby nagrywania ścieżki instrumentu
      • Opcje trybu nagrywania
        • Zastępowanie i nakładanie
        • Nagrywanie ujęć do warstw
        • Kwantyzacja wejścia
      • Opcje nagrywania w pętli
        • Nagrywanie do ujęć i nagrywanie do miksu
      • Narzędzia nagrywania instrumentu
        • Cofanie ostatniej pętli i cofanie wszystkich pętli
        • Powtarzanie nut
          • Opcje powtarzania nut
        • Kasowanie nut
    • 5.7. Nagrywanie krokowe
      • Pasek narzędzi nagrywania krokowego
      • Nagrywanie w trybie krokowym
    • 5.8. Warstwy ścieżki
      • Rozpakowywanie warstw na ścieżki
    • 5.9. Format nagrywania audio
    • 5.10. Tworzenie dobrego miksu dla monitoringu
    • 5.11. Submiksy i monitoring z niską latencją
      • Tworzenie wyjścia pomocniczego miksu
      • Miksowanie i submiksy
      • Monitoring wejścia w submiksie
      • Monitoring o niskiej latencji na sumie
    • 5.12. Nagrywanie audio z efektami
  • Rozdział 6. Edycja
    • 6.1. Obiekty
      • Dopasowywanie w czasie narzędzi i obiektów
    • 6.2. Narzędzia myszki w widoku aranżacji
      • Przycisk połączenia
      • Narzędzie strzałki
        • Przenoszenie obiektu
        • Rozmiar obiektu
        • Dopasowywanie obwiedni głośności obiektu audio
        • Zaznaczanie wielu obiektów
        • Zaznaczanie zakresu
        • Alternatywne narzędzia strzałki
      • Narzędzie zakresu
      • Narzędzie dzielenia
        • Dzielenie partii instrumentu
      • Narzędzie gumki
      • Narzędzie rysowania
      • Narzędzie wyciszenia
      • Narzędzie audio bend
      • Narzędzie słuchania
    • 6.3. Obwiednie wzmocnienia klipu
      • O klipach
      • Wersje klipów
      • Użycie obwiedni wzmocnienia
        • Pomijanie obwiedni wzmocnienia
        • Resetowanie obwiedni wzmocnienia
      • Użycie narzędzia strzałki
        • Przenoszenie lub modyfikowanie punktu obwiedni wzmocnienia
        • Usuwanie punktu obwiedni wzmocnienia
        • Zmiana krzywej segmentu
      • Użycie narzędzia rysowania
        • Rysowanie z użyciem kształtów
        • Przekształcanie segmentu obwiedni wzmocnienia
      • Użycie narzędzia zakresu
        • Dopasowywanie segmentu obwiedni wzmocnienia
        • Dopasowywanie zakresu obwiedni wzmocnienia
    • 6.4. Siatka
      • Panel kwantyzacji
        • Wartości rytmiczne
        • Swing
        • Kwantyzacja początków nut
        • Kwantyzacja końców nut
        • Czułość dynamiki
        • Zakres kwantyzacji
    • 6.5. Podstawowe działania edycyjne
      • Wycinanie, kopiowanie i wklejanie
      • Przemieszczanie audio
      • Transpozycja i dostrajanie obiektu audio
      • Przesuwanie
      • Powielanie
        • Powielanie kopii współzależnej
      • Dzielenie na ścieżki według wysokości nut
      • Usuwanie ciszy
      • Partie audio
      • Opcje edycji
        • Opcje transportu
          • Pętla podąża za zaznaczeniem
          • Włącz marker początku odtwarzania
          • Wróć na początek po zatrzymaniu
        • Przenieś kursor do pozycji myszki
        • Edycja w trybie ripple
        • Przenoś kursor do edytowanej pozycji
      • Przesunięcie taktów
    • 6.6. Blokowanie ścieżek lub obiektów
      • Czego blokowanie nie robi?
      • Blokowanie ścieżki
      • Blokowanie obiektu
    • 6.7. Pętle audio i pętle muzyczne
      • Pętle audio
      • Pętle muzyczne
    • 6.8. Grupy edycji
      • Tworzenie grup edycji
      • Rozwiązywanie grup edycji
      • Tymczasowe zawieszanie grupy edycji
    • 6.9. Rozciąganie w czasie
      • Rozciąganie manualne
      • Rozciąganie automatyczne
      • Informacje o tempie pliku audio
      • Nabijanie tempa
      • Tryby rozciągania materiału
      • Domyślny tryb tempa nowych ścieżek
    • 6.10. Składanie
      • Ujęcia i warstwy
        • Przełączanie pomiędzy warstwami
      • Odsłuchiwanie ujęć
      • Kopiowanie zakresów na ścieżkę
      • Składanie z narzędziem zakresu i klawiatury
      • Szybka zmiana zawartości na głównej ścieżce
      • Składanie i grupy
      • Nazewnictwo i kolory warstw
      • Co dalej?
    • 6.11. Wykrywanie i edycja transjentów
      • Wykrywanie transjentów
        • Przechodzenie do transjentów
      • Markery audio bend
        • Edycja markerów audio bend
        • Praca z panelem Audio Bend
          • Kwantyzacja a plasterkowanie
      • Kwantyzacja audio
      • Spójna fazowo kwantyzacja wielu ścieżek
      • Ekstrakcja grooveów i kwantyzacja
    • 6.12. Przekształcanie ścieżki
      • Przekształcanie ścieżki audio
      • Przekształcanie ścieżki instrumentu
      • Przekształcanie ścieżki zdalnego instrumentu
      • Szybka konwersja partii instrumentu na audio
    • 6.13. Inspektory ścieżek i obiektów
      • Inspektor ścieżki
      • Inspektor obiektu
        • Zatwierdzanie tempa pliku przy imporcie
        • Efekty obiektu
          • Wstawianie efektu obiektu
          • Generowanie efektów obiektu
    • 6.14. Edycja obiektu w edytorze
      • Edytor audio
      • Edytor nut
        • Powiększanie i synchronizacja
        • Format czasu, kwantyzacja i skala
        • Narzędzie strzałki
          • Przenoszenie nut
          • Tworzenie nut
          • Zmiana długości nut w widoku klawiatury
          • Powielanie nut
        • Narzędzie dzielenia
        • Dzielenie zgodne z siatką
        • Narzędzie rysowania
          • Tworzenie nowej partii
          • Rysowanie w widoku klawiatury
          • Rysowanie w widoku perkusji
          • Regulacja wartości dynamiki
          • Tryb rysowania linii
          • Narzędzie przekształcania dynamiki nut
        • Narzędzie gumki
        • Narzędzie wyciszenia
        • Narzędzie słuchania
        • Wycinanie, kopiowanie, wklejanie i powielanie nut
        • Transpozycja nut, partii instrumentów i ścieżek
        • Kwantyzacja partii instrumentów
        • Kwantyzacja i przywracanie timingu
        • Zamrażanie kwantyzacji
        • Humanizacja
        • Inspektor edytora nut w widoku klawiatury
      • Edycja nut na wielu ścieżkach
      • Edytor perkusyjny
        • Wprowadzanie ciągów nut za pomocą narzędzia rysowania
        • Pełna integracja z Impact XT
        • Edycja mapy perkusji
        • Wybór map perkusyjnych
      • Odtwarzanie i przycinanie długich nut
      • Zaznaczanie nut
    • 6.15. Wariacje brzmienia
      • O wariacjach brzmienia
      • Trochę o przełącznikach nutowych
      • Przypisywanie wariacji brzmienia do obiektów nut poprzez menu podręczne
      • Przypisywanie wariacji brzmienia za pomocą narzędzia rysowania na pasku automatyki wariacji brzmienia
      • Konwersja przełączników nutowych na wariacje brzmieniowe
      • Zaznaczanie automatyki partii wraz z nutami
      • Wariacje brzmienia, transpozycja i efekty MIDI
      • Edytor wariacji brzmieniowych
      • Sekwencja aktywacji od środka
      • Dynamiczne mapowanie
      • Poza klawiaturą: alternatywne wyzwalacze sekwencji aktywacji
    • 6.16. Menu działań w edytorze
    • 6.17. Schematy
      • Tworzenie schematów
        • Opcje długości schematu, rozdzielczości i innych globalnych ustawień
      • Wprowadzanie nut
        • Przedłużone nuty i akordy
        • Nagrywanie krokowe
          • Pauzy i przedłużone nuty i akordy
        • Nagrywanie schematu w czasie rzeczywistym
      • Przełączanie pomiędzy schematami na linii czasu
      • Operacje edycji schematu
        • Mapy i nazwy perkusji
        • Opcje paska schematu w trybie perkusji
      • Inspektor schematu
        • Wariacje
      • Dynamika, powtórzenia, opóźnienia i prawdopodobieństwo
        • Automatyka krokowa
        • Dodawanie pasków automatyki
      • Zarządzanie schematami
        • Zapisywanie i wczytywanie schematów
        • Przeciąganie do przeglądarki i z przeglądarki
    • 6.18. Korekta wysokości dźwięku z Melodyne
      • Algorytmy wykrywania
      • Edycja w Melodyne
      • Praca w trybie czasu rzeczywistego i generowanie efektu
      • Zastosowanie wykrytego tempa na ścieżce tempa
      • Przeciąganie audio na ścieżkę instrumentu
    • 6.19. Nawigacja z powiększeniem
      • Historia powiększania
      • Przełączanie powiększenia
    • 6.20. Pasek narzędzi makr
      • Przegląd
      • Dostosowywanie paska narzędzi
        • Modyfikowanie przycisków makr
        • Zmiana układu przycisków i grup
        • Przyciski menu makr
      • Tworzenie nowego makra
      • Argumenty
      • Edycja makra
      • Powielanie makra
      • Ustawianie klawisza skrótu dla makra
      • Mapowanie makra do sprzętu MIDI
      • Lokalizacja i format zapisu
    • 6.21. Sugestie dotyczące edycji
      • Dokładne i czyste działania edycyjne
      • Odsłuchiwanie w trakcie edycji
      • Usuwanie słyszalnych artefaktów
  • Rozdział 7. Edytor partytury
    • 7.1. Przegląd
      • Jak współdziałają widoki?
      • Tonacje i widok partytury
      • Metrum
      • Podobne działania w widoku partytury
        • Trzy sposoby wprowadzania nut
        • Używanie narzędzi
        • Kursor
        • Powiększenie
    • 7.2. Pasek narzędzi edytora partytury
      • Użycie narzędzia strzałki
        • Przesuwanie nut
      • Użycie narzędzia rysowania
      • Menu działań
      • Wartości nut i pauz
      • Głosy 1 4
      • Symbole główki nuty
      • Nagrywanie krokowe i cofanie
      • Autoprzewijanie
      • Styl układu
      • Wydruk partytury
    • 7.3. Inspektor edytora nut w widoku partytury
      • Panel symboli
      • Panel ścieżki
      • Panel układu
        • Układ strony
    • 7.4. Edycja standardowej partytury
      • Metody szybkiego wprowadzania
        • Bez kontrolera
        • Kontroler i myszka
        • Zmiana wartości rytmicznej
        • Gdy obiekty są czerwone
      • Konfiguracja pięciolinii
        • Wybór klucza
        • Tonacja i metrum
        • Konwersja na podwójną/pojedynczą pięciolinię
      • Menu podręczne
      • Edycja partytury wielu ścieżek
      • Informacje o utworze, albumie i kompozytorze
    • 7.5. Edycja partytury w notacji perkusyjnej
    • 7.6. Edycja partytury w tabulaturze
      • O pięcioliniach typu tabulatura
      • Wprowadzanie nut w tabulaturze
        • Metoda pola tekstowego
        • Metoda zmiany wysokości
        • Kwestie do rozważenia podczas przeciągania nut po tabulaturze
      • Wprowadzanie nut na pięciolinii typu Standard + TAB
  • Rozdział 8. Przeglądarka
    • 8.1. Wyszukiwanie plików w przeglądarce
    • 8.2. Karty przeglądarki i wyszukiwanie
    • 8.3. Widok miniatur
      • Widok galerii i tryb drzewa
      • Dodawanie obrazów wtyczek innych producentów do galerii i miniatur
    • 8.4. Pasek nawigacyjny
      • Nawigacja po śladzie
      • Menu nawigacyjne
    • 8.5. Instrumenty i efekty audio
      • Przeglądanie instrumentów
        • Sortowanie widoku instrumentów
        • Przeciąganie wirtualnych instrumentów do utworu
        • Przeciąganie zdalnych instrumentów do utworu
        • Zestawy instrumentów
      • Przeglądanie efektów audio
        • Sortowanie widoku efektów audio
        • Wyszukiwanie efektów
        • Przeciąganie efektów audio do utworu
        • Blokada miksu efektu w wysyłce
        • Zestawy efektów audio i łańcuchy FX
      • Foldery
      • Ulubione i ostatnio używane wtyczki
      • Ukrywanie wtyczek
      • Zarządzanie wtyczkami
        • Widok menadżera wtyczek
        • Menadżer wtyczek
      • Przywracanie
      • Sound sety
    • 8.6. Karta pętli
      • Sortowanie pętli
    • 8.7. Karta plików
      • Znajdywanie plików audio na karcie plików
      • Zarządzanie plikami na karcie plików
      • Odsłuchiwanie plików audio
      • Import plików audio do utworu
        • Pętle audio i tempo
        • Automatyczna konwersja z MP3 na WAV
      • Operacje na plikach audio
      • Import plików MIDI do utworu
      • Odsłuchiwanie plików MIDI
      • Eksport plików audio
      • Eksport plików MIDI i pętli muzycznych MIDI
      • Łatwy dostęp do ulubionych plików
    • 8.8. Karta chmury
      • PreSonus Exchange
      • PreSonus Sphere
      • SoundCloud
    • 8.9. Karta sklepu
    • 8.10. Pula
      • Przeglądanie puli
      • Zarządzanie plikami na karcie puli
      • Użycie plików audio z puli
      • Import plików audio do puli
    • 8.11. Przeglądanie zawartości utworu, projektu i występu
  • Rozdział 9. Aranżacja
    • 9.1. Szybkie powielanie obiektów
    • 9.2. Powielanie ścieżek
      • Powielanie ścieżek instrumentów
    • 9.3. Ścieżki globalne
      • Krótki przegląd ścieżek globalnych
      • Ścieżki globalne w edytorze audio i muzycznym
    • 9.4. Ścieżka markerów
      • Wstawianie markerów
      • Inspektor ścieżki markerów
      • Przechodzenie pomiędzy markerami
      • Markery startu i końca utworu
      • Wycinanie, kopiowanie, wklejanie i usuwanie markerów
      • Zatrzymywanie odtwarzania za pomocą markerów
      • Tworzenie sekcji aranżera z markerów
    • 9.5. Ścieżka aranżera
      • Definiowanie sekcji utworu
      • Przycisk formatu czasu
      • Edycja sekcji na ścieżce aranżera
      • Sekcje ścieżki aranżera i scratch pady
      • Widok inspektora ścieżki aranżera
      • Sekcje ścieżki aranżera i markery na ścieżce markerów
      • Manualne wyzwalanie sekcji aranżera
    • 9.6. Ścieżka akordów
      • Rozpoczynamy pracę ze ścieżką akordów
        • Manualne wprowadzanie i edycja akordów
        • Wyodrębnianie akordów z partii instrumentów
        • Wyodrębnianie akordów z partii audio
          • Stosowanie akordów ze ścieżki akordów
        • Inspektor akordów
        • Kwantyzacja ścieżki akordów
        • Menu podręczne akordu
        • Triki dotyczące akordów
      • Ustawianie zachowania funkcji użycia akordów
        • Użycie akordów
        • Tryby dostrojenia (tylko ścieżki audio)
      • Edycja harmoniczna ze ścieżką akordów
    • 9.7. Ścieżka sygnatury
      • Metrum
        • Wstawianie zmiany metrum
        • Edycja i usuwanie zmiany metrum
      • Tonacja
        • Wstawianie zmiany tonacji
        • Wykrywanie tonacji
    • 9.8. Ścieżka tempa
      • Wstawianie zmian tempa
      • Format czasu oparty na bitach i czasie (linearnie)
      • Ustawianie zakresu tempa
      • Narzędzie skali czasu
    • 9.9. Scratch pady
      • Tworzenie scratch pada
      • Praca z zawartością scratch pada
        • Odtwarzanie pętli w scratch padzie
        • Użycie narzędzia słuchania ze scratch padami
        • Widok scratch padów i partytury
    • 9.10. Generowanie audio
      • Generowanie audio z partii instrumentów
      • Generowanie i konsolidowanie obiektów audio
      • Tworzenie partii audio
      • Generowanie audio na nową ścieżkę
      • Miks zaznaczenia
    • 9.11. Dodawanie czasu do aranżacji
    • 9.12. Usuwanie czasu z aranżacji
    • 9.13. Ścieżki folderów
      • Tworzenie ścieżki folderu
      • Grupowanie na ścieżce folderu
      • Edycja ścieżki folderu
      • Obsługa szyn na ścieżkach folderów
      • Zagnieżdżanie ścieżek folderów
    • 9.14. Lista ścieżek
      • Przycisk widoczności ścieżki
      • Lista ścieżek i grupy
      • Lista ścieżek i sceny
  • Rozdział 10. Miksowanie
    • 10.1. Konsoleta
      • Funkcje kanału
        • Wejście i wyjście
        • Panorama i tłumik
        • Wyciszenie i solo
        • Wspólne solo
        • Kopiowanie i wklejanie ustawień kanału
        • Tryb automatyki
        • Nazwa
        • Racki urządzeń insertowych i wysyłkowych
      • Typy kanałów
        • Wejście
        • Audio
        • Instrument
        • Kanał pomocniczy
        • Szyna
        • FX
        • Wyjście
      • Opcje konsolety
        • Opcje grupowania
        • Opcje widoczności
        • Komponenty kanału
        • Tryb solo
      • Przegląd panelu konsolety
        • Alternatywne układy konsolety
          • Tryb małej konsolety
          • Tryb wąskich kanałów
        • Wejścia i wyjścia
        • Zdalne
        • Instrumenty
          • Okno edytora instrumentu
        • Pokaż sceny
        • Pokaż grupy
        • Lista kanałów
          • Banki zdalne
      • Odłączanie konsolety
    • 10.2. Droga sygnału przez efekty
      • Inserty
        • Dodawanie insertu
        • Edycja insertu
        • Zmiana porządku efektów
        • Praca z interfejsem okna insertów
        • Szybki dostęp do insertów na sumie
          • Kopiowanie insertu do innego kanału
          • Kopiowanie łańcucha insertów do innego kanału
          • Przenoszenie insertów do innych kanałów
          • Dodawanie efektu insertowego do racka urządzeń wysyłkowych
        • Porównywanie
        • Pomijanie, dezaktywacja i wyłączanie insertów
        • Usuwanie insertu
      • Inserty sprzętowe
      • FX silnika miksowania (tylko Studio One Professional)
      • Konfiguracja wysyłek
        • Tworzenie wysyłki na kanał FX
        • Poziom oraz wysyłka przed tłumikiem i po nim
        • Kluczowanie
        • Wysyłka na szynę
        • Kopiowanie wysyłki do innego kanału
      • FX i wspólne solo
      • Szyny
      • Przeglądanie zestawów efektów
        • Tworzenie i używanie zestawów efektów
      • Łańcuchy FX
    • 10.3. Edytor kanału
      • Kontrolki makro
        • Mapowanie kontrolerek makro
          • Ustawianie krzywych przejść kontrolki makro
      • Widok drogi sygnału
        • Dodawanie i przenoszenie efektów
        • Dzielenie sygnału
      • Tworzymy własny efekt
        • Przykładowy łańcuch FX
        • Budujemy multiefekt od zera
    • 10.4. Grupy
      • Tworzenie i rozwiązywanie grupy w konsolecie
      • Zachowanie się grupy edycji w konsolecie
      • Tymczasowe zawieszanie grupy
      • Wyświetlanie listy grup
      • Zagnieżdżone grupy
      • Atrybuty grupy
      • Przeglądanie i zmiana przypisania do grup
      • Grupy i efekty
    • 10.5. Sceny
      • Opcje przywoływania
      • Zarządzanie scenami
    • 10.6. Kanały VCA
      • Tworzenie i przypisywanie kanałów VCA
      • Automatyka a kanały VCA
        • Scalanie automatyki VCA
      • Kontrola VCA przez inne VCA
      • Ścieżki folderów i kanały VCA
    • 10.7. Szyna odsłuchiwania
    • 10.8. Mierniki
      • Wartość szczytowa i RMS
      • Mierniki K-System
      • Miernik przed tłumikiem
      • Licznik przesterów sumy
    • 10.9. Automatyczna kompensacja opóźnienia wtyczek
    • 10.10. Manualna kompensacja opóźnienia wtyczek
    • 10.11. Eksport miksu
      • Tworzenie miksu
      • Lokalizacja
      • Format
      • Zakres eksportu
      • Opcje
      • Metadane utworu
      • Obsługa SoundCloud
    • 10.12. Eksport ścieżek do osobnych plików
      • Wybór ścieżek i kanałów
      • Lokalizacja, format i zakres eksportu
      • Opcje
    • 10.13. Sugestie dotyczące miksowania
      • Przed miksowaniem
      • Praca z miksem
      • Balans
      • Szyny
      • Zapętlanie podczas miksowania
      • Przygotowywanie miksu pod mastering
      • Maksymalizacja mocy komputera
      • Generowanie i dezaktywacja wirtualnych instrumentów
      • Przeciążanie silnika audio
  • Rozdział 11. Strona występu
    • 11.1. Struktura strony występu
      • Wybór występu
      • Tworzenie nowego występu
      • Szablony występów
        • Tworzenie szablonu
        • Zastępowanie szablonu
      • Lokalizacja występów
      • Częstotliwość
      • Dodawanie otwartego utworu do występu
      • Dodawanie zawartości do występu
      • Konfiguracja występu
    • 11.2. Setlista
      • Dodawanie pozycji do setlisty
      • Praca z pozycjami setlisty
        • Ustawianie trybu odtwarzacza
        • Zmiana długości pozycji
        • Zmiana wartości bpm
        • Powielanie, usuwanie i wyłączanie pozycji
      • Inspektor setlisty
    • 11.3. Pasek narzędzi strony występu
    • 11.4. Widok przeglądu
      • Odtwarzacze i ich zestawy
        • Ustawienia kolumny odtwarzaczy
        • Dodawanie odtwarzacza
          • Odtwarzacz ścieżki podkładu
          • Odtwarzacz rzeczywistego instrumentu
          • Odtwarzacz wirtualnego instrumentu
          • Efekty MIDI i lista odtwarzaczy
          • Zewnętrzne instrumenty i lista odtwarzaczy
        • Zestawy odtwarzaczy
          • Menu zestawów odtwarzaczy
          • Praca z zestawami odtwarzaczy
          • Automatyka zestawów
        • Menu podręczne odtwarzacza
      • Kolumny pozycji
        • Menu podręczne kolumny
      • Paski odtwarzaczy i zestawy slotów
        • Menu podręczne slotu
      • Ścieżka akordów
      • Ścieżka aranżera
      • Ręczne wyzwalanie sekcji aranżacji
        • Tryby odtwarzania
    • 11.5. Widok kontrolek
      • Wybór konfiguracji
        • Konfiguracja 1: po 8 każdego typu
        • Konfiguracja 2: gałki
        • Konfiguracja 3: tłumiki
        • Konfiguracja 4: przyciski
      • Panel podglądu
      • Przypisywanie kontrolek makro
        • Dodawanie i usuwanie parametrów
        • Okno transformacji
      • Współpraca z systemem Control Link
    • 11.6. Tryb sceny
      • Widoczność i kontrola
        • Setlista
        • Odtwarzacze i ich zestawy
        • Informacje linii czasu
        • Transport
        • Przyciski narzędziowe
        • Miernik poziomu
      • Widoki trybu sceny: kontrolki, sekcje i zestawy
        • Widok kontrolek
        • Kontrolki trybu sceny
        • Widok zestawów
        • Widok sekcji
        • Tymczasowe ustawienia trybu sceny
      • No to zaczynamy występ!
        • Podczas odtwarzania: występ musi trwać!
        • Widok trybu sceny i Studio One Remote 1.6
  • Rozdział 12. Automatyka
    • 12.1. Typy automatyki
      • Automatyka ścieżki
        • Obwiednie automatyki na ścieżce
        • Obwiednie automatyki na paskach
      • Włączanie i wyłączanie automatyki
      • Dodawanie obwiedni automatyki do ścieżek
      • Ścieżki automatyki
    • 12.2. Edycja obwiedni automatyki
      • Narzędzie strzałki
        • Dodawanie nowego punktu automatyki
        • Przenoszenie punktu automatyki
        • Zmiana krzywej segmentu
        • Usuwanie punktu automatyki
        • Jednoczesna edycja wielu punktów automatyki
      • Narzędzie rysowania
        • Rysowanie obwiedni automatyki
        • Rysowanie za pomocą figur
        • Przekształcanie automatyki
      • Narzędzie zakresu
        • Dopasowanie zaznaczonego zakresu automatyki
        • Dopasowanie segmentu automatyki
        • Usuwanie automatyki ścieżki
    • 12.3. Tryby automatyki
    • 12.4. Automatyka partii instrumentu
      • Nagrywanie automatyki partii
      • Widok automatyki...
Kategoria: Grafika komputerowa
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-8981-6
Rozmiar pliku: 18 MB

BESTSELLERY

Kategorie: