Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej. - ebook

Wydawnictwo:
Rok wydania:
2015
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
16,00

Przekaz digitalny. Z zagadnień semiotyki, semantyki i komunikacji cyfrowej. - ebook

Nie ulega wątpliwości, że wraz z tomem „Przekaz digitalny” otrzymujemy nie tylko całość oryginalnie zaprojektowaną i umiejętnie zrealizowaną, ale także wizję nowocześnie uprawianego medioznawstwa budowaną na fundamencie semiotyki.

Prof. dr hab. Marek Hendrykowski
Katedra Filmu, Telewizji i Nowych  Mediów
Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu

Badania stanowiące podstawę książki, jak i ona sama mają  nowatorski i oryginalny charakter. O ile bowiem można spotkać, także i w Polsce, publikacje dotyczące ogólnych zagadnień cyberkultury i estetyki nowych mediów, to badania łączące perspektywę semiotyczną, semantyczną i komunikacyjną, wnikliwie analizujące i szeroko zarazem okoliczności wyłaniania się znaczeń w mediach cyfrowych, w zasadzie prawie dotąd nie zaistniały. Kompetentne, wnikliwe i wszechstronne ujęcie podjętej problematyki, aktualność przedstawionych rozważań i brak w polskim kontekście podobnego opracowania nakazują stanowczo rekomendować monografię do jak najszybszego wydania.

Prof. dr hab. Ryszard W. Kluszczyński
Katedra Mediów i Kultury Audiowizualnej
Uniwersytetu  Łódzkiego

Spis treści

Wstęp
Część pierwsza
W ŚWIECIE ZNAKÓW DIGITALNYCH
I. Znak digitalny. U podstaw nowej semiotyki tekstu – Ewa Szczęsna
1. Specyfika znaku digitalnego
1.1. Wobec zastanych koncepcji
1.2. Materialność i sposób ukazywania się znaków
1.3. Semantyka znaku (i tekstu) a nowe warunkowania dyskursywne
2. Budowa znaku digitalnego: jego dwupoziomowość i wieloaspektowość
2.1. Nowy model struktury znaku
2.2. Poziom użytkowania
2.3. Poziom programowania (znaczników)
2.4. Konfrontacja poziomów. Interakcje, uzgodnienia, rozdźwięki
II. Znak symboliczny w internecie – Marek Kaźmierczak
1. Osobliwości znaków symbolicznych
2. Prosty oraz złożony znak symboliczny
III. Semiotyka hiperłącza – Mariusz Pisarski
1. Problemy z hiperłączem
2. Metasemiotyka hipertekstu według Tiny Schneider
3. Hiperłącze w działaniu: poziom użytkowania
4. Rozszerzanie modelu Hjelmsleva
IV. Graficzny interfejs użytkownika jako zjawisko semiotyczne – Piotr Kubiński
1. Interfejsy – wprowadzenie do tematu
2. Znakowy charakter graficznych interfejsów użytkownika w grach wideo
3. Jak znaczą znaki interfejsów gier wideo
V. Formy pismo/obraz na stronach WWW. Przegląd – Agnieszka Smaga
VI. Cybersemiotyka. O śladach tekstu w kulturze cybernetycznej – Urszula Pawlicka
1. Kontekst nomadyczności i postmedialności
2. Semiotyka w nowych mediach: cybersemiotyczność
3. Tekst cyfrowy w ujęciu cybersemiotyki
Część druga
WYBRANE ZAGADNIENIA SEMANTYCZNE
I. Semantyka znaku infograficznego – Agnieszka Smaga
II. Problem znaczenia estetycznego w środowisku cyfrowym. U podstaw poetyki semiotycznej i interaktywnej – Ewa Szczęsna
1. Tekstualizacja warstwy przedstawień i działań użytkownika
2. Atomizacja, kinetyzacja i modulowanie jako strategie
znaczeniotwórcze
III. Nowe media – nowe opowieści? Fabułotwórczy potencjał struktur hipertekstowych – Mariusz Pisarski
1. „Nieludzkie” medium zmienia głos nadawcy?
2. Cyfrowe formy opowiadania wczoraj i dziś
3. Rodzaje platform narracyjnych w nowych mediach
3.1. Narracje programowalne i generatywne
3.2. Narracje hipertekstowe i interaktywna fikcja (IF)
3.3. Narracje sieciowe i społecznościowe
3.4. Narracje lokacyjne i wearable computing
4. Nowe fabuły dla hipertekstu?
4.1. Hipertekstowa nośność powtórzeń: nawroty, pętle, ponowne odczytania
4.2. Struktury linkowo-węzłowe i fabuły skonfliktowane
4.3. Struktura ukrytej misji i przetasowania wątków
IV. Relacyjność strukturalno-semantyczna w hiperfikcji (na podstawie Matrioszki Marty Dzido) – Urszula Pawlicka
1. Od hiperpowieści Calvina do hiperfikcji Joyce’a
2. Budowa hiperfikcji oraz relacyjność strukturalno-semantyczna
3. Hiperfikcja a teoria możliwych światów
4. Analiza hiperfikcji Matrioszka Dzido
V. Cyfrowe remediacje figur – Ewa Szczęsna
1. Jak badać figury cyfrowe?
2. Klikając na kinetyczną teksturę – miejsca i sposoby kształtowania figur
3. Kinetyczne przekształcenia tekstury (atomizacja, redukcja, adiekcja, permutacja)
VI. Tekstualizacja intymności w Web 2.0 (na przykładzie przedstawień ciąży na stronach serwisu społecznościowego Facebook) – Marek Kaźmierczak
1. Komunikacyjny kapitalizm
2. Serwisy społecznościowe
3. Goffmanowskie inspiracje
4. Przedstawienie intymności w teatrze życia codziennego
Część trzecia
KOMUNIKACJA CYFROWA
I. Między językami, kodami, mediami. Przekład hipertekstowy – teoria i praktyka – Ewa Szczęsna, Urszula Pawlicka, Mariusz Pisarski
1. Przekład cyfrowy i jego formy: digitalizacja, adaptacja digitalna, przekład hipertekstowy, przekłady struktur
2. Adaptacja sieciowa – cechy i przykłady
3. Nowe aspekty adaptacji i translacji tekstu w mediach cyfrowych
3.1. Translacja w warstwie wizualnej i interfejsowej
3.2. Translacja w warstwie kodu i między kodami
II. Literatura cyfrowa a literackość i komunikacja literacka – Urszula Pawlicka
1. Czy na tych ćwiczeniach jest literatura? Definiowanie literatury cyfrowej
2. Pojmowanie literackości: od ujęć lingwistycznych do komunikacyjnych
3. Literatura cyfrowa a „rozmywanie” literackości
4. Literatura cyfrowa a sztuka cyfrowa – próba wyznaczenia relacji
5. Jak literatura cyfrowa komunikuje swą literackość?
III. Czytelnik/użytkownik jako internetowy recenzent tekstu literackiego – Joanna Szwechłowicz
1. Intertekstualność recenzji blogowej
2. Na tę chwilę nie polecam. Czy blogerzy to recenzenci?
IV. Użytkownik w sieci internetowej – Marek Kaźmierczak
1. W oceanie informacji
2. Ponad nadawcą i odbiorcą
3. Typologia użytkowników
V. Gry publicystyczne jako część dyskursu współczesności – Piotr Kubiński
1. Gry zaangażowane na tle innych gier wideo
2. Gry publicystyczne
3. Studium przypadku – Raid Gaza!
4. Studium przypadku – Save Israel
VI. Wpływ struktury forum na dyskurs internetowy – Joanna Szwechłowicz
1. Forum internetowe – struktura statyczna i dynamiczna?
2. Struktura forum jako determinanta dyskusji
3. Forum a modyfikacje dokonywane przez użytkowników
VII. Dyskurs kształcenia digitalnego. Od komunikacji do perswazji – Ewa Szczęsna
1. Ontologia dyskursu kształcenia digitalnego i jego funkcje
2. Medialne modyfikacje w sferze społecznej sytuacji kształcenia
3. Struktura platformy edukacyjnej
Bibliografia
Spis rycin
Indeks nazwisk

Kategoria: Media i dziennikarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-2645-0
Rozmiar pliku: 13 MB

BESTSELLERY

Kategorie: