Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Przewodnik po twórczości C.S. Lewisa - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
7 września 2022
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Przewodnik po twórczości C.S. Lewisa - ebook

C.S. Lewis (1898–1963), wybitny naukowiec, wpływowy apologeta chrześcijański i bestselerowy autor literatury dziecięcej, jest postacią enigmatyczną i kontrowersyjną, która fascynuje nawet pięćdziesiąt lat po jego śmierci. Niniejsze opracowanie jest pierwszym tak kompleksowym jednotomowym studium napisanym przez zespół międzynarodowych naukowców w celu zbadania kariery Lewisa jako historyka literatury, popularnego teologa i twórczego pisarza. Dwadzieścia jeden eksperckich głosów, między innymi z Oksfordu, Cambridge, Princeton i Wheaton analizuje twórczość Lewisa z perspektywy teologicznej, filozoficznej i literackiej. Autorzy opisują wkład Lewisa w teorię krytyki i historię myśli, analizują jego poglądy na temat wiedzy moralnej, płci, modlitwy, wojny, miłości, cierpienia i Pisma Świętego. Końcowe rozdziały zawierają badanie jego twórczości jako pisarza literatury pięknej i poezji. Niniejsze opracowanie, oryginalne w swoim podejściu i unikalne w zakresie przedmiotu analizy, pokazuje że C.S. Lewis był kimś więcej, niż tylko twórcą Narnii.

Robertowi MacSwainowi  udało się zgromadzić  nowych Inklingów – naukowców z różnych dziedzin (literaturoznawców, filozofów, teologów, historyków idei), którzy podjęli się próby opisu i wyjaśnienia: „fenomenu i anomalii” C.S. Lewisa.

Rezultat tego spotkania może być zaskakujący dla wielbicieli „Opowieści z Narnii”, dla teoretyków literatury zgłębiających „Odrzucony obraz”, dla filozofów i teologów czytających „Cudy”. O ile pozycja Autora tych dzieł w kulturze popularnej jest niekwestionowana, o tyle w świecie akademickim, zwłaszcza filozoficznym i teologicznym, jest niedoceniona. Nowi Inklingowie łatają „kulisy sztuki” Lewisa, odkrywają jego wyraźną postać na filozoficznej agorze, przyglądają się zagubionej perle na teologicznych katedrach po to, żeby jeszcze raz pomóc nam przeżyć zaskoczenie radością poznawania.

dr hab. Zbigniew Wróblewski, prof. KUL

Ta książka proponuje zaskakującą perspektywę. Z przyjemnością zagłębiałem się w kolejnych rozdziałach poświęconych czy to pewnym bardziej znanym aspektom poglądów Lewisa, czy jego powszechnie znanym pracom, czy też, co jest największą zaletą tej książki, ocenie jego dokonań jako teologa, historyka idei i klasyka. […] Czytelnik otrzymuje tom, który rzuca nowe światło na istotne aspekty twórczości Lewisa. Jest to przeciwwaga dla popularnych poglądów na jego temat jako chrześcijańskiego apologety i znanej osobowości. Dzięki tej książce czytelnik nie będzie musiał poprzestać na uproszczonym podejściu do jego poglądów. Ta książka prowokuje do myślenia o Lewisie w sposób uwzgledniający złożoność i wyjątkowość tego autora i jego pracy.

Margaret Keeling, MA, MCLIP, PhD

Przewodnik po twórczości C.S. Lewisa to jedno z najlepszych opracowań w dziedzinie badań and Lewisem.

Clara Sarrocco, sekretarz The New Yoork C.S. Lewis Society

Robert MacSwain jest adiunktem teologii i etyki chrześcijańskiej na University of the South w Sewanee w Tennessee. Razem z Jeffreyem Stoutem jest współredaktorem „Grammar and Grace: Reformulations of Aquinas and Wittegenstein” (2004), a z Ann Loades „The Truth-Seeking Heart Austin Farrer and His Writings” (2006).

Michael Ward jest kapelanem w St Peter’s College na University of Oxford. Autor książki „Planet Narnia: The Seven Heavens in the Imagination of C.S. Lewis” (2008) oraz razem z Benem Quashem, współredaktor „Heresies and How to Avoid Them: Why it Matters What Christians Believe” (2007).

C. S. Lewis. Rozum i Wiara

„Wierzę w chrześcijaństwo tak samo jak we wschodzące słońce - nie tylko dlatego, że je widzę, ale także dlatego, iż dzięki niemu widzę wszystko inne.” (C.S. Lewis)

Seria wydawnicza „C. S. Lewis. Rozum i Wiara” to zbiór publikacji dotyczących twórczości i życia Clive’a Staplesa Lewisa, uznawanego za największego współczesnego chrześcijańskiego apologetę. Prezentuje intelektualne walory teizmu oraz argumentację na rzecz tezy o racjonalności przekonań teistycznych, a w szczególności chrześcijaństwa. Choć Lewis zmarł w roku 1963, jego twórczość jest wciąż aktualna. Do jego argumentów i analiz dotyczących moralności oraz społeczeństwa wciąż odwołują się zawodowi filozofowie i teologowie, a także liczni przedstawiciele obu stron filozoficzno-teologicznego sporu ateizmu z teizmem.

Na język polski zostało już przełożone wiele prac C.S. Lewisa, które cieszą się niesłabnącą popularnością. Wciąż jednak brakuje opracowań biograficznych i krytycznych oraz pogłębionych analiz jego poglądów. Seria „C. S. Lewis. Rozum i Wiara” ma wypełnić tę lukę. Publikowane w niej teksty odznaczają się naukową wnikliwością, a jednocześnie są przystępne dla szerokiego grona czytelników, tak jak twórczość samego C.S. Lewisa, który przekonywał, że dzięki chrześcijaństwu wszystko inne nabiera sensu.

Spis treści

O autorach // 13

C.S. Lewis – kalendarium // 13

Rozdział 1

Wstęp // 27

Robert MacSwain

Część 1 UCZONY // 41

Rozdział 2

Krytyk literacki // 43

John V. Fleming

Rozdział 3

Teoretyk literatury // 61

Stephen Logan

Rozdział 4

Badacz historii myśli // 77

Dennis Danielson

Rozdział 5

Klasyk // 95

Mark Edwards

Część 2 MYŚLICIEL // 113

Rozdział 6

O Piśmie Świętym // 115

Kevin J. Vanhoozer

Rozdział 7

O teologii // 131

Paul S. Fiddes

Rozdział 8

O naturalizmie // 151

Charles Taliaferro

Rozdział 9

O wiedzy moralnej // 167

Gilbert Meilaender

Rozdział 10

O rozeznaniu // 181

Joseph P. Cassidy

Rozdział 11

O miłości // 199

Caroline J. Simon

Rozdział 12

O płci // 217

Ann Loades

Rozdział 13

O władzy // 233

Judith Wolfe

Rozdział 14

O przemocy // 251

Stanley Hauerwas

Rozdział 15

O cierpieniu // 269

Michael Ward

Część 3 PISARZ // 289

Rozdział 16

Błądzenie pielgrzyma i Zaskoczony radością // 291

David Jasper

Rozdział 17

Trylogia kosmiczna // 37

Thomas Alan Shippey

Rozdział 18

Podział ostateczny // 325

Jerry L. Walls

Rozdział 19

Opowieści z Narnii // 341

Alan Jacobs

Rozdział 20

Dopóki mamy twarze // 359

Peter J. Schakel

Rozdział 21

Poeta // 375

Malcolm Guite

Bibliografia // 395

Indeks osobowy // 407

Indeks rzeczowy // // 411

Kategoria: Wiara i religia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-66665-74-3
Rozmiar pliku: 1,7 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

AU­TO­RZY

JO­SEPH P. CAS­SI­DY

Był rek­to­rem St Chad’s Col­le­ge na Uni­wer­sy­te­cie w Dur­ham oraz ka­no­ni­kiem ho­no­ro­wym w ka­te­drze w Dur­ham. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Who’s In and Who’s Out w Li­ving the Ma­gni­fi­cat pod re­dak­cją Mar­ka D. Chap­ma­na (2008); Cul­tu­ral and Spi­ri­tu­al Aspects of Pal­lia­ti­ve Me­di­ci­ne jako wspó­łau­tor z Do­ugla­sem J. Da­vie­sem w Oxford Te­xt­bo­ok of Pal­lia­ti­ve Me­di­ci­ne pod re­dak­cją De­re­ka Doy­le’a i in­nych (2005); The Post-Com­mu­nion Pray­er: Li­ving Sa­cri­fi­ce w Li­ving the Eu­cha­rist pod re­dak­cją Ste­phe­na Con­waya (2001); Di­rec­ting the Third Week w Igna­tian Exer­ci­ses. Con­tem­po­ra­ry An­no­ta­tions: The Best of the Re­view 4 pod re­dak­cją Da­vi­da Fle­min­ga (1996); The Is-OUGHT Pro­blem and the Gro­und of Eco­no­mic Ethics w Ethics and Eco­no­mics pod re­dak­cją Ma­su­du­la Ala­ma Cho­udhu­ry’ego (1995). Dok­tor Cas­si­dy przez wie­le lat był je­zu­itą, za­nim zo­stał an­gli­ka­ni­nem. Ma na kon­cie rów­nież wie­le pu­bli­ka­cji z za­kre­su ety­ki spo­łecz­nej i środ­ko­wo­ame­ry­ka­ńskiej ana­li­zy po­li­tycz­nej.

DEN­NIS DA­NIEL­SON

Pro­fe­sor an­gli­sty­ki Uni­wer­sy­te­tu Ko­lum­bii Bry­tyj­skiej. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Mil­ton’s Good God: A Stu­dy in Li­te­ra­ry The­odi­cy (Cam­brid­ge Uni­ver­si­ty Press, 1982; do­druk 2009); The First Co­per­ni­can: Georg Jo­achim Rhe­ti­cus and the Rise of the Co­per­ni­can Re­vo­lu­tion (2006); The Cam­brid­ge Com­pa­nion to Mil­ton (Cam­brid­ge Uni­ver­si­ty Press, 1989; wy­da­nie dru­gie 1999); The Book of the Co­smos: Ima­gi­ning the Uni­ver­se from He­rac­li­tus to Haw­king (2000). Pro­fe­sor Da­niel­son opu­bli­ko­wał ta­kże ar­ty­ku­ły w pe­rio­dy­kach „Mind”, „Na­tu­re”, „Ame­ri­can Jo­ur­nal of Phy­sics”, „Jo­ur­nal for the Hi­sto­ry of Astro­no­my” oraz „Ame­ri­can Scien­tist”.

MARK EDWARDS

Wy­kła­dow­ca teo­lo­gii w Christ Church i star­szy wy­kła­dow­ca pa­try­sty­ki na Wy­dzia­le Teo­lo­gicz­nym Uni­wer­sy­te­tu w Oks­for­dzie. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Ca­tho­li­ci­ty and He­re­sy in the Ear­ly Church (2009); Cul­tu­re and Phi­lo­so­phy in the Age of Plo­ti­nus (2006); John thro­ugh the Cen­tu­ries (2003); Ori­gen aga­inst Pla­to (2002); Neo­pla­to­nic Sa­ints (2000). Dok­tor Edwards opu­bli­ko­wał ta­kże ar­ty­ku­ły w pe­rio­dy­kach „Clas­si­cal Qu­ar­ter­ly”, „Jo­ur­nal of The­olo­gi­cal Stu­dies”, „Ame­ri­can Jo­ur­nal of Phi­lo­lo­gy”, „Do­wn­si­de Re­view” oraz „Jo­ur­nal of Ec­c­le­sia­sti­cal Hi­sto­ry”.

PAUL S. FID­DES

Pro­fe­sor teo­lo­gii sys­te­ma­tycz­nej na Uni­wer­sy­te­cie w Oks­for­dzie, gdzie jest rów­nież eme­ry­to­wa­nym rek­to­rem i człon­kiem Ka­pi­tu­ły Ba­dań Pro­fe­sor­skich w Re­gent’s Park Col­le­ge. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: The Pro­mi­sed End: Escha­to­lo­gy in The­olo­gy and Li­te­ra­tu­re (2000); Par­ti­ci­pa­ting in God: A Pa­sto­ral Do­ctri­ne of the Tri­ni­ty (2000); Fre­edom and Li­mit: A Dia­lo­gue be­twe­en Li­te­ra­tu­re and Chri­stian Do­ctri­ne (1991); Past Events and Pre­sent Sa­lva­tion: The Chri­stian Idea of Ato­ne­ment (1989); The Cre­ati­ve Suf­fe­ring of God (1988). Pe­łnił funk­cję prze­wod­ni­czące­go Do­ctri­ne and Wor­ship Com­mit­tee of the Bap­tist Union of Gre­at Bri­ta­in (Ko­mi­sji Dok­tryn i Wia­ry Unii Bap­ty­stycz­nej Wiel­kiej Bry­ta­nii). W roku 2005 przy­go­to­wał se­rię wy­kła­dów pod ty­tu­łem Se­eing the World and Kno­wing God: An­cient Wis­dom and Mo­dern Do­ctri­ne w ra­mach cy­klu Bamp­ton Lec­tu­res. Pro­fe­sor Fid­des jest re­dak­to­rem se­rii „New Cri­ti­cal Thin­king in Re­li­gion, The­olo­gy and Bi­bli­cal Stu­dies” w wy­daw­nic­twie Ro­utled­ge.

JOHN V. FLE­MING

Eme­ry­to­wa­ny pro­fe­sor w Ka­te­drze An­gli­sty­ki i Kom­pa­ra­ty­sty­ki Li­te­rac­kiej imie­nia Lo­uisa W. Fa­ir­chil­da na Uni­wer­sy­te­cie Prin­ce­ton. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: The Ro­man de la Rose: A Stu­dy in Al­le­go­ry and Ico­no­gra­phy (1969); Re­ason and the Lo­ver (1984); An In­tro­duc­tion to the Fran­ci­scan Li­te­ra­tu­re of the Mid­dle Ages (1977); Clas­si­cal Imi­ta­tion and In­ter­pre­ta­tion in Chau­cer’s „Tro­ilus” (1990); The Anti-Com­mu­nist Ma­ni­fe­stos: Four Bo­oks that Sha­ped the Cold War (2009). Pro­fe­sor Fle­ming był rek­to­rem Me­die­val Aca­de­my of Ame­ri­ca, człon­kiem Ame­ri­can Aca­de­my of Arts and Let­ters (Ame­ry­ka­ńskiej Aka­de­mii Sztu­ki i Li­te­ra­tu­ry) oraz człon­kiem Gu­ild of Scho­lars of the Epi­sco­pal Church (Gil­dii Uczo­nych Ko­ścio­ła Epi­sko­pal­ne­go).

MAL­COLM GU­ITE

Ka­pe­lan Gir­ton Col­le­ge na Uni­wer­sy­te­cie w Cam­brid­ge oraz ka­pe­lan po­moc­ni­czy w ko­ście­le pod we­zwa­niem św. Edwar­da Kró­la i Męczen­ni­ka w Cam­brid­ge. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Fa­ith, Hope and Po­etry: The­olo­gy and the Po­etic Ima­gi­na­tion (2010); What Do Chri­stians Be­lie­ve? (2006; w Ho­lan­dii i Gre­cji 2007; w USA 2008); Thro­ugh Li­te­ra­tu­re w Be­hol­ding the Glo­ry: In­car­na­tion thro­ugh the Arts pod re­dak­cją Je­re­my’ego Beg­bie­go (2000); Our Tru­est Po­etry Is Our Most Fe­igning... Po­etry, Play­ful­ness and Truth w Fa­ith­ful Per­for­man­ces: Enac­ting Chri­stian Tra­di­tion pod re­dak­cją Tre­vo­ra Har­ta, Ste­ve­na R. Gu­th­rie­go i Iva­na P. Kho­vac­sa (2007). Dok­tor Gu­ite pu­bli­ko­wał ta­kże po­ezje w „The Te­me­nos Aca­de­my Re­view”, „Church Ti­mes”, „Se­cond Spring”, „Mars Hill Re­view” i „The Am­bler”. Pro­wa­dzi stro­nę in­ter­ne­to­wą www.mal­colm­gu­ite.com.

STAN­LEY HAU­ER­WAS

Pro­fe­sor w Ka­te­drze Ety­ki Teo­lo­gicz­nej imie­nia Gil­ber­ta T. Rowe’a w Di­vi­ni­ty Scho­ol w Duke Uni­ver­si­ty w Ka­ro­li­nie Pó­łnoc­nej. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: A Cross-Shat­te­red Church: Rec­la­iming the The­olo­gi­cal He­art of Pre­aching (2009); Chri­stia­ni­ty, De­mo­cra­cy and the Ra­di­cal Or­di­na­ry – jako wspó­łau­tor z Ro­man­dem Co­le­sem (2008); The Sta­te of the Uni­ver­si­ty: Aca­de­mic Know­led­ges and the Know­led­ge of God (2007); Mat­thew: A The­olo­gi­cal Com­men­ta­ry (2006); Per­for­ming the Fa­ith: Bon­ho­ef­fer and and the Prac­ti­ce of Non-vio­len­ce (2004). W roku 2001 przy­go­to­wał se­rię wy­kła­dów pod ty­tu­łem With the Gra­in of the Uni­ver­se w ra­mach cy­klu Gif­ford Lec­tu­res na Uni­ver­si­ty of St An­drews. Pro­fe­sor Hau­er­was jest jed­nym z za­ło­ży­cie­li Ek­kle­sia Pro­ject – eku­me­nicz­ne­go ko­mi­te­tu do­rad­cze­go.

ALAN JA­COBS

Pro­fe­sor w Ka­te­drze An­gli­sty­ki imie­nia Cly­de’a S. Kil­by’ego w Whe­aton Col­le­ge w sta­nie Il­li­no­is. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi Ori­gi­nal Sin: A Cul­tu­ral Hi­sto­ry (2008); Lo­oking Be­fo­re and After: Te­sti­mo­ny of the Chri­stian Life (2008); The Na­rnian: The Life and Ima­gi­na­tion of C.S. Le­wis (2005); A The­olo­gy of Re­ading: The Her­me­neu­tics of Love (2001); What Be­ca­me of Wy­stan: Chan­ge and Con­ti­nu­ity in Au­den’s Po­etry (1999). Pro­fe­sor Ja­cobs obec­nie przy­go­to­wu­je wy­da­nie kry­tycz­ne po­ema­tu The Age of Anxie­ty W.H. Au­de­na.

DA­VID JA­SPER

Pro­fe­sor w Ka­te­drze Li­te­ra­tu­ry i Teo­lo­gii na Uni­wer­sy­te­cie w Glas­gow oraz pro­fe­sor w Ka­te­drze Chan­gy­ang na Uni­wer­sy­te­cie w Ren­min w Chi­nach. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi The Sa­cred Body: Asce­ti­cism in Re­li­gion, Li­te­ra­tu­re, Art and Cul­tu­re (2009); The Sa­cred De­sert: Re­li­gion, Li­te­ra­tu­re, Art and Cul­tu­re (2007); The Oxford Hand­bo­ok of En­glish Li­te­ra­tu­re and The­olo­gy – jako wspó­łre­dak­tor z An­drew Has­sem i Eli­za­beth Jay (2007); A Short In­tro­duc­tion to Her­me­neu­tics (2004); The Bi­ble and Li­te­ra­tu­re: A Re­ader – jako wspó­łre­dak­tor ze Ste­phe­nem Pric­ket­tem (1999). Pro­fe­sor Ja­sper jest człon­kiem To­wa­rzy­stwa Kró­lew­skie­go w Edyn­bur­gu oraz re­dak­to­rem za­ło­ży­cie­lem pe­rio­dy­ku „Li­te­ra­tu­re and The­olo­gy”.

ANN LO­ADES

Pro­fe­sor ho­no­ro­wy w St Chad’s Col­le­ge oraz eme­ry­to­wa­ny pro­fe­sor teo­lo­gii w Dur­ham Uni­ver­si­ty, gdzie była pierw­szą ko­bie­tą, dla któ­rej utwo­rzo­no jej wła­sną ka­te­drę. Opu­bli­ko­wa­ła mi­ędzy in­ny­mi: Fe­mi­nist The­olo­gy: Vo­ices from the Past (2001); Eve­lyn Un­der­hill (1999); Do­ro­thy L. Say­ers: Spi­ri­tu­al Wri­tings (1993); Se­ar­ching for Lost Co­ins: Explo­ra­tions in Chri­stia­ni­ty and Fe­mi­nism (1988); Kant and Job’s Com­for­ters (1985). Od 1999 roku pra­cu­je dla Arts and Hu­ma­ni­ties Re­se­arch Co­un­cil (Fun­du­szu Ba­dań Hu­ma­ni­stycz­nych) głów­nie w za­kre­sie po­sze­rza­nia ofer­ty gran­tów po­dy­plo­mo­wych. W la­tach 1991–1997 pro­fe­sor Lo­ades była re­dak­to­rem pe­rio­dy­ku „The­olo­gy”, a w la­tach 2005–2006 – pre­ze­sem So­cie­ty for the Stu­dy of The­olo­gy (To­wa­rzy­stwa Ba­dań nad Teo­lo­gią). Obec­nie jest człon­ki­nią Chri­stian – Mu­slim Fo­rum (Fo­rum Chrze­ści­ja­ńsko-Mu­zu­łma­ńskie­go) usta­no­wio­ne­go przez Ro­wa­na Wil­liam­sa, ar­cy­bi­sku­pa Can­ter­bu­ry.

STE­PHEN LO­GAN

Wy­kła­dow­ca na Wy­dzia­le An­gli­sty­ki Uni­wer­sy­te­tu w Cam­brid­ge, a wcze­śniej dok­to­rant w St John’s Col­le­ge w Oks­for­dzie. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: De­sti­na­tions of the He­art: Ro­man­ti­cism in An­glo-We­lsh Po­etry w „Pla­net: The We­lsh In­ter­na­tio­na­list” (2004, nu­mer 164); Hi­ra­eth and the Re­co­il from The­ory w „Pla­net: The We­lsh In­ter­na­tio­na­list” (2002, nu­mer 155); be­st­se­le­ro­wą Wil­liam Word­swort: Eve­ry­man’s Po­etry Li­bra­ry (1998); In De­fen­ce of C.S. Le­wis w „Ti­mes Li­te­ra­ry Sup­ple­ment” (21 lu­te­go 1997). Ma na kon­cie licz­ne wy­kła­dy i pu­bli­ka­cje na te­mat ro­man­tycz­nej po­ezji an­giel­skiej (zwłasz­cza w od­nie­sie­niu do prze­mian kul­tu­ro­wych) oraz prak­tycz­nych aspek­tów kry­ty­ki. Dok­tor Lo­gan na­pi­sał ta­kże trzy tomy po­ezji i utwo­rów pro­za­tor­skich.

RO­BERT MAC­SWA­IN

Pro­fe­sor teo­lo­gii i ety­ki chrze­ści­ja­ńskiej na Wy­dzia­le Teo­lo­gii na Uni­ver­si­ty of the So­uth w Se­wa­nee w sta­nie Ten­nes­see. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: So­lved by Sa­cri­fi­ce: Au­stin Far­rer, Fi­de­ism, and the Evi­den­ce of Fa­ith (2013), wkrót­ce uka­że się The Sa­int Is Our Evi­den­ce: Ha­gio­lo­gi­cal Ar­gu­ments for the Exi­sten­ce of God. Po­nad­to jest re­dak­to­rem i wspó­łre­dak­to­rem sied­miu prac zbio­ro­wych, mi­ędzy in­ny­mi: Gram­mar and Gra­ce: Re­for­mu­la­tions of Aqu­inas and Wit­t­gen­ste­in (2004); The­olo­gy, Aesthe­tics, and Cul­tu­re: Re­spon­ses to the Work of Da­vid Brown (2012); Scrip­tu­re, Me­ta­phy­sics, and Po­etry: Au­stin Far­rer’s ‘The Glass of Vi­sion’ with Cri­ti­cal Com­men­ta­ry (2013). W la­tach 2016–2017 był pro­fe­so­rem wi­zy­tu­jącym Har­wardz­kiej Szko­ły Teo­lo­gii oraz re­zy­den­tem w Cen­ter for the Stu­dy of World Re­li­gions (Ośrod­ku Ba­dań Re­li­gii Świa­ta), a w la­tach 2019–2020 był sty­pen­dy­stą Tem­ple­ton Re­li­gion Trust (Re­li­gij­ne­go Fun­du­szu Po­wier­ni­cze­go Tem­ple­to­na).

GIL­BERT ME­ILA­EN­DER

Pro­fe­sor w Ka­te­drze Ety­ki Chrze­ści­ja­ńskiej na Uni­wer­sy­te­cie Val­pa­ra­iso w sta­nie In­dia­na. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi Ne­ither Be­ast Nor God: Yhe Di­gni­ty of the Hu­man Per­son (2009); The Way That Le­ads The­re: Au­gu­sti­nian Re­flec­tions on the Chri­stian Life (2006); Fa­ith and Fa­ith­ful­l­ness: Ba­sic The­mes in Chri­stian Ethics (1991); Friend­ship: A Stu­dy in The­olo­gi­cal Ethics (1981); The Ta­ste for the Other: The So­cial and Ethi­cal Tho­ught of C.S. Le­wis (1978, wzno­wio­ne 1998, re­print 2003). Pro­fe­sor Me­ila­en­der był człon­kiem Pre­zy­denc­kiej Rady do spraw Bio­ety­ki w la­tach 2002–2009.

PE­TER J. SCHA­KEL

Pro­fe­sor w Ka­te­drze An­gli­sty­ki w Hope Col­le­ge w sta­nie Mi­chi­gan. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Word and Sto­ry in C.S. Le­wis: Lan­gu­age and Nar­ra­ti­ve in The­ory and Prac­ti­ce – jako wspó­łre­dak­tor z Char­le­sem A. Hut­ta­rem (2007); Ima­gi­na­tion and the Arts in C.S. Le­wis (2002); Re­ason and Ima­gi­na­tion in C.S. Le­wis: A Stu­dy of ‘Till We Have Fa­ces’ (1984; http://hope.edu/aca­de­mic/en­glish/scha­kel/ til­l­we­ha­ve­fa­ces/in­dex.htm). Pro­fe­sor Scha­kel zaj­mu­je się rów­nież li­te­ra­tu­rą an­giel­ską okre­su Re­stau­ra­cji i osiem­na­sto­wiecz­ną, w szcze­gól­no­ści wier­szem sa­ty­rycz­nym i twór­czo­ścią Jo­na­tha­na Swi­fta – z tej dzie­dzi­ny opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Cri­ti­cal Ap­pro­aches to Te­aching Swift (1992) oraz The Po­etry of Jo­na­than Swift: Al­lu­sion and the De­ve­lop­ment of a Po­etic Sty­le (1978).

THO­MAS ALAN SHIP­PEY

Eme­ry­to­wa­ny pro­fe­sor w Ka­te­drze Nauk Hu­ma­ni­stycz­nych na Uni­wer­sy­te­cie w Sa­int Lo­uis w sta­nie Mis­so­uri. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Ro­ots and Bran­ches: Se­lec­ted Pa­pers on Tol­kien (2007); The Road to Mid­dle-earth (1982; wy­da­nie po­pra­wio­ne i roz­sze­rzo­ne 2005); J.R.R. Tol­kien: Au­thor of the Cen­tu­ry (2001); The Sha­dow-Wal­kers: Ja­cob Grimm’s My­tho­lo­gy of the Mon­stro­us (2005); The Cri­ti­cal He­ri­ta­ge: Bo­ewulf – wspó­łau­tor­stwo z An­dre­asem Ha­ar­de­rem (1998). Pro­fe­sor Ship­pey ma ta­kże w swym do­rob­ku licz­ne pu­bli­ka­cje z za­kre­su me­die­wi­sty­ki i wspó­łcze­snej fan­ta­sy.

CA­RO­LI­NE J. SI­MON

Pro­fe­sor w Ka­te­drze Fi­lo­zo­fii imie­nia Joh­na i Je­an­ne Ja­cob­son w Hope Col­le­ge w sta­nie Mi­chi­gan. Opu­bli­ko­wa­ła mi­ędzy in­ny­mi: The Di­sci­pli­ned He­art: Love, De­sti­ny and Ima­gi­na­tion (1997); Friend­ship’s Role in Co­ming to Know as We are Known w Chri­stian Re­flec­tions: A Se­ries in Fa­ith and Ethics 27 (2008); What Won­dro­us Love is This? Me­di­ta­tions on Barth, Love and the Fu­tu­re of Chri­stian Ethics w For the Sake of the World: Karl Barth and the Fu­tu­re of Ec­c­le­sial The­olo­gy pod re­dak­cją Geo­r­ge’a Hun­sin­ge­ra (2004); Se­duc­tion: Does How You Get to „Yes” Still Mat­ter? w Phi­lo­so­phy, Fe­mi­nism and Fa­ith pod re­dak­cją Ma­ryi Bo­wer i Ruth Gro­en­ho­ut (2003); In­qu­iring After God thro­ugh Our Ne­igh­bor w In­qu­iring After God pod re­dak­cją El­len T. Char­ry (2000). Pro­fe­sor Si­mon ma w do­rob­ku rów­nież licz­ne pu­bli­ka­cje na te­mat isto­ty chrze­ści­ja­ńskie­go szkol­nic­twa wy­ższe­go.

CHAR­LES TA­LIA­FER­RO

Pro­fe­sor fi­lo­zo­fii w St Olaf Col­le­ge w sta­nie Min­ne­so­ta. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Evi­den­ce and Fa­ith: Phi­lo­so­phy and Re­li­gion sin­ce the Se­ven­te­enth Cen­tu­ry (Cam­brid­ge Uni­ver­si­ty Press, 2005); Na­tu­ra­lism – ra­zem ze Ste­war­tem Go­et­zem (2008); Con­tem­po­ra­ry Phi­lo­so­phy of Re­li­gion: An In­tro­duc­tion (1998); Con­scio­usness and the Mind of God (Cam­brid­ge Uni­ver­si­ty Press, 1994, re­print 2004). Jest ta­kże au­to­rem ar­ty­ku­łu w The Chro­nic­les of Na­rnia and Phi­lo­so­phy: The Lion, the Witch, and the Worl­dview (2005). Pro­fe­sor Ta­lia­fer­ro jest człon­kiem re­dak­cji pe­rio­dy­ków „Re­li­gio­us Stu­dies”, „Fa­ith and Phi­lo­so­phy”, „Ame­ri­can Phi­lo­so­phi­cal Qu­ar­ter­ly”, „Ars Di­spu­tan­di” oraz „Phi­lo­so­phy Com­pass”.

KE­VIN J. VAN­HO­OZER

Pro­fe­sor w Ka­te­drze Teo­lo­gii imie­nia Blan­char­da w Gra­du­ate Scho­ol of Whe­aton Col­le­ge w sta­nie Il­li­no­is. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: Re­my­tho­lo­gi­zing The­olo­gy: Di­vi­ne Ac­tion, Pas­sion, and Au­thor­ship (Cam­brid­ge Uni­ver­si­ty Press, 2010); Pic­tu­res at a Bi­bli­cal Exhi­bi­tion: The­olo­gi­cal Sce­nes of the Church’s Wor­ship, Wit­ness, and Wis­dom (2010); The Dra­ma of Do­ctri­ne: A Ca­no­ni­cal-Lin­gu­istic Ap­pro­ach to Chri­stian The­olo­gy (2005); Is The­re a Me­aning in This Text?: The Bi­ble, the Re­ader, and the Mo­ra­li­ty of Li­te­ra­ry Know­led­ge (1998); Bi­bli­cal Nar­ra­ti­ve in the Phi­lo­so­phy of Paul Ri­co­eur: A Stu­dy in Her­me­neu­tics and The­olo­gy (Cam­brid­ge Uni­ver­si­ty Press, 1990). Pro­fe­sor Van­ho­ozer jest człon­kiem re­dak­cji pe­rio­dy­ków The In­ter­na­tio­nal Jo­ur­nal of Sys­te­ma­tic The­olo­gy oraz Pro Ec­c­le­sia. Jest też ame­ry­ka­ńskim kon­sul­tan­tem w pra­cach nad ma­jącym się wkrót­ce uka­zać New Dic­tio­na­ry of The­olo­gy.

JER­RY L. WALLS

Pra­cow­nik na­uko­wy w Cen­ter for Phi­lo­so­phy of Re­li­gion na Uni­wer­sy­te­cie No­tre Dame w sta­nie In­dia­na, gdzie obec­nie pi­sze ksi­ążkę o czy­śćcu, będącą trze­cią częścią try­lo­gii, któ­rej pierw­sze dwie to Hell: The Lo­gic of Dam­na­tion (1992) i He­aven: The Lo­gic of Eter­nal Joy (2002). Po­nad­to dok­tor Walls opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: The Oxford Hand­bo­ok of Escha­to­lo­gy (2007); C.S. Le­wis as Phi­lo­so­pher: Truth, Go­od­ness and Be­au­ty – wspó­łre­da­go­wa­ne z Da­vi­dem Bag­get­tem i Ga­rym R. Ha­ber­ma­sem (2008); C.S. Le­wis and Fran­cis Scha­ef­fer: Les­sons for a New Cen­tu­ry from the Most In­flu­en­tial Apo­lo­gi­sts of Our Time – ze Scot­tem R. Bur­so­nem (1998).

MI­CHA­EL WARD

Pra­cow­nik na­uko­wy w Black­friars Hall na Uni­wer­sy­te­cie Oks­fordz­kim oraz pro­fe­sor apo­lo­ge­ty­ki na Uni­wer­sy­te­cie Bap­ty­stycz­nym w Ho­uston w Tek­sa­sie. Opu­bli­ko­wał mi­ędzy in­ny­mi: After Hu­ma­ni­ty: A Gu­ide to C.S. Le­wis’s ‘The Abo­li­tion of Man’ (2021); Pla­net Na­rnia: The Se­ven He­avens in the Ima­gi­na­tion of C.S. Le­wis (2008). Jest wspó­łre­dak­to­rem C.S. Le­wis at Po­ets’ Cor­ner (2016) oraz He­re­sies and How to Avo­id Them (2007). Pre­zen­to­wał film do­ku­men­tal­ny BBC pod ty­tu­łem The Na­rnia Code i grał rolę pro­bosz­cza w pa­ra­fii C.S. Le­wi­sa w fil­mie The Most Re­luc­tant Co­nvert: The Untold Sto­ry of C.S. Le­wis (2021). W 50. rocz­ni­cę śmier­ci Le­wi­sa dok­tor Ward do­ko­nał uro­czy­ste­go od­sło­ni­ęcia pły­ty pa­mi­ąt­ko­wej ku czci pi­sa­rza w Po­ets’ Cor­ner w West­min­ster Ab­bey w Lon­dy­nie.

JU­DITH WOL­FE

Pra­cow­nik na­uko­wy w Wol­fson Col­le­ge na Uni­wer­sy­te­cie Oks­fordz­kim. W dy­ser­ta­cji dok­tor­skiej sku­pi­ła się na he­ideg­ge­row­skiej escha­to­lo­gii świec­kiej. Opu­bli­ko­wa­ła mi­ędzy in­ny­mi: C.S. Le­wis and the Church – wspó­łre­da­go­wa­ne z Bren­da­nem Wol­fe’em (2011); ‘Hi­ne­in­ge­hal­ten in die Na­cht’: He­ideg­ger’s Ear­ly Ap­pro­pria­tion of Chri­stian Escha­to­lo­gy w Phe­no­me­no­lo­gy and Escha­to­lo­gy pod re­dak­cją Joh­na P. Ma­no­us­sa­ki­sa i Ne­ala De­Roo (2008); Sa­lva­tion is in the Suf­fe­ring: He­ideg­ger be­twe­en Lu­ther and Höl­der­lin w He­ideg­ger and Re­li­gion: Col­lo­qu­ia of the Oxford Cen­tre for Chri­stia­ni­ty and Mo­dern Eu­ro­pe­an Tho­ught pod re­dak­cją Geo­r­ge’a Pat­ti­so­na (2008); Ack­now­led­ging a Hid­den God: A The­olo­gi­cal Cri­ti­que of Stan­ley Ca­vell on Scep­ti­cism w „The Hey­th­rop Jo­ur­nal” (2007, nu­mer 48); Like this In­sub­stan­tial Pa­ge­ant Fa­ded: Escha­to­lo­gy and The­atri­ca­li­ty in ‘The Tem­pest’ w „Li­te­ra­tu­re and The­olo­gy” (2004, nu­mer 18). Dok­tor Wol­fe była pre­ze­sem Oxford Uni­ver­si­ty C.S. Le­wis So­cie­ty oraz re­dak­to­rem „Oxford Jo­ur­nal of In­klings Stu­dies” – re­cen­zo­wa­ne­go pe­rio­dy­ku wy­mie­nia­ne­go przez MLA.C.S. LE­WIS – KA­LEN­DA­RIUM

+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1898 | 29 li­sto­pa­da w Bel­fa­ście |
| | uro­dził się Cli­ve Sta­ples |
| | („Jack”) Le­wis, dru­gi syn |
| | Al­ber­ta i Flo­ren­ce Le­wi­sów, |
| | brat War­re­na uro­dzo­ne­go w 1895 |
| | roku. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1899 | Ochrzczo­ny przez dziad­ka – |
| | wie­leb­ne­go Tho­ma­sa |
| | Ha­mil­to­na, w ko­ście­le pod |
| | we­zwa­niem św. Mar­ka w Dun­de­la |
| | (Ko­ściół ir­landz­ki) |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1908 | Śmie­rć mat­ki. Przy­jęty do |
| | Wy­ny­ard Scho­ol w hrab­stwie |
| | Hert­ford­shi­re. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1911 | Przy­jęty do szkół w Ma­lvern. |
| | Prze­sta­je de­kla­ro­wać się jako |
| | chrze­ści­ja­nin. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1914 | Po­bie­ra lek­cje u Wil­lia­ma |
| | Kirk­pa­tric­ka w hrab­stwie |
| | Sur­rey. Bierz­mo­wa­ny – |
| | „w ca­łko­wi­tej nie­wie­rze” – |
| | w ko­ście­le pod we­zwa­niem św. |
| | Mar­ka w Dun­de­la. Wy­buch |
| | pierw­szej woj­ny świa­to­wej. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1917 | Im­ma­try­ku­lo­wa­ny |
| | w Uni­ver­si­ty Col­le­ge |
| | w Oks­for­dzie. Wstępu­je do |
| | Of­fi­cers’ Tra­ining Corps, |
| | po­zna­je ka­de­ta Pad­dy’ego |
| | Mo­ore’a i jego mat­kę, Jane Mo­ore. |
| | Jako pod­po­rucz­nik 13 Pu­łku |
| | Pie­cho­ty Bry­tyj­skiej |
| | (Som­mer­set Li­ght In­fan­try) |
| | tra­fia do oko­pów we Fran­cji. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1918 | Ran­ny w bi­twie o Ar­ras. Śmie­rć |
| | Pad­dy’ego Mo­ore’a. Le­wis |
| | w szpi­ta­lach w An­glii (maj – |
| | li­sto­pad). Ko­niec woj­ny. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1919 | Po­wrót do Oks­for­du. Pu­bli­ka­cja |
| | Spi­rits in Bon­da­ge: A Cyc­le of |
| | Ly­rics. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1920 | Zda­je na oce­nę ce­lu­jącą |
| | eg­za­mi­ny ko­ńco­we z kla­sy­ki. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1921 | Otrzy­mu­je Na­gro­dę Rek­to­ra za |
| | esej w języ­ku an­giel­skim. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1922 | Prze­pro­wa­dza się z Jane Mo­ore |
| | i jej cór­ką, Mau­re­en, do domu |
| | w He­ading­ton w Oks­for­dzie. |
| | Zda­je na oce­nę ce­lu­jącą |
| | eg­za­mi­ny ko­ńco­we |
| | z hu­ma­ni­sty­ki. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1923 | Zda­je na oce­nę ce­lu­jącą |
| | eg­za­mi­ny ko­ńco­we z języ­ka |
| | an­giel­skie­go i li­te­ra­tu­ry. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1924 | Wy­kła­da fi­lo­zo­fię |
| | w Uni­ver­si­ty Col­le­ge. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1925 | Zo­sta­je wy­kła­dow­cą języ­ka |
| | an­giel­skie­go w Mag­da­len |
| | Col­le­ge w Oks­for­dzie. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1926 | Po­zna­je J.R.R. Tol­kie­na. |
| | Pu­bli­ka­cja Dy­mer. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1929 | Umie­ra jego oj­ciec. Le­wis |
| | zo­sta­je te­istą. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1930 | Wraz z War­re­nem Le­wi­sem oraz |
| | Jane i Mau­re­en Mo­ore wpro­wa­dza |
| | się do po­sia­dło­ści The Kilns |
| | w Oks­for­dzie. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1931 | Za­czy­na wie­rzyć, że „Je­zus |
| | Chry­stus jest Sy­nem Bo­żym”. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1933 | Pil­grim’s Re­gress. Pierw­sze |
| | spo­tka­nia In­klin­gów w Mag­da­len |
| | Col­le­ge. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1936 | Po­zna­je Char­le­sa Wil­liam­sa. |
| | Ale­go­ria mi­ło­ści. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1938 | Z mil­czącej pla­ne­ty. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1939 | Re­ha­bi­li­ta­tions. The Per­so­nal |
| | He­re­sy. Wy­buch dru­giej woj­ny |
| | świa­to­wej. Do The Kilns |
| | przy­by­wa­ją ewa­ku­owa­ni. War­ren |
| | Le­wis po­now­nie po­wo­ła­ny do |
| | słu­żby woj­sko­wej. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1940 | Mau­re­en Mo­ore wy­cho­dzi za mąż |
| | i wy­pro­wa­dza się z The Kilns. |
| | Pro­blem cier­pie­nia. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1941 | Pierw­sze wy­kła­dy dla Roy­al Air |
| | For­ce. Li­sty sta­re­go dia­bła do |
| | mło­de­go uka­zu­ją się |
| | w od­cin­kach. Wy­gła­sza ka­za­nie |
| | Brze­mię chwa­ły na Uni­ver­si­ty |
| | Church w Oks­for­dzie. Pro­wa­dzi |
| | se­rię wy­kła­dów w ra­diu BBC pod |
| | ty­tu­łem Ri­ght and Wrong. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1942 | Zo­sta­je prze­wod­ni­czącym Oxford |
| | Uni­ver­si­ty So­cra­tic Club |
| | (Oks­fordz­kie­go Klu­bu |
| | So­kra­tej­skie­go). A Pre­fa­ce to |
| | ‘Pa­ra­di­se Lost’. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1943 | Pe­re­lan­dra. Ko­niec |
| | czło­wie­cze­ństwa. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1944 | Po­dział osta­tecz­ny w od­cin­kach. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1945 | Ko­niec woj­ny. Śmie­rć Char­le­sa |
| | Wil­liam­sa. Ta strasz­na siła. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1947 | Na okład­ce ty­go­dni­ka „Time”. |
| | Cudy. Wpro­wa­dze­nie ogól­ne. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1948 | Przy­jęty do Roy­al So­cie­ty of |
| | Li­te­ra­tu­re. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1950 | Do­sta­je pierw­szy list od Joy |
| | Gre­sham de domo Da­vid­man. Lew, |
| | cza­row­ni­ca i sta­ra sza­fa. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1951 | Śmie­rć Jane Mo­ore. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1952 | Chrze­ści­ja­ństwo po pro­stu. |
| | Po­zna­je Joy Gre­sham. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1954 | En­glish Li­te­ra­tu­re in the |
| | Si­xte­enth Cen­tu­ry. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1955 | Obej­mu­je Ka­te­drę Li­te­ra­tu­ry |
| | Śre­dnio­wiecz­nej |
| | i Re­ne­san­so­wej na |
| | Uni­wer­sy­te­cie w Cam­brid­ge. |
| | Wy­bra­ny do Bri­tish Aca­de­my. |
| | Za­sko­czo­ny ra­do­ścią. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1956 | W kwiet­niu po­ta­jem­nie po­ślu­bia |
| | Joy Gre­sham w urzędzie sta­nu |
| | cy­wil­ne­go w Oks­for­dzie. |
| | W pa­ździer­ni­ku Joy tra­fia do |
| | szpi­ta­la ze zdia­gno­zo­wa­nym |
| | no­wo­two­rem. W grud­niu Le­wis |
| | ob­wiesz­cza, że za­war­li zwi­ązek |
| | ma­łże­ński. Do­pó­ki mamy twa­rze. |
| | Otrzy­mu­je Car­ne­gie Me­dal za |
| | Ostat­nią bi­twę. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1957 | Po­ślu­bia w chrze­ści­ja­ńskiej |
| | ce­re­mo­nii Joy Gre­sham na łó­żku |
| | szpi­tal­nym. Na­stępu­je re­mi­sja |
| | cho­ro­by. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1958 | Roz­wa­ża­nia o Psal­mach. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1960 | Czte­ry mi­ło­ści. Śmie­rć Joy |
| | Le­wis. Stu­dies in Words. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1961 | Smu­tek. An Expe­ri­ment in |
| | Cri­ti­cism. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1963 | Re­zy­gna­cja z pro­wa­dze­nia |
| | ka­te­dry w Cam­brid­ge ze względu |
| | na zły stan zdro­wia. Umie­ra 22 |
| | li­sto­pa­da. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
| 1964 | Li­sty o mo­dli­twie |
| | i mo­ral­no­ści, Od­rzu­co­ny |
| | ob­raz. |
+--------------------------------------+--------------------------------------+
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: