Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone - ebook
Psychologia zmiany. Rzecz dla wściekniętych. Wydanie 3 rozszerzone - ebook
Czy my właściwie chcemy się zmieniać? Chcemy! Przynajmniej tak deklarujemy ;-). Najczęściej w Nowy Rok. Inne magiczne daty startu do zmiany to początek wiosny, wakacji lub urlopu albo urodziny. Zazwyczaj z podobnym skutkiem. Wniosek jest prosty — chcemy się zmieniać, ale słabo potrafimy.
Jeśli chcesz coś zmienić, spowodować, by Twoje życie w jakimś obszarze stało się inne, to wkurzenie, złość czy irytacja SĄ NAJLEPSZYMI STARTERAMI. Taka właśnie EMOCJA — związana z tym, że czegoś nie potrafisz, z czymś nie dajesz sobie rady, że inni potrafią, a Ty nie — to świetny początek. Doskonałe paliwo, by ruszyć z miejsca. Praktycznie rzecz ujmując: JEŚLI SIĘ NIE WŚCIEKNIESZ, TO SIĘ NIE ZMIENISZ.
W kolejnym kroku wybierz jedną z wielu zaprezentowanych w książce technik, schematów, struktur. Z pomocą przyjdą Ci Robert Cialdini, Kevin Hogan, Brian Tracy, William L. Ury, Philip Kotler, skorzystasz nawet z wybranych metod kontrowersyjnego NLP. Każda z ponad 150 technik coś daje, ułatwia zmiany, zwiększa SZANSĘ NA SUKCES. Dokładnie tak — szansę, bo gwarancji nie ma. Tę zwiększyć możemy tylko my SAMI.
I ostatni z aspektów psychologicznych zmiany. Zmiana wymaga CZASU. Na szkoleniach autor nazywa to techniką TTT — To Trochę Trwa (lub Things Take Time ;-).
Zatem do dzieła: wściekaj się, korzystaj, zmieniaj! Siebie! A potem swój własny świat!
Gratuluję postępów w pracy nad książką. Nie mogę się doczekać jej publikacji. Przesyłam Ci wprowadzenie, które możesz w niej zamieścić. Powodzenia w pisaniu.
Bob Cialdini
Marek — TA KSIĄŻKA TO WSPANIAŁA IDEA i dziękuję, że umieściłeś mnie w tak wspaniałym towarzystwie.
Kevin Hogan
W zarządzaniu ludźmi najważniejsze jest motywowanie — do lepszej pracy, rozwoju, zmiany. I wszystko to jest w tej książce. Dobra idea — techniki z najwyższej półki podane są prosto, do zastosowania od zaraz. Osobisty udział największych światowych autorytetów biznesu — Cialdiniego, Hogana, Ury’ego — obok znakomitych komentarzy Andrzeja Mleczki daje tej książce dodatkowe atuty. Chce się ją czytać, dobrze się czyta i warto ją czytać.
Katarzyna Niezgoda
Żywy język, przystępna forma, liczne praktyczne przykłady. Do tego dowcipne, niekonwencjonalne puenty. To idealna lektura dla osób, które pragną być skuteczne oraz odnosić sukcesy zarówno w biznesie, jak i życiu prywatnym.
Igor Chalupec
Książka ta jest nowym zjawiskiem w naszej literaturze biznesowej z dwóch co najmniej powodów. Pierwszy to znakomita równowaga między słowem i obrazem — ożywiająca pozycja, która uczy, bawiąc. Drugi to równowaga między mnóstwem sugestii dla praktyków i sporą dawką rzetelnej, pogłębionej refleksji o relacjach między ludźmi. Autor upraszcza, nie spłycając, daje trafne przykłady, wyjaśniając jednoznacznie opisywane idee, reguły i zasady. Lektura dla wszystkich! Książka świetnie smakuje dzięki osobistemu podejściu autora, bezpretensjonalnej opowieści o spotkaniach z wieloma znakomitymi osobistościami świata społecznego, ludźmi pokazywanymi w ujmujący, bezpośredni sposób. Przybliżając autorów, przybliża ich idee.
prof. dr hab. Zbigniew Nęcki
Spis treści
O autorze
Skąd to wścieknięcie w podtytule?
Rozszerzenie po gwałtownej zmianie świata w latach 2020 - 2023 w trzech aktach
- A0. Pomiędzy dwoma kółkami zmian + przeprosiny za Chiny (Akt 0 - bo wstępny ;-)
- A1. Akt rozszerzony pierwszy. Rzecz między VUCA i (z) BANI - jak żyć, jak z tym żyć?
- A2. Akt rozszerzony drugi. Metody, metody, metody.
- A3. Akt rozszerzony trzeci. Jak to wdrożyć w życie. zawodowo, prywatnie.
ROZDZIAŁ 1. Robert Cialdini. Numer 1 na świecie
- Moje spotkania z Bobem
- Wywieranie wpływu na ludzi - list od Roberta Cialdiniego
- Etyka manipulacji - szmugler, partacz i detektyw
- Siła MY
- CHWILE MOCY numer jeden i dwa
- Metazasada samowyzwalacza
- Zasada 1. Wzajemność
- Zasada 2. Zaangażowanie i konsekwencja
- Zasada 3. Społeczny dowód słuszności
- Zasada 4. Lubienie i sympatia
- Zasada 5. Autorytet
- Zasada 6. Niedostępność
- Klucz decyzyjny odpowiedzi na prośbę w wybranych kulturach
- Etyczny przewodnik wpływu. Dekalog Roberta Cialdiniego
ROZDZIAŁ 2. Kilka sprytnych chwytów na samego siebie
- Energia podąża za myślą,?myśl.
- Chcę? - Skąd! Ja muszę!!!
- BETIS, ale nie Sewilla.
- Tywonkowanie
- Myśli/myślało/okazało się
- A przejdź sobie po desce.
- Afirmacje Piwniczne i nie tylko.
- Wizualizuj! - Ale co???
- A gdybym był młotkowym
- Z żab w szczury - techniki zwierzęcych guru
- Michael Schumacher w bolidzie dysocjacji
ROZDZIAŁ 3. Stephen R. Covey. Proaktywność i efektywność
- Spotkanie ze Stephenem
- 7 nawyków - idea
- Nawyk 1. Bądź proaktywny
- Nawyk 2. Zaczynaj z wizją końca
- Nawyk 3. Rób najpierw to, co najważniejsze
- Nawyk 4. Myśl w kategoriach wygrana-wygrana
- Nawyk 5. Staraj się najpierw zrozumieć, potem być zrozumianym
- Nawyk 6. Twórz synergię
- Nawyk 7. Ostrz piłę
- Nawyk 8. - Toż to cała nowa i gruba książka!
ROZDZIAŁ 4. Pokaż mi swego GURU, a powiem Ci?.
- Wściec się to nie wszystko - szukaj GURU!
- Każdy swego GURU ma lub powinien mieć!
- Philip Kotler - GURU szczególny
- Kevin Hogan - Matko Boska?! Tak tanio?!
- Russell Crowe - What you give out, you'll get back
- Chris Dafy - Ucz się od misia Henry'ego
- Tom Peters - Obserwuj świat i myśl!
- Brian Tracy - Cztery miliony ludzi!!!
- Renée Mauborgne i W. Chan Kim - Twórcy i żeglarze Blue Ocean
- William L. Ury - Pomiędzy TAK i NIE
- Rudolph W. Giuliani - Na wesela możesz chodzić, na pogrzeby musisz!
ROZDZIAŁ 5. Rozglądaj się - GURU są wśród nas
- Wojciech Eichelberger - Dobry Opiekun, ból egzystencji
- Barbara Skała, Magda Skała, Ewelina Skała. 3 Skały różne - ucz się od dzieci
- Małgorzata Tomankiewicz - Komandosi dadzą radę!
- Tomasz Kammel - Nie kucaj! - rzecz o tremie - I nie tykaj!
- Robert Krool - Jedni szukają powodu, inni sposobu
- Piotr Stós - Napieramy, napieramy
- Marek Rożalski - Pierwsza i Druga Metafora Rożala
- Grzegorz Turniak - Odpuść sobie, przyjacielu
ROZDZIAŁ 6. To niedobre NLP
- NeuroLingwistyczne Programowanie straszy i wciąga
- Pozycje, ale nie te ;-) - teoria
- Pozycje, ale nie te ;-) - schemat praktyczny
- Tylko mi NIE PRÓBUJ.
- .ale, bo.
- Na wszystkich poziomach - Dilts
- Na wszystkich poziomach - Dilts - Kim jestem?
- Na wszystkich poziomach - Dilts - Co jest możliwe?!
- Małpowanie, czyli technika modelowania
- Metaprogramy - ile razy?
- Metaprogramy - kilka innych do wyboru?
- Zamów nowe ramki
ROZDZIAŁ 7. Między Marsem i Wenus
- Sikanie obok jaskini i grupa wsparcia
- Dlaczego facet ogląda się za kobietami?
- Nie słuchaj, jak mówię
- Jestem twoim mężem, nie przyjaciółką, czyli o emocjach
- Męska intuicja
- Jak sekretarek z monterką, czyli synchroniczność/sekwencyjność
- Kobieta zmienną jest
- Odwieczna walka płci - chyba męskiej!
- A może. - rzecz o winie i scenariuszach
- Kobieta na górze, mężczyzna na dole, czyli o punktowaniu
- Jednak i z Marsa, i z Wenus - podsumujmy
Megalityczny Dekalog
- MEGALITyczny DEKALOG BIZNESOWY AUTORA
Kategoria: | Psychologia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-289-0259-6 |
Rozmiar pliku: | 35 MB |