Rewolucja. Świat bez Boga - ebook
Rewolucja. Świat bez Boga - ebook
Religijna, francuska, bolszewicka, seksualna, genderowa – mimo że różnorodne, wszystkie rewolucje mają ze sobą coś wspólnego. Są buntem przeciwko zastanemu ładowi, kulturze i moralności, tradycji, ostatecznie buntem przeciwko Bogu, łamaniem prawa przez Niego ustanowionego, burzeniem Jego ładu.
Pierwszym i najpotężniejszym rewolucjonistą był i jest Lucyfer. Jak bowiem mówi Pismo Święte „cały zaś świat leży w mocy Złego”, a szatan jest „władcą tego świata”. W świecie szuka on i znajduje współpracowników, których czyni mniej lub bardziej świadomymi narzędziami, w celu urzeczywistnia swojego planu. Planem tym zdaje się być doprowadzenie do zniknięcia rodzaju ludzkiego z powierzchni ziemi zgodnie z antyprzykazaniem „bądźcie niepłodni i nie rozmnażajcie się”. Czyż aborcja, antykoncepcja, seksualizacja, ideologia gender, depopulacja, człowiek jako emiter CO2 nie mają tego na celu? Czy nie są to bardziej wyrafinowane metody niż podczas rewolucji francuskiej, czy bolszewickiej? Niszczą nie tylko ciało, ale i ducha. Jednocześnie człowiek uważa je za zdobycze cywilizacyjne i prawa człowieka… Plan jest na wskroś inteligentny, iście diabelski.
Kategoria: | Wiara i religia |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-66133-06-8 |
Rozmiar pliku: | 1,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Rewolucja francuska, rewolucja październikowa, rewolucja przemysłowa, rewolucja techniczna, rewolucja seksualna, rewolucyjne poglądy, rewolucyjne metody… Nie ulega wątpliwości, że wywodzące się z zacnej, klasycznej łaciny słowo rewolucja (revolutio) robi dziś zawrotną karierę. Pojawia się w naukach humanistycznych i społecznych, w podręcznikach szkolnych, politycznych i kulturowych deklaracjach, mediach, języku potocznym. Na przestrzeni wieków pojęcie to zmieniało semantyczną i aksjologiczną wartość, przybierając coraz to nowe konteksty i znaczenia. Jeszcze w XVI w. pojawia się jako termin astronomiczny w słynnym dziele Mikołaja Kopernika („De revolutionibus orbium coelestium”). Później jednak, w okresie oświecenia, zostało wprzęgnięte do rozprawy z dotychczasowym porządkiem politycznym, społecznym, kulturowym i moralnym, opartym na chrześcijaństwie oraz cywilizacji klasycznej. Zapoczątkowane w praktyce przez rewolucjonistów francuskich destrukcyjne procesy miały doprowadzić do zakwestionowania dotychczasowych form ustrojowych (monarchia) oraz struktur społecznych (stany), a także „uśmiercenia” Boga, zniszczenia Kościoła katolickiego, hierarchii, tradycji, poczucia tożsamości i przynależności narodowej, wspólnotowości opartej o rodzinę.
Okresem szczególnego nasilenia procesów rewolucyjnych, zakładających całkowitą transformację świadomości człowieka i jego dostosowanie (poprzez rozmaite „inżynierie społeczne”) do wymogów „nowego, wspaniałego świata”, stał się XX w. Narodziły się – oparte na rewolucyjnej treści i retoryce – ideologie oraz utopijne szaleństwa: komunizm w różnorodnych wersjach, nazizm, genderyzm, transhumanizm. Tragicznych skutków rewolucyjnych eksperymentów doświadczały: Rosja, Meksyk, Hiszpania, Chiny, Wietnam, Kambodża, Kuba, a także wiele innych krajów i narodów, zwłaszcza w okresie II wojny światowej.
Bez względu jednak na czas czy szerokość geograficzną istota rewolucji pozostaje taka sama. Rewolucja jawi się jako radykalna ingerencja w człowieczeństwo, negująca status osoby ludzkiej – istoty stworzonej na obraz i podobieństwo Boga, umiłowanej przez Stwórcę i jedynej w swoim rodzaju.
W niniejszej publikacji Czytelnik znajdzie zbiór tekstów o różnorodnym charakterze (popularno-naukowych, publicystycznych), poświęconych szeroko rozumianej problematyce rewolucji (jej genezie, formom i metodom oraz konsekwencjom). Ich autorami są uczeni z różnych ośrodków akademickich oraz znani publicyści i dziennikarze, podejmujący w swych badaniach czy publikacjach tematy poruszane w tej książce.
O teologicznym i etycznym aspekcie rewolucji, której zawsze towarzyszy pycha jej ideologów i wykonawców, pisze prof. Grzegorz Kucharczyk („Pycha i rewolucja”). Przytacza on, a następnie analizuje wypowiedzi znanych rewolucjonistów oraz lewicowych doktrynerów – dawnych i współczesnych, odrzucających Stwórcę i naturalny porządek, a w konsekwencji powodujących cierpienia milionów ludzi.
W książce znajdziemy również interesujące rozważania dotyczące politycznych, społeczno-gospodarczych i kulturowych mechanizmów przeprowadzania rewolucji oraz instalowania systemów totalitarnych. Wspomniany prof. Kucharczyk za pierwowzór zinstytucjonalizowanych i upaństwowionych totalitaryzmów uważa rewolucję francuską, do której odwoływali się twórcy najbardziej zbrodniczych ideologii i systemów XX w.
O znakomitym przygotowaniu, zdolności do przetrwania oraz improwizacji w walce o władzę przez bolszewików w Rosji pisze z kolei Jakub Augustyn Maciejewski („Na zaproszenie konserwatystów, czyli jak bolszewicy doszli do władzy”). Mechanizmy wojny informacyjnej, zmierzającej do opanowania innych państw bez użycia siły zbrojnej, analizuje – w świetle wypowiedzi byłego sowieckiego specjalisty od dezinformacji Jurija Biezmienowa – redaktor Marzena Nykiel („Kulisy ukrytej wojny”).
Zanegowanie Boga siłą rzeczy prowadzić musiało do absolutyzacji człowieka, do kultu rozumu i religii rozumu. Polityczne analogie kuszenia Jezusa w dziejach ludzkości stanowią przedmiot rozważań Tomasza Rowińskiego („Obietnice religii rozumu. Polityczne analogie kuszenia Jezusa”).
O absolutyzacji racjonalności, wyrażającej się w tzw. humanizmie ateistycznym, pisze dr Olaf Tupik („Rozum zapatrzony w siebie – idee humanizmu ateistycznego”). Dr Marcin Jendrzejczak dotyka z kolei problemu poszukiwania nieśmiertelności poza boskim porządkiem rzeczy w postaci tzw. transhumanizmu („Nieśmiertelność dzięki nauce i technice? Szaleństwo transhumanizmu”).
Kościół katolicki to bez wątpienia najbardziej znienawidzona przez dawne i współczesne totalitaryzmy wspólnota i instytucja. Okresem wyjątkowo okrutnych prześladowań i represji wobec katolików była wojna domowa w Hiszpanii. O męczennikach i błogosławionych, ofiarach republikańskich represji powodowanych nienawiścią do wiary, piszą dr Pablo de la Fuente i autor niniejszego wstępu.
Tragiczne – społeczne oraz kulturowe – konsekwencje flirtu z marksizmem i darwinizmem amerykańskiego biologa Alfreda Kinseya, połączone z seksualną obsesją, stanowią przedmiot refleksji Grzegorza Górnego („Oszust i przestępca – guru światowej seksuologii”).
Całość kończą interesujące rozważania Tomasza Rowińskiego, dotyczące przyszłości rewolucji. Ich konsekwencji doświadczali nasi przodkowie, doświadczamy ich i my. Czy staną się udziałem przyszłych pokoleń? Zapraszam do lektury!
Dr hab. Cezary Taracha