Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Różne odmiany jakości - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2013
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
50,37

Różne odmiany jakości - ebook

Najbardziej ogólnie JAKOŚĆ – to stopień spełniania stawianych wymagań. Mamy z nią do czynienia wszędzie wokół. Jakość życia, produktu, usługi – musimy jakoś ją wyrazić, ocenić by móc dążyć do jej poprawy W tej monografii rozpatruje się szczegółowo pięć podstawowych kamieni milowych rozwoju wiedzy o jakości, którymi są:

1. KWALITOLOGIA – system porządkowania informacji o jakości
2. WARTOŚCIOWANIE – ilościowe wyrażanie poziomów jakości
3. INŻYNIERIA JAKOŚCI – metodologia obliczania jakości optymalnej
4. JAKOŚĆ ŻYCIA – jej odmiany i propozycje poprawy
5. PRZEMIANY JAKOŚCIOWE – w naszych organizmach i otaczającej przyrodzie

Razem poznanie tych 5. obszarów pozwala i stwarza możliwości dążenia do ciągłej poprawy jakości, a to powinni mieć na uwadze specjaliści wszelkich zawodów stykających się na co dzień z zagadnieniami jakości oraz działacze społeczni i polityczni zaangażowani we wzmocnienie gospodarki i poprawę bytu społeczeństwa.

Spis treści

ROZDZIAŁ 1. Wprowadzenie

ROZDZIAŁ 2. Encyklopedia jakości

ROZDZIAŁ 3. Podstawy teoretyczne

3.1. Wiedza o jakości

3.2. Kwalitologia

ROZDZIAŁ 4. Wartościowanie jakości

4.1. Uwagi ogólne

4.2. Ranga stanu względnego

4.3. Wzorzec interpretacji stanów

4.4. Zasada relatywności (Relatywizacja maksymentu, minimentu, optymentu)

4.5. Metody relatywizacji (Metryzacja, Segregacja szczegółowa i przybliżona, Porównanie stopniowane, Rozstrzyganie alternatywne, Ocena uwarunkowana, Taksacja)

ROZDZIAŁ 5. Przemiany jakościowe

5.1. Wprowadzenie

5.2. Przyroda ożywiona (Ludzie, Zwierzęta i rośliny)

5.3. Przyroda nieożywiona

5.4. Porządkowanie problematyki (Elementy porządkowe, Obserwowanie przemian, Analizy przemian jakościowych, Środowisko przemian, Struktura przemian, Uwarunkowania realizacji przemian)

5.5. Odmiany przemian jakościowych

5.6. Wartościowanie przemian  jakościowych (Wyróżniki rozpoznawcze, Metodyka oceny przemian)

5.7. Wykorzystywanie przemian  jakościowych

ROZDZIAŁ 6. Jakość życia

6.1. Wstęp (Przegląd dziejowy, Wybrane określenia, Elementy przemian życiowych

6.2. Sfery jakości życia (Życie rodzinne, Przeżycia psychiczne, Życie funkcjonalne, Stan zdrowia, Mieszkanie, Otoczenie)

6.3. Zalecenia doskonalące

6.4. Analizy jakości życia

ROZDZIAŁ 7. Problematyka gospodarcza

7.1. Wprowadzenie

7.2. Przedsiębiorstwo

7.3. Kadra

7.4. Poprawa efektów gospodarowania

ROZDZIAŁ 8. Zarządzanie projakościowe

8.1. Rozwój

8.2. Normy polskie

8.3. Odmiany systemów zarządzania

8.4. Problematyka wdrożeniowa

8.5. Jakość procesu zarządzania

ROZDZIAŁ 9. Podstawy inżynierii jakości

9.1. Wstęp (Uwagi ogólne, Struktura inżynierii jakości, Zadania inżynierii jakości, Obszary zastosowań,  Znaczenie praktyczne)

9.2. Kryteria jakości (Odmiany, Dobór, Katalog , Wykorzystywanie, Ważność)

ROZDZIAŁ 10. Metody inżynierii jakości

10.1. Optymalizacja wielokryterialna (Optymalizacja relatywna zwykła, Optymalizacja relatywna różnicowana, Niektóre przykłady zastosowań)

10.2. Wzorce jakości (Uwagi ogólne, Projektowanie wzorca kryterialnego, Struktura kryterialnego wzorca jakości, Możliwości wykorzystania wzorców kryterialnych)

10.3. Analizy jakości (Metoda uśrednionych znamion jakości, Analiza kwalitonomiczna, Struktura jakości)

10.4. Odbiory jakościowe (Elementy kontroli jakości, Różnicowa modyfikacja średniej, Grupowa selekcja stanów, Punktacja sformalizowana, Przyspieszona ocena trzystopniowa)

10.5. Porównania jakości (metoda grupowej selekcji stanów, metoda uśrednionych znamion jakości)

ROZDZIAŁ 11. Inżynieria jakości w projektowaniu

11.1. Wprowadzenie

11.2. Informacja o jakości (Zbiornice informacji, Obiegi informacji)

11.3. Nowoczesność wyrobów (Obliczanie poziomu nowoczesności, Umowny wzorzec nowoczesności, Metoda okresowego przyrostu jakości, Porównania nowoczesności)

11.4. Standardy jakości

11.5. Jakość organizacji

11.6. Jakość w procesach konstruowania (Nowoczesność rozwiązań konstrukcyjnych, Racjonalny dobór materiałów, Doskonalenie rozwiązań, Jakość projektowa)

11.7. Zagadnienia technologiczne (Technologiczność konstrukcji, Obrabialność materiałów, Racjonalny proces technologiczny)

ROZDZIAŁ 12.  Inżynieria jakości w wytwarzaniu

12.1. Wstęp

12.2. Przygotowanie projakościowe

12.3. Kształtowanie jakości

12.4. Jakość bazy wytwórczej i sprzętu

12.5. Jakość procesów (Modelowanie procesu, Wykorzystanie wzorców kryterialnych)

12.6. Jakość pracy (Zagadnienia podstawowe, Relacja między pracą a płacą, Przemysłowe badania jakości pracy)

12.7. Jakość wyrobów (Jakość obróbki, montażu, produktu finalnego)

12.8. Służby jakości

12.9. Informacja o jakości wytwarzania

ROZDZAŁ 13. Inżynieria jakości w usługach

13.1. Uwagi ogólne

13.2. System jakości usług (Elementy systemu jakości usług, Dokumentacja systemu, Kryteria jakości usług, Diagnozowanie systemu jakości usług)

13.3. Elementy świadczenia usług (Pętla jakości, Utrwalanie informacji, Aspekty ekologiczne, Procesy realizacji)

13.4. Nadzorowanie jakości usług

13.5. Usługi transportowe

13.6. Usługi lekarskie

ROZDZIAŁ 14. Inżynieria jakości w użytkowaniu

14.1. Jakość eksploatacyjna (Zagadnienia ogólne, Przykłady analiz)

14.4. Jakość obiektów i procesów  nietechnicznych

14.3. Jakość użytkowania

14.4. Racjonalna gospodarka remontowa

14.5. Informacja o jakości ze sfery użytkowania (Potrzeby eksportu,Podsystem informacji w sferze poprodukcyjnej, Faza unicestwienia)

14.6. Wykorzystanie metod inżynierii jakości

ROZDZIAŁ 15. Ekonomia jakości

15.1. Wartość jakości

15.2. Koszty jakości

15.3. Metody analiz ekonomicznych (Analiza kosztowo-jakościowa, Analiza cenowo-jakościowa)

ROZDZIAŁ 16.  Kwalitologia konsumencka

16.1. Wprowadzenie

16.2. Klient (Postępowanie z klientami, Satysfakcja klienta, Wartość konsumencka)

16.3. Obrót towarowy ( Wolny rynek, Charakterystyka wytworu, Możliwości analiz)

16.4. Kierunki doskonalenia wymiany towarowej (Rozwój kwalitologii konsumenckiej, Procesy projektowania i wytwarzania, handel, Propozycje unowocześnienia)

ROZDZIAŁ 17. Modelowanie jakości

17.1. Ujęcia graficzne

17.2. Histogramy jakości

17.3. Wykresy liniowe

17.4. Wykresy blokowe

17.5. Wykresy kołowe

17.6.Chronogramy jakości

ROZDZIAŁ 18. Doradztwo projakościowe

18.1. Ważne decyzje

18.2. Racjonalne rozstrzyganie

18.3. Wzorce postępowania

18.4. Wzorce przemian jakościowych

ROZDZIAŁ 19. Propozycje badań

19.1. Podstawy kwalitologii

19.2. Przemiany jakościowe (PJ)

19.3. Inżynieria jakości

19.4. Jakość życia

ROZDZIAŁ 20. Perspektywy rozwojowe

20.1. Kierunki działań

20.2. Przemiany jakościowe

20.3. Komputeryzacja

20.4. Doskonalenie systemów gospodarczych (Wykorzystanie metod inżynierii jakości, Poprawa efektów gospodarowania)

20.5. Zadania na przyszłość

Bibliografia

 

Indeks

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7488-050-3
Rozmiar pliku: 9,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: