Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2017
22,95
2295 pkt
punktów Virtualo

Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - ebook

 

Publikacja (...) wpisuje się w krąg wciąż nielicznych monografii poświęconych problematyce wielowymiarowego wychowania estetycznego dzieci, młodzieży i dorosłych. Jednak w odróżnieniu od innych prac tego typu stara się połączyć teoretyczne podstawy edukacji z praktyką codzienną w rozmaitych instytucjach, np. szkołach, placówkach kulturalnych, galeriach, salach koncertowych oraz poza instytucjami, w odmiennych środowiskach o złożonej strukturze etniczno-społecznej. Cechą wyróżniającą w tego typu podejściu jest chociażby wybór badań dotyczący złożonego fenomenu kulturowego, jakim jest indywidualizm i wspólnotowość mieszczące się w koncepcjach, motywacjach i działaniach artystów, animatorów kultury i zwykłych odbiorców sztuki.

Z recenzji
dr hab., prof. CHAT Małgorzaty Kowalczyk-Marcjan

Spis treści

 

Wstęp 7

I. Indywidualizm i wspólnotowość jako atrybuty sztuki i twórczości artystycznej 11

Sławomir Sztobryn, Pochwała indywidualizmu w pluralistycznej kulturze 13

Grzegorz Sztabiński, Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i wychowaniu estetycznym 23

Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, Pęknięcie burzy optymizm. Sztuka zwierciadłem relacji z Innym 39

Justyna Żak, Ja – Ty w perspektywie wspólnoty sztuki 51

Tamara Sass, Koincydencja indywidualizmu i tradycji w kreacji artystycznej Hasiora, Kulisiewicza i Skoczylasa 61

II. Indywidualizm i wspólnotowość jako wartości edukacji estetycznej 77

Mirosława Zalewska-Pawlak, Wspólnotowość i indywidualizm w edukacji estetycznej – podstawowe założenia 79

Urszula Szuścik, Edukacja plastyczna w kontekście jednostki i grupy 91

Oleksij Karamanov, Wielokulturowy dyskurs edukacji artystycznej w przestrzeni muzealnej 103

Maria Vasylyshyn, Warsztaty muzealne jako forma edukacji międzykulturowej 113

Piotr Soszyński, Wielokulturowość w edukacji muzycznej 125

Anna Tyl, Indywidualizm a społeczne źródła stresu zawodowego nauczyciela, wynikające ze specyfiki jego pracy 135

III. Różne formy doświadczania indywidualizmu i wspólnotowości w kulturze pluralistycznej 149

Magdalena Sasin, Między indywidualizacją a wspólnotowością – środowisko słuchaczy i twórców muzyki współczesnej 151

Ewa Tomaszewska, Z ciemności do światła – taniec butoh przekraczający granice kultur 163

Monika Modrzejewska-Świgulska, Doświadczenie studiowania w Szkole Filmowej w Łodzi przez studentów pochodzących z Azji Wschodniej 179

Magdalena Pawlak, Autostylizacja jako potrzeba podkreślenia indywidualności i wspólnotowości przez współczesną młodzież 191

Mariusz Samoraj, Tolerancja i dialog w środowiskach zróżnicowanych kulturowo na przykładzie historii miasta Zelów 203

Beata Szczepańska, Estetyczno-higieniczny wymiar architektury szkolnej w II Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście różnorodności kulturowej 219

Autorzy 237

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8088-982-8
Rozmiar pliku: 4,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij