Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - ebook

Rok wydania:
2017
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,95

Różnorodni przez sztukę. Edukacja artystyczna w środowiskach zróżnicowanych kulturowo - ebook

 

Publikacja (...) wpisuje się w krąg wciąż nielicznych monografii poświęconych problematyce wielowymiarowego wychowania estetycznego dzieci, młodzieży i dorosłych. Jednak w odróżnieniu od innych prac tego typu stara się połączyć teoretyczne podstawy edukacji z praktyką codzienną w rozmaitych instytucjach, np. szkołach, placówkach kulturalnych, galeriach, salach koncertowych oraz poza instytucjami, w odmiennych środowiskach o złożonej strukturze etniczno-społecznej. Cechą wyróżniającą w tego typu podejściu jest chociażby wybór badań dotyczący złożonego fenomenu kulturowego, jakim jest indywidualizm i wspólnotowość mieszczące się w koncepcjach, motywacjach i działaniach artystów, animatorów kultury i zwykłych odbiorców sztuki.

Z recenzji
dr hab., prof. CHAT Małgorzaty Kowalczyk-Marcjan

Spis treści

 

Wstęp 7

I. Indywidualizm i wspólnotowość jako atrybuty sztuki i twórczości artystycznej 11

Sławomir Sztobryn, Pochwała indywidualizmu w pluralistycznej kulturze 13

Grzegorz Sztabiński, Wspólnotowość a indywidualizm w sztuce i wychowaniu estetycznym 23

Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, Pęknięcie burzy optymizm. Sztuka zwierciadłem relacji z Innym 39

Justyna Żak, Ja – Ty w perspektywie wspólnoty sztuki 51

Tamara Sass, Koincydencja indywidualizmu i tradycji w kreacji artystycznej Hasiora, Kulisiewicza i Skoczylasa 61

II. Indywidualizm i wspólnotowość jako wartości edukacji estetycznej 77

Mirosława Zalewska-Pawlak, Wspólnotowość i indywidualizm w edukacji estetycznej – podstawowe założenia 79

Urszula Szuścik, Edukacja plastyczna w kontekście jednostki i grupy 91

Oleksij Karamanov, Wielokulturowy dyskurs edukacji artystycznej w przestrzeni muzealnej 103

Maria Vasylyshyn, Warsztaty muzealne jako forma edukacji międzykulturowej 113

Piotr Soszyński, Wielokulturowość w edukacji muzycznej 125

Anna Tyl, Indywidualizm a społeczne źródła stresu zawodowego nauczyciela, wynikające ze specyfiki jego pracy 135

III. Różne formy doświadczania indywidualizmu i wspólnotowości w kulturze pluralistycznej 149

Magdalena Sasin, Między indywidualizacją a wspólnotowością – środowisko słuchaczy i twórców muzyki współczesnej 151

Ewa Tomaszewska, Z ciemności do światła – taniec butoh przekraczający granice kultur 163

Monika Modrzejewska-Świgulska, Doświadczenie studiowania w Szkole Filmowej w Łodzi przez studentów pochodzących z Azji Wschodniej 179

Magdalena Pawlak, Autostylizacja jako potrzeba podkreślenia indywidualności i wspólnotowości przez współczesną młodzież 191

Mariusz Samoraj, Tolerancja i dialog w środowiskach zróżnicowanych kulturowo na przykładzie historii miasta Zelów 203

Beata Szczepańska, Estetyczno-higieniczny wymiar architektury szkolnej w II Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście różnorodności kulturowej 219

Autorzy 237

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8088-982-8
Rozmiar pliku: 4,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: