Rozproszony System Edukacji EduP2P - ebook
Rozproszony System Edukacji EduP2P - ebook
Silną stroną projektu jest opracowany przez Autora model ekonomiczny, pozwalający na pokrycie kosztów utrzymania systemu z opłat uiszczanych przez użytkowników. Główna koncepcja polega na naliczaniu opłat za niskie wyniki oraz za ponowne podejścia do egzaminów. Uzyskane w ten sposób środki są wydatkowane na koszty infrastrukturalne, a także na wynagrodzenia dla osób zaangażowanych w przygotowanie, recenzje i sprawdzanie egzaminów. Co więcej, część środków jest przeznaczana na nagrody dla najlepszych studentów, co stanowi dodatkowy bodziec do nauki dla użytkowników. Autor przemyślał szczegółowo liczne niuanse związane z funkcjonowaniem platformy, zidentyfikował źródła potencjalnych problemów i zaproponował rozwiązania mające na celu im zapobiec. Od strony matematycznej model jest prawidłowy i przejrzyście wyjaśniony.
Autor wykazuje się erudycją i znajomością psychologii, socjologii i historii, co pozwala mu na przeprowadzenie dogłębnej analizy problemów, z którymi borykają się dzisiejsze społeczeństwa; jednym z nich jest niechęć do zdobywania wiedzy i w ogóle do nauki jako takiej. Co ważne, Autor nie poprzestaje jednak na tej smutnej konstatacji, lecz proponuje kompleksowy projekt mogący przyczynić się do poprawy bieżącej sytuacji.
dr Bartosz Langowski
"EduP2P" może okazać się krokiem w stronę opracowania systemu społecznego, w którym zarabianie pieniędzy jest ściśle związane ze zdobywaniem i propagowaniem wiedzy, czyli prawdy o otaczającym nas świecie, a mądrzy i życzliwi ludzie mają więcej do powiedzenia od niegodziwców dysponujących wielkim kapitałem.
Naszkicowany system edukacji może być również sprawiedliwą, rozwijającą intelektualnie alternatywą dla dochodu bezwarunkowego. Może być ratunkiem dla naszej cywilizacji przed dystopiczną i bardzo realistyczną wizją przyszłości, opisaną w powieści science fiction "Limes inferior" Janusza A. Zajdla.
(fragment "Podsumowania")
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8159-840-8 |
Rozmiar pliku: | 1,5 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Dziękuję Ci, Szanowny Czytelniku, że wybrałeś tę pracę do przeczytania. Jest dosyć trudna do zrozumienia i niestety pozostawia po sobie więcej pytań niż odpowiedzi.
Najczęstszym oskarżeniem kierowanym wobec projektu _Rozproszonego Systemu Edukacji_ jest twierdzenie, że jest on nierealny do wykonania. Owo oskarżenie jest tylko połowicznie prawdziwe. Ten system, podobnie jak w przypadku egipskich piramid, jest niemożliwy do wykonania dla małego zespołu. Jest jednak w pełni wykonalny przez organizacje będące pod zarządem kapłanów wielkich… korporacji.
W wersji minimalnej tego projektu „wystarczy” połączyć internetowy portal edukacyjny oraz portal z ofertami pracy i scalić je za pomocą waluty kryptograficznej, cyrkulującej w systemie zgodnie z przedstawionym tu modelem matematycznym. Dlatego moim marzeniem jest, by ta praca wpadła w niepowołane ręce. Niepowołane, ponieważ nie potrafię wymienić żadnej dużej organizacji skłonnej zainwestować pieniądze akcjonariuszy w projekt, który nie rokuje wysokiej rentowności. Wykazałaby się ona prometejską postawą i podjęłaby się zadania mającego na celu zwiększanie mądrości społeczeństwa. Wszak największe pieniądze i władzę zdobywa się dzięki ludzkiej głupocie.
Być może konkurencja międzynarodowa zmusi niektóre kraje do implementacji podobnego rozwiązania. Obawiam się jednak, że obozy władzy będą chciały osiągnąć znacznie mniej idealistyczne cele. Pozostaje mi więc marzyć o ataku kosmitów, który wymusi na ludzkości udowodnienie najeźdźcom, że nie bezpodstawnie nadaliśmy sobie nazwę człowieka rozumnego.
Do zrozumienia założeń _Systemu Edukacji Rozproszonej_ konieczna jest dobra znajomość matematyki, życiowe doświadczenie i wyobraźnia. Jego podstawą jest założenie, że za naukę i uczynki, wpływające na pozytywny rozwój otoczenia, ludzie powinni być nagradzani. Tak sformułowane założenie wytwarza wiele problemów natury nie tylko z zakresu inżynierii społecznej, ale także filozofii. W rozwiązywaniu problemów filozoficznych pomagają pisarze tacy jak Jarosław Rudniański – pedagog, docent nieistniejącego już Zakładu Prakseologii Polskiej Akademii Nauk, więzień łagru, ranny w bitwie pod Monte Cassino – któremu, w jego licznych pracach, z dobrym efektem, udało się zbliżyć do definicji Dobra i zauważyć jego ścisłe powiązanie z Wiedzą. Poszerzanie wiedzy jest głównym zadaniem _Rozproszonego Systemu Edukacji_.
_Rozproszony System Edukacji_ to wielki projekt, który można określić jako XXI-wieczny odpowiednik _Encyklopedii_. Z tą tylko różnicą, że _Encyklopedia_ jest bazą zawierającą najistotniejsze definicje, natomiast _Rozproszony System Edukacji_ ma być nawigacją po nauce, drogowskazem do kariery zawodowej i zarazem nauczycielem oraz drogą do poznawania mądrych ludzi o podobnych zainteresowaniach.
Jeżeli nawet oskarżenie o nierealność stworzenia _Rozproszonego Systemu Edukacji_ jest zasadne, to i tak warto próbować go zbudować, tak jak robili to dawni żeglarze, którzy chcąc płynąć na północ, kierowali się w stronę Gwiazdy Polarnej.
Szanowny Czytelniku, gdybyś chciał pomóc w budowie _Rozproszonego Systemu Edukacji EduP2P_, najpierw przeczytaj ze zrozumieniem jego opis, następnie skontaktuj się ze mną np. przez stronę www.dyplom.edu.pl. W odpowiedzi otrzymasz adres do wpłaty kaucji, która stanowić będzie zabezpieczenie systemu przed fałszywymi przyjaciółmi, którzy, udając, że chcą pomóc, starają się szkodzić. Jeżeli nie stać Cię, by uiścić kaucję, to wskażę Ci pracę do wykonania, a gdy ją wykonasz, pokryję kaucję w Twoim imieniu. Po uiszczeniu kaucji będziesz mógł podejść do egzaminu, który w Twoim przypadku będzie polegać na wykonaniu wybranego fragmentu systemu. Twój wkład zostanie oceniony na tle innych prac. Jeżeli ocena będzie wysoka, kaucja zostanie Ci w pełni zwrócona. Ponadto jeżeli przed Tobą były osoby, które nie zdały egzaminu, za swoją pracę otrzymasz nagrodę sfinansowaną z utraconych przez nie kaucji oraz darowizn i reklam. Wzmocnisz swoją reputację, dzięki której zostaniesz zaproszony do innych zadań. Możliwe, że będziesz mógł odpłatnie pełnić pewną rolę w systemie.
Tak mniej więcej, w wielkim uproszczeniu działa system _EduP2P_ w wersji niezautomatyzowanej, ograniczonej i pełnej wad jak każdy z nas.