Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 lipca 2020
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Rozwijanie kompetencji czytelniczych wśród dzieci i młodzieży - ebook

Czytelnictwo książek w ostatniej dekadzie stanowi poważny problem. Rozwój internetu i telewizji sprawił, że młody uczeń i dorastający nastolatek niechętnie sięga po źródła pisane. Ten nawyk pozostanie do końca życia. Stąd postulat pedagogiczny podejmowania działań na rzecz upowszechnienia czytelnictwa wpisuje się w strategie organizacji rządowych, samorządowych oraz działania na wszystkich poziomach edukacji.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8221-358-4
Rozmiar pliku: 1,0 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Zgodnie z decyzją Pani minister Joanny Kluzik-Rostkowskiej w roku szkolnym 2015/2016 ustalono zasadnicze kierunki realizowania polityki oświatowej. Wyznaczanie kierunków polityki oświatowej stanowi obowiązek Ministra Edukacji Narodowej w oparciu o przepisy ustawy o systemie oświaty. Zasadnicze kierunki działania państwa obejmować będą zatem kwestie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży, problematykę podnoszenia jakości kształcenia, rozwój edukacji matematycznej i przyrodniczej oraz rozwijanie kompetencji czytelniczych i działania na rzecz upowszechniania czytelnictwa.

Działanie to ma na celu poprawę sytuacji czytelnictwa, które ulega sukcesywnej deprecjacji. Jest to wynikiem wielu zjawisk i trendów, silnie związanych z masowym rozwojem kultury obrazkowej oraz dominacji treści wizualnych w przekazach różnego rodzaju. W dobie, kiedy informacja jest dobrem podstawowym i staje się kluczem do własnego rozwoju i przyszłej kariery, nadal 14% ogółu uczniów, w tym 7% dziewcząt oraz 20% chłopców w wieku gimnazjalnym nie czyta książek szkolnych, a co piąty gimnazjalista nie posiada nawyku sięgania do książki poza szkołą. Jednocześnie istnieje silna korelacja między takimi czynnikami jak poziom wykształcenia rodziców. Przekłada się ten fakt na wielkość dostępnego w domu księgozbioru, jak również zaangażowanie samych rodziców w rozwój czytelnictwa ich potomków w okresie dzieciństwa i dojrzewania.

Tylko co piąty uczeń czyta codziennie, a 48% dwunastolatków czyta książki raz w tygodniu. Aż 23% uczniów ostatniej klasy szkoły podstawowej nie przeczytało w wolnym czasie nawet we fragmentach żadnej książki. Kształtowanie postaw czytelniczych oraz zainteresowanie tekstem pisanym jest wpisane w dydaktykę pedagogiczną na każdym poziomie kształcenia podstawowego i średniego. Jest to zadanie, które spoczywa na barkach pedagogów i nauczycieli, służąc nadrzędnemu celowi edukacji i rozwoju dzieci oraz młodzieży. W tym kontekście pojawia się potrzeba wypracowania nowego modelu wzmacniania czytelnictwa, opartego o coraz powszechniejsze zróżnicowane środki dydaktyczne.Art. 35 ust. 2 pkt. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. 1991 nr 95 poz. 425 ze zm.).

Za: http://men.gov.pl/ministerstwo/informacje/kierunki-realizacji-polityki-oswiatowej-na-rok-szkolny-20152016-rok-otwartej-szkoly.html, data dostępu: 06.11.2015r.

Zasacka Z., Czytelnictwo dzieci i młodzieży, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014 r., s. 2—59.

Koryś I., Michalak M., Chymkowski R., Stan czytelnictwa w Polsce w 2014 roku, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2015 r., s. 54—57.Wójcik A., Co czyta młodzież?, Poradnik Bibliotekarza, Młodzież w Bibliotece, 2010, nr 7—8, dodatek, s. 14—16.

Za: http://www.kuratorium.waw.pl/pl/dyrektor-i-nauczyciel/programy-rzadowe/8804,Rzadowy-program-quotKsiazki-naszych-marzenquot.print, data dostępu: 06.11.2015r.

Wajda A., Metodyka i organizacja czytelnictwa. Zarys ogólny, Wydawnictwo Uczelniane WSP, Bydgoszcz 1979 r., s. 74—75.

Wojciechowski J., Czytelnictwo, Wydawnictwo UJ, 1992 r., s. 37—41.

Za: http://www.ebib.pl/2006/75/gorczyca_schabowicz_sobieralski.php, data dostępu: 06.11.2015r.

Zob. programu rozwoju czytelnictwa na lata 2016—2020 za: http://www.mkidn.gov.pl/media/docs/2013/20131220__NPRCZ.pdf, data dostępu: 06.11.2015r.

Za: http://jaczytam.pl/O-kampanii, data dostępu: 06.11.2015r.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: