Runy słowiańskie. - ebook
Runy słowiańskie. - ebook
Autorka tej książki zajmuje się ezoteryką i wróżeniem z run słowiańskich. Dowiesz się z niej, czym są runy, skąd pochodzą i dlaczego są pomocne w osiąganiu konkretnych celów. Nauczysz się zasad wróżenia z run oraz dowiesz się, jak zrobić zestaw run. Zaczniesz używać run tak, aby osiągnąć wszystkie cele. Materiały zebrane w książce pomogą Ci wykorzystać moc run do poprawy życia. Na nowo odkryjesz symbolikę run, poznasz szamańskie rytuały, zgłębisz rozwój duchowy i ochronisz siebie i bliskich. Dowiesz się, jak zorganizować swoje miejsce pracy i jak korzystać z mocy Księżyca. Książka zawiera kolorową wkładkę, która pozwoli Ci szybko stworzyć własny zestaw run i zacząć ćwiczyć podczas czytania.
Spis treści
Zamiast wstępu
Rozdział 1. Teorie mówiące o pochodzeniu run oraz źródła informacji o runach
Wersja grecko-łacińska
Wersja północnoetruska
Wersja azjatycka
Wersje nietradycyjne
Wersja mitologiczna
Rozdział 2. Futhark i jego struktura
Att I
Fehu
Uruz
Thurisaz
Ansuz
Raidho
Kenaz
Gebo
Wunjo
Att II
Hagalaz
Nauthiz
Isa
Jera
Eihwaz
Pertho
Algiz
Sowilo
Att III
Tiwaz
Berkana
Evaz
Mannaz
Laguz
Inguz
Dagaz
Othala
Runy – identyfikatory do konstruowania formuł
Runy służące do identyfikacji konkretnych osób
Runy reprezentujące grupy ludzi
Runy miłości i relacji
Runy dla ochrony
Runy wykorzystywane do ochrony przed złem
Runy wpływające na zwiększenie poziomu energii i kierunki jej działania
Runy dla finansowego i materialnego dobrobytu
Rozdział 3. Skąd wziąć runy i jak wykonać je samodzielnie
Runy wykonane z drewna
Runy wykonane z kamienia
Rozdział 4. Sposoby poznawania
i uczenia się run
Żywe runy
Rozdział 5. Cechy wróżenia z run
Czy runy mogą kłamać lub odmówić udzielenia odpowiedzi?
Wróżenie z run pod patronatem norn
Warianty ułożenia matryc runicznych
Rozkłady run dla początkujących
Tak/nie
Rozkład z trzema runami
Rozkłady Tarota na runach
Rozdział 6. Praktyczne wykorzystanie run
Dlaczego runy pomagają?
Podstawowe kategorie i terminy
Metody pracy
Warunki pracy
Magiczne wyposażenie
Kombinacje run we współczesnej praktyce
Jak wybrać odpowiedni rozkład
Nanoszenie run pod ich wpływem
Kiedy stosować runy
Gdzie stosować runy
Na co nanosić runy
Za pomocą czego nanosić runy
W jaki sposób rysować runy
Aktywacja i dezaktywacja runicznych rozkładów
Omówienie rozkładów runicznych
Gdzie przechowywać rozkłady
Aktualizacja runicznych rozkładów
Czas pracy rozkładu
Rytuał nanoszenia run
Rytuał poświęcenia wpływu run za pomocą siły żywiołów
Rozdział 7. Tworzenie runoskryptów
Tworzenie ligatur runicznych
Runy ukazują działanie lub wyniki działań wpływających na sytuację
Runy wskazują pożądany rezultat
Klasyczny schemat
Rozdział 8. Runy stosowane w celu ochrony
Jaką ochronę wybrać?
Diagnostyka ochrony za pomocą run
Runiczne oczyszczanie
Oczyszczanie runiczne „rainbow gold”
Oczyszczanie runiczne „Swobodny wiatr”
Gdzie nanosić rozkłady w celu oczyszczenia
Czas trwania oczyszczania
Formuły towarzyszące oczyszczaniu
Odzyskiwanie energii
Indeks
Insolate zaprasza na autorskie kursy run i magii
Szkoła run i magii
Kursy Tarota
Szkoła praktycznej magii
Kategoria: | Ezoteryka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8171-633-8 |
Rozmiar pliku: | 4,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
W otaczającym nas świecie, w XXI wieku, technologia opanowała świat. Komputery stają się coraz bardziej zaawansowane i kompaktowe, nowe środki komunikacji natychmiast łączą ludzi oddalonych tysiące kilometrów od siebie i tylko jedna rzecz pozostaje niezmienna przez cały czas: nasza wiara w nadprzyrodzone siły i moce, w istnienie magicznej różdżki spełniającej życzenia. Zdradzę ci sekret – ona istnieje naprawdę. Dokładniej, jest ich 24. Są to runy! Przybyły do nas z odległych czasów, I–II wieku naszej ery, z terytorium, na którym obecnie znajdują się Niemcy i kraje skandynawskie. Runy przeszły przez mroczne średniowiecze i zostały zapomniane w okresie rewolucji technicznej, ale wkroczyły w XXI wiek, porywając i zaciekawiając nasze współczesne umysły swoją tajemnicą. W mojej książce chcę opowiedzieć o tej magii, która pochodzi z odległej przeszłości i jest ucieleśnieniem współczesnej runicznej tradycji.
Runy stały się dziś bardzo popularne. Jednak mimo że można znaleźć różne informacje na temat samych run, to o praktycznym zastosowaniu run zbyt wiele dowiedzieć się nie sposób. Z jednej strony znacząca liczba osób używa run i pozostawia opinie na temat swojej pracy, ale z drugiej – nigdzie nie znajdziesz jasno określonego schematu ani sekwencji runicznego wpływu – pojawia się mnóstwo różnych opinii przy jednoczesnym całkowitym braku konkretów. Moja książka wypełni tę lukę i nauczy cię, jak używać magii run w praktyce.
Jeśli wszedłeś na ścieżkę samorozwoju i jesteś gotów zmienić swoje życie na lepsze, runy ci w tym pomogą. A ta książka i moje skromne przywództwo stworzą okazję do nawiązania z nimi kontaktu. Z krótkiego historycznego tła dowiesz się, czym są runy, skąd pochodzą i dlaczego są pomocne w osiąganiu konkretnych celów. Nauczę cię poprzez wróżenie z run, jak znaleźć przyczyny konkretnej sytuacji, przewidzieć przyszłe wydarzenia i analizować wyniki swoich działań. Powiem ci, jak używać run, aby osiągnąć różne cele, czym są stawy runiczne i według jakich zasad są tworzone. Materiały zebrane w książce pomogą ci wykorzystać moc run do poprawy życia. Dowiesz się, jak śledzić niekorzystne trendy i jak chronić siebie i tych, którzy są ci bliscy. Te informacje pokażą ci, jak wyjść z trudnej sytuacji, nauczą cię, jak opierać się negatywnym wpływom, i pozwolą poczuć się pewnie bez względu na to, co się stanie. Dowiesz się, jak zorganizować swoje miejsce pracy, jak korzystać z mocy księżyca i różnych przedmiotów rytualnych i, co najważniejsze, jak zastosować nabytą wiedzę bez szkody dla siebie i bliskich.
Ważne, aby zrozumieć: run nie można badać tylko poprzez czytanie literatury ezoterycznej. Aby uświadomić sobie ich siłę i zasady wpływu, konieczne jest osobiste doświadczenie i własne odkrycia, zrodzone w trakcie twórczych eksperymentów. W każdym z nas istnieje aktywny twórczy początek, który może zmieniać rzeczywistość, a aby działać zgodnie z rzeczywistością, wystarczy uwolnić siły wewnętrzne i skorzystać z naszych możliwości!
Zaczynamy?ROZDZIAŁ 1. TEORIE MÓWIĄCE O POCHODZENIU RUN ORAZ ŹRÓDŁA INFORMACJI O RUNACH
Runy to pismo starożytnych plemion germańskich, używane od około I do XII wieku naszej ery na terytorium współczesnej Danii, Szwecji i Norwegii oraz od X do XII wieku w Grenlandii i w Islandii. Runy są symbolicznym odzwierciedleniem postaci, składają się z linii prostych. Zazwyczaj były rzeźbione na różnych powierzchniach: w drewnie, na kamieniach, w metalu.
Istnieje kilka wersji pochodzenia słowa „runa”.
Według jednej teorii słowo „runa” wywodzi się ze staronordyckiego i anglosaskiego słowa „run”, staroislandzkiego „runar” i staroniemieckiego „run”, które zawierają germańską podstawę „ru”, a także z gotyckiego terminu „runa”, oznaczającego „tajemnicę”, oraz starogermańskiego „runen” (współcześnie Raunen) – „tajemnie szeptać”.
Nigel Pennik, autor książek o historii Celtów i geomancji, pisze o związku słowa „runa” ze starożytnym celtyckim „run” i walijskim „rhin”, co oznacza „szept”. Jego praca mówi, że słowo „run” po irlandzku znaczy „sekret”, a w szkocko-gaelickim – „dużo”.
Badacze R. Morris i E. Anthonsen dostrzegają związek między nazwą „runa” a indoeuropejskim korzeniem (podstawą słowotwórczą) „run”, co oznacza „drapać”, „robić nacięcia”.
Jak widać, istnieje kilka teorii, ale w każdej z nich znajduje się pewien mistyczny element charakterystyczny dla tych starożytnych znaków.
Sam alfabet runiczny pojawił się około III wieku p.n.e., ale do tej pory nie wiadomo, w jakim celu runy zostały stworzone: czy były to wróżby, specjalne znaki ezoterycznej praktyki, czy też ich pierwotną funkcją było po prostu pismo.
Istnieje również kilka hipotez na temat pochodzenia samych symboli runicznych, od typowo naukowych po mistyczne.
Rozumiem, że nie jesteś historykiem i interesujesz się przede wszystkim sposobami używania i wykorzystania run, a nie ich pochodzeniem. Uważam jednak, że powinieneś dokładnie i od podstaw poznać zagadnienie, którym się interesujesz i które zamierzasz wykorzystywać dla własnego dobra, dlatego też warto przebrnąć przez wszystkie informacje.
Wersja grecko-łacińska
Specjalista w dziedzinie archeologii i toponimii Isaac Taylor przedstawił wersję dotyczącą strukturalnego związku alfabetu runicznego i greckiego używanego w VI wieku p.n.e. w krajach leżących wokół basenu Morza Czarnego. Do wysnucia tego wniosku skłonił go wydłużony i kanciasty kształt run. Według teorii duńskiego językoznawcy Ludwiga-Franza-Adalberta Wimmera runy wywodzą się z łacińskiego pisma z końca II wieku n.e.
Wersja północnoetruska
Północnoetruska wersja pochodzenia run jest uważana za najbardziej popularną. W 1928 roku została przedstawiona przez norweskiego naukowca Karla Marstrandera. Poparł go w 1929 roku skandynawski badacz Magnus Hammarström, uzupełniając tę teorię założeniem, że runy pochodzą ze zmieszanego alfabetu północnoetruskiego i ogamicznego. Większość uczonych uważa tę teorię powstania run za najbardziej prawdopodobną.
Wersja azjatycka
Uważa się, że alfabet Lidyjczyków, który powstał z fenickiego, ma wiele liter graficznie podobnych do run. To pismo zanika w III wieku p.n.e. i mniej więcej w tym samym czasie runy pojawiają się w Europie. Niektóre symbole runiczne mają analogie w alfabecie semickim, na przykład runy Gebo, Berkana, Inguz (w wersji skandynawskiej) znajdują się w skrypcie południowoarabskim.
Wersje nietradycyjne
W latach 1930–40 w Niemczech opracowano teorię Urrunena (teoria prarun), sugerującą, że runy pochodzą od niektórych prarun, z których swój początek wziął alfabet semicki i wszystkie inne alfabety świata. Teorię tę opracowano wyłącznie w celu germanizacji alfabetu, więc nie można jej uznać za wiarygodną. Przychylny teorii nietradycyjnej był również szwedzki profesor Sigurd Agrell, który wierzył, że runy pojawiły się w I wieku i były pierwotnie swego rodzaju szyfrem. W 1932 r. zasugerował, że runa f (Fehu) była ostatnia, a nie pierwsza w runicznym alfabecie. Świat nauki nie zaakceptował tej teorii, ale znalazła ona wielu zwolenników, między innymi Thomasa Karlssona, autora słynnej książki Runy i nordycka magia.
Wersja mitologiczna
Skandynawskie mity opisują sposób, w jaki bóg Odyn otrzymał runy. Uznał, że aby posiąść wielką mądrość, trzeba być zdolnym do wielkich poświęceń, po czym przebił się włócznią i spędził na Drzewie Świata Yggdrasil dziewięć dni i nocy bez jedzenia i wody. Za swoją ofiarę Odyn został nagrodzony: olbrzymi Beltorn podszedł do niego, napoił go miodem oraz wręczył mu tajne znaki – runy. Jest o tym mowa w jednej ze zwrotek Eddy starszej, poetyckiego zbioru świętych pieśni o bogach i bohaterach mitologii nordyckiej:
Wiem, że wisiałem
w gałęziach na wietrze
dziewięć długich nocy
przebity włócznią,
poświęcony Odinowi
jako ofiara z siebie,
na drzewie tym,
korzenie którego są ukryte
w trzewiach nieznanych.
Nikt mnie nie karmił,
nikt mnie nie poił,
spojrzałem na ziemię,
podniosłem runy,
jęcząc, podniosłem –
i spadłem z drzewa.
I dalej:
Znajdziesz runy
i zrozumiesz znaki,
najsilniejsze znaki,
najmocniejsze znaki,
Chroft je pomalował,
a bogowie stworzyli
i Odin je wyciął.
(The Speech of the High, 138–39, 142, tłumaczenie A.I. Korsun)
Istnieją dwie wersje sposobu, w jaki runy trafiły ze świata bogów w ludzkie ręce. Dowiadujemy się o tym z Pieśni o Rigu, jednego z wierszy eddyjskich, które są warte przeczytania przez wszystkich zainteresowanych runami. Uważa się, że bóg Heimdall pod postacią Riga przekazał runy swemu następcy o imieniu Kon. Według innej wersji, Rig to sam Odyn. Jeśli zaakceptujesz tę wersję, okazuje się, że to sam najwyższy bóg dał ludziom runy.
Obecnie istnieje tylko jeden skrypt runiczny zaakceptowany przez naukę. To jest futhark – seria starożytnych symboli germańskich i skandynawskich (starszy futhark), a także wywodzące się z nich: runy północnoamerykańskie (anglosaskie), islandzkie i duńskie (młodszy futhark). Istnienie runicznych alfabetów innych narodów jest wątpliwe. Powinni o tym pamiętać szczególnie wielbiciele run węgierskich, tureckich i innych, w tym „run aniołów”. Uważa się, że tylko symbole futhark są w stanie zmienić świat, ponieważ bóg Odyn dał je ludzkości, a wszystkie inne alfabety zostały wymyślone przez ludzi i nie posiadamy informacji o ich boskim pochodzeniu.
Zgadzam się z magiczną wersją pochodzenia run, ponieważ postrzegam magię jako integralną część życia ludzkiego.
Myślenie abstrakcyjne jest tym, co wyróżnia człowieka spośród innych istot żywych. To dzięki temu myśleniu pojawiły się obrzędy religijne i magiczne praktyki (moim zdaniem są one tym samym). Człowiek jest racjonalnym i pragmatycznym stworzeniem, ale jednocześnie ludzie wierzą w zjawiska nadprzyrodzone od wielu tysiącleci, a z upływem czasu wiara ta nie słabnie, a wręcz przeciwnie – stale rośnie w siłę. Zgodzisz się, że skoro tak się dzieje, to rzeczywiście jest w tym sens. Gdyby magia nie przynosiła oczekiwanych efektów, nie byłaby tak popularna. Człowiek może zostać oszukany raz, dwa razy, ale jeśli upewni się, że został ponownie okłamany, nie będzie już ci wierzył i opowie setkom innych ludzi o swoich doświadczeniach.
W magii nie ma nic nadprzyrodzonego, ponieważ człowiek jest z natury stwórcą.
Kiedy tworzymy coś, obojętnie, czy to będą dzieła sztuki, muzyka czy nowy przepis na ciasto, zmieniamy się, a także zmieniamy świat wokół nas. Ten akt stworzenia jest właśnie esencją magii. Gdy jesteśmy w stanie twórczych poszukiwań, zmieniamy swój stan psychiczny, myśli, emocje, zachowanie. Dzięki temu nasza percepcja się rozszerza: patrzymy na świat z innej perspektywy i zauważamy możliwości, które wcześniej były dla nas ukryte lub po prostu niewidoczne. I dostajemy więcej, nasze plany są realizowane, a nasze cele stają się osiągalne. To samo dzieje się, gdy odprawiamy rytuał lub tworzymy ligatury runiczne. W zmieniony stan świadomości wchodzimy poprzez lekki trans lub medytację i uwalniamy w ten sposób ukryte zasoby naszej psychiki. Magii nie można zabrać z zewnątrz ani zgubić, ponieważ jest już w nas i składa się z woli, rozumu i ukierunkowanego działania. W odniesieniu do run wszystko da się wyjaśnić bardzo prosto: mocą naszego umysłu tworzymy ligaturę w procesie konstruowania informacji, jeśli chodzi o problem, świadomie zmieniamy nasze podejście do sytuacji i za pomocą logicznych i zrozumiałych działań osiągamy zamierzony efekt.
Każdy rodzaj magii działa w ten sposób. Pozostańmy jednak przy runach.
Do chwili obecnej nie mamy szczegółowego opisu znaczeń i sensu run opracowanych przez starożytne ludy północne. Pierwotnymi źródłami tych informacji są tak zwane wiersze runiczne: islandzki wiersz runiczny, norweski wiersz runiczny i anglosaski wiersz runiczny.
W tych wierszach wskazana jest kolejność run w alfabecie, niektóre informacje na temat znaczenia symboli i połączeń asocjacyjnych. Ale ta wiedza jest niewystarczająca i wyrażona głównie w metaforach (co jest charakterystyczne dla poezji skaldycznej). Ponadto same wiersze zostały spisane przez chrześcijanina, człowieka dalekiego od starożytnych tradycji, kilka wieków po rozprzestrzenieniu się run, co oczywiście pozostawiło ślad w interpretacji i prezentacji materiału.
Istnieje kilka opcji tłumaczenia wierszy runicznych. Początkowo były one tłumaczone z prastarych języków (stara norsa – stary norweski i pragerm – pragermański) na współczesny język niemiecki i norweski, następnie na angielski, a ostatecznie – na język rosyjski. Ze względu na dużą liczbę poprawek tekstu i użycie różnych nazw w starożytnych wierszach dla tych samych symboli nawet teraz istnieją różnice w nazwach niektórych run. Na przykład:
• niemiecka nazwa: Berkana
• anglosaska: Beork
• staronordycka: Bjarkan
Niektóre informacje na temat praktycznego zastosowania run znajdują się w pieśni Eddy starszej zatytułowanej Mowa Sigrdriwy. Został w niej opisany sposób, w jaki walkiria Sigrdriwa odkrywa magiczne znaczenie run władcy Sigurdowi. W zwrotkach 6–13 opisano 8 grup runicznych:
5. Klonowi tinga daję napój,
pełen siły i wielkiej chwały;
są w nim pieśni magiczne
i runy niosące uzdrowienie,
zaklęcia pomyślności,
i radości runy.
6. Runy zwycięstwa,
skoro do niego dążysz –
wytnij je na rękojeści miecza
i oznacz dwa razy imieniem Türa!
7. Runy piwa
poznajcie,
by oszustwa nie były wam straszne!
Połóż je na róg,
na ręku nakreśl,
runę Naud – na paznokciu.
8.Uświęć róg,
strzeż się podstępu,
wrzuć cebulę w wilgotne miejsce;
z pewnością nie zostaniesz upojony
magiczną miksturą.
9. Poznaj runy towarzyszące narodzinom,
jeśli chcesz być pomocnym podczas porodu!
Nanieś je na dłoń i ściśnij nadgarstki,
nawołując do wstydu.
10. Runy przypływu poznaj,
aby pomagać pływającym statkom!
Narysuj te runy na nosie, na sterze
i wypal na wiosłach –
niech groźne czarne fale
szkód nie przyniosą.
11. Runy lecznicze
do uzdrowienia poznać powinieneś;
na pniu, który gałęzie kieruje na wschód –
wytnij je na nim.
12. Poznaj runy mowy,
jeśli nie chcesz poznać smaku zemsty!
Są wymyślane,
są zestawiane,
są splatane
tam, gdzie ludzie powinni
czynić sprawiedliwość.
13. Poznaj runy myśli,
jeśli mądrzejszym chcesz się stać!
Chroft je rozwiązał,
wymyślił je z wilgoci,
która kiedyś wyciekła
z mózgu Cheiddraypnira i rogu Hoddrofnira.
(Tłumaczenie A.I. Korsun)
Na podstawie przytoczonego wyżej fragmentu nie można powiedzieć nic konkretnego o praktycznym użyciu run, ponieważ tekst zawiera jedynie nazwy grup runicznych i wskazówki, do czego są przeznaczone.
Być może była to zaszyfrowana wiadomość, ale niestety, nikt nie może jej potwierdzić ani odrzucić. Zarówno Sowilo, jak i Tiwaz można nazwać runami zwycięstwa, a Anguz i Laguz – runami myśli. Dlatego w oparciu o podstawowe źródła możemy jedynie budować założenia i nic więcej.
Współczesne praktyczne użycie run rozpoczęło się w 1982 roku po opublikowaniu książki o wróżbiarstwie runicznym autorstwa Ralpha Bluma Księga run. Przewodnik użycia starożytnego Orakułu: Runy Wikingów. Ralph Blum nie był poważnym historykiem ani badaczem, a same runy wraz z kilkoma kartkami zawierającymi opisy ich znaczenia znalazły się w jego posiadaniu przypadkiem. Początkowo odłożył je na bok, ale po pewnym czasie wrócił do nich. Blum zaczął szukać dostępnej literatury na temat pochodzenia i użycia run, a jednocześnie studiował chiński system I Ching, wierząc, że gdy zgłębia się jeden system, logiczne jest posiłkowanie się znajomością innego.
Blum wyraża ideę, że każda runa jest osobnym magicznym znakiem o pewnych właściwościach i mocy. Zasugerował użycie 25. pustej runy do wróżenia. Interpretacja symboli proponowana przez Bluma różni się nieco od współczesnych; niektórzy runolodzy nie zalecają pracy z pustą runą.
Po Blumie pojawiło się wielu autorów piszących aktywnie o wróżeniu z run i ich użyciu w magii. Pod koniec lat 90. ubiegłego wieku praktyczna praca z tymi starożytnymi symbolami nabrała nowoczesnego wyglądu, a obecnie jest w niej miejsce zarówno na przewidywania, jak i na użycie kombinacji run jako magicznych narzędzi.
Runy weszły do mojego życia na początku lat 90. wraz z czasopismem „Nauka i religia”, a nieco później – z doniecką gazetą „Magia”. Być może dzięki prostej rekomendacji narysowania run Fehu i Othala na kawałkach skóry i noszenia ich w portfelu moja rodzina praktycznie nie odczuła negatywnych skutków kryzysu gospodarczego.
Dziś runy i skrypty zyskują coraz większą popularność – zwłaszcza kombinacje run posiadające określone właściwości. Są one również nazywane formułami. Należy zauważyć, że autorzy tych kombinacji tworzyli je dla własnych potrzeb, więc nadawali runom znaczenie odpowiadające ich sytuacji. Dlatego nie dziwi fakt, że kombinacje runiczne nie zawsze działają i nie u wszystkich.
Każdy, kto uważa się za eksperta od run, próbuje je sklasyfikować i odnieść do obiektów ożywionej i nieożywionej natury, elementów, postaci mitologicznych, kolorów, dźwięków itp. Trudno powiedzieć, na ile to wszystko ma sens, ponieważ nie wiemy, czy podobne analogie i wzajemne połączenia były używane w starożytności. Takie porównania i interpretacje są indywidualne i często różnią się między sobą.
Współczesne interpretacje run za pomocą logiki i subiektywnej percepcji wywodzą się z tekstów starożytnych wierszy, znaczenie run starszych futharków pochodzi od młodszych, z biegiem czasu wzbogaconych i coraz bardziej złożonych.
Twoje zrozumienie jakiejkolwiek runy może nieznacznie różnić się od interpretacji innych praktykujących. Warto przyjąć za dogmat jedynie znaczenia symboli z wierszy runicznych, a wszystkie inne wersje należy interpretować jako subiektywne warianty poznania tego systemu.ROZDZIAŁ 2. FUTHARK I JEGO STRUKTURA
Att 1
Fehu
URUZ
THURISAZ
ANSUZ
RAIDHO
KENAZ
Gebo
WUNJO
Att II
HAGALAZ
Nauthiz
ISA
JERA
EIHWAZ
PERTHO
ALGIZ
SOWILO
TIWAZ
BERKANA
Evaz
MANNAZ
LAGUZ
INGUZ
DAGAZ
Othala
Runy – identyfikatory do konstruowania formuł
Runy służące do identyfikacji konkretnych osób
Runy reprezentujące grupy ludzi
Runy miłości i relacji
Runy dla ochrony
Runy wykorzystywane do ochrony przed złem
Runy wpływające na zwiększenie poziomu energii i kierunki jej działania
Runy dla finansowego i materialnego dobrobytuROZDZIAŁ 6. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE RUN
Dlaczego runy pomagają?
Podstawowe kategorie i terminy
Metody pracy
Warunki pracy
Magiczne wyposażenie
Kombinacje run we współczesnej praktyce
Jak wybrać odpowiedni rozkład
Nanoszenie run pod ich wpływem
Kiedy stosować runy?
Gdzie stosować runy
Na co nanosić runy
Za pomocą czego nanosić runy
W jaki sposób rysować runy
Aktywacja i dezaktywacja runicznych rozkładów
Omówienie rozkładów runicznych
Gdzie przechowywać rozkłady
Aktualizacja runicznych rozkładów
Czas pracy rozkładu
Rytuał nanoszenia run
Rytuał poświęcenia wpływu run za pomocą siły żywiołów