Sekrety copywritingu. O mocy słów, dzięki którym sprzedasz wszystko - ebook
Sekrety copywritingu. O mocy słów, dzięki którym sprzedasz wszystko - ebook
A gdybyś potrafił sprzedać cokolwiek komukolwiek?
Nikt nie rodzi się z wiedzą na temat skutecznej sprzedaży. Ale każdy może się tego nauczyć. Jeśli poznasz słowa, które zachęcają ludzi do kupna, będziesz mógł sprzedawać więcej… o wiele więcej…
Copywriting to sprzedaż. Bez względu na to, czy kampanię przeprowadzasz online, offline, za pomocą tradycyjnej poczty, na Facebooku czy w formie bezpośredniej prezentacji – copywriting to umiejętność dobrania takich słów, aby potencjalni klienci kliknęli w link, zadzwonili, wyciągnęli portfele i kupili sprzedawany przez ciebie produkt.
Nieważne, czy zajmujesz się coachingiem, pisaniem, hakowaniem lejków marketingowych, e-handlem czy też obrotem nieruchomościami – od twojej zdolności tworzenia treści sprzedażowych, dzięki którym ludzie chcą kupować, zależy wysokość twojej wypłaty, twój styl życia i przyszłość twojej rodziny.
Ubranie przekazu we właściwe słowa to umiejętność przynosząca zyski. A ty, jak każdy, możesz się tego nauczyć.
- Jeśli bez powodzenia próbowałeś tworzyć ogłoszenia, e-maile i oferty sprzedażowe, ta książka jest dla ciebie.
- Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż – bez względu na to, co sprzedajesz i komu – ta książka jest dla ciebie.
- Jeśli chcesz zarabiać znacznie więcej, mieć dużo wolnego czasu i cieszyć się większą wolnością, ta książka jest dla ciebie…
Zacznij już dziś sprzedawać tyle, ile byś chciał!
Jim Edwards, współtwórca FunnelScripts.com ̶ platformy copywritingowej w trzech prostych krokach generującej treści sprzedażowe, założyciel Guaranteed Response Marketing, LLC, jest ekspertem od internetu, przedsiębiorcą marketingowym, felietonistą, pisarzem, mówcą motywacyjnym oraz elitarnym mentorem i coachem.
Czerpiąc ze swoich doświadczeń, uczy, jak uzyskać osobistą i finansową wolność, i dzieli się sprawdzonymi strategiami na to, jak osiągnąć osobistą i finansową niezależność.
„Jedną z najwspanialszych umiejętności, których można się nauczyć, jest dobry copywriting. (...) Umożliwia on sprzedaż bez konieczności kontaktu osobistego i pomnaża efekty działania idealnego sprzedawcy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Powtarzam to prawie każdemu przedsiębiorcy: warto zainwestować w dobieranie właściwych słów, które sprzedadzą nasz produkt. Trzymasz w rękach elementarz i przewodnik, który zapewni ci przewagę”.
—Yanik Silver, twórca InstantSalesLetters.com oraz autor Evolved Enterprise
Spis treści
Przedmowa15
Wstęp19
Sekret 1
Czym jest copywriting? 23
Sekret 2
Droga jednego człowieka 31
Sekret 3
Ludzie nie kupują bez ważnego powodu 37
Sekret 4
Nikomu nie zależy na tobie w twoim tekście sprzedażowym 45
Sekret 5
Najcenniejsza umiejętność, jakiej kiedykolwiek się nauczysz 49
Sekret 6
Najważniejszy element tekstu sprzedażowego! 59
Sekret 7
Jeden rozmiar NIGDY nie pasuje wszystkim 71
Sekret 8
Poznaj Freda (swojego idealnego klienta) 79
Sekret 9
Najlepszy przepis na wypunktowanie 99
Sekret 10
Co NAPRAWDĘ skłania ludzi do zakupu (to NIE to, co myślisz) 107
Sekret 11
Dlaczego „wystarczająco dobre” sprawia, że jesteś
(i pozostaniesz) biedny? 113
Sekret 12
Nie wymyślaj od nowa koła – świetny tekst sprzedażowy
daje ci wskazówki 119
Sekret 13
Zawsze chodzi o klientów, nigdy o ciebie 125
Sekret 14
Co zrobić, jeśli nie masz jeszcze żadnych rekomendacji? 131
Sekret 15
Trzy formuły sprzedażowe, które nigdy nie zawodzą 137
Sekret 16
Niby to wszystko lody, ale jaki smak powinienem wybrać? 145
Sekret 17
Jak szybko napisać niesamowity list sprzedażowy? 153
Sekret 18
Jak szybko pisać zabójcze teasery mailowe? 169
Sekret 19
Najtrudniejszy szkic do napisania 175
Sekret 20
Spraw, by odbiorcy byli bardziej spragnieni 179
Sekret 21
Kochaj mnie lub nienawidź. Pośrodku pieniędzy nie będzie 189
Sekret 22
„O kurczę, muszę to mieć! 195
Sekret 23
Zmiany kosmetyczne 203
Sekret 24
Czy powinienem przejść na ciemną stronę mocy 213
Sekret 25
Podstępne zakończenie, czyli jak sprzedawać, nie sprzedając 219
Sekret 26
Wynajęty rewolwerowiec 229
Sekret 27
Magiczne biurko 235
Sekret 28
Jedyny cel reklamy online 245
Sekret 29
Nie złowisz ryby bez haczyka 257
Sekret 30
Utwórz własny bank pomysłów 265
Sekret 31
Doszlifuj swój list sprzedażowy 269
Wszystko, co jeszcze musisz wiedzieć o copywritingu sprzedażowym 275
Wnioski 299
Zasoby dotyczące copywritingu 301
Podziękowania 305
O autorze 309
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8231-449-6 |
Rozmiar pliku: | 2,2 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Kathleen Gage, strateżka biznesowa, autorka i mówczyni, PowerUpForProfits.comPRZEDMOWA
Prawie 15 lat temu – jako sportowiec z college’u i świeżo upieczony małżonek – zapragnąłem założyć własną firmę. Nie wiedziałem nic poza tym, że chcę zarobić trochę pieniędzy. Gdy podjąłem naukę, zacząłem odkrywać rzeczy niezbędne do osiągnięcia sukcesu.
Stworzenie świetnego produktu, budowanie lejka sprzedażowego, przyciąganie ruchu online, budowanie listy i… pisanie tekstów sprzedażowych.
Gdy poznałem wszystkie te aspekty rozwijania firmy online, każdy wzbudzał we mnie ogromną ekscytację – z wyjątkiem tekstów sprzedażowych.
Podczas studiów nie lubiłem pisać i szczerze mówiąc, nie byłem w tym zbyt dobry. Tak więc pomimo tego, co mówili mi ludzie, skupiłem się na WSZYSTKIM poza tekstem.
Tworzyłem nowy produkt, który był znacznie lepszy niż ten konkurencji, i nie potrafiłem zrozumieć, dlaczego rywale ciągle mnie wyprzedzają.
Przecież miałem lepszy produkt. Dlaczego ludzie nie kupowali MOJEGO produktu, tylko cudzy?
Gdy pomysł po pomyśle upadały, zacząłem zdawać sobie sprawę, że to nie produkt sprawia, że firma odnosi sukces. Tym czymś jest zdolność do rozbudzenia na tyle silnego pragnienia tego produktu, że klient zrobi wszystko, aby go mieć.
Nazywamy to również copywritingiem.
To był klucz.
W końcu poddałem się i zacząłem analizować dobre teksty sprzedażowe. Chciałem – MUSIAŁEM – zrozumieć mechanizmy psychologiczne wyjaśniające, dlaczego ludzie kupują.
Im bardziej zgłębiałem temat, tym wyraźniej dostrzegałem wzorce, które znajdowałem we wszystkich udanych kampaniach marketingowych. Nauczyłem się, jak je stosować i modyfikować dla rzeczy, które sprzedawałem.
Kiedy zmieniłem podejście i zacząłem szlifować swoje umiejętności w zakresie copywritingu, zauważyłem coś bardzo interesującego.
Stworzenie świetnego produktu nie uczyniło mnie bogatym.
Zbudowanie niesamowitego lejka nie uczyniło mnie bogatym.
Przyciąganie ruchu nie uczyniło mnie bogatym.
Budowanie listy nie uczyniło mnie bogatym.
Dopóki nie nauczyłem się pisać dobrych tekstów sprzedażowych, żadna z tych rzeczy nie miała znaczenia, ponieważ produkty, które usiłowałem sprzedać, po prostu się nie sprzedawały. Ruch, który próbowałem wygenerować, nie przynosił konwersji. Budowane przeze mnie lejki nie przekonywały ludzi do zakupu.
To copywriting uczynił mnie bogatym.
Działa jak wzmacniacz.
Ma większy niż cokolwiek innego wpływ na to, ile pieniędzy zarabiasz w swojej firmie.
Jim Edwards został moim partnerem kilka lat temu, po tym jak poznał misję ClickFunnels: pomóc uwolnić wszystkich przedsiębiorców. Pewnego dnia zadzwonił do mnie i zapytał: „Czy chcesz wiedzieć, w jaki sposób sprawić, że WSZYSCY twoi klienci odniosą WIĘKSZY sukces?”.
Zapytałem go, jak to zrobić, a on odparł: „Musisz im pomóc pisać lepsze teksty sprzedażowe. Gdy ich teksty się poprawią, będą więcej sprzedawać dzięki swoim lejkom i pozostaną z ClickFunnels na zawsze”.
W oparciu o ten pomysł stworzył dla naszej społeczności potężne narzędzie o nazwie Funnel Scripts, które pomogło tysiącom przedsiębiorców w pisaniu tekstów… nawet jeśli nie mieli ZIELONEGO POJĘCIA, co robią. Obserwowałem, jak to narzędzie wspiera ludzi, którym NIGDY nie wiodło się w biznesie online. Wreszcie byli w stanie generować leady, zarabiać pieniądze i odnieść sukces.
Kiedy Jim rozpoczął pracę nad tą książką, powiedział mi, że jego celem jest pomaganie jak najliczniejszym osobom w opanowaniu copywritingu. To było bardzo wymagające i ambitne zadanie, ale wiedziałem, że jeśli ktokolwiek ma to zrobić, to jest to Jim.
Ta książka pomoże ci zarabiać więcej, służyć większej grupie ludzi i rozwinąć swój wpływ, abyś mógł zmieniać świat na własny sposób.
Niewiele osób na świecie badało i stosowało copywriting częściej, dla większej liczby osób i w liczniejszych firmach niż Jim. Ta książka nauczy cię umiejętności, która będzie procentować do końca twojego życia.
Nie rób tego co ja i nie czekaj z opanowaniem sztuki takiego dobierania słów, by przekonać ludzi do zakupu. Daj z siebie wszystko, bo to najważniejsza umiejętność, jaką możesz opanować w tym życiu.
Russell Brunson
Współzałożyciel ClickFunnelsTM i Funnel ScriptsWSTĘP
Zawsze uważałem, że tworzenie tekstów reklamowych jest drugim najbardziej dochodowym pisarskim zajęciem. Wyżej są tylko listy z żądaniem okupu.
Philip Dusenberry
Nikt nie rodzi się z wiedzą, jak sprzedawać. Ja zająłem się sprzedażą, gdy ukończyłem college. W ciągu pierwszych osiemnastu miesięcy miałem siedem miejsc pracy, z których albo mnie wyrzucono, albo sam rezygnowałem. Każda z tych posad wiązała się ze sprzedażą, za którą otrzymywałem prowizję. Na początku z marnymi efektami starałem się sprzedawać ubezpieczenia na życie. Potem były karty członkowskie. Telefony komórkowe, a wcześniej radiotelefony trankingowe. Sprzedawałem też programy odchudzające.
Próbowałem swoich sił nawet w przedsprzedaży miejsc na cmentarzu, co oznaczało sprzedaż obwoźną w Hampton i zachęcanie ludzi, którzy jeszcze nie umarli, do zakupu kwatery.
Coś jeszcze przychodzi ci do głowy? Zapewniam, że to też próbowałem sprzedawać.
Punktem kulminacyjnym był moment, gdy zacząłem pośredniczyć w oferowaniu kredytów hipotecznych. Kiedy pracowałem dla firmy oferującej różne programy odchudzania, klientka, której sprzedałem jeden z nich, powiedziała mi: „Wiesz co? Świetnie sprawdziłbyś się w mojej firmie”. Pomyślałem sobie: „A co mi tam. Robiłem już tyle rzeczy, może warto sprawdzić, czym zajmuje się ta kobieta”. Opowiedziała mi o kredytach hipotecznych, a ja na to: „Czemu nie” – będę sprzedawał coś, czego ludzie faktycznie chcą i potrzebują. Gdy ktoś stara się o kredyt, to brakuje mu pieniędzy. Wychodzi na to, że nie trzeba się szczególnie napracować, żeby sprzedać pieniądze komuś, kto ich pragnie, by kupić dom.
Postanowiłem spróbować sił w tej branży. Szybko zrozumiałem, że sama sprzedaż nie jest trudna. Kłopotów przysparzało dotarcie do właściwych ludzi w odpowiednim momencie. To wtedy po raz pierwszy zetknąłem się z copywritingiem sprzedażowym. Mam tu na myśli teksty reklamowe i skrypty, z których korzystałem, gdy dzwoniłem do potencjalnych klientów z pytaniem, czy potrzebują kredytu. Tak się to wszystko zaczęło.
Później stworzyłem program wyjaśniający, jak nie dać się oskubać przy braniu kredytu hipotecznego (ponieważ widziałem, jak pośrednicy kredytowi zdzierają z klientów). Napisałem też książkę o tym, jak samodzielnie sprzedać dom. Gdy w 1997 roku wystawiłem te produkty na sprzedaż online, nauczyłem się sporo na temat zagadnień, które dziś nazywamy copywritingiem. Chodzi o listy sprzedażowe, teasery mailowe i przesyłki reklamowe.
Kiedy zdecydowałem się doszlifować swoje umiejętności copywritingowe, poszukałem szkolenia. Trafiłem jakoś na kurs Marlona Sandersa. Słuchałem nagrań, w których tłumaczył różne elementy listu sprzedażowego. To wtedy doznałem olśnienia, że w copywritingu nie chodzi jedynie o spisanie słów, a następnie żywienie nadziei, że zadziałają.
W copywritingu liczą się struktura i strategia
Zacząłem czytać publikacje na ten temat. Wśród nich znalazła się Scientific Advertising. Naukowa reklama Claude’a Hopkinsa. To krótka książka, ale porusza najważniejsze kwestie, o których należy wiedzieć i pamiętać. Choć czytanie prac napisanych przez innych pomaga (to oczywiste), jedną z najlepszych rzeczy, jakie można zrobić, jest przeczytanie tekstu sprzedażowego, który na nas działa. To właśnie taki tekst należy przeanalizować, gdyż oddziałuje on na nas na poziomie emocjonalnym. Omówimy to zagadnienie później.
Chciałbym w tym miejscu coś podkreślić. O ile dobrze pamiętam, nigdy nie napisałem treści sprzedażowej dla kogoś innego – tylko dla swoich własnych produktów. Dość wcześnie zrozumiałem, że nikt nie sprzeda moich rzeczy lepiej niż ja sam. Ponadto gdy zaczynałem sprzedaż online, nie było mnie stać, by kogoś zatrudnić, więc wszystkiego musiałem się nauczyć sam. Moja pierwsza witryna internetowa miała jakieś 20 stron. Nie miałem pojęcia, co robię. Potem zetknąłem się z ideą pisania długiego jednostronicowego listu. Odwiedzający stronę przewijali ją w dół, czytając tasiemcową ofertę.
Przekształciłem więc 20-stronicową witrynę internetową w długi, ale jednostronicowy list. Gdyby go wydrukować, pewnie miałby z 10 stron, ale online była to jedna strona. Z dnia na dzień moja sprzedaż podskoczyła o 250%. To wtedy mnie olśniło: „Hej, jeśli chcesz więcej zarabiać, kluczem jest pisanie dobrych treści marketingowych”. Nie chodziło o zwiększenie liczby wejść na stronę. Kluczem było to, aby skutecznie przekazać treści sprzedażowe w sieci.
Lata mijały, a ja tworzyłem listy sprzedażowe. Są takie, które zarobiły 3 000 000 dolarów na sprzedaży reklamowanych produktów, inny – 2 500 000, kolejny przyniósł dochód w wysokości ponad 1 500 000 dolarów ze sprzedaży produktu w cenie jednostkowej 29 dolarów. Nawiasem mówiąc, trzeba sprzedać mnóstwo rzeczy po 29 dolarów, aby zarobić 1 500 000.
Zapamiętaj jedno: nikt nie napisze dla ciebie lepszej treści reklamowej niż ty sam
O ile to możliwe, powinieneś sam tworzyć teksty do swoich produktów (lub przynajmniej je redagować), gdyż to ty wiesz najlepiej, jak nawiązać kontakt z odbiorcami.
Potrzeba czasu, aby się tego nauczyć od podstaw, ale warto!
Fajne jest to, że nikt nie rodzi się copywriterem potrafiącym zarobić miliony. Nikt nie rodzi się z wiedzą, jakie słowa sprawdzają się w reklamie. Ale w przeciwieństwie do prozaika czy też dokumentalisty aspirujący copywriter może nauczyć się skutecznych schematów budowania treści. Można wykorzystać i dopasować sprawdzone wzorce, aby szybko stworzyć treść marketingową, która sprzeda produkt. To najszybsza forma pisania, jakiej możesz się nauczyć. Jest ona również najbardziej dochodowa.