Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Serwis komputerowy - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Serwis komputerowy - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-33-5
Rozmiar pliku: 402 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

W dzisiejszych czasach komputery są wszędzie: w domach, w firmach, fabrykach. Ułatwiają pracę i dostarczają rozrywki. Są coraz szybsze i wydajniejsze. Każdy rok w branży komputerowej to ogromny postęp technologiczny. Choć dzisiejszych komputerów nijak nie można porównać do tych sprzed kilku, kilkunastu lat, to mają one jedną wspólną cechę – psują się równie często jak dawniej i wciąż wymagają napraw, konfigurowania lub obsługi serwisowej. Dlatego też serwis komputerowy wydaje się przedsięwzięciem, na usługi którego zapotrzebowanie nieprędko przeminie.

Zbadamy rynek komputerowy oraz ustalimy, jakie urządzenia najczęściej będziemy naprawiać. Przeanalizujemy zakres usług, jaki zaproponujemy klientom. Sprawdzimy, kogo trzeba zatrudnić w firmie oferującej serwis komputerów oraz jak takie miejsce wyposażyć.

Charakterystyka rynku

Rynek komputerowy ma się w naszym kraju bardzo dobrze. Sprzęt komputerowy jest jednym z tych, na którego zakupie Polacy nie oszczędzają. Ponadto cechuje nas rosnące zainteresowanie nowinkami technicznymi oraz gadżetami. W ubiegłym roku sprzedano w kraju ok. 2,3 mln nowych komputerów. Spośród wszystkich zakupionych w ubiegłym roku większość stanowiły te przenośne: desktopy, notebooki i netbooki. Dwie trzecie klientów stanowili klienci indywidualni, pozostała część sprzętu trafiła do firm i instytucji.

Nie wiadomo natomiast, ile jest faktycznie wszystkich komputerów w Polsce. Według szacunków GUS-u prawie 70% gospodarstw domowych ma na stanie przynajmniej jeden komputer. Dostęp do internetu w domu ma ok. 65% Polaków. W ciągu dwóch lat liczba gospodarstw domowych wyposażonych w to urządzenie wzrosła aż o ok. 15%. Znacznie zwiększył się także odsetek gospodarstw w mniejszych miastach mających komputer. Może to być czynnik istotny przy braniu pod uwagę lokalizacji na założenie działalności.

Tak duża liczba komputerów jest dla serwisów komputerowych bardzo korzystnym otoczeniem ekonomicznym i szansą na obsługę wielu z nich. Liczba nowych komputerów stwarza perspektywy na ich naprawy po zakończeniu ochrony gwarancyjnej.

Zwiększa się także liczba komputerów w firmach. W małych i średnich przedsiębiorstwach pracuje ok. 1,5 mln komputerów stacjonarnych i przenośnych. Średnio na jedną małą firmę przypada 9 urządzeń, natomiast na średnią – 42. W ciągu ostatnich 5 lat wartości te wzrosły o ok. 30%. Zarówno te małe, jak i trochę większe firmy wymieniają komputery na nowe średnio co 4,5 roku. Okres ten uległ wydłużeniu w ciągu wspomnianych 5 lat o około pół roku. Na wynik ten znaczący wpływ ma fakt, że firmy wciąż w niewystarczającym stopniu wykorzystują unijne dotacje na poprawę konkurencyjności i innowacyjności. Zauważalna jest pewna zależność – im przychody firmy są większe, tym korzystanie z funduszy wzrasta.

Choć z perspektywy serwisów komputerowych ogólna liczba użytkowanych komputerów w kraju jest bardzo ważna, to o wiele istotniejszy będzie ich stan techniczny oraz kondycja. Większość z komputerów to urządzenia nowe lub nie starsze niż 3-4-letnie. Poza wiekiem urządzeń niska jest również świadomość ich użytkowników o zagrożeniach. Według firmy Panda Security – jednego z liderów w produkcji systemów antywirusowych, Polska zajęła w ubiegłym roku 7. miejsce na świecie pod względem liczby zainfekowanych wirusami komputerów. Zarażonych aktywnym lub uśpionym złośliwym oprogramowaniem było aż 57,24% wszystkich krajowych komputerów. Z kolei firma Symantec, inny światowy gigant , w swoim raporcie podaje, że nasz kraj zajmuje 4. miejsce w Europie i 8. na świecie pod względem liczby komputerów „zombie”. Chodzi tu o zainfekowane urządzenia, które bez wiedzy właścicieli służą oszustom do wyłudzania informacji, rozsyłania spamu oraz wirusów. Dla użytkowników oznaczają one problemy i nieprzyjemności, dla serwisów jest to jednak cała rzesza komputerów wymagających profesjonalnego „odwirusowania” i naprawy wyrządzonych przez te wirusy zniszczeń.

Dzięki powyższym danym polski rynek napraw pogwarancyjnych zarówno komputerów stacjonarnych, jak i przenośnych rośnie w bardzo szybkim tempie. Dobrą koniunkturę wzmacnia ponadto brak wspólnych standardów, które z wymiany lub naprawy różnych podzespołów komputerów czyniłyby prostą czynność serwisową.

Konkurencja

Konkurencja na rynku usług komputerowych jest bardzo duża. Sam rynek jest rozdrobniony, a podmioty na nim działające można podzielić zasadniczo na 3 grupy. Pierwszą i najliczniejszą stanowią jednoosobowe firmy – prowadzone przez studentów lub informatyków, którzy świadczą usługi pogotowia komputerowego na lokalnym rynku. Z reguły nie mają one swojej własnej siedziby, a istotą ich pracy jest naprawa sprzętu u klienta w domu.

Kolejną grupą są małe firmy z własnym zapleczem serwisowym. Zatrudniają one kilku pracowników i mają infrastrukturę przystosowaną do obsługi zarówno klientów indywidualnych, jak i małych oraz średnich firm.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij