Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Smaki życia razem. Metafory wizualne w dyskursie dziecięcym - ebook

Data wydania:
6 lutego 2023
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,45

Smaki życia razem. Metafory wizualne w dyskursie dziecięcym - ebook

Publikacja pozwala nie tylko lepiej zrozumieć sposób postrzegania świata przez dzieci, lecz także stanowi bardzo dobrą ilustrację tezy o wszechobecności metafor w myśleniu codziennym. Jej podstawowym celem było jednak stworzenie przestrzeni teoretycznej dla działań w zakresie krytycznej rewizji założeń obecnie dominującego systemu edukacji. Ideałem autorów jest bowiem edukacja holistyczna, łącząca zdolność myślenia logiczno-abstrakcyjnego z inteligencją emocjonalną, kreatywnością, wrażliwością społeczną i estetyczną. Ich praca ma być impulsem do refleksji nad potrzebą poszerzenia przestrzeni semantycznej w dyskursie edukacyjnym. Książka rzeczywiście inspiruje do namysłu nad celami i metodami edukacji. Dodatkowo, w wymiarze czysto praktycznym, może stanowić zbiór wskazówek pozwalających wzbogacić i uatrakcyjnić zajęcia prowadzone przez nauczycieli czy edukatorów.

Dr hab. Leszek Kleszcz, prof. UWr

Gdyby można było zamknąć przesłanie tej książki w jednej myśli, zapewne brzmiałaby ona tak, że od dzieci możemy się niezwykle wiele nauczyć. Formy dziecięcego sposobu myślenia są bowiem niejako laboratoryjnym środowiskiem dla metod konceptualizacji naszego doświadczenia, które w dużym stopniu jest odizolowane od całego bagażu skonwencjonalizowanych, kulturowo-symbolicznych form myślenia, nieświadomie wpływających na nasz proces mentalny. Wierzymy, że możliwość przyjrzenia się procesowi myślenia w warunkach in vitro – w znacznym ograniczeniu oddziaływania językowego konwenansu – może przyczynić się do […] uchwycenia umysłu ludzkiego w czystszej postaci, dając nam tym samym pełniejszy wgląd w to, kim właściwie jesteśmy jako ludzie.

Ze Wstępu

Spis treści

Wstęp. Metafora jako sposób dziecięcego rozumienia świata 07

 

CZĘŚĆ PIERWSZA. Tło i rozwój kognitywnej teorii metafory 13

Rozdział I. Trochę historii – Metafora (jeszcze nie całkiem) kognitywna 15

Rozdział II. Kognitywna rewolucja w językoznawstwie 21

Szkoła Bloomfielda 22

Generatywizm Chomsky’ego 31

Maszyny Turinga i gramatyki Chomsky’ego 33

Racjonalna krytyka behawioralnego modelu języka i jej problematyczne konsekwencje 39

Językoznawstwo kognitywne 46

Semantyka realistyczna i jej problemy 52

Semantyka kognitywna 62

Rozdział III. Kognitywna teoria metafory 75

 

CZĘŚĆ DRUGA. Metafory wspólnotowe w dyskursie dziecięcym – analiza empiryczna 87

Rozdział IV. Cel i problematyka badań 89

Metody, techniki i narzędzia badawcze 92

Organizacja i przebieg badań 95

Rozdział V. Jest im łatwiej i jest trudniej, bo są razem – dziecięce rozumienie zróżnicowanych aspektów życia razem 99

Jest im łatwiej, bo są razem 101

Jest im trudniej, bo są razem 129

 

Zakończenie. Na skrzydłach metafory… Kilka uwag końcowych, ale nie zamykających 161

Proces zawiązywania i umacniania bycia razem 162

Zobowiązania w ramach wspólnoty 163

Przeszkody towarzyszące poszukiwaniu utraconej wspólnoty 165

 

Bibliografia 169

Aneks 175

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8220-972-3
Rozmiar pliku: 9,3 MB

BESTSELLERY

Kategorie: