Facebook - konwersja
  • promocja

Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
30 stycznia 2024
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Specyfikacja wymagań oprogramowania. Kluczowe praktyki analizy biznesowej - ebook

To oczywiste, że przed rozpoczęciem wdrożenia oprogramowania należy określić wymagania biznesowe. Jednak sam proces określania wymagań już taki oczywisty nie jest, a błędy popełnione na tym etapie bywają kosztowne i trudne do naprawienia w późniejszych stadiach rozwoju oprogramowania. Aby tego uniknąć i doprowadzić do wdrożenia projektu przynoszącego maksymalne zyski, konieczne jest potraktowanie etapu określania wymagań jako procesu, który składa się z konkretnych czynności.

Oto zwięzłe i równocześnie praktyczne kompendium, w którym znajdziesz 20 praktyk udanego planowania, analizy, specyfikacji, walidacji i zarządzania wymaganiami. Praktyki te są odpowiednie dla projektów zarządzanych zarówno w tradycyjny, jak i zwinny sposób, niezależnie od branży. Sprawią, że zespół lepiej zrozumie problemy biznesowe, zaangażuje właściwych uczestników, poprawi komunikację, by wdrożyć najbardziej wartościową funkcjonalność we właściwej kolejności, a później dostosować oprogramowanie do zmian i wzrostu. Dzięki metodom opisanym w tej książce zespół może wypracować wspólne zrozumienie kluczowych koncepcji, terminologii, technik i racjonalnych podstaw, aby efektywniej współpracować nad każdym projektem.

Ta jedna książka zwięźle przedstawia więcej przydatnych informacji niż dziesięć książek razem wziętych!

Mike Cohn, autor książki User Stories Applied i współzałożyciel Scrum Alliance

Spis treści

O autorach

Podziękowania

Wstęp

Rozdział 1. Podstawy wymagań oprogramowania

  • Określenie wymagań
  • Dobre praktyki inżynierii wymagań
  • Kto wykonuje wszystkie te czynności?
  • Kilka powracających tematów
  • Życie i czasy wymagań
  • Rozpoczęcie

Rozdział 2. Podstawy

  • Praktyka nr 1. "Zrozumienie problemu przed wypracowaniem rozwiązania''
    • Problemy biznesowe
    • Wywołanie prawdziwych problemów
    • Utrzymywanie uwagi na problemie biznesowym
    • Powiązane praktyki
    • Kolejne kroki
  • Praktyka nr 2. "Określenie celów biznesowych"
    • Wymagania biznesowe
    • Cele biznesowe
    • Miary sukcesu
    • Wizja produktu
    • Powiązane praktyki
    • Kolejne kroki
  • Praktyka nr 3. "Określenie granic rozwiązania"
    • Precyzowanie koncepcji rozwiązania
    • Ustalenie kontekstu
    • Poszerzanie ekosystemu
    • Stosowanie granic rozwiązania
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 4. "Identyfikacja i charakterystyka interesariuszy"
    • Poszukiwanie interesariuszy
    • Interesariusze, klienci i klasy użytkowników
    • Charakterystyka interesariuszy
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 5. "Identyfikacja osób podejmujących decyzje"
    • Kto podejmuje decyzję?
    • Jak podejmują decyzje?
    • Co dzieje się po podjęciu decyzji?
    • Powiązane praktyki
    • Kolejne kroki

Rozdział 3. Pozyskiwanie wymagań

  • Praktyka nr 6. "Zrozumienie tego, co użytkownicy muszą zrobić za pomocą rozwiązania"
    • Skupienie na użytkowaniu
    • Pozyskiwanie wymagań użytkownika
    • Anatomia przypadku użycia
    • Zastosowanie informacji o wymaganiach użytkowania
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 7. "Identyfikacja zdarzeń i odpowiedzi"
    • Rodzaje zdarzeń
    • Specyfikowanie wydarzeń
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 8. "Ocena koncepcji danych i relacji"
    • Zrozumienie obiektów danych i ich relacji
    • Udoskonalanie zrozumienia danych
    • Szczegóły danych decydują o sukcesie
    • Znajdź wymagania dotyczące danych tam, gdzie są ukryte
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 9. "Pobieranie i ocena atrybutów jakościowych"
    • Gromadzenie atrybutów jakości
    • Konsekwencje atrybutów jakości
    • Kompromisy jakościowe
    • Określanie cech jakościowych
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki

Rozdział 4. Analiza wymagań

  • Praktyka nr 10. "Analiza wymagań i zestawów wymagań"
    • Analiza indywidualnych wymagań
    • Analiza zestawów wymagań
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 11. "Tworzenie modeli wymagań"
    • Wybór odpowiednich modeli
    • Używanie modeli dla lepszego zrozumienia
    • Modelowanie iteracyjne
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 12. "Tworzenie i ocena prototypów"
    • Powody tworzenia prototypów
    • Jak tworzyć prototypy
    • Przyszłość prototypu
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 13. "Priorytetyzacja wymagań"
    • Wyzwanie związane z priorytetyzacją
    • Czynniki wpływające na priorytet
    • Techniki priorytetyzacji
    • Porównanie parami dla priorytetyzacji cech jakościowych
    • Metody analitycznej priorytetyzacji
    • Powiązane praktyki
    • Kolejne kroki

Rozdział 5. Specyfikacja wymagań

  • Praktyka nr 14. "Zapisywanie wymagań w spójny sposób"
    • Niektóre powszechne wzorce dotyczące wymagań
    • Poziomy abstrakcji
    • Atrybuty wymagań
    • Wymagania niefunkcjonalne
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 15. "Organizowanie wymagań w strukturalny sposób"
    • Szablony wymagań
    • Specyfikacja wymagań oprogramowania
    • Narzędzia służące do zarządzania wymaganiami
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 16. "Identyfikowanie i dokumentowanie zasad biznesowych"
    • Definicja reguł biznesowych
    • Odkrywanie reguł biznesowych
    • Dokumentowanie reguł biznesowych
    • Zastosowanie reguł biznesowych
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 17. "Tworzenie słownika pojęć"
    • Synchronizacja komunikacji
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki

Rozdział 6. Walidacja wymagań

  • Praktyka nr 18. "Przegląd i testowanie wymagań"
    • Przeglądy wymagań
    • Testowanie wymagań
    • Kryteria akceptacji
    • Testowanie modeli analizy
    • Skuteczne testowanie wymagań
    • Przenoszenie jakości na pierwszy plan
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki

Rozdział 7. Zarządzanie wymaganiami

  • Praktyka nr 19. "Ustanawianie baz wymagań i zarządzanie nimi"
    • Określenie bazy wymagań
    • Dwie strategie ustalania bazy
    • Identyfikowanie wymagań uwzględnianych w bazie
    • Uzgodnienie bazy
    • Zarządzanie wieloma bazami i zmianami w nich
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki
  • Praktyka nr 20. "Skuteczne zarządzanie zmianami w wymaganiach"
    • Przewidywanie zmian w wymaganiach
    • Definiowanie procesu kontroli zmian
    • Ocenianie wpływu zmiany
    • Po podjęciu decyzji
    • W poszukiwaniu mniejszej ilości zmian
    • Powiązane praktyki
    • Następne kroki

Dodatek

  • Podsumowanie praktyk
    • Podstawy
    • Uzyskiwanie wymagań
    • Analiza wymagań
    • Specyfikacja wymagań
    • Walidacja wymagań
    • Zarządzanie wymaganiami

Bibliografia

Kategoria: Zarządzanie i marketing
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-289-0437-8
Rozmiar pliku: 6,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: