Storytelling (nie tylko) w biznesie. 10 prostych kroków do niezapomnianej opowieści - ebook
Storytelling (nie tylko) w biznesie. 10 prostych kroków do niezapomnianej opowieści - ebook
Wszyscy codziennie opowiadamy historie
Robimy to podczas prezentacji biznesowej, wygłaszając mowę w trakcie ważnej uroczystości czy podczas randki. Opowieść to idealny sposób na to, aby w zwięzły sposób przekazać informacje istotne, trafne i – co niezwykle ważne – dotyczące nas w sposób bezpośredni. Co jednak zrobić, aby z ciekawej anegdoty wydobyć coś, co zapadnie wszystkim w pamięć? Co właściwie mielibyśmy opowiadać? Od czego zacząć? Od lektury tej książki.
Wykorzystaj moc storytellingu
Storytelling to książka dla każdego, kto chce opowiadać – czy to po to, żeby zrobić dobre wrażenie podczas rozmowy kwalifikacyjnej, dobrze wypaść podczas spotkania biznesowego, czy wygłosić intrygujący toast weselny. Ta książka podpowiada, jak dopracować opowieść oraz uwolnić drzemiący w nas potencjał mówcy. Zawiera też proste ćwiczenia, które ułatwiają wykorzystywanie umiejętności storytellingowych w praktyce. Wskazuje również dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści i pokazuje, co robić, żeby ich uniknąć.
Przygotowanie intrygującej opowieści
Co decyduje o potędze opowieści? Co sprawia, że dana historia ma w sobie coś takiego, że nie potrafimy się od niej oderwać? Wszystkie opowieści – te filmowe i te serialowe, te przytoczone w artykułach prasowych i te w opowiadaniach, powieściach i sztukach – mają zawsze tę samą strukturę. „Serio?”, pomyślisz sobie. „To niemożliwe”. Ale tak właśnie jest! Po rozłożeniu na czynniki pierwsze każda historia daje się wpisać w pewne ogólne ramy. Warto je znać, żeby wiedzieć, jak opowiadać o swoich doświadczeniach, żeby inni słuchali nas z zapartym tchem. Dana Norris krok po kroku pokaże ci, jak wyznaczyć cel opowieści, jak ukształtować fabułę i o czym jeszcze warto pamiętać.
Zostań mistrzem słowa
Zdobądź się na odwagę i zacznij występować przed publicznością (czyli przed każdym, kto cię słucha) – może nią być słuchacz twojego podcastu, uczestnik konferencji, na której jesteś prelegentem, czy grupa przyjaciół podczas spotkania towarzyskiego. W książce znajdziesz kilka prostych sposobów na podnoszenie pewności siebie oraz konkretne wskazówki, dzięki którym uwierzysz, że uda ci się przykuć uwagę publiczności i nawiązać z nią relację.
***
Ta książka to dowód prawdziwej pasji, z jaką Dana Norris podchodzi do pisania i opowieści. Storytelling to zbiór narzędzi przydatnych i cennych dla każdego twórcy tekstów.
Brigid Murphy, twórczyni Shortcut to the Soul: Unlocking Your Creative Voice Through Autobiographical Writing
To Dona Norris stała przed publicznością, gdy miałam okazję po raz pierwszy wysłuchać opowieści. Sama zapragnęłam spróbować i w rezultacie od ponad dziesięciu lat występuję na różnych scenach w całym kraju. Dziękuję Ci, Dano, że zebrałaś swoje najcenniejsze spostrzeżenia w tej książce.
Shannon Cason, gospodyni podcastów Homemade Stories, The Trouble oraz In Good Co. Detroit
Ta książka jest niesamowicie pomocna. Pełno w niej konkretnych i praktycznych, a do tego sprawdzonych technik przydatnych przy tworzeniu porywających, przekonujących historii. Dana Norris dzieli się w niej wnioskami ze swoich wieloletnich doświadczeń. Teraz wszyscy możemy na tym skorzystać.
Kevin Allison, gospodarz i producent podcastu i programu Risk
***
Dana Norris jest założycielką Story Club, ogólnokrajowego programu storytellingu non-fiction. Ukończyła studia w zakresie kreatywnego pisarstwa non-fiction i religioznawstwa. Jej teksty ukazywały się między innymi w McSweeney’s Internet Tendency, Tampa Review, TriQuarterly Online, w podcaście RISK! oraz WCPN Cleveland. Więcej informacji na temat Dany znaleźć można na stronie danastories.com.
Spis treści
Wprowadzenie 9
CZĘŚĆ I Przygotowanie opowieści
ZASADA NR 1. O CO WŁAŚCIWIE CHODZI? |15
ZASADA NR 2. WEDŁUG PLANU | 29
ZASADA NR 3. PRZYDA SIĘ NAJLEPSZY MATERIAŁ | 51
ZASADA NR 4. DO SEDNA! | 65
ZASADA NR 5. A NA KONIEC – NIESPODZIANKA! | 81
CZĘŚĆ II Prezentacja opowieści
ZASADA NR 6. OPOWIADAĆ KAŻDY MOŻE | 95
ZASADA NR 7. WE WRAŻLIWOŚCI SIŁA | 105
ZASADA NR 8. Z POSZANOWANIEM DLA PUBLICZNOŚCI | 113
ZASADA NR 9. NIGDY NIE PRZESTAWAJ ĆWICZYĆ | 129
ZASADA NR 10. GOTOWY? | 139 Dziesięć pułapek czyhających na autorów opowieści (i co robić, żeby ich uniknąć)
144 Warto tam zajrzeć!
147 Źródła
150 O autorce
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8087-978-2 |
Rozmiar pliku: | 14 MB |