Facebook - konwersja
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
26 lipca 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment

Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta - ebook

Monografia Studia filologiczne w Polsce z perspektywy studenta jest rezultatem projektu badawczego „Filologia obca w perspektywie studenta. Diagnoza reprezentacji i oczekiwań a modelowanie procesu kształcenia neofilologicznego w Polsce”, realizowanego w latach 2019–2023 pod patronatem Polskiego Towarzystwa Neofilologicznego. Jego główną intencją było lepsze poznanie studentów filologii obcych w Polsce – ich oczekiwań, potrzeb, planów, aspiracji, marzeń, przyczyn zadowolenia i niezadowolenia ze studiów itp. Badanie objęło 4893 studentów pierwszego i ostatniego roku studiów licencjackich i magisterskich 43 różnych kierunków filologicznych na 13 polskich uczelniach publicznych. Książka jest skierowana do szerokiego gremium odbiorców: kadry dydaktycznej i władz kierunków językowych, władz uczelni, decydentów na poziomie instytucji państwowych związanych ze szkolnictwem wyższym oraz interesariuszy zewnętrznych. Powinna zainteresować również samych studentów studiów językowych – w końcu to oni mają korzystać z nich w największym stopniu.


Monika Grabowska - adiunkt w Instytucie Filologii Romańskiej Uniwersytetu Wrocławskiego, członek Zakładu Językoznawstwa Francuskiego i Pracowni Dydaktyki Języka Francuskiego. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się obecnie wokół nieformalnego uczenia się języków obcych. Autorka bądź współautorka ponad 70 publikacji polskich i zagranicznych z dziedziny językoznawstwa i glottodydaktyki.

Magdalena Sowa - profesor uczelni w Katedrze Lingwistyki Stosowanej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej. Nauczanie języków obcych dla potrzeb i do celów zawodowych oraz kształcenie nauczycieli języków obcych wpisują się w główny nurt jej zainteresowań badawczych. Autorka i współautorka licznych publikacji z zakresu glottodydaktyki, a w szczególności dydaktyki języka specjalistycznego.

Maciej Smuk - profesor uczelni w Instytucie Romanistyki na Wydziale Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego. Jego zainteresowania badawcze dotyczą psychologicznych i społecznych aspektów nauki języków obcych. Autor lub współautor trzech pozycji książkowych, współredaktor kilku monografii i autor kilkudziesięciu artykułów opublikowanych w Polsce i za granicą.  

(…) z punktu widzenia obiektu badań Autorzy z pewnością poruszają zagadnienie niezwykle istotne i aktualne. Z uwagi na szeroki zasięg i zakres badania oraz przekrojowe ujęcie badawcze, obejmujące zasięgiem szeroką paletę różnych kierunków filologicznych na tle literatury przedmiotu, monografia stanowi pozycję bardzo atrakcyjną, wypełniając niejako istniejącą w tym aspekcie lukę badawczą (…).
Monografia wnosi znaczący wkład do wspomnianego dyskursu badawczego nad rolą i kształtem studiów filologicznych w Polsce. Na uwagę zasługują także trafne rekomendacje Autorów odnośnie do dalszych perspektyw i rekomendacje w ww. aspektach.

dr hab. Jacek Makowski, prof. UŁ

Analiza wyników realizowanego przez nas projektu może pozwolić odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu – zdaniem studentów studiów licencjackich i magisterskich – studia językowe przygotowują do różnych wyzwań współczesności. A wyzwań tych nie brakuje. Rozwój nowych dyscyplin i subdyscyplin naukowych, zmieniające się uwarunkowania geopolityczne, mobilność na rynku pracy, różnojęzyczność i wielokulturowość, wzrost specjalizacji branżowej w wielu sektorach, rozwój nowych form życia kulturalnego – to tylko kilka z tych, które charakteryzują teraźniejszość, ale i wpływają na przyszłość, niekiedy nawet determinując ją. Wydaje się konieczne uwzględnianie ich w długofalowym myśleniu o kształceniu filologicznym w Polsce.

fragment Wstępu

 

Spis treści

Wstęp

ROZDZIAŁ

ZAŁOŻENIA, KONCEPCJA I METODOLOGIA BADANIA

1.1. Studia językowe w Polsce w ujęciu liczbowym

1.2. Badanie własne

1.2.1. Założenia i cele badawcze

1.2.2. Pytania badawcze

1.2.3. Koncepcja badania i dobór próby

1.2.4. Metodologia badania

1.2.4.1. Kwestionariusz ankiety dla rozpoczynających studia (A1)

1.2.4.2. Kwestionariusz ankiety dla kończących studia (A2)

ROZDZIAŁ 2

WYBÓR STUDIÓW FILOLOGICZNYCH: OBSZARY, MOTYWY, OCZEKIWANIA

2.1. Świadomość wyboru

2.1.1. Obszary i powody zainteresowania studiami filologicznymi wśród studentów studiów licencjackich

2.1.2. Obszary i powody zainteresowania studiami filologicznymi wśród studentów studiów magisterskich

2.1.3. Świadomość wyboru studiów filologicznych: podobieństwa i różnice pomiędzy studentami rozpoczynającymi studia licencjackie i magisterskie

2.2. Diagnoza motywów

2.2.1. Motywy wyboru studiów filologicznych przez studentów studiów licencjackich

2.2.1.1. Zainteresowanie nauką języka i kulturą

2.2.1.2. Kryteria merytoryczne związane z ofertą programową

2.2.1.3. Plany na przyszłość

2.2.1.4. Chęć dalszego kształcenia

2.2.1.5. Kryteria związane z konkretną uczelnią

2.2.1.6. Przypadkowość

2.2.1.7. Kryteria geograficzne

2.2.1.8. Rekomendacje

2.2.1.9. Osobiste powiązania z językiem i kulturą

2.2.1.10. Kryteria ekonomiczne związane ze statusem studenta

2.2.1.11. Kryteria pragmatyczne związane z organizacją studiów

2.2.1.12. Wcześniejsze doświadczenia ze studiów filologicznych

2.2.2. Motywy wyboru studiów filologicznych przez studentów studiów magisterskich

2.2.3. Motywy wyboru studiów filologicznych: podobieństwa i różnice pomiędzy studentami rozpoczynającymi studia licencjackie i magisterskie

2.3. Oczekiwania programowe

2.3.1. Oczekiwania programowe studentów studiów licencjackich

2.3.1.1. Dziedziny, przedmioty i zagadnienia wymienione przez ponad 20% studentów studiów licencjackich

2.3.1.2. Dziedziny, przedmioty i zagadnienia wymienione przez ponad 10% studentów studiów licencjackich

2.3.1.3. Dziedziny, przedmioty i zagadnienia wymienione przez mniej niż 10% studentów studiów licencjackich

2.3.2. Oczekiwania programowe studentów studiów magisterskich

2.3.2.1. Dziedziny, przedmioty i zagadnienia wymienione przez ponad 20% studentów studiów magisterskich

2.3.2.2. Dziedziny, przedmioty i zagadnienia wymienione przez ponad 10% studentów studiów magisterskich

2.3.2.3. Dziedziny, przedmioty i zagadnienia wymienione przez mniej niż 10% studentów studiów magisterskich

2.3.3. Oczekiwania programowe: podobieństwa i różnice pomiędzy studentami rozpoczynającymi studia licencjackie i magisterskie

ROZDZIAŁ 3

REPREZENTACJE SPOŁECZNE STUDIÓW FILOLOGICZNYCH – PERSPEKTYWA KOŃCZĄCYCH STUDIA

3.1. Przymiotniki określające studia filologiczne

3.2. Wyodrębnione obszary tematyczne

3.2.1. „Studia niepraktyczne” vs „studia perspektywiczne”

3.2.2. „Studia ogólnie rozwijające”

3.2.3. „Świetny sposób na opanowanie języka obcego”

3.2.4. „Studia w porządku” vs „studia niespełniające oczekiwań”

3.2.5. „Studia źle zorganizowane”

3.2.6. „Dobra kadra” vs „zła kadra”

3.2.7. „Dobre, ale mogłyby być lepsze”

ROZDZIAŁ 4

POZIOM SATYSFAKCJI I REALIZACJI OCZEKIWAŃ STUDENTÓW FILOLOGII

4.1. Czynniki zadowolenia

4.1.1. Czynniki zadowolenia studentów studiów licencjackich

4.1.2. Czynniki zadowolenia studentów studiów magisterskich

4.1.3. Czynniki zadowolenia: porównanie studentów studiów licencjackich i magisterskich

4.2. Czynniki niezadowolenia

4.2.1. Czynniki niezadowolenia studentów studiów licencjackich

4.2.2. Czynniki niezadowolenia studentów studiów magisterskich

4.2.3. Czynniki niezadowolenia: porównanie studentów studiów licencjackich i magisterskich

4.3. Poziom (nie)zadowolenia a decyzja o ponownym wyborze studiów

ROZDZIAŁ 5

PLANY STUDENTÓW FILOLOGII

5.1. Plany dalszego kształcenia

5.1.1. Plany dalszego kształcenia wśród studentów kończących studia licencjackie

5.1.2. Plany dalszego kształcenia wśród studentów kończących studia magisterskie

5.1.3. Porównanie odpowiedzi dotyczących planów dalszego kształcenia wśród studentów kończących studia licencjackie i magisterskie

5.2. Plany związane ze studiami magisterskimi w tej samej jednostce (licencjat)

5.2.1. Argumenty przemawiające za podjęciem studiów magisterskich w tej samej jednostce

5.2.2. Argumenty przemawiające za rezygnacją ze studiów magisterskich w tej samej jednostce

5.2.3. Niezdecydowanie względem kontynuacji studiów magisterskich w tej samej jednostce

5.3. Plany zawodowe

5.3.1. Branże i zawody wskazane przez ponad 10% ogółu

5.3.1.1. Tłumacz

5.3.1.2. Nauczyciel/lektor

5.3.1.3. Praca w korporacji/firmie

5.3.2. Branże i zawody wskazane przez ponad 2% ogółu

5.3.2.1. Działalność związana z turystyką

5.3.2.2. Praca związana z wykorzystaniem języka obcego

5.3.2.3. Działalność kulturalna i artystyczna

5.3.2.4. Administracja państwowa i dyplomacja

5.3.3. Branże i zawody wskazane przez mniej niż 2% ogółu

5.3.4. Ocena możliwości przygotowania do wykonywania danego zawodu

ZAKOŃCZENIE

Wnioski końcowe

Rekomendacje

BIBLIOGRAFIA

SPIS TABEL

SPIS RYSUNKÓW

 

Kategoria: Socjologia
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-242-6716-3
Rozmiar pliku: 4,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: