Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

  • Empik Go W empik go

Styl Ibsena - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2011
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Styl Ibsena - ebook

Klasyka na e-czytnik to kolekcja lektur szkolnych, klasyki literatury polskiej, europejskiej i amerykańskiej w formatach ePub i Mobi. Również miłośnicy filozofii, historii i literatury staropolskiej znajdą w niej wiele ciekawych tytułów.

Seria zawiera utwory najbardziej znanych pisarzy literatury polskiej i światowej, począwszy od Horacego, Balzaca, Dostojewskiego i Kafki, po Kiplinga, Jeffersona czy Prousta. Nie zabraknie w niej też pozycji mniej znanych, pióra pisarzy średniowiecznych oraz twórców z epoki renesansu i baroku.

Kategoria: Klasyka
Zabezpieczenie: brak
Rozmiar pliku: 148 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Gdy Ju­liusz Le­ma­itre za­rzu­cił czy też tyl­ko za­zna­czył brak ory­gi­nal­no­ści w tre­ści ha­seł ide­owych wy­po­wia­da­nych w dra­ma­tach Ib­se­na, ob­ru­szo­no się na nie­go po­wszech­nie.

My wszy­scy, mniej lub wię­cej „ib­se­ni­zu­ją­cy”, po­czu­li­śmy się do pew­ne­go stop­nia po­krzyw­dze­ni, a przy­najm­niej za­gro­że­ni – za­gro­że­ni w czymś wła­snym nam i dro­gim. Istot­nie – czu­li­śmy, że w tej Ib­se­now­skiej for­mie sta­re, daw­no zna­ne idee – sta­ją się nam bli­ski­mi. Kto spo­śród tych, kogo wzru­sza Nora, jest w sta­nie czy­tać Le­lię. Ib­sen prze­żył ha­sła „li­be­ra­li­zmu” i re­wo­lu­cyj­ne­go ro­man­ty­zmu na swój spo­sób, i spo­sób ten oka­zał się cha­rak­te­ry­stycz­nym dla ca­łej epo­ki, któ­ra się w dra­ma­cie Ib­se­now­skim od­bi­ła. Jed­nost­ka prze­ciw tłu­mo­wi – któ­ryż z ro­man­ty­ków nie sta­wiał tego pro­ble­ma­tu, ale dziś nie je­ste­śmy w sta­nie czy­tać jak wła­snych, za nas wy­po­wie­dzia­nych słów tych dzieł. W ustach na­szych by­ły­by one kłam­stwem. Treść jest ta sama, sto­su­nek jest inny. Do jed­nych i tych sa­mych war­to­ści lu­dzie róż­nych epok do­cho­dzą róż­ny­mi dro­ga­mi. Aby uwie­rzyć w szcze­rość prze­ję­cia się pi­sa­rza daną war­to­ścią, uwie­rzyć, że jest ona war­to­ścią istot­nie dla nie­go – trze­ba, aby czy­tel­nik czuł, że au­tor do­szedł do niej istot­nie po tej dro­dze, po ja­kiej dziś do niej dojść je­dy­nie moż­na. Czy­tel­nik musi czuć za sło­wem – wszyst­kie te kon­kret­ne smut­ki, roz­cza­ro­wa­nia, wal­ki, na­dzie­je czy roz­pa­cze, ja­kich musi w na­szym obec­nym ży­ciu do­świad­czać czło­wiek, za­cho­wu­ją­cy w i a r ę w to, o czym dany twór­ca mówi. Wte­dy do­pie­ro czu­je się, że au­tor istot­nie mówi sło­wa ży­cia. Sło­wo stwa­rza w umy­śle czy­tel­ni­ka czy wi­dza pew­ną treść, na treść tę od­dzia­ły­wu­ją wszyst­kie ist­nie­ją­ce w nas war­to­ści du­cho­we, całe na­sze ży­cie: na­bie­ra ona pew­ne­go spe­cjal­ne­go tonu i tyl­ko w tym to­nie może być od­czu­ta – gdy au­tor wy­po­wia­da ją w in­nym, nie wie­rzy­my mu.

Ten ton spe­cy­ficz­ny, nada­wa­ny przez twór­cę tre­ści ży­cia ludz­kie­go – sta­no­wi jego styl. Gdy mó­wię styl – mó­wię sto­su­nek au­to­ra do wszech­świa­ta.. Styl nie jest kwe­stią for­my; obej­mu­je on nie tyl­ko py­ta­nie: jak? ale tak­że py­ta­nie: co? Dana treść, ma­te­ria twór­czo­ści da­ne­go ar­ty­sty, jest za­wsze pew­nym bez­wied­nym wy­bo­rem: t o wi­dzi on w świe­cie, gdy zaś dane jest to, co wi­dzi on, to już z lo­gi­ki po­ło­że­nia, ja­kie stwa­rza dla nie­go stan współ­cze­snej mu kul­tu­ry, wy­pły­wa, jak od­czu­wać on bę­dzie ten tak okre­ślo­ny sto­su­nek swój do świa­ta. Roz­róż­nie­nie tu­taj za­zna­czo­ne jest czy­sto lo­gicz­ne: w rze­czy sa­mej jak i co zle­wa­ją się w ab­so­lut­ną, nie­roz­łącz­ną jed­ność i in­dy­wi­du­al­ność twór­czą po­ety ar­ty­sty. Przy­pusz­czać, że po usu­nię­ciu sty­lu Sło­wac­kie­go mo­gła­by po­zo­stać ja­kaś treść po­ezji Sło­wac­kie­go – jest to po­wta­rzać sło­wa bez zna­cze­nia, czy­li znaj­do­wać się w sta­nie du­szy kwa­li­fi­ku­ją­cym daną jed­nost­kę na pro­fe­so­ra li­te­ra­tu­ry lub kry­ty­ka pi­su­ją­ce­go w po­waż­nym dzien­ni­ku. Styl Ib­se­na więc to sam Ib­sen. To­wiań­czy­cy pol­scy, a przede wszyst­kim Mic­kie­wicz, czu­li, że w to­nie, ja­kim wy­po­wia­da­na jest rzecz, leży wła­ści­wa praw­da psy­chicz­na.
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: