- W empik go
Superksiążka do angielskiego dla przedszkolaków - ebook
Superksiążka do angielskiego dla przedszkolaków - ebook
Superksiążka do angielskiego dla przedszkolaków to obowiązkowa pozycja dla rodziców, którzy pragną zaszczepić w swoim dziecku miłość do tego języka. Zawiera podstawowe słownictwo, którego znajomość stanie się fundamentem dalszej nauki.
Interaktywny elementarz do samodzielnej nauki przeznaczony jest dla najmłodszych i ich opiekunów. Książka łączy przyjemne z pożytecznym – uczeń nabywa wiedzę przez zabawę i miło spędza czas z najbliższą osobą. Z elementarza mogą korzystać nawet ci rodzice, którzy nie znają języka angielskiego, a dzięki temu, że dziecko samodzielnie wykonuje rysunki, każda książka staje się wyjątkowa.
Kategoria: | Dla dzieci |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7942-523-5 |
Rozmiar pliku: | 1,4 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Drogi Rodzicu!
Co prawda, książka jest przeznaczona dla uczniów, którzy ukończyli pięć lat, a jej tytuł brzmi Superksiążka do angielskiego dla przedszkolaka, ale to właśnie Ty będziesz z niej korzystał, aby pomóc swojemu Dziecku nauczyć się podstaw języka angielskiego.
Na początku wyjaśnię znaki stosowane przez mnie w zapisie fonetycznym, czyli tym, który przedstawia wymowę. To stworzony całkowicie przeze mnie autorski system jej zapisu. W tej książce wymowa umieszczona jest w nawiasach kwadratowych . Zatem:
(a/e) – wymawia się „a”, otwierając buzię tak, jak gdyby chciało się powiedzieć „e”. Gdyby sprawiało to trudności, można mówić „a”.
(i/y) – wymawia się „i”, otwierając buzię do „y”. Gdyby sprawiało to trudności, można mówić „i”.
(o/a) – wymawia się „o”, otwierając buzię do „a”. Gdyby sprawiało to trudności, można mówić „a”.
– wymawia się „d”, wsadzając język pomiędzy zęby lub przynajmniej opierając o zęby jego czubek.
– wymawia się „f”, wsadzając język pomiędzy zęby lub przynajmniej opierając o zęby jego czubek.
. – dźwięk przed kropką, która znajduje się pomiędzy literami, należy podczas wymowy przedłużyć.
Jeśli jakaś litera znajduje się w nawiasie klamrowym {…}, oznacza to, że, co prawda, występuje ona w wymowie, ale należy ją wymawiać tak, jak gdyby prawie jej tam nie było.
Przyjęty wariant wymowy reprezentuje amerykańską odmianę języka angielskiego.
Przy każdym nowym słówku na początku rozdziału znajduje się wykropkowane miejsce. Należy tam narysować to, co przedstawia dane słówko, albo to, co Uczniowi się z nim kojarzy. Pozwoli to łatwiej zapamiętać nowy materiał dzięki aktywacji lewej i prawej półkuli mózgu. Tym sposobem Dziecko staje się autorem ilustracji w książce, a każda książka nabiera indywidualnych cech i jest dzięki temu niepowtarzalna. Oczywiście te nowe słowa trzeba wypowiadać na głos i jak najczęściej powtarzać.
Ponadto rozdziały kończą się w następujący sposób:
Drogi Rodzicu, poproś Dziecko, żeby własnymi słowami powiedziało, czego nauczyło się z tego rozdziału. Zanotuj jego odpowiedź poniżej.
Już umiem:
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
Gdzie i w jakiej sytuacji można tę wiedzę wykorzystać:
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
Bardzo zachęcam, aby również temu ćwiczeniu poświęcić czas, bo dzięki niemu mały Uczeń będzie miał świadomość postępów w nauce. Wiedza Dziecka będzie rosła, a ono będzie mogło się z tego cieszyć.
Jak zaznaczyłam we wstępie, nauka powinna się Dziecku kojarzyć z czymś przyjemnym, z mile spędzonym czasem. Dzięki tej książce jest to możliwe.
Na początku nauki każdego nowego działu należy wprowadzić Ucznia w temat, trzeba mu powiedzieć, o czym będzie się uczyć. Jeśli jest to kolejny rozdział, należy też zapytać, czego Dziecko uczyło się poprzednio, i zrobić krótką powtórkę. Następnie Ucznia należy zapoznać ze słówkami z danego działu i poprosić, żeby w odpowiednim miejscu narysował to, co obrazują, lub to, co się z nimi kojarzy. Oczywiście Dziecko powinno też wypowiadać nowe słówka na głos. To pozwoli mu się z nimi oswoić. Potem Dziecko może przystąpić do wykonywania pozostałych ćwiczeń, które polegają głównie na mówieniu i rysowaniu. Rozdział kończy podsumowanie, w którym młody Uczeń ma własnymi słowami powiedzieć, co już umie i gdzie mógłby tę wiedzę wykorzystać.
Dobrze byłoby, gdyby Rodzic jak najczęściej powtarzał z Dzieckiem opanowany do tej pory materiał, także podczas zwykłej zabawy oraz w różnych sytuacjach codziennego życia rodziny. Dziecko powinno jak najwięcej mówić po angielsku, co jest o tyle łatwe, że najmłodsi nie odczuwają blokady językowej.
Książka jest tak zbudowana, że poszczególne rozdziały odnoszą się do siebie i ułatwiają powtórkę, zatem powinno się z niej uczyć po kolei, nie opuszczając żadnego rozdziału i nie zmieniając ich ułożenia.
Jeszcze raz życzę przyjemnej i owocnej nauki!
Aleksandra PieczabaZWROTY GRZECZNOŚCIOWE
Good morning! Dzień dobry! (do godziny 12:00)
Good afternoon! Dzień dobry! (od godziny 12:00)
Hello! lub Hi! Cześć! (na przywitanie)
Goodbye! Do widzenia!
Bye-bye! Cześć! (na pożegnanie)
Please! Proszę! (jeśli prosi się rozmówcę o zrobienie czegoś)
Here you are! Proszę! (jeśli podaje się jakąś rzecz rozmówcy)
Thank you! (a/e)nk ju] Dziękuję!
I’m sorry! Przepraszam! (za to, co zostało zrobione) lub: Przykro mi.
Always be a polite child. Say “please” and “thank you”. (a/e)nk ju] Zawsze bądź uprzejmym dzieckiem. Mów „proszę” i „dziękuję”.
When do we say…? Draw. Kiedy mówimy…? Narysuj.
Drogi Rodzicu, poproś Dziecko, żeby własnymi słowami powiedziało, czego nauczyło się z tego rozdziału. Zanotuj jego odpowiedź poniżej.
Już umiem:
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------
Gdzie i w jakiej sytuacji można tę wiedzę wykorzystać:
------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------