Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Świat w optyce dziecka. Reprezentacje obiektów przyrodniczych z dziecięcej perspektywy - ebook

Rok wydania:
2020
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,45

Świat w optyce dziecka. Reprezentacje obiektów przyrodniczych z dziecięcej perspektywy - ebook

 

Publikacja rzuca nowe światło nie tylko na sam niezwykły dziecięcy potencjał ujawniany w sytuacjach zadaniowych, lecz także na konieczność odmiennego od dotychczasowego sposobu edukowania dzieci, a zwłaszcza wspierania rozwoju ich umiejętności poznawczych.

Dziecięce nadawanie i odkrywanie znaczeń umożliwia zarówno wniknięcie w sposób myślenia i rozumowania dzieci, jak i pozwala dostrzec wagę oraz wartość wsparcia tych procesów poprzez stawianie dziecka w sytuacjach wymagających twórczego i niestandardowego działania. Niedocenianie, umniejszanie, ignorowanie, a często i lekceważenie potencjału kognitywnego dzieci w procesie aranżowania środowiska edukacyjnego, konstruowania programów kształcenia czy budowania relacji edukacyjnej, prowadzą do nieadekwatnych osiągnięć rozwojowych, znacznie poniżej ich możliwości.

Autorki udowodniły, że dzieci przedszkolne są w stanie rozwinąć wyższe formy myślenia, rozumowania, jeśli doceni się i dostrzeże ich możliwości oraz zapewni im wyzwalające i stymulujące środowisko do nauki.

Z recenzji prof. dr hab. Renaty Michalak

 

Spis treści

 

Wprowadzenie 7

1. Na poligonie doświadczalnym, czyli o rozwijaniu się myślenia, pamięci, mowy i sfery emocjonalnej dzieci 11

1.1. Tworzenie reprezentacji rzeczywistości 11

1.2. Sposoby kategoryzowania rzeczywistości 17

1.3. Przechowywanie informacji w pamięci 20

1.4. Aktywność językowa 24

1.5. Kompetencje emocjonalne i społeczne 27

1.6. Uczestnictwo w środowisku „uczenia się” 34

2. Im mniej, tym więcej, czyli o doświadczeniach percepcyjnych dzieci 39

2.1. Pod parasolem ucieleśnionego umysłu 42

2.2. Pojęciowa organizacja świata 54

2.3. Znaczenie środowiska edukacyjnego w rozwijaniu możliwości poznawczych dzieci 63

3. Osobiste strategie „zapisywania świata” 69

3.1. Percepcja 69

3.2. Reprezentacje 76

3.3. Obrazowe reprezentacje rzeczywistości 91

3.4. Związek obrazów z językiem 93

4. Metodologia badań – wybór jakościowych strategii badawczych 97

4.1. Problematyka badań 98

4.2. Metoda, techniki i narzędzia badawcze 99

4.3. Miejsce, czas i organizacja badań 107

5. Doświadczam i rozpoznaję, czyli co pokazały badania 109

5.1. Dziecięce strategie kategoryzowania danego obiektu na różnych poziomach abstrakcji 109

5.2. Cechy przypisane obiektowi w zakresie domeny wyglądu i wielkości 112

5.3. Cechy przypisane obiektowi w zakresie domeny zachowania 115

5.4. Cechy przypisane obiektowi w zakresie domeny środowiska (czasu i miejsca występowania) 119

5.5. Cechy przypisane obiektowi w zakresie domeny relacji między zwierzęciem a człowiekiem 121

5.6. Reprezentacja wyobrażeniowa obiektów 125

5.7. Stopień znajomości wybranych obiektów 134

Zakończenie, czyli czas dla nowego myślenia o dziecięcym potencjale 139

Bibliografia 143

Aneks 157

 

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8220-019-5
Rozmiar pliku: 4,0 MB

BESTSELLERY

Kategorie: