Szachy w godzinę. Podręcznik dla początkujących - ebook
Szachy w godzinę. Podręcznik dla początkujących - ebook
Królewska gra na Twoim stole
Szachy bardzo często bywały rozrywką królów. Nic dziwnego! To gra dla tych, którzy lubią używać mózgu. Szachy uczą logicznego myślenia, planowania strategii, sposobów na zmylenie przeciwnika. Szlifują cierpliwość i pozwalają się nauczyć pięknie wygrywać i godnie przyjmować porażki. Dlatego szachowe umiejętności przydają się nie tylko podczas rozgrywek. Mistrz szachowy wie, że życie bywa dokładnie takie jak szachy - i kiedy planuje karierę, pracuje nad projektem lub podejmuje ważne decyzje, potrafi myśleć na kilka ruchów do przodu. To daje mu ogromną przewagę i dlatego najczęściej wyprzedza innych.
Ten podręcznik będzie dla Ciebie idealnym pierwszym przewodnikiem po świecie szachów, niezależnie od tego, czy zamierzasz zostać prawdziwym graczem, czy graniem chcesz tylko uprzyjemnić sobie i Twoim bliskim długie wieczory. Dowiesz się z niego między innymi, jakie funkcje pełnią na planszy poszczególne figury. Nauczysz się dobrze rozpoczynać grę. Poznasz najważniejsze pojęcia szachowe, takie jak pat, roszada, bicie w przelocie, szach i mat. Przekonasz się, jakie pułapki czekają na początkujących graczy, i opanujesz sprytne sposoby na ich unikanie. Słowem - ćwicząc z tym podręcznikiem, opanujesz podstawy szachów i zdobędziesz bazę potrzebną do dalszej, samodzielnej nauki.
Spis treści
PODZIĘKOWANIA
WSTĘP
JAK CZYTAĆ TĘ KSIĄŻKĘ?
CZĘŚĆ I - DLACZEGO SZACHY SĄ TAK UNIWERSALNE?
- 5 MITÓW O GRZE W SZACHY
- DLACZEGO SZACHY?
- CZEGO UCZĄ SZACHY?
- 10 PYTAŃ O SZACHY
- CZY MOJE DZIECKO NADAJE SIĘ DO GRY W SZACHY?
- CZY DLA MNIE, OSOBY DOROSŁEJ, NIE JEST ZA PÓŹNO NA NAUKĘ GRY W SZACHY?
- CZY SĄ JAKIEŚ TWARDE DOWODY NA SKUTECZNOŚĆ SZACHÓW W ROZWOJU KOMPETENCJI INNYCH NIŻ UMIEJĘTNOŚĆ SAMEJ GRY?
- SZACHY SĄ GRĄ O SUMIE ZEROWEJ, WIĘC ŁATWO O PRZEGRANĄ - CZY TO NIE JEST ZBYT DUŻE BRZEMIĘ?
- CZY SZACHY SPRAWDZAJĄ SIĘ W ERZE KOMPUTERYZACJI?
- CZY SZACHY TO GRA RODZINNA?
- JAK PRZEKONAĆ DZIECKO DO NAUKI GRY W SZACHY?
- JAKIE SĄ SPOSOBY, ŻEBY SAMEMU ZMOTYWOWAĆ SIĘ DO GRANIA?
- JAK UCZYĆ DZIECKO GRY W SZACHY?
- CZY PODCZAS GRY W SZACHY MOŻLIWE JEST NAWIĄZANIE RELACJI?
- BARDZO WAŻNY POWÓD DO GRY W SZACHY - ALEX
- BARDZO WAŻNY POWÓD DO GRY W SZACHY - WIKTOR
- PODSUMOWANIE CZĘŚCI I
CZĘŚĆ II - NAUKA GRY W SZACHY
- BIERKI, FIGURY I NIEWARCABY!
- BIERKI A FIGURY SZACHOWE
- CZY TO JEST PIONEK, CZY TO JEST. FIGURA?
- SZACHY TO NIE SĄ WARCABY!
- NAWIGACJA SZACHOWA
- Zadanie nr 1: Co to za pole? Przyporządkuj numerom nazwy pól
- Zadanie nr 2: Zamaluj podane pola
- PRZEKĄTNE SZACHOWNICY
- PIONEK
- BICIE PIONKIEM
- Zadanie nr 3: Na które pola mogą ruszyć się białe pionki? Na których polach mogą zbić białe pionki?
- GRA PIONKÓW
- Zadanie nr 4: Co to za pola? (wyróżnione czarnym obwodem)
- Zadanie nr 5: Co to za pola? (wyróżnione czarnym obwodem)
- Zadanie nr 6: Co to za pola? (wyróżnione czarnym obwodem)
- WIEŻA
- Zadanie nr 7: Na które pola może ruszyć się wieża?
- CHWILA DLA STRATEGA
- CHWILA DLA STRATEGA NR 1
- GONIEC, HETMAN
- GONIEC
- Zadanie nr 8: Na które pola może ruszyć się goniec?
- CHWILA DLA STRATEGA NR 2
- HETMAN
- Zadanie nr 9: Na które pola może ruszyć się hetman?
- CHWILA DLA STRATEGA NR 3
- GRA PIONKÓW Z WIEŻAMI, GOŃCAMI I HETMANAMI
- Zadanie nr 10: Na które pola może ruszyć się figura?
- Zadanie nr 11: Na które pola może ruszyć się figura?
- Zadanie nr 12: Na które pola może ruszyć się figura?
- SKOCZEK
- Zadanie nr 13: Na które pola może ruszyć się skoczek?
- CHWILA DLA STRATEGA NR 4
- GRA BEZ JEDNEJ FIGURY
- KRÓL
- Zadanie nr 14: Na które pola może ruszyć się król?
- CHWILA DLA STRATEGA NR 5
- Zadanie nr 15: Na które pola może ruszyć się figura?
- Zadanie nr 16: Na które pola może ruszyć się figura?
- Zadanie nr 17: Na które pola może ruszyć się figura?
- SZACH, MAT I PAT
- SZACH KRÓLOWI
- Zadanie nr 18: Na które pola należy ruszyć się białą wieżą, aby dać szacha czarnemu królowi?
- SZACH-MAT
- Zadanie nr 19: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać mata czarnemu królowi?
- PAT
- Zadanie nr 20: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać pata czarnemu królowi?
- Zadanie nr 21: Na które pola należy ruszyć się białą wieżą, aby dać szacha czarnemu królowi?
- Zadanie nr 22: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać mata czarnemu królowi?
- Zadanie nr 23: Na które pole należy ruszyć się białą wieżą, aby dać pata czarnemu królowi?
- CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED PIERWSZĄ PARTIĄ SZACHÓW?
- RÓŻNE ZAGRANIA SZACHOWE
- ROSZADA
- Zadanie nr 24: Jaką roszadę można wykonać czarnymi?
- BICIE W PRZELOCIE
- Zadanie nr 25: Jak zrobić bicie w przelocie na załączonym diagramie, gdy wiemy, że ostatni ruch czarnych to h7-h5?
- PROMOCJA PIONKA
- 3 NAJCZĘSTSZE PUŁAPKI NA POCZĄTKU PARTII SZACHÓW
- NAJSZYBSZY MAT NA ŚWIECIE
- MAT SZEWCZYKA - WERSJA A, Z HETMANEM NA H5
- MAT SZEWCZYKA - WERSJA B, Z HETMANEM NA F3
- PODSUMOWANIE CZĘŚCI II
JESZCZE JEDEN BARDZO WAŻNY POWÓD DO GRY W SZACHY - MICHAŁ
ZAKOŃCZENIE
SŁOWNICZEK POJĘĆ SZACHOWYCH
ROZWIĄZANIA ZADAŃ
- ROZWIĄZANIA ZADAŃ Z CHWIL DLA STRATEGA
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8322-129-8 |
Rozmiar pliku: | 5,8 MB |