- W empik go
Szczęśliwe wierszyki - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
Październik 2015
Format ebooka:
EPUB
Format
EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie.
Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu
PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie
jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz
w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Format
MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników
e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i
tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji
znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu.
Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu.
Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji
multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka
i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej
Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego
tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na
karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją
multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy
wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede
wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach
PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla
EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Szczęśliwe wierszyki - ebook
Drogi Rodzicu,
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli, a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta Chrabąszcz
Spis treści
Dobra skarbonka
Mogę i wybieram
Marzeń 100
Jedno
Obiecanki
Różowe okulary
Dziś podziękuję
Mój poranek
Cały ja
Luli luli
Trzynastego
Dobre słowa na promocji
Wielbłąd
Żółw
Tygrys
Struś
Lis
Żubr
Wilk
Kategoria: | Dla dzieci |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-7859-577-9 |
Rozmiar pliku: | 1,8 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Drogi Rodzicu,
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli,
a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta ChrabąszczDobra skarbonka
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
same dobre chwile
i uśmiechy,
i słowa miłe.
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
baśnie, przytulanie,
całowanie.
Można tu wrzucać
kto, co dobrego
dla mnie dziś
ma.
A ta skarbonka
to właśnie
JA.
Dla rodzica:
Logodydaktyka przypomina o metaforze Bankowego Konta Emocji Stephena Coveya. Co to jest? Porównujemy wzajemne zaufanie i emocje bliskiej nam osoby do bankowego konta czy skarbonki. Każda dobra rzecz zrobiona dla danej osoby to „wpłata”, każde nieporozumienie, niedotrzymanie słowa to „wypłata”. Żeby nasze relacje były jak najlepsze, warto jak najwięcej „wpłacać”, wtedy nawet drobne „wypłaty” nie są w stanie zrujnować naszego konta. Pamiętajmy, że na „wpłaty” patrzymy z punktu widzenia drugiej osoby. Dla dziecka taką „wpłatą” może być wspólna zabawa, wspólne czytanie bajeczek, wycieczka itd. Systematyczne „wpłaty” na konto emocjonalne dzieci sprzyjają ich poczuciu własnej wartości.
Jaką „wpłatę” zrobiłaś/zrobiłeś dziś dla swojego dziecka?Mogę i wybieram
MOGĘ i WYBIERAM
to są dwa słowa,
które wypowiada
każda królowa.
A i królowi
zdarzyć się może,
gdy siedzi na tronie,
MOGĘ i WYBIERAM
powiedzieć swej żonie.
Dla rodzica:
MOGĘ i WYBIERAM to dwa słowa oddające istotę proaktywności. W dziecku od najmłodszych lat dobrze jest wyrabiać postawę, która uczy zarówno przekonania, że jesteśmy coś w stanie zrobić („mogę”), jak i wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i samodzielne dokonywanie wyborów („wybieram”).
Ważne jest także, żeby owo WYBIERAM podporządkować swoim marzeniom i wartościom.
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli,
a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta ChrabąszczDobra skarbonka
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
same dobre chwile
i uśmiechy,
i słowa miłe.
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
baśnie, przytulanie,
całowanie.
Można tu wrzucać
kto, co dobrego
dla mnie dziś
ma.
A ta skarbonka
to właśnie
JA.
Dla rodzica:
Logodydaktyka przypomina o metaforze Bankowego Konta Emocji Stephena Coveya. Co to jest? Porównujemy wzajemne zaufanie i emocje bliskiej nam osoby do bankowego konta czy skarbonki. Każda dobra rzecz zrobiona dla danej osoby to „wpłata”, każde nieporozumienie, niedotrzymanie słowa to „wypłata”. Żeby nasze relacje były jak najlepsze, warto jak najwięcej „wpłacać”, wtedy nawet drobne „wypłaty” nie są w stanie zrujnować naszego konta. Pamiętajmy, że na „wpłaty” patrzymy z punktu widzenia drugiej osoby. Dla dziecka taką „wpłatą” może być wspólna zabawa, wspólne czytanie bajeczek, wycieczka itd. Systematyczne „wpłaty” na konto emocjonalne dzieci sprzyjają ich poczuciu własnej wartości.
Jaką „wpłatę” zrobiłaś/zrobiłeś dziś dla swojego dziecka?Mogę i wybieram
MOGĘ i WYBIERAM
to są dwa słowa,
które wypowiada
każda królowa.
A i królowi
zdarzyć się może,
gdy siedzi na tronie,
MOGĘ i WYBIERAM
powiedzieć swej żonie.
Dla rodzica:
MOGĘ i WYBIERAM to dwa słowa oddające istotę proaktywności. W dziecku od najmłodszych lat dobrze jest wyrabiać postawę, która uczy zarówno przekonania, że jesteśmy coś w stanie zrobić („mogę”), jak i wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i samodzielne dokonywanie wyborów („wybieram”).
Ważne jest także, żeby owo WYBIERAM podporządkować swoim marzeniom i wartościom.
więcej..