-
W empik go
Szczęśliwe wierszyki - ebook
Szczęśliwe wierszyki - ebook
Drogi Rodzicu,
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli, a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta Chrabąszcz
Spis treści
Dobra skarbonka
Mogę i wybieram
Marzeń 100
Jedno
Obiecanki
Różowe okulary
Dziś podziękuję
Mój poranek
Cały ja
Luli luli
Trzynastego
Dobre słowa na promocji
Wielbłąd
Żółw
Tygrys
Struś
Lis
Żubr
Wilk
| Kategoria: | Dla dzieci |
| Zabezpieczenie: |
Watermark
|
| ISBN: | 978-83-7859-577-9 |
| Rozmiar pliku: | 1,8 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Drogi Rodzicu,
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli,
a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta ChrabąszczDobra skarbonka
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
same dobre chwile
i uśmiechy,
i słowa miłe.
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
baśnie, przytulanie,
całowanie.
Można tu wrzucać
kto, co dobrego
dla mnie dziś
ma.
A ta skarbonka
to właśnie
JA.
Dla rodzica:
Logodydaktyka przypomina o metaforze Bankowego Konta Emocji Stephena Coveya. Co to jest? Porównujemy wzajemne zaufanie i emocje bliskiej nam osoby do bankowego konta czy skarbonki. Każda dobra rzecz zrobiona dla danej osoby to „wpłata”, każde nieporozumienie, niedotrzymanie słowa to „wypłata”. Żeby nasze relacje były jak najlepsze, warto jak najwięcej „wpłacać”, wtedy nawet drobne „wypłaty” nie są w stanie zrujnować naszego konta. Pamiętajmy, że na „wpłaty” patrzymy z punktu widzenia drugiej osoby. Dla dziecka taką „wpłatą” może być wspólna zabawa, wspólne czytanie bajeczek, wycieczka itd. Systematyczne „wpłaty” na konto emocjonalne dzieci sprzyjają ich poczuciu własnej wartości.
Jaką „wpłatę” zrobiłaś/zrobiłeś dziś dla swojego dziecka?Mogę i wybieram
MOGĘ i WYBIERAM
to są dwa słowa,
które wypowiada
każda królowa.
A i królowi
zdarzyć się może,
gdy siedzi na tronie,
MOGĘ i WYBIERAM
powiedzieć swej żonie.
Dla rodzica:
MOGĘ i WYBIERAM to dwa słowa oddające istotę proaktywności. W dziecku od najmłodszych lat dobrze jest wyrabiać postawę, która uczy zarówno przekonania, że jesteśmy coś w stanie zrobić („mogę”), jak i wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i samodzielne dokonywanie wyborów („wybieram”).
Ważne jest także, żeby owo WYBIERAM podporządkować swoim marzeniom i wartościom.
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli,
a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta ChrabąszczDobra skarbonka
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
same dobre chwile
i uśmiechy,
i słowa miłe.
Mam skarbonkę,
w którą można wrzucać
baśnie, przytulanie,
całowanie.
Można tu wrzucać
kto, co dobrego
dla mnie dziś
ma.
A ta skarbonka
to właśnie
JA.
Dla rodzica:
Logodydaktyka przypomina o metaforze Bankowego Konta Emocji Stephena Coveya. Co to jest? Porównujemy wzajemne zaufanie i emocje bliskiej nam osoby do bankowego konta czy skarbonki. Każda dobra rzecz zrobiona dla danej osoby to „wpłata”, każde nieporozumienie, niedotrzymanie słowa to „wypłata”. Żeby nasze relacje były jak najlepsze, warto jak najwięcej „wpłacać”, wtedy nawet drobne „wypłaty” nie są w stanie zrujnować naszego konta. Pamiętajmy, że na „wpłaty” patrzymy z punktu widzenia drugiej osoby. Dla dziecka taką „wpłatą” może być wspólna zabawa, wspólne czytanie bajeczek, wycieczka itd. Systematyczne „wpłaty” na konto emocjonalne dzieci sprzyjają ich poczuciu własnej wartości.
Jaką „wpłatę” zrobiłaś/zrobiłeś dziś dla swojego dziecka?Mogę i wybieram
MOGĘ i WYBIERAM
to są dwa słowa,
które wypowiada
każda królowa.
A i królowi
zdarzyć się może,
gdy siedzi na tronie,
MOGĘ i WYBIERAM
powiedzieć swej żonie.
Dla rodzica:
MOGĘ i WYBIERAM to dwa słowa oddające istotę proaktywności. W dziecku od najmłodszych lat dobrze jest wyrabiać postawę, która uczy zarówno przekonania, że jesteśmy coś w stanie zrobić („mogę”), jak i wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i samodzielne dokonywanie wyborów („wybieram”).
Ważne jest także, żeby owo WYBIERAM podporządkować swoim marzeniom i wartościom.
więcej..