Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Szczęśliwe wierszyki - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 października 2015
8,54
854 pkt
punktów Virtualo

Szczęśliwe wierszyki - ebook

Drogi Rodzicu,
Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.
Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.
Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.
Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.
Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.
Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli, a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.
Z życzeniami owocnej lektury
Marta Chrabąszcz

Spis treści

Dobra skarbonka
Mogę i wybieram
Marzeń 100
Jedno
Obiecanki
Różowe okulary
Dziś podziękuję
Mój poranek
Cały ja
Luli luli
Trzynastego
Dobre słowa na promocji
Wielbłąd
Żółw
Tygrys
Struś
Lis
Żubr
Wilk
Kategoria: Dla dzieci
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7859-577-9
Rozmiar pliku: 1,8 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Drogi Rodzicu,

Jeżeli pragniesz szczęścia dla swojego dziecka, jeśli chcesz budować jego wewnętrzne zasoby, to jak najczęściej mu czytaj . Czytaj dziecku teksty, które pomogą mu budować dobry sposób myślenia o sobie i o świecie. Taką rolę mają pełnić „Szczęśliwe wierszyki”.

Dlaczego Szczęśliwe wierszyki? Tytuł zbiorku nawiązuje do idei wychowania do szczęścia zawartej w logodydaktyce. Logodydaktyka, opracowana przez psychologa Iwonę Majewską-Opiełkę, to koncepcja rozwoju obejmująca różne obszary życia i sprawiająca, że staje się ono bogatsze. Dlatego warto ją wdrażać już od najmłodszych lat.

Zaczynam więc od wierszyków wzmacniających charakter i jego pięć podstawowych cech: poczucie własnej wartości, proaktywność, spójność wewnętrzną, pozytywne myślenie i poczucie obfitości. Następnie mamy to, co ważne każdego dnia – energiczny poranek, codzienną troskę o ciało, intelekt, emocje i ducha, a kończymy dzień „ładowaniem baterii”, czyli kołysanką na dobry sen. Dwa kolejne wierszyki poświęcone są dobrym słowom, pomagającym budować dobre życie. Po nich następuje zabawa z Janem Brzechwą, czyli „logodydaktyczna” przeróbka jego kilku krótkich wierszyków. A na zakończenie tomiku przychodzi czas na zmiany… A one zależą już tylko od Ciebie.

Uwielbiam czytać dzieciom i dlatego wiem, że dobrze jest, gdy i czytający dzieciom dorosły znajdzie w takiej lekturze coś dla siebie. Dlatego przy każdym wierszyku podaję kilka uwag do refleksji. Bardziej zainteresowani znajdą na końcu kilka inspirujących źródeł do przeczytania.

Wiadomo, że czytanie dziecku to najlepsza inwestycja w jego życie. Dzieci czerpią radość z możliwości spędzania czasu z rodzicem, a poza tym mają okazję rozwijać wyobraźnię, empatię i mimochodem zacząć myśleć o sobie tak, żeby spełniać swe marzenia, radzić sobie z przeciwnościami, wierzyć we własną wartość i swoje możliwości.

Żeby tak o sobie myśleć, trzeba cały czas wracać do czytanych wierszyków, rozmawiać o nich, pytać dzieci jak je rozumieją. Warto, by dzieci zapamiętały pewne myśli,
a nic lepiej nie wpada w pamięć niż rymowany wierszyk.

Z życzeniami owocnej lektury

Marta ChrabąszczDobra skarbonka

Mam skarbonkę,

w którą można wrzucać

same dobre chwile

i uśmiechy,

i słowa miłe.

Mam skarbonkę,

w którą można wrzucać

baśnie, przytulanie,

całowanie.

Można tu wrzucać

kto, co dobrego

dla mnie dziś

ma.

A ta skarbonka

to właśnie

JA.

Dla rodzica:

Logodydaktyka przypomina o metaforze Bankowego Konta Emocji Stephena Coveya. Co to jest? Porównujemy wzajemne zaufanie i emocje bliskiej nam osoby do bankowego konta czy skarbonki. Każda dobra rzecz zrobiona dla danej osoby to „wpłata”, każde nieporozumienie, niedotrzymanie słowa to „wypłata”. Żeby nasze relacje były jak najlepsze, warto jak najwięcej „wpłacać”, wtedy nawet drobne „wypłaty” nie są w stanie zrujnować naszego konta. Pamiętajmy, że na „wpłaty” patrzymy z punktu widzenia drugiej osoby. Dla dziecka taką „wpłatą” może być wspólna zabawa, wspólne czytanie bajeczek, wycieczka itd. Systematyczne „wpłaty” na konto emocjonalne dzieci sprzyjają ich poczuciu własnej wartości.

Jaką „wpłatę” zrobiłaś/zrobiłeś dziś dla swojego dziecka?Mogę i wybieram

MOGĘ i WYBIERAM

to są dwa słowa,

które wypowiada

każda królowa.

A i królowi

zdarzyć się może,

gdy siedzi na tronie,

MOGĘ i WYBIERAM

powiedzieć swej żonie.

Dla rodzica:

MOGĘ i WYBIERAM to dwa słowa oddające istotę proaktywności. W dziecku od najmłodszych lat dobrze jest wyrabiać postawę, która uczy zarówno przekonania, że jesteśmy coś w stanie zrobić („mogę”), jak i wzięcia odpowiedzialności za swoje życie i samodzielne dokonywanie wyborów („wybieram”).

Ważne jest także, żeby owo WYBIERAM podporządkować swoim marzeniom i wartościom.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij