Szkoła wspólnych działań, czyli o relacjach i współpracy - ebook
Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2017
Format ebooka:
PDF
Format
PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz
laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony,
jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania
czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla
oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym
laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym
programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe
Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny
program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią
niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy
każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną
aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego,
który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire
dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu
w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale
Pomoc.
Pobierz fragment
Pobierz fragment w jednym z dostępnych formatów
Szkoła wspólnych działań, czyli o relacjach i współpracy - ebook
W funkcjonowanie szkoły wpisana jest współpraca wielu podmiotów - organizowana przez nauczycieli, ale angażująca uczniów współdziałających zarówno ze sobą, jak i z nauczycielami oraz rodziców. Podejmowanie wspólnych działań oraz zespołowe uczenie się sprzyjają indywidualnemu rozwojowi, zwiększają efektywność oddziaływań edukacyjnych na uczniów, a przede wszystkim wzmacniają rozwój szkoły jako organizacji uczącej się. Efektem zaangażowania wielu podmiotów jest także wzrost skuteczności pracy szkoły oraz zwiększenie jej roli w środowisku, a co za tym idzie - wzmocnienie jej konkurencyjności wobec innych podobnych placówek działających na tym samym terenie.
W książce czytelnik znajdzie m.in.:
- praktyczne odniesienia do przepisów prawa określających zadania dyrektorów szkół w ramach nadzoru pedagogicznego na zarządzanie szkołą i zespołami nauczycielskimi,
- rozwiązania dotyczące organizacji pracy nauczycieli z uczniami oraz współpracy z ich rodzicami, a także współpracy z innymi nauczycielami,
- gotowe propozycje i rozwiązania w zakresie nawiązania i rozwoju współpracy, które można wykorzystać w pracy na rzecz szkół.
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
W książce czytelnik znajdzie m.in.:
- praktyczne odniesienia do przepisów prawa określających zadania dyrektorów szkół w ramach nadzoru pedagogicznego na zarządzanie szkołą i zespołami nauczycielskimi,
- rozwiązania dotyczące organizacji pracy nauczycieli z uczniami oraz współpracy z ich rodzicami, a także współpracy z innymi nauczycielami,
- gotowe propozycje i rozwiązania w zakresie nawiązania i rozwoju współpracy, które można wykorzystać w pracy na rzecz szkół.
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz rodziców. Zainteresuje także studentów kierunków pedagogicznych.
Spis treści
WSTĘP 7
1 KLIMAT SZKOŁY WSPÓŁPRACY 15
2 SZKOŁA I RODZICE - RAZEM CZY OSOBNO? 43
3 WSPÓŁPRACA ZAPISANA W PRZEPISACH PRAWA 70
4 W POSZUKIWANIU POTRZEB ORAZ CELÓW ROZWOJU SZKOŁY 78
5 DZIELĄC SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ 105
6 ŁĄCZĄC SIĘ, BY BYĆ BARDZIEJ SKUTECZNI 124
7 ZESPOŁOWE UCZENIE SIĘ, CZYLI ODNAJDUJĄC WSPÓLNE MOŻLIWOŚCI 162
8 DIALOG JAKO MOTOR WSPÓŁPRACY 188
9 TRUDNE ROZMOWY 216
10 PRACUJĄC NA SUKCES SWOJEGO PODOPIECZNEGO 248
11 WŁĄCZANIE UCZNIÓW DO PRACY NAD WŁASNYM ROZWOJEM 282
12 WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI 324
13 DZIAŁAJĄC NA RZECZ ŚRODOWISKA LOKALNEGO 362
14 BUDOWANIE I ROZWIJANIE ŚRODOWISKA SZKOŁY JAKO WSPÓLNOTY 387
BIBLIOGRAFIA 425
1 KLIMAT SZKOŁY WSPÓŁPRACY 15
2 SZKOŁA I RODZICE - RAZEM CZY OSOBNO? 43
3 WSPÓŁPRACA ZAPISANA W PRZEPISACH PRAWA 70
4 W POSZUKIWANIU POTRZEB ORAZ CELÓW ROZWOJU SZKOŁY 78
5 DZIELĄC SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ 105
6 ŁĄCZĄC SIĘ, BY BYĆ BARDZIEJ SKUTECZNI 124
7 ZESPOŁOWE UCZENIE SIĘ, CZYLI ODNAJDUJĄC WSPÓLNE MOŻLIWOŚCI 162
8 DIALOG JAKO MOTOR WSPÓŁPRACY 188
9 TRUDNE ROZMOWY 216
10 PRACUJĄC NA SUKCES SWOJEGO PODOPIECZNEGO 248
11 WŁĄCZANIE UCZNIÓW DO PRACY NAD WŁASNYM ROZWOJEM 282
12 WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI 324
13 DZIAŁAJĄC NA RZECZ ŚRODOWISKA LOKALNEGO 362
14 BUDOWANIE I ROZWIJANIE ŚRODOWISKA SZKOŁY JAKO WSPÓLNOTY 387
BIBLIOGRAFIA 425
Kategoria: | Pedagogika |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8107-504-6 |
Rozmiar pliku: | 2,3 MB |