Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2016
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
20,00

Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej - ebook

Zgromadzone w tomie Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej teksty są przede wszystkim studiami o charakterze interpretacyjnym, w których aspekty metodologiczne, często zresztą precyzyjnie zarysowane, schodzą na dalszy plan. Cały tom układa się w imponujący i – mimo niekiedy odmiennych optyk metodologicznych – w gruncie rzeczy spójny obraz spotkań nowoczesnej literatury i muzyki. I jakkolwiek tytułowe zjawisko nie zostało wyczerpane (bo zresztą być nie mogło), Transpozycje z pewnością przez długie lata stanowić będą ważny punkt odniesienia dla wszystkich humanistów zainteresowanych artefaktami z pogranicza literatury i muzyki oraz – szerzej – kwestią współczesnych przejawów korespondencji sztuk. Pozostaje mi jedynie wyrazić nadzieję, że zbiór studiów stanowić będzie zaledwie początek szerszej inicjatywy naukowo-wydawniczej, poświęconej eksploracji pograniczy muzyki i literatury.

Dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM, Katedra Muzykologii
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Spis treści

Wstęp
Agnieszka Muszyńska-Andrejczyk, Leila – ostatnia powieść Antonia Fogazzara i jej konteksty muzyczne
Aleksandra Reimann-Czajkowska, Muzyczne transpozycje Witkacego albo o „wciurkaniu” muzykaliów w powieści 622 upadki Bunga
Anna Opiela-Mrozik, „Pisanie muzyką” w dziele André Gide’a
Joanna Żurowska, Proust i muzyka
Joanna Barska, Kilka arii o zdradzie: muzyczny intertekst w Syrenach Joyce’a
Karolina Mytkowska, Rozbrzmiewająca ciszą „muzyczna komunia”. Witold Hulewicz o Ludwigu van Beethovenie
Aleksandra Wojda, Intermedialność jako forma tożsamości hybrydycznej. O aporiach tożsamościowych w Cudzoziemce Kuncewiczowej
Tomasz Górny, Komponowanie Doktora Faustusa. Lejtmotyw hetaery esmeraldy powieści Thomasa Manna
Kama Hawryszków, Muzyka w powieści Sprzysiężenie Kisielewskiego
Lech Kolago, Słuchowisko radiowe Die Zikaden Bachmann. O możliwości przeniesienia formy muzycznej ronda do literatury
Agata Seweryn, „Zatkaj mi uszy, żono!”. Kilka uwag o muzycznych kontekstach czytania Wata
Katarzyna Cudzich-Budniak, Zjawiska intermedialne w realizacji prozy Mirona Białoszewskiego
Grzegorz Piotrowski, Wszystko jest życiem, wszystko jest muzyką. O muzyczności Martwej Pasieki ława Iwaszkiewicza
Karolina Pospiszil, Muzyka do umierania. Wokół Skarbów świata całego Hrabala
Zuzanna Ossowska, Pod władzą muzyki – Pianistka Jelinek
Katarzyna Grzywka, „...tak oto świat stał się tekstem i dźwiękiem, opowiadaniem i kompozycją”. O muzyce w życiu i twórczości Hannsa-Josefa Ortheila
Malwina Mus, „...bo czegoś trzeba się trzymać, bo coś trzeba sobie nucić” – muzyczna intryga w kryminale Dwanaście Świetlickiego
Anna Al-Araj, Muzyka w cieniu wojny. O powieści Śpiewaj ogrody Pawła Huellego
Indeks nazwisk

Kategoria: Muzyka, śpiew, taniec
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-2870-6
Rozmiar pliku: 2,8 MB

BESTSELLERY

Kategorie: