Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej - ebook

Wydawnictwo:
Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2016
20,00
2000 pkt
punktów Virtualo

Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej - ebook

Zgromadzone w tomie Transpozycje. Muzyka w nowoczesnej literaturze europejskiej teksty są przede wszystkim studiami o charakterze interpretacyjnym, w których aspekty metodologiczne, często zresztą precyzyjnie zarysowane, schodzą na dalszy plan. Cały tom układa się w imponujący i – mimo niekiedy odmiennych optyk metodologicznych – w gruncie rzeczy spójny obraz spotkań nowoczesnej literatury i muzyki. I jakkolwiek tytułowe zjawisko nie zostało wyczerpane (bo zresztą być nie mogło), Transpozycje z pewnością przez długie lata stanowić będą ważny punkt odniesienia dla wszystkich humanistów zainteresowanych artefaktami z pogranicza literatury i muzyki oraz – szerzej – kwestią współczesnych przejawów korespondencji sztuk. Pozostaje mi jedynie wyrazić nadzieję, że zbiór studiów stanowić będzie zaledwie początek szerszej inicjatywy naukowo-wydawniczej, poświęconej eksploracji pograniczy muzyki i literatury.

Dr hab. Marcin Gmys, prof. UAM, Katedra Muzykologii
Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu

Spis treści

Wstęp
Agnieszka Muszyńska-Andrejczyk, Leila – ostatnia powieść Antonia Fogazzara i jej konteksty muzyczne
Aleksandra Reimann-Czajkowska, Muzyczne transpozycje Witkacego albo o „wciurkaniu” muzykaliów w powieści 622 upadki Bunga
Anna Opiela-Mrozik, „Pisanie muzyką” w dziele André Gide’a
Joanna Żurowska, Proust i muzyka
Joanna Barska, Kilka arii o zdradzie: muzyczny intertekst w Syrenach Joyce’a
Karolina Mytkowska, Rozbrzmiewająca ciszą „muzyczna komunia”. Witold Hulewicz o Ludwigu van Beethovenie
Aleksandra Wojda, Intermedialność jako forma tożsamości hybrydycznej. O aporiach tożsamościowych w Cudzoziemce Kuncewiczowej
Tomasz Górny, Komponowanie Doktora Faustusa. Lejtmotyw hetaery esmeraldy powieści Thomasa Manna
Kama Hawryszków, Muzyka w powieści Sprzysiężenie Kisielewskiego
Lech Kolago, Słuchowisko radiowe Die Zikaden Bachmann. O możliwości przeniesienia formy muzycznej ronda do literatury
Agata Seweryn, „Zatkaj mi uszy, żono!”. Kilka uwag o muzycznych kontekstach czytania Wata
Katarzyna Cudzich-Budniak, Zjawiska intermedialne w realizacji prozy Mirona Białoszewskiego
Grzegorz Piotrowski, Wszystko jest życiem, wszystko jest muzyką. O muzyczności Martwej Pasieki ława Iwaszkiewicza
Karolina Pospiszil, Muzyka do umierania. Wokół Skarbów świata całego Hrabala
Zuzanna Ossowska, Pod władzą muzyki – Pianistka Jelinek
Katarzyna Grzywka, „...tak oto świat stał się tekstem i dźwiękiem, opowiadaniem i kompozycją”. O muzyce w życiu i twórczości Hannsa-Josefa Ortheila
Malwina Mus, „...bo czegoś trzeba się trzymać, bo coś trzeba sobie nucić” – muzyczna intryga w kryminale Dwanaście Świetlickiego
Anna Al-Araj, Muzyka w cieniu wojny. O powieści Śpiewaj ogrody Pawła Huellego
Indeks nazwisk

Kategoria: Muzyka, śpiew, taniec
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 97883-242-2870-6
Rozmiar pliku: 2,8 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij