Facebook - konwersja

Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
12 stycznia 2018
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
85,00

Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków - ebook

  • Czym jest tutoring?
  • Skąd bierze się rosnąca popularność tej formy edukacji spersonalizowanej?
  • Dlaczego jest postrzegany jako panaceum na problemy edukacji i wielka szansa na elitarne kształcenie?

Na te i wiele innych pytań odpowiadają Autorzy niniejszej publikacji. Redaktorki tomu, obie mocno związane z propagowaniem edukacji spersonalizowanej w formule naukowej i szkoleniowej, zebrały kilkadziesiąt opowieści o autentycznej relacji mistrz–uczeń w murach szkół i uczelni. W pierwszej części książki przybliżają też specyfikę i kontekst pracy tutora w dzisiejszej instytucji kształcenia, zwracając uwagę na jego złożoność, esencję i rolę wartości w świecie zróżnicowanych postaw uczniów i nauczycieli. Tutorzy z całej Polski z kolei przekonują, że tutoring stanowi niezwykłą szansę dla młodego człowieka. Pozwala mu na uzyskanie kompetencji przydatnych na rynku pracy, a także spełnione życie, zgodne z jego pasjami, możliwościami i pragnieniami.

Każdy proces tutorski, a nawet każdy tutorial, jest spotkaniem w znaczeniu dialogu dwóch podmiotów. Osoby w nim uczestniczące obdarzają się nawzajem uwagą, wiedzą, wsparciem, inspiracją i twórczą krytyką. Ma swój kontekst, tło, powody, trajektorię, rezultaty, nastrój i głębię.

Książka składa się z 26 opowieści o takich wyjątkowych spotkaniach edukacyjnych:

  • część z nich opisuje historie z wczesnych etapów kształcenia, a kilkanaście pochodzi ze środowiska akademickiego,
  • ich autorzy reprezentują wiele różnych dziedzin naukowych i przedmiotowych, pracują w szkołach i uczelniach wyższych w Polsce.

Historie są niezwykłe. Pokazują ogromny potencjał, jaki tkwi zarówno w tutoringu rozwojowym, jak i naukowo-akademickim.

Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest dla nauczycieli akademickich, pracowników organów prowadzących szkoły, osób zajmujących się HR, zarządzaniem oświatą i edukacją, szkoleniami, programami edukacyjnymi i rozwojowymi, trenerów rozwoju osobistego i doradców zawodowych, a także studentów i doktorantów zainteresowanych tą tematyką.

 

Spis treści

Przedmowa | str. 9

Część I. Tutoring przestrzenią kształcenia ukierunkowanego na całościowy rozwój podopiecznego | str. 13

Rozdział 1. O nierozłączności kształcenia naukowego i rozwoju osobistego | str. 15
Beata Karpińska-Musiał

Rozdział 2. Misja tutora | str. 19
Magdalena Panońko

Rozdział 3. Znaczenie refleksyjności – dlaczego studium przypadku? | str. 25
Beata Karpińska-Musiał

Rozdział 4. Słowo o współczesnych uwarunkowaniach instytucjonalnych i systemowych w oświacie i szkolnictwie wyższym | str. 28
Beata Karpińska-Musiał

Część II. Studia przypadków na różnych etapach kształcenia | str. 33

Rozdział 5. Szkolnictwo podstawowe, gimnazjalne i ponadgimnazjalne | str. 35
Magdalena Panońko

Mamy po prostu być. Spotkania z Tosią i jej matematycznym "baranem" | str. 39
Katarzyna Weinerowska-Bords

Jak oswoić "niedźwiedzia", czyli rzecz o własnych słabościach | str. 48
Małgorzata Szeligiewicz

Dobrze, spróbuję, czyli eksperyment "Tutoring" | str. 59
Agnieszka Buksińska

O odwadze spełniania własnych marzeń | str. 73
Sławomira Czarnecka

O fenomenie spotkania w relacji tutorskiej | str. 82
Elżbieta Błachowicz

Tutoring - nauczyciel i uczeń zupełnie inaczej | str. 98
Honorata Olejniczak

Przemiana | str. 127
Agnieszka Sawka

Tutoring w sporcie | str. 136
Andrzej Głowacki

Tutoring jako wirus szczególnie zaraźliwy | str. 145
Anna Tulczyńska

Rozdział 6. Szkolnictwo wyższe | str. 155
Beata Karpińska-Musiał

Nida | str. 164
Maria Augustyniak

Tutoring jako zaproszenie do aktywności – przypadek Justyny | str. 169
Monika Czyżewska

Spotkanie z Cudowną Dziewczyną | str. 179
Katarzyna Jereczek-Korzeniewska, Ewa Woźniak

"Kiedy uczeń jest gotowy, pojawia się mistrz" - samorodny tutoring skrojony na miarę potrzeb ucznia | str. 190
Anna Kaczorowska

Jeden temat - dwa eseje - wiele emocji | str. 202
Joanna Ewa Szafraniec

Dialog tutorski: "Esej za esej" | str. 213
Tomasz Zarzycki, Patrycja Nowakowska

Tutoring akademicki - praktyka tutorska na studiach doktoranckich Wydziału Biologii Uniwersytetu Gdańskiego | str. 222
Agnieszka Kowalkowska

Od studenckiej pasji do akademickiego rozwoju | str. 233
Agnieszka Marcinowska, Luiza Galbarczyk-Gąsiorowska, Małgorzata Cegiełka

Personalizacja zajęć grupowych za pomocą tutoringu | str. 253
Marlena Lembicz, Martyna Dominiak

Dwie historie inicjacji tutoringowej z perspektywy krystalizowania celu kształcenia i budowania kultury studiowania | str. 264
Agnieszka Dziedziczak-Foltyn

"Dialogi równoległe" - wykorzystanie języka obrazu w spotkaniu tutoringowym | str. 276
Małgorzata Karczmarzyk

Hybrydowy tutoring akademicki | str. 287
Anna Turula

Praca seminaryjna na filologii jako poligon dla tutoringu | str. 302
Sebastian Dusza

Przestrzeń akademickiej dyskusji: Beckett Research Group in Gdańsk | str. 317
Tomasz Wiśniewski

Tutoring międzyobszarowy w Katedrze Slawistyki Uniwersytetu Gdańskiego | str. 327
Katarzyna Stępińska

Tutoring jako trudne spotkanie z Tomaszem, który za szybko się usamodzielnił | str. 341
Jakub Kwaśny

Szlifowanie diamentu w drodze na szczyt – (nie)przypadkowa podróż z Klaudią | str. 352
Beata Karpińska-Musiał

Posłowie i podziękowania | str. 377

O autorach | str. 379

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8124-488-6
Rozmiar pliku: 1,5 MB

BESTSELLERY

Kategorie: