Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Uczenie się dorosłych w zabawie - ebook

Rok wydania:
2019
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
22,45

Uczenie się dorosłych w zabawie - ebook

Książka zawiera refleksję teoretyczną i wyniki projektu badawczego na temat zjawiska uczenia się dorosłych w zabawie. Czytelnik znajdzie w niej pogłębioną analizę ustaleń naukowych polskich i zagranicznych badaczy dotyczących ludycznej sfery aktywności człowieka w kontekście nauk społecznych, a także odniesienie do praktyki edukacyjnej. Publikacja może zainteresować zarówno teoretyków zajmujących się koncepcjami wyjaśniającymi procesy uczenia się człowieka, jak i osoby na co dzień realizujące zadania szkoleniowe czy oświatowe.

Spis treści

Wstęp 7

Rozdział I. Zabawa – rozważania wokół ustaleń definicyjnych 9

1. Zabawa – wprowadzenie do zagadnienia 9

2. Zabawa w rodzinie pojęć 11

3. Cechy zabawy 16

4. Rodzaje zabawy 28

Rozdział II. Zabawa w perspektywie wybranych dyscyplin naukowych 37

1. Wielość koncepcji i podejść do zagadnienia zabawy 37

2. Zabawa w ujęciu wybranych filozofów 44

3. Zabawa w rozpoznaniu społeczno-kulturowym 59

4. Zabawa w pedagogice kultury fizycznej 69

5. Zabawa w pedagogice czasu wolnego 73

6. Zabawa w nurcie pedagogiki zabawy 78

7. Zabawa w andragogice i w praktyce edukacji dorosłych 81

8. Zabawa jako przedmiot badań ludologii 87

Rozdział III. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się 91

1. Uczenie się dorosłych w rodzinie pojęć andragogicznych 91

2. Formalne, pozaformalne i nieformalne uczenie się dorosłych w kontekście uczenia się w zabawie 95

3. Ludyczna przestrzeń uczenia się według Alicji i Dawida Kolbów 100

4. Uczenie się w zabawie w kontekście trzech wymiarów uczenia się według Knuda Illerisa 105

4.1. Uczenie się w zabawie – wymiar poznawczy 108

4.2. Uczenie się w zabawie – wymiar emocjonalny 109

4.3. Uczenie się w zabawie – wymiar społeczny 112

5. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle wybranych andragogicznych teorii uczenia się – próba podsumowania 115

Rozdział IV. Uczenie się dorosłych w zabawie – koncepcja badań własnych 117

1. Podstawowe pojęcia w koncepcji badawczej 117

2. Przedmiot i cele badań 119

3. Problemy badawcze 119

4. Zmienne i wskaźniki 121

5. Strategia, metoda i technika badawcza. Narzędzie badawcze 127

6. Teren badań i dobór próby badanych 130

7. Badania pilotażowe i badania właściwe 134

Rozdział V. Uczenie się dorosłych w zabawie w świetle badań własnych 135

1. Informacje wstępne o próbie badawczej i warunkach prowadzenia badań 135

2. Rozumienie pojęcia „zabawa dorosłych” 138

3. Charakterystyka warunków, w jakich przebiega zabawa dorosłych 141

4. Charakterystyka zabawy dorosłych ze względu na wybrane cechy zabawy 147

5. Rozumienie pojęcia „uczenie się dorosłych w zabawie” 152

6. Charakterystyka uczenia się dorosłych w zabawie 153

6.1. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze poznawczym 153

6.2. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze emocjonalnym 157

6.3. Uczenie się badanych osób w zabawie w wymiarze społecznym 163

7. Znaczenie zabawy dla uczenia się dorosłych w zabawie 167

8. Typologia badanego zjawiska. Prezentacja wybranych sylwetek 177

9. Wnioski z badań 187

10. Teoretyzacja badanego zjawiska – ogląd uzyskanych wyników w kontekście wybranych teorii naukowych 188

10.1. Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii zabawy 188

10.2. Teoretyzacja badanego zjawiska – kontekst teorii uczenia się 194

11. Postulaty andragogiczne 198

Zakończenie 199

Bibliografia 201

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-8220-462-9
Rozmiar pliku: 2,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: