Facebook - konwersja
  • promocja

UML 2.0. Wprowadzenie - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
8 listopada 2012
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

UML 2.0. Wprowadzenie - ebook

Najtrudniejszym etapem każdego procesu tworzenia systemu informatycznego jest wykonanie odpowiedniego projektu. Umiejętność pogodzenia wymagań użytkowników i osób finansujących system z możliwościami oferowanymi przez technologię jest kluczowym elementem sukcesu. Im bardziej złożony system, tym bardziej zawiły staje się projekt. Konieczność ustandaryzowana technik projektowania systemów zaowocowała powstaniem narzędzi, dzięki którym nawet najbardziej skomplikowany projekt można przedstawić w prosty i czytelny sposób. Takim narzędziem jest notacja UML -- zestaw ikon tworzących diagramy opisujące system i jego elementy.

Książka "UML 2.0. Wprowadzenie" w praktyczny sposób przedstawia techniki modelowania systemów informatycznych za pomocą języka UML 2.0. Czytając ją, nauczysz się graficznie przedstawiać otoczenie systemu, wymagania stawiane przez użytkowników i metody ich implementacji w systemie. Utworzysz diagramy klas, interakcji, komponentów, wdrożenia i inne, które opisują projekt w jednoznaczny oraz prosty sposób. Dowiesz się także, jak zaplanować proces wdrożenia produktu za pomocą UML.

  • Elementy języka UML
  • Modelowanie wymagań za pomocą przypadków użycia
  • Diagramy czynności i sekwencji
  • Modelowanie klas i powiązań pomiędzy nimi
  • Diagramy komponentów
  • Podział modelu na pakiety
  • Modelowanie wdrożenia systemu

Poznaj nowoczesne metody projektowania systemów informatycznych.

Spis treści

Przedmowa (7)

1. Wstęp (11)

2. Modelowanie wymagań: przypadki użycia (29)

  • Wychwytywanie wymagań systemowych (31)
  • Zależności pomiędzy przypadkami użycia (39)
  • Przeglądowe diagramy przypadków użycia (47)
  • Co dalej? (49)

3. Modelowanie przepływu czynności w systemie: diagramy aktywności (51)

  • Podstawy diagramów aktywności (52)
  • Czynności a akcje (54)
  • Węzły decyzyjne oraz połączenia (55)
  • Jednoczesne wykonywanie wielu zadań (58)
  • Zdarzenia czasowe (59)
  • Wywoływanie innych czynności (60)
  • Obiekty (61)
  • Nadawanie oraz odbieranie sygnałów (63)
  • Rozpoczynanie czynności (65)
  • Kończenie czynności oraz przepływów (65)
  • Partycje (tory pływackie) (67)
  • Zarządzanie złożonymi diagramami czynności (68)
  • Co dalej? (70)

4. Modelowanie struktury logicznej systemu: klasy oraz ich diagramy (71)

  • Czym jest klasa? (71)
  • Podstawy klas w języku UML (74)
  • Widoczność (75)
  • Stan klasy: atrybuty (79)
  • Zachowanie klasy: operacje (83)
  • Statyczne części klas (85)
  • Co dalej? (88)

5. Modelowanie struktury logicznej systemu: zaawansowane diagramy klas (89)

  • Związki pomiędzy klasami (89)
  • Ograniczenia (97)
  • Klasy abstrakcyjne (98)
  • Interfejsy (100)
  • Szablony (103)
  • Co dalej? (104)

6. Powoływanie klas do istnienia: diagramy obiektów (107)

  • Instancje obiektów (107)
  • Połączenia (109)
  • Wiązanie szablonów klas (111)
  • Co dalej? (112)

7. Modelowanie uporządkowanych interakcji: diagramy sekwencji (113)

  • Uczestnicy na diagramie sekwencji (114)
  • Czas (115)
  • Zdarzenia, sygnały oraz komunikaty (116)
  • Belki aktywacji (117)
  • Komunikaty zagnieżdżone (118)
  • Strzałki komunikatów (119)
  • Ożywianie przypadku użycia za pomocą diagramu sekwencji (123)
  • Zarządzanie złożonymi interakcjami za pomocą fragmentów sekwencji (129)
  • Co dalej? (133)

8. Połączenia opisujące interakcję: diagramy komunikacji (135)

  • Uczestnicy, połączenia oraz komunikaty (135)
  • Uzupełnianie interakcji za pomocą diagramu komunikacji (139)
  • Diagramy komunikacji a diagramy sekwencji (142)
  • Co dalej? (145)

9. Harmonogramowanie interakcji: diagramy czasowe (147)

  • Jak wyglądają diagramy czasowe? (147)
  • Tworzenie diagramu czasowego na podstawie diagramu sekwencji (149)
  • Umieszczanie uczestników na diagramie czasowym (150)
  • Stany (150)
  • Czas (151)
  • Linia stanu uczestnika (153)
  • Zdarzenia i komunikaty (155)
  • Ograniczenia czasowe (156)
  • Rozmieszczanie uczestników na diagramie czasowym (158)
  • Notacja alternatywna (159)
  • Co dalej? (163)

10. Uzupełnianie obrazu interakcji: przeglądowe diagramy interakcji (165)

  • Części przeglądowego diagramu interakcji (165)
  • Modelowanie przypadku użycia za pomocą przeglądowego diagramu interakcji (167)
  • Co dalej? (173)

11. Modelowanie struktury wewnętrznej klasy: struktury złożone (175)

  • Struktury wewnętrzne (176)
  • Prezentacja sposobu użycia klasy (182)
  • Prezentacja wzorców przy użyciu diagramów współpracy (183)
  • Co dalej? (187)

12. Zarządzanie częściami systemu oraz ich współużytkowanie: diagramy komponentów (189)

  • Czym jest komponent? (189)
  • Prosty komponent w języku UML (190)
  • Udostępniane oraz wymagane interfejsy komponentu (191)
  • Prezentacja współdziałania komponentów (193)
  • Klasy realizujące komponent (194)
  • Porty oraz struktura wewnętrzna (196)
  • Widoki czarnej oraz białej skrzynki (199)
  • Co dalej? (200)

13. Porządkowanie modelu: pakiety (201)

  • Pakiety (202)
  • Przestrzenie nazw oraz klasy odwołujące się do siebie (204)
  • Widoczność elementów (206)
  • Zależności pomiędzy pakietami (206)
  • Importowanie oraz używanie pakietów (207)
  • Zarządzanie zależnościami pomiędzy pakietami (210)
  • Stosowanie pakietów do porządkowania przypadków użycia (211)
  • Co dalej? (212)

14. Modelowanie stanu obiektów: diagramy maszyny stanowej (213)

  • Podstawy (214)
  • Stany (215)
  • Przejścia (216)
  • Stany programu (219)
  • Zaawansowane zachowanie stanu (220)
  • Stany złożone (222)
  • Zaawansowane pseudostany (223)
  • Sygnały (224)
  • Maszyny stanowe protokołu (225)
  • Co dalej? (225)

15. Modelowanie wdrożenia systemu: diagramy wdrożenia (227)

  • Wdrażanie prostego systemu (227)
  • Wdrażanie oprogramowania: artefakty (229)
  • Czym jest węzeł? (232)
  • Węzły sprzętowe oraz środowiska uruchomieniowego (232)
  • Komunikacja pomiędzy węzłami (234)
  • Specyfikacje wdrożenia (235)
  • Kiedy stosować diagram wdrożenia? (236)
  • Co dalej? (237)

A Język ograniczeń obiektowych (239)

B Dostosowywanie UML-a: profile (247)

C Historia UML-a (253)

Skorowidz (259)

Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-246-6100-8
Rozmiar pliku: 12 MB

BESTSELLERY

Kategorie: