Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Unity 5.x Game AI Programming Cookbook - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
31 marca 2016
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

Unity 5.x Game AI Programming Cookbook - ebook

Build and customize a wide range of powerful Unity AI systems with over 70 hands-on recipes and techniques

About This Book

  • Empower your agent with decision making capabilities using advanced minimaxing and Negamaxing techniques
  • Discover how AI can be applied to a wide range of games to make them more interactive.
  • Instigate vision and hearing abilities in your agent through collider based and graph based systems

Who This Book Is For

This book is intended for those who already have a basic knowledge of Unity and are eager to get more tools under their belt to solve AI and gameplay-related problems.

What You Will Learn

  • Use techniques such as A*and A*mbush to empower your agents with path finding capabilities.
  • Create a representation of the world and make agents navigate it
  • Construct decision-making systems to make the agents take different actions
  • Make different agents coordinate actions and create the illusion of technical behavior
  • Simulate senses and apply them in an awareness system
  • Design and implement AI in board games such as Tic-Tac-Toe and Checkers
  • Implement efficient prediction mechanism in your agents with algorithms such as N-Gram predictor and naive Bayes classifier
  • Understand and analyze how the influence maps work.

In Detail

Unity 5 comes fully packaged with a toolbox of powerful features to help game and app developers create and implement powerful game AI. Leveraging these tools via Unity's API or built-in features allows limitless possibilities when it comes to creating your game's worlds and characters. This practical Cookbook covers both essential and niche techniques to help you be able to do that and more.

This Cookbook is engineered as your one-stop reference to take your game AI programming to the next level. Get to grips with the essential building blocks of working with an agent, programming movement and navigation in a game environment, and improving your agent's decision making and coordination mechanisms - all through hands-on examples using easily customizable techniques. Discover how to emulate vision and hearing capabilities for your agent, for natural and humanlike AI behaviour, and improve them with the help of graphs. Empower your AI with decision-making functions through programming simple board games such as Tic-Tac-Toe and Checkers, and orchestrate agent coordination to get your AIs working together as one.

Style and approach

This recipe-based guide will take you through implementing various AI algorithms. Each topic is explained and placed among other related techniques, sometimes building on the knowledge from previous chapters. There are also references to more technical books and papers, so you can dig deeper if you want to.

Kategoria: Computer Technology
Język: Angielski
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-1-78355-358-7
Rozmiar pliku: 1,1 MB

BESTSELLERY

Kategorie: