Uwiedź klienta. Marketing w social mediach - ebook
Uwiedź klienta. Marketing w social mediach - ebook
Z marketingiem jest jak z seksem. Są różne poradniki, w których przeczytasz, jak robić to dobrze, lepiej, inaczej, skuteczniej. Ostatecznie to jednak Ty musisz sprawdzić co jest najlepsze dla Ciebie i zrobić „co trzeba”. W praktyce jednak – wiele osób nie ma pojęcia jak się do tego zabrać i stosuje porady od przypadkowych osób, którym wydaje się, że umieją robić to dobrze. Tylko na końcu brakuje „Wielkiego O!” - Osiągnięcia sukcesu. A marketing to nie matematyka, gdzie 2 + 2 = 4 . Może być tak, że 2 + 2 = 5. I nie mówię nawet o orwellowskim podejściu do tego równania, ale o rzeczywistości społecznej jako sui generis. Pewnie zapytasz: „Że co proszę?” Mówiąc po ludzku – ludzie w zbiorowisku, to coś więcej niż tylko suma tych wszystkich jednostek. Pomyśl o tłumie. Tłum, to coś więcej niż tylko rzesza ludzi. To jeszcze magiczna siła. Ta, która pcha do rewolucji. Albo linczu. Ludzie w sieci to nie tylko „słupki” i wykresy. To nie tylko liczby i „statystyki”. To, co zadziała świetnie w jednym miejscu, nie musi działać w innym. Możemy starać się mówić uniwersalnie, ale prawda jest taka, że w marketingu naczelną odpowiedzią na wiele pytań jest (popularne wśród socjologów): to zależy. W marketingu nie ma prostych odpowiedzi. Tak samo jak w seksie. Baw się, eksploruj, eksperymentuj i zmieniaj taktykę. Dopiero wtedy się masz szansę na sukces. Gdzie są Twoi klienci? To zależy. Od czego? Co sprzedajesz, komu, po ile, jak się pozycjonujesz, jaką masz sieć dystrybucji, jaki budżet, jakie… Jak skuteczniej sprzedawać? To zależy. Od czego? Jak jest teraz, co możesz poprawić, co działa, a z czego warto zrezygnować… Trzymasz w ręku wybitnie przewrotną książkę
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-01-20908-7 |
Rozmiar pliku: | 4,3 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Często podkreślam, jak ważne w biznesie (i nie tylko) jest budowanie relacji oraz że warto dawać klientom coś więcej. Wyjątkowa obsługa klienta jest, moim zdaniem, kwestią fundamentalną. Kierując się tą myślą, przygotowałam dla Was coś specjalnego. Wraz z książką otrzymujecie ode mnie dostęp do unikalnej platformy. Stworzyłam ją nie tylko po to, aby być z Wami w kontakcie. Przede wszystkim zależało mi na tym, abyście na bieżąco mogli/mogły poznawać dodawane przeze mnie case study, zobaczyć grafiki i wykresy zamieszczone w tej książce (a niektóre z nich nawet pobrać). W jednym miejscu znajdziecie ciekawe informacje, linki do źródeł (komu chciałoby się przepisywać te wszystkie adresy!), a także to, co w książce się już nie zmieściło (z tego czy innego powodu).
Wystarczy wejść na stronę uwiedzklienta.wobuzz.com i wpisać kod dostępu: bdsm¹².Przypisy
1 Twarzą w twarz, chociaż w sumie może też innymi częściami ciała…
2 Zazwyczaj; patrz: teoria zbiorów.
3 W Roku1984 Orwella 2 + 2 = 5 jest synonimem kłamstwa narzucanego przez partie tak długo, że staje się prawdą.
4 Pasjonatów dziwnej wiedzy odeślę do Emila Durkheima.
5 Emil Cię nie wystraszył? Poczytaj Gustave’a Le Bona.
6 Mowa oczywiście o sprzedaży torebek Wittchen w Lidlu, patrz: https://czaplicka.eu/wittchen-lidl/, dostęp: 31.07.2019.
7 http://czaplicka.eu/uk/crocs, dostęp: 31.07.2019.
8 Nie będę się wypowiadać w kwestiach doprowadzania mężczyzn, bo moja wiedza w tym temacie jest gorzej niż żadna.
9 W języku angielskim często mówi się o marketingu z formy/matrycy jako przykładzie kopiowania i stosowania utartych schematów; my chcemy jednak przejść from mold to bold, czyli od matrycy do kreatywności.
10 Chyba że wolisz buddyjską mantrę: trzy rzeczy nie mogą pozostać ukryte – słońce, księżyc i prawda.
11 B2B – business to business, czyli firmy oferujące produkty/usługi innym firmom; B2C – business to client, firmy oferujące usługi/produkty klientom indywidualnym; H2H – human to human, czyli człowiek człowiekowi (oby nie wilkiem).
12 Skrót od Bardzo Dobre Social Media.
13 Ewangelista analityki firmy Google, tweet z 2 marca 2009.
14 LTV (lifetime value) – wartość wszystkich pieniędzy, które zostawi w ciągu całego swojego życia średnio klient. Jeśli klient płaci nam 20 zł miesięcznie przez 12 miesięcy, a potem już przestaje być naszym klientem, jego LTV wynosi 240 zł (20 pomnożone przez 12).
15 Rozkład normalny wygląda jak kapelusz albo wąż, który zjadł słonia.
16 Uprzedzałam, że ta książka nie daje gotowych odpowiedzi, prawda?
17 Które, niestety, nieszczęśliwie się dla mnie zakończyły.
18 ONS (One Night Stand) – partner/partnerka na jedną noc.
19 Absolutnie możesz się z tym nie zgadzać.
20 Przykładowo na stacjach BP często przy tankowaniu otrzymuje się kupon zniżkowy na następne tankowanie odpowiedniej ilości paliwa. Kupon ma, rzecz jasna, termin ważności. W ten sposób marka próbuje nie tylko zwiększyć częstotliwość zakupów na stacji, ale również zminimalizować szanse, że ktoś zatankuje u konkurencji.
21 SAAS – software as a service, oprogramowanie jako usługa. Strony, które oferują jakąś funkcjonalność, np. przechowywanie plików, monitoring internetu itp. Zwykle płaci się miesięczny abonament lub opłaca wykorzystanie funkcji, np. płaci za liczbę wysłanych e-maili etc.
22 Wskaźnik rezygnacji klientów w podanym przedziale czasowym. ChR = 10% oznacza, że 10% naszych klientów z nas zrezygnowało.
23 Kluczowe czynniki pomiaru.
24 CR – conversion rate, współczynnik konwersji. Wskaźnik efektywnościowy określający, ile osób dokonało pożądanej przez nas akcji, np. po kliknięciu w reklamę (zobaczenie newslettera, przeczytanie artykułu) dokonało zakupu (zapisu do newslettera, rejestracji itp.). CR 10% oznacza, że co 10 osoba dokonała akcji.
25 Landing page – strona docelowa, której naczelnym celem jest konwersja (zwykle sprzedaż). LP tworzone jest tak, aby zwiększyć szanse na konwersję: unika się linków zewnętrznych, rozpraszaczy, a na końcu strony znajduje się formularz lub przycisk umożliwiający konwersję.
26 Q3 – trzeci kwartał, czyli lipiec, sierpień, wrzesień.
27 Lead – potencjalny klient. Jako lead możemy rozumieć zarówno osobę, która może zostać naszym klientem, jak i dane kontaktowe do takiej osoby.
28 Networking – budowanie sieci kontaktów.
29 Festyniara – brzydka i głupia kobieta, ciacho – przystojny mężczyzna, kaszalot – bardzo brzydka osoba, towar – ładna osoba. Słowa z żargonu młodzieżowego.
30 Ta jedyna/ten jedyny – osoba na całe życie.
31 wobuzz.com.
32 Zajrzyj do Zaczyniaj od dlaczego… Simona Sineka.
33 Unique selling proposition – unikatowa propozycja sprzedaży. Czym Twoja firma/produkt/usługa różni się od konkurencji? Pamiętaj, że USP to korzyść, którą uzyskuje klient po zakupie.
34 Emotional selling proposition – emocjonalna propozycja sprzedaży. Emocjonalny aspekt, który przekona do Twojej oferty.
35 Wszyscy wiemy, że łobuz kocha bardziej, prawda?
36 Segment rynku – jednostki mające wspólne cechy, potrzeby i pragnienia.
37 Powiedzmy, że sprzedajesz komputery. Reklamujesz je jako „fajne”, ale co to znaczy? Dla graczy „fajność” polega na udźwignięciu gier. Dla przedsiębiorców raczej będzie to długa bateria i lekkość oraz pakiet oprogramowania dla biznesu. Dla osób starszych będzie to prostota obsługi i może cena.
38 Za: venturebeat.com.
39 R. Holiday, Growth hacker marketing. O przyszłości PR, marketingu i reklamy, Helion, Gliwice 2015.
40 Zwróć uwagę, że jak masz e-maile firmowe, to będzie Ci trudno zrobić grupę niestandardową, zakładając, że masz na to zgody.
41 H. Becker, Salesbook. Rewolucyjny trening sprzedażowy gwarantujący wzrost efektywności, WN PWN, Warszawa 2014.