Facebook - konwersja
  • promocja

UX w projektowaniu witryn internetowych - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
25 października 2018
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.

UX w projektowaniu witryn internetowych - ebook

Wrażenia użytkownika, czyli User Experience (UX), to jeden z najważniejszych czynników, które decydują o sukcesie produktu cyfrowego. Ostatnio UX staje się szeroką dyscypliną, która wykracza daleko poza tworzenie prostych w obsłudze, estetycznych interfejsów użytkownika. Obecnie uważa się, że o wrażeniach użytkownika decyduje rozbudowany zbiór wielu powiązanych ze sobą komponentów. Najważniejszym z nich jest użyteczność, ale trzeba też uwzględniać kompleksowość funkcjonalności, w odpowiedni sposób zaprojektować interakcje z użytkownikiem, zapewniając również dostępność produktu dla osób o szczególnych potrzebach.

Ta książka jest praktycznym przewodnikiem po metodykach UX dla witryn internetowych, dzięki któremu łatwiejsze staje się zrozumienie zachowań i potrzeb użytkownika. Pokazano tu, jak można zdobyć zaufanie użytkownika. Opisano metodyki UX potrzebne podczas badań, projektowania, tworzenia i testowania produktów. Konsekwentne stosowanie tych metodyk pozwala na zwiększenie współczynnika retencji użytkowników. Opisano wdrażanie zasad UX przy projektowaniu przepływów zadań, szkieletów i prototypów oraz techniki wykrywania luk w ścieżkach wędrówek użytkowników. Omówiono także konwencjonalne standardy dostępności witryn dla wszystkich użytkowników.

Najważniejsze zagadnienia:

  • Podstawy UX i tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem
  • Standardy użyteczności UX
  • Przygotowanie, wdrażanie i optymalizacja strategii UX
  • Dostępność witryny i testowanie pod kątem dostępności
  • Wdrażanie Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0

UX: użytkownicy pokochają Twoją witrynę!

Spis treści


O autorkach 8

O recenzencie 10

Wstęp 11

Rozdział 1. Podstawy UX 15

  • UX na początku XX wieku 16
  • UX od każdej strony 19
    • Myślenie projektowe i projektowanie zorientowane na człowieka (HCD) 20
  • UX i dziedziny projektowania 26
    • Cechy UX i UI 27
  • Podsumowanie 28

Rozdział 2. Wyróżnij się na tle konkurencji 31

  • Współczesne kreowanie marki 31
    • Studium przypadku - tożsamość a wizerunek marki - Jeep 32
    • Kreowanie marki - motywy graficzne 34
    • Kreowanie marki - osobowość 38
    • Kreowanie marki - relacja 39
  • W jaki sposób UX pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji? 41
    • Przeprowadzenie analizy UX konkurencji 42
  • B2B kontra B2C 50
    • Studium przypadku - B2C i UX 53
    • Studium przypadku - B2B i UX 55
  • Podsumowanie 59

Rozdział 3. Tworzenie więzi emocjonalnej z użytkownikiem 61

  • Tworzenie cyfrowej tożsamości, z którą użytkownik może nawiązać relację 62
  • Posługiwanie się jasnym językiem 64
    • Utrzymywanie odpowiedniego tonu 64
    • Pokaż ludzką twarz 64
  • Nagrody wizualne 65
    • Mikrointerakcje w UI 65
    • Eksploracja UI i zachęty 65
    • Kierowanie poprzez przewidywanie zachowań użytkownika 66
    • Podawanie użytecznych informacji 67
    • Budowanie zaufania i wiarygodności 67
  • Podsumowanie 69

Rozdział 4. Zapewnianie użyteczności interfejsu użytkownika (UI) 71

  • Wprowadzenie do tematyki UI 71
  • Psychologia koloru 74
    • Koło barw 76
    • Barwy ciepłe i zimne 77
    • Symbolika barw 77
    • Kolor a dostępność 80
  • Najlepsze praktyki projektowe 81
    • Wytyczne Material Design firmy Google 82
    • iOS Human Interface Guidelines 84
    • Studium przypadku - projektowanie UI witryn internetowych 85
  • Język i semiotyka 89
    • Najlepsze praktyki tworzenia czytelnej ikonografii 89
  • Podsumowanie 92

Rozdział 5. Badania i analiza - solidny fundament 93

  • Kategoryzacja i definiowanie rodzajów badań 94
    • Badania ilościowe a jakościowe 98
    • Wybór etapu prac odpowiedniego do prowadzenia badań 100
    • Opis metod badań UX 101
  • Przygotowanie planu badań 105
    • Sformułowanie pytania badawczego 106
    • Przegląd aktualnego stanu wiedzy i literatury 107
    • Wybór metod i planowanie logistyczne 109
    • Prowadzenie badań 114
    • Analiza danych 114
    • Przedstawienie wyników 115
  • Analizy eksperckie 115
    • Analiza heurystyczna 116
    • Audyt treści 119
  • Techniki jakościowe 121
    • Wywiady 121
    • Obserwacja 122
    • Analiza materiału badawczego 123
    • Przykładowe badania etnograficzne - portal brokerski 124
  • Techniki ilościowe 125
    • Wykorzystanie statystyk 125
    • Wybór testów statystycznych 126
  • Podsumowanie 127

Rozdział 6. Przygotuj strategię UX - użytkownicy i treść 129

  • Tworzenie person kierujących strategią UX 129
    • Charakterystyka użytecznej persony 130
  • Tworzenie solidnej architektury informacji 131
    • Sortowanie kart 132
    • Tworzenie mapy witryny 138
  • Tworzenie wędrówek użytkownika 140
    • Kluczowe komponenty wędrówki użytkownika 141
  • Tworzenie przepływów zadań 144
    • Kluczowe komponenty poprawnego przepływu zadań 144
  • Podsumowanie 145

Rozdział 7. Wdrożenie strategii UX za pomocą szkieletów i prototypów 147

  • Tworzenie moodboardów i scenorysów 148
    • Moodboardy 148
    • Tworzenie moodboarda 150
    • Scenorysy 151
    • Tworzenie scenorysu 153
    • Studium przypadku - tworzenie scenorysu 154
  • Co, kiedy i jak prototypować? 155
    • Co i kiedy prototypować? 157
    • Jak prototypować? 158
  • Tworzenie szkieletów i prototypów interaktywnych 159
    • Narzędzia do prototypowania 159
    • Tworzenie szkieletu 162
    • Tworzenie prototypu interaktywnego 173
    • System kontroli wersji 177
  • Tworzenie biblioteki wzorców 178
  • Projektowanie z myślą o responsywności i dostępności 179
  • Podsumowanie 180

Rozdział 8. Tworzenie produktu - urządzenia, przeglądarki i technologie asystujące 181

  • Znaczenie projektowania opartego na responsywności, dostępności i uniwersalności 182
  • Projektowanie dla zróżnicowanych technologii 186
    • Projektowanie z myślą o danych wejściowych i wyjściowych 186
    • Responsywność 188
    • Projektowanie na potrzeby różnych przeglądarek i systemów operacyjnych 192
    • Projektowanie z myślą o dostępności i technologiach asystujących 193
  • Testowanie projektów z uwzględnieniem wielu technologii 195
  • Podsumowanie 197

Rozdział 9. Optymalizacja strategii UX za pomocą iteracyjnych testów użyteczności 199

  • Maksymalizacja wartości testów użyteczności 200
  • Planowanie, prowadzenie i analiza wyników testów użyteczności 202
    • Planowanie testów użyteczności 204
    • Prowadzenie testów użyteczności 221
    • Analizowanie i raportowanie wyników testów 224
    • Inne formy testów użyteczności 228
  • Skuteczna analityka - konstrukcja przydatnego testu A/B 230
    • Wykorzystanie danych analitycznych w testach A/B 233
  • Podsumowanie 234

Rozdział 10. Podstawy dostępności i płynące z niej korzyści 235

  • Definicja dostępności witryn internetowych 236
  • Zaspokajanie tymczasowych i trwałych szczególnych potrzeb 237
    • Niepełnosprawność wzrokowa 238
    • Niepełnosprawność słuchowa 239
    • Niepełnosprawność motoryczna (ruchowa) 239
    • Niepełnosprawność poznawcza (intelektualna) 239
    • Niepełnosprawność neurologiczna 240
  • Korzyści płynące z zapewnienia dostępności produktu 240
  • Prawne skutki niezapewnienia dostępności 241
  • Technologie asystujące i ich rola w projektowaniu z myślą o dostępności 242
  • Testowanie dostępności 244
  • Podsumowanie 245

Rozdział 11. Praktyczny przewodnik po dostępności 247

  • Od czego zacząć? 247
    • Praktyczne wytyczne analizy dostępności witryny 248
  • Przegląd WCAG 2.0 250
    • Percepcja 250
    • Funkcjonalność 253
    • Zrozumiałość 255
    • Rzetelność 256
  • Przegląd WAI-ARIA 257
    • Role 257
    • Właściwości i statusy 257
  • Wymagania z zakresu dostępności z perspektywy projektowej 258
    • Studium przypadku - analiza Booking.com pod kątem wymagań WCAG 2.0 260
  • Zanim się pożegnamy 262
  • Podsumowanie 263

Skorowidz 265

Kategoria: Webmaster
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-4702-1
Rozmiar pliku: 18 MB

BESTSELLERY

Kategorie: