- promocja
Visual Studio 2010 dla programistów C# - ebook
Visual Studio 2010 dla programistów C# - ebook
Doskonały przewodnik po świecie programowania w C# dla platformy .NET!
- Środowisko Visual Studio 2010, język C# 4.0 i podstawy projektowania aplikacji
- Bazy danych i technologia LINQ
- Nowy paradygmat zrównoleglenia aplikacji z biblioteką TPL
- Technologie Windows i wprowadzenie do XNA 4.0
Język C# na dobre zadomowił się już na rynku programistycznym. Zarówno on sam, jak i platforma .NET przydają się do najróżniejszych zastosowań, obejmujących nie tylko projektowanie złożonych aplikacji korzystających z baz danych, ale również usług systemu Windows lub gier. Pora więc zapoznać się z tym językiem programowania, oswoić ze środowiskiem Visual Studio 2010 firmy Microsoft i zorientować się, jak możesz wykorzystać nowe umiejętności. Ta obszerna książka o przekrojowym charakterze ułatwi Ci wejście w świat języka C#, platform .NET i XNA. Poznasz również wiele zaawansowanych technik programistycznych.
Z pierwszej części przewodnika poznasz język C# i bogate środowisko programistyczne Visual Studio 2010. Nauczysz się również jak wydajnie projektować aplikacje z graficznym interfejsem użytkownika. Kolejne części poruszają kwestie połączenia aplikacji z bazą danych i stosowania technologii LINQ. W dobie komputerów z wieloma procesorami o wielu rdzeniach bardzo ważna jest umiejętność tworzenia aplikacji wielowątkowych. Temu zagadnieniu poświęcona jest część czwarta dotycząca nowej biblioteki TPL. Znajdziesz tu także opis zagadnień związanych z usługami sieciowymi WCF i pracą z wykorzystaniem różnorodnych technologii Windows. Osobną część poświęcono także wprowadzeniu do technologii XNA 4.0 i budowaniu z jej pomocą gier korzystających z grafiki 2D. Jeśli chcesz programować w języku C#, nie możesz przegapić tej książki!
- Środowisko Visual Studio 2010, język C# i debugowanie kodu
- Projektowanie zorientowane obiektowo i przegląd komponentów Windows Forms
- Podstawy ADO.NET, eksport i prezentacja danych, transakcje i raportowanie
- Wprowadzenie do zapytań LINQ i tworzenie źródeł danych LINQ
- Programowanie współbieżne — wątki i zadania
- Klasa Parallel i dane w programach równoległych, technologia PLINQ
- Biblioteka WCF — tworzenie usług sieciowych nowej generacji
- Technologie Windows — rejestr systemu, komunikaty, usługi i automatyzacja
- Tworzenie gier w XNA 4.0, użycie shakerów HLSL
- Użycie wyrażeń regularnych – sposób na weryfikację wprowadzanych danych
- Testy jednostkowe – najlepsza metoda sprawdzania poprawności kodu
Poznaj platformę .NET i język C# od podszewki!
Spis treści
Wstęp (15)
Część I: Projektowanie aplikacji Windows (17)
Rozdział 1. Środowisko Visual Studio 2010 (19)
- Projektowanie interfejsu aplikacji (20)
- Tworzenie projektu (20)
- Dokowanie palety komponentów Toolbox (22)
- Tworzenie interfejsu za pomocą komponentów Windows Forms (22)
- Zapisywanie i wczytywanie projektu (24)
- Analiza kodu pierwszej aplikacji (24)
- Metody zdarzeniowe (29)
- Metoda uruchamiana w przypadku wystąpienia zdarzenia kontrolki (29)
- Testowanie metody zdarzeniowej (29)
- Przypisywanie istniejącej metody do zdarzeń komponentów (31)
- Edycja metody zdarzeniowej (32)
- Modyfikowanie własności komponentów (32)
- Wywoływanie metody zdarzeniowej z poziomu kodu (32)
- Reakcja aplikacji na naciskanie klawiszy (33)
Rozdział 2. Debugowanie kodu (35)
- Skąd biorą się błędy i jak ich unikać? (35)
- Kontrolowane uruchamianie aplikacji w Visual C# (36)
- Śledzenie wykonywania programu krok po kroku (F10 i F11) (37)
- Run to Cursor (Ctrl+F10) (38)
- Breakpoint (F9) (38)
- Okna Locals i Watch (39)
- Stan wyjątkowy (41)
- Zgłaszanie wyjątków (41)
- Przechwytywanie wyjątków w konstrukcji try..catch (42)
Rozdział 3. Język C# (45)
- Platforma .NET (46)
- Środowisko uruchomieniowe (46)
- Kod pośredni i podwójna kompilacja (46)
- Skróty, które warto poznać (46)
- Podstawowe typy danych (47)
- Deklaracja i zmiana wartości zmiennej (47)
- Typy liczbowe oraz znakowy (48)
- Określanie typu zmiennej przy inicjacji (pseudotyp var) (49)
- Operatory (49)
- Konwersje typów podstawowych (51)
- Operatory is i as (51)
- Łańcuchy (52)
- Typ wyliczeniowy (54)
- Leniwe inicjowanie zmiennych (55)
- Metody (55)
- Przeciążanie metod (56)
- Domyślne wartości argumentów metod - argumenty opcjonalne (nowość języka C# 4.0) (57)
- Argumenty nazwane (nowość języka C# 4.0) (58)
- Wartości zwracane przez metody (58)
- Zwracanie wartości przez argument metody (58)
- Delegacje i zdarzenia (59)
- Wyrażenia lambda (60)
- Typy wartościowe i referencyjne (61)
- Nullable (62)
- Pudełkowanie (63)
- Typy dynamiczne (nowość języka C# 4.0) (63)
- Sterowanie przepływem (66)
- Instrukcja warunkowa if..else (66)
- Instrukcja wyboru switch (66)
- Pętle (67)
- Wyjątki (68)
- Dyrektywy preprocesora (70)
- Kompilacja warunkowa - ostrzeżenia (70)
- Definiowanie stałych preprocesora (70)
- Bloki (71)
- Atrybuty (71)
- Kolekcje (72)
- "Zwykłe" tablice (72)
- Pętla foreach (74)
- Sortowanie (74)
- Kolekcja List (75)
- Kolekcja SortedList i inne słowniki (77)
- Kolejka i stos (77)
- Tablice jako argumenty metod oraz metody z nieokreśloną liczbą argumentów (78)
- Słowo kluczowe yield (79)
- Nowa forma inicjacji obiektów i tablic (80)
Rozdział 4. Projektowanie zorientowane obiektowo (83)
- Przykład struktury (Ulamek) (84)
- Przygotowanie projektu (84)
- Konstruktor i statyczne obiekty składowe (84)
- Pierwsze testy (85)
- Konwersje na łańcuch (metoda ToString) i na typ double (86)
- Metoda upraszczająca ułamek (86)
- Własności (87)
- Operatory arytmetyczne (88)
- Operatory porównania oraz metody Equals i GetHashCode (89)
- Operatory konwersji (90)
- Implementacja interfejsu (na przykładzie IComparable) (91)
- Definiowanie typów parametrycznych (92)
- Definiowanie typów ogólnych (93)
- Określanie warunków, jakie mają spełniać parametry (94)
- Implementacja interfejsów przez typ ogólny (95)
- Definiowanie aliasów (96)
- Typy ogólne z wieloma parametrami (97)
- Rozszerzenia (98)
- Typy anonimowe (99)
Rozdział 5. Przegląd komponentów biblioteki Windows Forms (101)
- Notatnik.NET (101)
- Projektowanie interfejsu aplikacji i menu główne (101)
- Okna dialogowe i pliki tekstowe (106)
- Edycja i korzystanie ze schowka (113)
- Drukowanie (113)
- Elektroniczna kukułka (120)
- Ekran powitalny (splash screen) (120)
- Przygotowanie ikony w obszarze powiadamiania (122)
- Odtwarzanie pliku dźwiękowego (125)
- Ustawienia aplikacji (126)
- Dywan graficzny (129)
- Lista uruchomionych procesów (132)
Rozdział 6. Przeciągnij i upuść (135)
- Podstawy (135)
- Interfejs przykładowej aplikacji (135)
- Inicjacja procesu przeciągania (137)
- Akceptacja upuszczenia elementu (138)
- Reakcja na upuszczenie elementu (139)
- Czynności wykonywane po zakończeniu procesu przenoszenia i upuszczania (140)
- Przenoszenie elementów między różnymi aplikacjami (140)
- Zagadnienia zaawansowane (140)
- Opóźnione inicjowanie procesu przenoszenia (141)
- Przenoszenie wielu elementów (142)
- Przenoszenie plików (144)
Rozdział 7. Przezroczyste okna o dowolnym kształcie (147)
- Konfiguracja formy (147)
- Wczytywanie obrazu (148)
- Przezroczystość i łagodne znikanie okna (150)
- Zamykanie klawiszem Esc (151)
- Przenoszenie formy za dowolny punkt (151)
- Menu kontekstowe (152)
Rozdział 8. Projektowanie kontrolek (155)
- Komponent FileListBox (156)
- Implementacja podstawowych funkcjonalności (156)
- Rozbudowa komponentu o możliwość zmiany katalogu (163)
- Właściwości (164)
- Zdarzenia - interakcja z komponentem (168)
- Odświeżanie komponentu i automatyczne śledzenie zmian w prezentowanym katalogu (173)
- Kompilacja komponentu do postaci biblioteki DLL (175)
- Prosty przykład wykorzystania komponentu FileListBox: przeglądanie plików tekstowych (179)
- Kolorowy pasek postępu (181)
- Tworzenie projektu (182)
- Rysowanie obramowania kontrolki (182)
- Pola i własności (182)
- Rysowanie paska postępu (185)
- Metody (186)
- Zdarzenia (186)
Rozdział 9. Studium przypadku: implementacja liczb zespolonych i ich użycie do rysowania fraktali (189)
- Implementacja liczb zespolonych (189)
- Projekt struktury (190)
- Własności (192)
- Operatory (193)
- Metody statyczne (195)
- Testy (197)
- Rysowanie zbiorów Mandelbrota i Julii (198)
- Trochę teorii (198)
- Implementacja (200)
Część II: Technologie bazodanowe ADO.NET (203)
Rozdział 10. Podstawy ADO.NET (205)
- Podstawy relacyjnych baz danych (205)
- Technologia ADO.NET (206)
- Instalacja bazy Northwind (207)
- Połączenie ze źródłem danych (207)
- Modyfikacja danych w obiekcie DataSet (211)
- Tworzenie nowych rekordów (211)
- Edycja rekordów (215)
- Wersjonowanie obiektu DataRow i kontrola wprowadzanych danych (216)
- Usuwanie rekordów (220)
- Obiekt TableAdapter jako pomost między DataSet a źródłem danych (221)
- Parametryzacja kwerend (221)
- Edycja danych przy użyciu obiektu TableAdapter (224)
- Integralność danych i ich usuwanie (224)
- Wstawianie danych z wykorzystaniem obiektu TableAdapter (228)
Rozdział 11. Prezentacja danych (233)
- Mechanizm DataBinding - wiązanie danych z kontrolkami (233)
- Mechanizm DataBinding a komponent Chart (237)
- Komponent DataGridView (239)
- Formatowanie danych wyświetlanych w komponencie DataGridView (240)
- Tworzenie formularza z podformularzem (Master/Detail Form) (246)
Rozdział 12. Eksport danych (249)
- Informacje wstępne (249)
- Eksport danych przy użyciu schowka systemowego (250)
- Wstawianie danych do arkusza kalkulacyjnego z pominięciem schowka systemowego (253)
- Transfer danych poprzez plik XML (254)
- Eksport danych do formatu HTML (256)
Rozdział 13. Transakcje (257)
- Tworzenie i ręczna kontrola transakcji (257)
- Automatyczne zarządzanie transakcjami (261)
- Konkurencyjność i poziom izolacji transakcji (264)
Rozdział 14. Bezpieczeństwo w aplikacjach bazodanowych (265)
- Szyfrowanie połączenia (265)
- Zabezpieczenie kodu pośredniego przy użyciu Code Access Security (CAS) (270)
- ConnectionString a sposoby uwierzytelnienia w serwerze Microsoft SQL Server (274)
- Uwagi końcowe dotyczące projektowania aplikacji bazodanowych (275)
Rozdział 15. Raportowanie (277)
- Pierwszy raport (277)
- Konfiguracja źródła danych (278)
- Projektowanie raportu (279)
- Kolumny obliczeniowe raportu (280)
- Stosowanie formatu prezentacji danych (281)
- Grupowanie danych (282)
- Projektowanie graficznego układu raportu (283)
- Etykiety, rysunki i listy (284)
- Prezentacja danych w postaci macierzowej (287)
- Parametry raportu i filtrowanie danych (289)
- Filtr definiowany na poziomie raportu (289)
- Filtrowanie raportu na etapie pobierania danych źródłowych (290)
- Kluczowe wskaźniki efektywności (292)
- Wykresy (294)
- Tworzenie raportu zawierającego podraport (295)
- Eksport danych przy użyciu raportu (297)
Część III: LINQ (303)
Rozdział 16. Wprowadzenie do zapytań LINQ na przykładzie kolekcji (LINQ to Objects) (305)
-
- Pobieranie danych (filtrowanie i sortowanie) (306)
- Najprostsza prezentacja pobranych danych (307)
- Analiza pobranych danych (307)
- Wybór elementu (307)
- Weryfikowanie danych (308)
- Prezentacja w grupach (308)
- Łączenie zbiorów danych (308)
- Łączenie danych z różnych źródeł w zapytaniu LINQ - operator join (309)
- Możliwość modyfikacji danych źródła (309)
Rozdział 17. LINQ to DataSet (311)
- Konfiguracja kontrolki DataSet (312)
- LINQ to DataSet, czyli tam i z powrotem (313)
- Rozszerzenie AsEnumerable klasy DataTable (316)
- Obliczenia wykonywane na danych z tabeli (316)
- Dowolność sortowania i filtrowania pobieranych danych (316)
Rozdział 18. LINQ to SQL (317)
- Klasa encji (317)
- Pobieranie danych (319)
- Aktualizacja danych w bazie (319)
- Modyfikacje istniejących rekordów (320)
- Dodawanie i usuwanie rekordów (320)
- Inne operacje (321)
- Wizualne projektowanie klasy encji (322)
- O/R Designer (322)
- Współpraca z kontrolkami tworzącymi interfejs aplikacji (325)
- Kreator źródła danych i automatyczne tworzenie interfejsu użytkownika (325)
- Łączenie danych z dwóch tabel - operator join (328)
- Relacje (Associations) (328)
- Korzystanie z procedur składowanych (331)
- Pobieranie danych za pomocą procedur składowanych (331)
- Modyfikowanie danych za pomocą procedur składowanych (331)
- Wykonywanie dowolnych poleceń SQL (332)
Rozdział 19. Trzy sposoby na odczytywanie i zapisywanie danych w plikach XML (335)
- Podstawy języka XML (335)
- Deklaracja (335)
- Elementy (336)
- Atrybuty (336)
- Komentarze (336)
- Klasy XmlTextReader i XmlTextWriter (336)
- Zapis do pliku XML (337)
- Odczyt danych z pliku XML (338)
- Analiza i odczyt pliku XML o nieznanej strukturze (339)
- Serializacja obiektów do pliku XML (341)
- Serializacja obiektu do pliku XML (342)
- Deserializacja obiektu z pliku XML (343)
- XML i ADO.NET (343)
- Wczytywanie danych z pliku XML do komponentu DataSet (344)
- Zapisywanie zmian do pliku XML za pośrednictwem DataSet (345)
- LINQ to XML (346)
- Tworzenie pliku XML za pomocą klas XDocument i XElement (346)
- Pobieranie wartości z elementów o znanej pozycji w drzewie (347)
- Przenoszenie danych z kolekcji do pliku XML (349)
- Przenoszenie danych z bazy danych (komponentu DataSet) do pliku XML (350)
- Zapytania LINQ (350)
- Modyfikacja pliku XML (351)
Rozdział 20. Tworzenie źródeł danych LINQ (353)
- Źródło liczb losowych (353)
- IEnumerable (353)
- IEnumerable<> (355)
- Oddzielenie źródła od jego interfejsu (357)
- IQueryable i IOrderedQueryable (359)
- IQueryable<> i IOrderedQueryable<> (360)
- Drzewo wyrażenia (361)
- Tabela w pliku tekstowym, czyli LINQ to TXT (367)
- Proste rozwiązanie (367)
- Plan projektu "pełnego" źródła danych (370)
- Klasa odpowiedzialna za odczytanie pliku tekstowego (370)
- Modelowanie danych (mapowanie typów) (374)
- Projekt źródła danych i analizator zapytania (377)
- Przetwarzanie danych z analizatora (384)
- Edycja danych w źródle LINQ i dodawanie nowych rekordów (393)
- Przykład wykorzystania biblioteki LINQ to TXT (397)
Rozdział 21. Entity Framework (401)
- Podstawy Entity Framework (401)
- Entity Framework - pierwszy projekt (402)
- Plik .edmx (405)
- Praca z obiektami Entity Framework. LINQ to Entities and Entity SQL (409)
- Pierwsze zapytanie oparte na modelu encji (409)
- Filtrowanie danych (411)
- Projekcja danych (412)
- Grupowanie danych (414)
- Związki między encjami w zapytaniach (415)
- Sortowanie wyników zapytania (417)
- Wykorzystanie programowania równoległego w zapytaniach LINQ to Entities (418)
- Tworzenie, modyfikowanie i usuwanie obiektów encji (419)
- Inne funkcje Entity Framework (421)
- Zachłanne i leniwe ładowanie (Eager and lazy loading) (421)
- Wykorzystanie procedur składowanych do modyfikacji encji (424)
- Wykorzystanie procedur składowanych do pobierania danych (428)
- Tworzenie tabel w bazie danych na podstawie modelu encji (431)
- Dziedziczenie typu tabela na hierarchię (434)
- Dziedziczenie typu tabela na typ (438)
- Entity Framework i POCO (441)
Część IV: Programowanie współbieżne (447)
Rozdział 22. Wątki (449)
- Monte Carlo (449)
- Obliczenia bez użycia dodatkowych wątków (450)
- Przeniesienie obliczeń do osobnego wątku (451)
- Usypianie wątku (452)
- Przerywanie działania wątku (Abort) (453)
- Wstrzymywanie i wznawianie działania wątku (454)
- Wątki działające w tle (455)
- Zmiana priorytetu wątku (455)
- Użycie wielu wątków i problemy z generatorem liczb pseudolosowych (456)
- Czekanie na ukończenie pracy wątku (Join) (458)
- Sekcje krytyczne (lock) (460)
- Przesyłanie danych do wątku (461)
- Pula wątków (463)
- Jeszcze raz o komunikacji między wątkami (465)
- Synchronizacja wątków - rejestr braków (466)
- Korzystanie z muteksów w celu zapobiegania uruchamianiu wielu instancji aplikacji (466)
Rozdział 23. Zadania - nowy przepis na programowanie współbieżne w platformie .NET 4.0 (469)
- Tworzenie zadania (469)
- Praca z zadaniami (470)
- Dane przekazywane do zadań (471)
- Dane zwracane przez zadania (472)
- Przykład: test liczby pierwszej (472)
- Synchronizacja zadań (473)
- Przykład: sztafeta zadań (474)
- Przerywanie zadań (475)
- Stan zadania (478)
- Fabryka zadań (480)
- Planista i zarządzanie kolejkowaniem zadań (482)
- Ustawienia zadań (485)
Rozdział 24. Klasa Parallel. Zrównoleglanie pętli (487)
- Równoległa pętla for (487)
- Równoległa pętla foreach (489)
- Metoda Invoke (489)
- Ustawienia pętli równoległych. Klasa ParallelOptions (490)
- Przerywanie pętli za pomocą CancellationToken (490)
- Kontrola wykonywania pętli (491)
- Synchronizacja pętli równoległych. Obliczanie ? metodą Monte Carlo (492)
- Wielowątkowa klasa Random (496)
Rozdział 25. Dane w programach równoległych (499)
- Praca ze zbiorami danych w programowaniu równoległym (499)
- Współbieżne struktury danych (499)
- Kolekcja CollectionBag (500)
- Współbieżne kolejka i stos (501)
- Praca z BlockingCollection (501)
- Własna kolekcja współbieżna (503)
- Agregacja (506)
- Agregacje dla kolekcji równoległych (507)
- PLINQ - zrównoleglone zapytania LINQ (511)
- Przykład zapytania PLINQ (511)
- Jak działa równoległe LINQ? (512)
- Kiedy PLINQ jest wydajne? (514)
- Metody przekształcające dane wynikowe (515)
- Przerywanie zapytań (515)
- Metoda ForAll (517)
Część V: Usługi sieciowe, czyli WCF od A do C (519)
- Potrzeba matką wynalazku (520)
Rozdział 26. WCF - jak to ugryźć? (523)
- Podstawy działania (523)
- Biblioteki i przestrzenie nazw (523)
- WCF = A + B + C (524)
- C jak contract (524)
- B jak binding (524)
- A jak address (528)
- Pierwszy serwis (529)
- Hosting (534)
- Self-Hosting (534)
- IIS (538)
- Serwis windowsowy (540)
- WAS (542)
- Klient (542)
Rozdział 27. Narzędzia i konfiguracja (547)
- Narzędzia (547)
- Konfiguracja kluczem do wszystkiego - bliższe spojrzenie (550)
- (551)
- (551)
- (553)
- (553)
- (553)
- (553)
- (554)
- (554)
- (554)
Rozdział 28. Wybrane nowości WCF w platformie .NET 4.0 (557)
- Uproszczona konfiguracja (557)
- Discovery (558)
- Serwis routujący (562)
Część VI: Technologie Windows (569)
Rozdział 29. Rejestr systemu Windows (571)
- Korzystanie z rejestru (571)
- Odczytywanie danych z rejestru (571)
- Zapisywanie oraz odczytywanie położenia i rozmiaru formy w prywatnym kluczu aplikacji (573)
- Usuwanie klucza z rejestru (575)
- Przeglądarka skojarzeń plików (575)
- Informacja o typach plików przechowywana w rejestrze (575)
- Przygotowanie interfejsu (577)
- Odczytywanie listy rozszerzeń (578)
- Pobieranie opisu, polecenia głównego i domyślnego edytora dla podanego typu plików (579)
Rozdział 30. Zarządzane biblioteki DLL i mechanizm odzwierciedlenia (583)
- Tworzenie zarządzanej biblioteki DLL (584)
- Projekt biblioteki DLL (584)
- Dodawanie referencji do biblioteki systemowej platformy .NET (584)
- Wyświetlanie informacji o systemie i platformie .NET (585)
- Statyczne ładowanie bibliotek DLL (586)
- Dołączanie do projektu bibliotek DLL użytkownika (586)
- Dynamiczne ładowanie zarządzanych bibliotek DLL i dynamiczne rozpoznawanie typów (587)
- Dynamiczne ładowanie zarządzanej biblioteki .dll (587)
- Analiza zawartości biblioteki załadowanej dynamicznie (588)
- Weryfikacja obecności w bibliotece DLL klasy o znanej nazwie (589)
- Lista metod w klasie z biblioteki DLL (589)
- Weryfikacja obecności konkretnej metody w klasie z biblioteki DLL (590)
- Lista argumentów wybranej metody (591)
- Uruchamianie metody statycznej z klasy wczytanej z biblioteki DLL (593)
- Uruchamianie metody na rzecz instancji obiektu. Przekazywanie parametrów i odczytywanie zwracanej wartości (593)
- Użycie typu dynamic (595)
- Korzystanie z bibliotek DLL jako wtyczek (MEF) (595)
- Gospodarz i wtyczka w jednej aplikacji (595)
- Rozdzielenie gospodarza i wtyczki (598)
- Katalog (599)
- Wiele wtyczek implementujących ten sam interfejs (600)
- Metadane (601)
Rozdział 31. Mechanizm PInvoke (603)
- Funkcja bez argumentów (603)
- Problemy z argumentami (605)
- Zwracanie wartości przez argumenty (606)
- Zwracanie tablicy znaków w funkcjach WinAPI (608)
Rozdział 32. Komunikaty Windows (609)
- Wysyłanie komunikatów Windows (609)
- Identyfikacja aplikacji (609)
- Wysyłanie komunikatu do okna o znanym uchwycie (611)
- Komunikaty jako sposób porozumiewania się z systemem (611)
- Odbieranie komunikatów Windows (612)
- Monitor komunikatów (612)
- Reakcja na wybrany komunikat (613)
Rozdział 33. Integracja kodu zarządzanego i niezarządzanego (615)
- Kod zarządzany (nadzorowany) (616)
- Import funkcji z biblioteki systemowej. Wersja bez zabezpieczeń (617)
- Import funkcji z biblioteki systemowej. Wersja z zabezpieczeniem (619)
- Import wielu funkcji z biblioteki DLL. Klasa opakowująca (621)
- Import wielu funkcji z biblioteki DLL. Ładowanie bibliotek DLL (625)
- Różne wersje funkcji WinAPI (627)
- Konwersja typów zarządzanych i niezarządzanych (628)
- Przekazywanie struktur do funkcji niezarządzanych (628)
- Projekt własnej biblioteki DLL. Integracja projektu zarządzanego i niezarządzanego (632)
- Przekazywanie ciągów znakowych i wskaźników bez użycia struktury IntPtr (634)
- Wywołanie zwrotne i kopiowanie obszarów pamięci kodu niezarządzanego (635)
Rozdział 34. Usługi Windows (637)
- Tworzenie usługi (638)
- Instalacja usługi (641)
- Przygotowanie projektu i ręczna instalacja usługi (641)
- Projekt instalatora usługi (644)
- Odczytywanie błędów generowanych w trakcie pracy usługi (645)
- Zarządzanie usługą z poziomu innej aplikacji (646)
Rozdział 35. Automatyzacja (649)
- Technologie COM (649)
- Excel jako serwer automatyzacji (650)
- Pobranie informacji o aktualnie uruchomionej aplikacji Excel (651)
- Uruchamianie i zamykanie serwera automatyzacji MS Excel (652)
- Eksplorowanie danych w arkuszu kalkulacyjnym (654)
- Korzystanie z okien dialogowych serwera automatyzacji. Zapisywanie danych w pliku (655)
- Zapisywanie danych z wykorzystaniem okna dialogowego aplikacji klienckiej (656)
- Edycja danych w komórkach Excela (656)
- Obsługa zdarzeń serwera automatyzacji (658)
- Korzystanie z funkcji matematycznych i statystycznych Excela (659)
- Serwer automatyzacji Microsoft Word (661)
- Uruchamianie aplikacji Microsoft Word i tworzenie nowego dokumentu lub otwieranie istniejącego (661)
- Wywoływanie funkcji Worda na przykładzie sprawdzania pisowni i drukowania (662)
- Wstawianie tekstu do bieżącego dokumentu Worda (663)
- Zapisywanie bieżącego dokumentu Worda (663)
- Zaznaczanie i kopiowanie całego tekstu dokumentu Worda do schowka (664)
- Kopiowanie zawartości dokumentu Worda do komponentu RichTextBox bez użycia schowka (z pominięciem formatowania tekstu) (664)
- Formatowanie zaznaczonego fragmentu tekstu w dokumencie Worda (665)
- Serwer automatyzacji przeglądarki Internet Explorer (665)
- Projektowanie własnego serwera automatyzacji (667)
- Przykład prostego projektu serwera automatyzacji (667)
- Testy (669)
Rozdział 36. Odtwarzanie multimediów przy użyciu technologii ActiveX (671)
- Odtwarzanie plików multimedialnych (671)
- Wstrzymywanie, wznawianie i prezentowanie informacji o postępie odtwarzania pliku (672)
- Wybór odtwarzanego pliku (674)
- Kontrola głośności odtwarzania (675)
- Przewijanie odtwarzanego pliku (675)
- Widok pełnego ekranu (676)
- Implementacja listy odtwarzanych plików (676)
Rozdział 37. Visual Studio Tools for Office (681)
- Elementy języka C# 4.0 ułatwiające tworzenie dodatków dla pakietu Office (682)
- Szablon projektu dodatku do skoroszytu (682)
- Komponenty Windows Forms w arkuszu Excela (684)
- Tworzenie wykresu w skoroszycie przy użyciu dodatku napisanego w C# (686)
- Modyfikacja wstążki menu w aplikacji MS Excel (687)
- Ukrycie standardowych zakładek wstążki menu w aplikacji Excel (690)
- Tworzenie panelu zadań aplikacji MS Excel (690)
- Formatowanie komórek (693)
- Obsługa zdarzeń (695)
- Dodatki na poziomie aplikacji (696)
- Interfejs aplikacji (696)
- Implementacja funkcjonalności aplikacji (698)
- Zarządzanie dodatkami w aplikacji MS Excel (702)
- Instalacja dodatku (702)
- Usunięcie dodatku (702)
- Podsumowanie (703)
Część VII: Grafika 2D w XNA 4.0 (705)
Rozdział 38. Struktura projektu gry w XNA (707)
- Pola klasy gry (708)
- Metody gry (708)
- Pętla gry (709)
Rozdział 39. Wyświetlanie obrazów (713)
- Rysowanie obrazu za pomocą obiektu SpriteBatch. Klasa Sprite (714)
- Układ współrzędnych (719)
Rozdział 40. Wykrywanie kolizji (721)
- Animacja piłki (721)
- Wykrywanie i obsługa kolizji (723)
Rozdział 41. Obsługa kontrolerów gry (klawiatura, mysz i gamepad) (727)
Rozdział 42. Komponenty gry (731)
Rozdział 43. Oprawa dźwiękowa (739)
- XACT (739)
- MediaPlayer (745)
Rozdział 44. Wyświetlanie tekstu (747)
Rozdział 45. Gra z komputerem (751)
Rozdział 46. Shadery i efekty w XNA (755)
- Proces renderowania (755)
- Podstawy języka HLSL (756)
- Typy zmiennych (756)
- Semantyka (757)
- Sterowanie przepływem (758)
- Definiowanie funkcji (758)
- Efekty, techniki, przebiegi (758)
- Przykład efektu HLSL i jego wykorzystanie w grze XNA (759)
- Kilka przykładów efektów (762)
- Drżenie ekranu w Pongu (764)
Dodatek A: Aplikacje konsolowe i informacje o systemie (767)
- Klasa Console (767)
- Projekt aplikacji konsolowej (767)
- Drukowanie napisów w konsoli (768)
- Czekanie na akceptację użytkownika (769)
- Odczytywanie danych z klawiatury (769)
- Komunikat "okienkowy" w aplikacji konsolowej (770)
- Informacje o środowisku aplikacji (771)
- Podstawowe informacje o systemie i profilu użytkownika (771)
- Katalogi specjalne zdefiniowane w bieżącym profilu użytkownika (772)
- Odczytywanie zmiennych środowiskowych (773)
- Lista dysków logicznych (773)
Dodatek B: Instalacja SQL Server 2008 Express Edition i bazy danych AdventureWorks (775)
- Instalacja SQL Server 2008 Express Edition (775)
- Instalacja bazy danych AdventureWorks (779)
- Uruchamianie...
Kategoria: | Programowanie |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-5501-4 |
Rozmiar pliku: | 18 MB |