- W empik go
Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry - ebook
Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry - ebook
Niniejszy poradnik do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści omawia najważniejsze funkcje gry i pomaga w poznaniu jej zasad. Pierwszy rozdział tego poradnika w szczegółowy sposób objaśnia podstawy rozgrywki, takie jak: eksplorację świata, zdobywanie łupów, surowców i skarbów. Poza tym, w rozdziale pierwszym opisano jak korzystać z mapy świata i wysyłać skautów na zwiad. Kolejny rozdział został poświęcony surowcom dostępnym w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. W szczegółowy sposób opisano tutaj wszystkie dostępne surowce oraz dodano porady, jak zdobywać więcej złota, drewna oraz rekrutów. Kolejny rozdział niniejszego poradnika został poświęcony obozowi, czyli strategicznemu miejscu każdej armii. Przedostatni rozdział poradnika do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści skupia się na podstawach budowania talii, aby przybliżyć Graczowi proces tworzenia niezwyciężonej armii. Ostatni rozdział został poświęcony walce. Omówiono tutaj wszystkie aspekty z niązwiązane, jak: opis pola walki, zasady walki, wykorzystywanie przewagi taktycznej.
Poradnik do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści zawiera:
- Porady ogólne.
- Opis eksploracji świata, zdobywania łupów, surowców i skarbów.
- Opis surowców wraz z poradami, jak zdobywać ich więcej i szybciej.
- Opis obozu.
- Podstawy budowania talii i opis jednostek.
- Opis jednostek, gadżetów, kart pogodowych.
- Odpowiedni dobór jednostek do armii.
- Opis pola walki.
- Opis walki wraz z poradami.
Poradnik do Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści to wyczerpująca kolekcja porad i wskazówek do tej zaawansowanej strategii karcianej. Dowiesz się tutaj jak eksplorować mapę, zbierać zasoby i rozbudowywać obóz. Ponadto poznasz jednostki i jak nimi zwyciężać.
Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry zawiera poszukiwane przez graczy tematy i lokacje jak m.in.
- Aedirn (Bitwy)
- Lyria (Bitwy)
- Mahakam (Mapy skarbów)
- Rivia (Mapy skarbów)
- Angren (Mapy skarbów)
- Mahakam (Zagadki i puzzle)
- Aedirn (Zagadki i puzzle)
- Lyria (Zagadki i puzzle)
- Czego NIE robić? (Mapy skarbów)
- Angren (Zagadki i puzzle)
Spis treści
-Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry
-Poradnik do gry
-Podstawy rogrywki
-Porady na start gry Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Surowce w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Obóz w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Czego NIE robić w Gwincie i Wojnie krwi?
-Talia kart
-Talia na start - jak zacząć w Wojna krwi?
-Podstawy budowania talii w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Rodzaje jednostek, sztandary i gadżety w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Karty pogodowe w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Bitwy
-Podstawy walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Zasady walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Morale jednostek w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Faza mulligan, czyli wymiana kart w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
-Mapy skarbów
-Mapa skarbów - Lyria
-Mapa skarbów - Aedirn
-Mapa skarbów - Mahakam
-Mapa skarbów Angren
-Mapa skarbów - Rivia
-Zagadki i puzzle
-Lyria - zagadki i puzzle, wideo poradnik
-Aedirn - zagadki i puzzle, wideo poradnik
-Mahakam - zagadki i puzzle, wideo poradnik
-Angren - zagadki i puzzle, wideo poradnik
-Rivia - zagadki i puzzle, wideo poradnik
-Walki fabularne
-Lyria - walki fabularne, wideo poradnik
-Aedirn - walki fabularne, wideo poradnik
-Mahakam - walki fabularne, wideo poradnik
-Angren - walki fabularne, wideo poradnik
-Rivia - walki fabularne, wideo poradnik
Kategoria: | RPG |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-8112-576-5 |
Rozmiar pliku: | 14 MB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Prawa do użytych w tej publikacji tytułów, nazw własnych, zdjęć, znaków towarowych i handlowych, itp. należą do ich prawowitych właścicieli.
Publikacja przeznaczona jest wyłącznie do użytku prywatnego. Nie może być sprzedawana, odsprzedawana lub udostępniana publicznie osobom trzecim bez pisemnej zgody GRY-OnLine S.A.
Ilustracja na okładce - wykorzystana za zgodą © Shutterstock Images LLC. Wszelkie prawa zastrzeżone. Zgoda na wykorzystanie wizerunku podpisana z Shutterstock, Inc.
Poradnik w wersji WWW znajdziesz na stronie
www.gry-online.pl/S024.asp?ID=1929
[email protected] treści
Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry
Poradnik do gry
Podstawy rogrywki
Porady na start gry Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Surowce w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Obóz w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Czego NIE robić w Gwincie i Wojnie krwi?
Talia kart
Talia na start - jak zacząć w Wojna krwi?
Podstawy budowania talii w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Rodzaje jednostek, sztandary i gadżety w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
W PEŁNEJ WERSJI DOSTĘPNE RÓWNIEŻ:
Karty pogodowe w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Bitwy
Podstawy walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Zasady walki w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Morale jednostek w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Faza mulligan, czyli wymiana kart w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Mapy skarbów
Mapa skarbów - Lyria
Mapa skarbów - Aedirn
Mapa skarbów - Mahakam
Mapa skarbów Angren
Mapa skarbów - Rivia
Zagadki i puzzle
Lyria - zagadki i puzzle, wideo poradnik
Aedirn - zagadki i puzzle, wideo poradnik
Mahakam - zagadki i puzzle, wideo poradnik
Angren - zagadki i puzzle, wideo poradnik
Rivia - zagadki i puzzle, wideo poradnik
Walki fabularne
Lyria - walki fabularne, wideo poradnik
Aedirn - walki fabularne, wideo poradnik
Mahakam - walki fabularne, wideo poradnik
Angren - walki fabularne, wideo poradnik
Rivia - walki fabularne, wideo poradnikWojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści - poradnik do gry
Niniejszy poradnik do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści omawia najważniejsze funkcje gry i pomaga w poznaniu jej zasad. Pierwszy rozdział tego poradnika w szczegółowy sposób objaśnia podstawy rozgrywki, takie jak: eksplorację świata, zdobywanie łupów, surowców i skarbów. Poza tym, w rozdziale pierwszym opisano jak korzystać z mapy świata i wysyłać skautów na zwiad. Kolejny rozdział został poświęcony surowcom dostępnym w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. W szczegółowy sposób opisano tutaj wszystkie dostępne surowce oraz dodano porady, jak zdobywać więcej złota, drewna oraz rekrutów. Kolejny rozdział niniejszego poradnika został poświęcony obozowi, czyli strategicznemu miejscu każdej armii. Przedostatni rozdział poradnika do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści skupia się na podstawach budowania talii, aby przybliżyć Graczowi proces tworzenia niezwyciężonej armii. Ostatni rozdział został poświęcony walce. Omówiono tutaj wszystkie aspekty z niązwiązane, jak: opis pola walki, zasady walki, wykorzystywanie przewagi taktycznej.
Poradnik do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści zawiera:
- Porady ogólne.
- Opis eksploracji świata, zdobywania łupów, surowców i skarbów.
- Opis surowców wraz z poradami, jak zdobywać ich więcej i szybciej.
- Opis obozu.
- Podstawy budowania talii i opis jednostek.
- Opis jednostek, gadżetów, kart pogodowych.
- Odpowiedni dobór jednostek do armii.
- Opis pola walki.
- Opis walki wraz z poradami.
Lukasz "Qwert" Telesinski (www.gry-online.pl)Poradnik do gry
Podstawy rogrywki
Porady na start gry Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Pierwszy rozdział niniejszego poradnika do gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści szczegółowo omawia podstawy rozgrywki. Gracz znajdzie tutaj nie tylko porady ogólne, ale także informacje przydatne przy eksploracji świata, prowadzenia własnej historii, zbierania łupów i rekrutacji wojska. Gracz dowie się skąd brać rekrutów i jak postępować z mieszkańcami królestwa. Wszystkie te informacje zostały dodatkowo wzbogacone o garść przydatnych porad i tipów, które ułatwią rozgrywkę.
- Porady ogólne
- Interfejs gry
- Eksploracja
Porady ogólne
Zanim zaczniesz swoją przygodę w Wojnie Krwi: Wiedźmińskie Opowieści i poprowadzisz własną armię na spotkanie z Nilfgaardzkimi najeźdźcami, warto poświęcić nieco czasu i poznać kilka porad ogólnych, które mogą przyczynić się do Twojej wygranej.
Źle podjęta decyzja
Jeżeli popełniłeś błąd w trakcie podejmowania decyzji związanej z fabułą, możesz jeszcze go cofnąć. Poczekaj, aż baśniarz wypowie kwestię związaną z Twoim wyborem i jeśli Ci się nie spodoba, zminimalizuj grę i ją wyłącz. Co bardzo istotne, czynność tę musisz wykonać zanim przejdziesz do widoku gry ponieważ wtedy postęp historii zapisze się automatycznie. Po ponownym włączeniu gry będziesz mógł załadować wcześniejszy postęp i rozwiązać sprawę inaczej.
Morale armii
Pamiętaj, że po wzięciu kapliczki, zwiększone morale wojska utrzyma się tylko przez jedną potyczkę. Po zakończeniu walki morale powróci do statusu neutralnego. Więcej informacji na temat morale armii możesz znaleźć w dalszej części niniejszego poradnika, w rozdziale poświęconym temu zagadnieniu.
Rozmawiaj z każdą napotkaną postacią
Poświęć chwilę i staraj się rozmawiać z każdą napotkaną po drodze postacią. Niekiedy będziesz musiał wysłuchać wszystkich kwestii, ale może się to opłacić. Niektórzy mieszkańcy królestwa zaoferują drobny datek na poczet prowadzenia armii, inni wręczą Ci fragment karty lub mapę prowadzącą do skarbu, a jeszcze inni będą chcieli wstąpić w szeregi Twojej armii.
Walki fabularne
W trakcie walk fabularnych staraj się skupić na osiągnięciu wyznaczonego celu. Czasem nie warto walczyć z całą armią skoro wystarczy pokonać dowódcę, aby zmusić jego wojsko do kapitulacji.
Przegraj rundę, aby wygrać wojnę!
Przegrana runda w Wojnie Krwi: Wiedźmińskie Opowieści w cale nie oznacza przegranej wojny! Czasem warto spasować turę i pozwolić przeciwnikowi wygrać, aby zacząć następną rundę z lepszej pozycji i z przewagą kart na ręce.
Rozpoczynanie walki
Jeśli inicjujesz walkę i rozpoczynasz jako pierwszy, wystaw na pole walki jednostkę, która będzie mieć szansę na aktywację swojej umiejętności w kolejnej turze. Unikaj zagrywania jednostek, które wywołują określony efekt, jak np. stronnicy atakujący jednostki przeciwnika. Jednostki strzelające zachowaj do momentu, aż na planszy pojawią się jakieś cele.
Zwróć uwagę na typ walki
Niekiedy walka będzie ograniczać się tylko i wyłącznie do wygrania 1 rundy dlatego dobrze poznaj zasady danego pojedynku zanim podejmiesz jakąkolwiek decyzję.
Interfejs gry
Z interfejsu głównego gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści można wyczytać wiele istotnych informacji, które pozwolą Ci podejmować słuszne decyzje w trakcie rozgrywki. Co więcej, znajdziesz tutaj skróty do najistotniejszych funkcji gry, jak wejście do obozu, mapę świata i dostęp do raportów bojowych.
1. Surowce (złoto, drewno, rekruci) - w tym miejscu wyświetlana jest ilość surowców, którymi dysponujesz. Po zdobyciu łupów lub wygraniu walki, wszystkie zdobyte surowce doliczają się do ogólnej puli surowców.
2. Morale wojska i aktualne zadanie główne - w lewym górnym rogu ekranu możesz obserwować zapał do walki Twojej armii, a także postęp misji głównej.
3. Obóz - za pomocą tej ikony możesz natychmiast przejść do widoku obozu.
4. Mapa - po kliknięciu tej ikony otwierasz mapę świata.
5. Ekwipunek - w środku znajdziesz wszystkie istotne informacje, jak raporty, listy itd.
6. Opcje gry.
Eksploracja
W trakcie przemierzania rozległego świata w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści będziesz musiał wykonywać wiele czynności, które nie wiążą się tylko z walką z Nilfgaardzkim najeźdźcą i kolekcjonowaniem łupów. Twoim zadaniem będzie także podejmowanie istotnych decyzji fabularnych, a także odpowiednie kierowanie królestwem i rozsądne zarządzanie zasobami. Co więcej, wcielając się w rolę Meve, królowej Lyrii i Rivii niekiedy będziesz zmuszony zadecydować o życiu lub śmierci Twoich poddanych, a także rozwiązywać ich konflikty.
- Źle podjęta decyzja
- Morale armii
- Rozmawiaj z każdą napotkaną postacią
- Walki fabularne
- Przegraj rundę, aby wygrać wojnę!
- Rozpoczynanie walki
- Zwróć uwagę na typ walki
- Podejmowanie decyzji fabularnych
- Wsparcie dla mieszkańców
- Zbieranie łupów i surowców
- Pokonywanie przeszkód terenowych
- Drogowskazy
- Kapliczki
- Skauci
- Mapy ze skarbami
Podejmowanie decyzji fabularnych
Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści pozwala Graczowi na kierowanie historią poprzez podejmowanie odpowiednich decyzji fabularnych. Przy wybieraniu odpowiednich opcji możesz kierować się własnymi upodobaniami lub dobrem królestwa i jego poddanych. Możesz być łaskawy lub niezwykle surowy. Możesz oszczędzić życie wieśniaków, zdrajców, a nawet wroga. Z drugiej strony możesz także wszystkich skazać na śmierć. Wiedz jednak, że każda podjęta przez Ciebie decyzja będzie nieść ze sobą pewne nieodwracalne konsekwencje, które niekiedy będą bardzo zaskakujące. Warto tutaj wspomnieć, że z niektórych sytuacji nie będzie dobrego wyjścia i trzeba będzie wybrać mniejsze zło. Zanim podejmiesz ważną fabularną decyzję dobrze się zastanów, bo nie będziesz mieć okazji na skorygowanie swojego postanowienia.
Wsparcie dla mieszkańców
W trakcie zwiedzania świata gry Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści będziesz musiał odpowiadać na prośby i żale wieśniaków, którzy ucierpieli z powodu sytuacji panującej w kraju. Niektórzy z nich stracili cały swój dobytek i będą domagać się odszkodowania, a inni znajdą się w walącym się budynku i będą oczekiwać Twojej pomocy. Nie ma jednak nic za darmo...
1. Chcąc pomóc wieśniakom będziesz musiał zadecydować, jakie zasoby poświęcisz na rozwiązanie danej sprawy. Niektóre działania będą wymagać zasobów pieniężnych, a inne poświęceniu kilku rekrutów z Twojej armii.
2. Za pomoc wieśniakom możesz otrzymać nagrody, jak np. fragmenty kart, mapę prowadzącą do skarbu, dodatkowe surowce lub bonus do morale armii.
Zbieranie łupów i surowców
Poruszając się po mapie wypatruj zielonych wstążek, które zwisają z wszystkiego, co można podnieść. Rozglądaj się za pniami drzew, skrzyniami, wozami i innymi składowiskami gdzie można znaleźć cenne surowce. Gdy znajdziesz się w pobliżu źródła surowców, zauważysz ikonę ręki, która sygnalizuje możliwość podniesienia przedmiotów.
Pokonywanie przeszkód terenowych
Podobnie, jak w przypadku podejmowania decyzji przy wspieraniu mieszkańców królestwa, pokonywanie przeszkód terenowych wymaga poświęcenia pewnej ilości surowców lub odbije się negatywnie na morale armii. Niektóre problemy można rozwiązać przy użyciu złota i drewna, ale inne będą wymagały poświęcenia kilku rekrutów z Twojej armii.
1. Kiedy chcesz podjąć decyzję, która negatywnie wpłynie na morale Twoich żołnierzy, ale za to pozwoli na zaoszczędzenie surowców, rozejrzyj się najpierw, czy w pobliżu nie ma jakiejś kapliczki. Jeśli tak, najpierw pokonaj przeszkodę, a następnie skorzystaj z kapliczki, aby przywrócić morale armii do normalnego statusu.
Drogowskazy
Za pomocą drogowskazów możesz w szybkim tempie przemieszczać się po mapie. Aby tego dokonać wystarczy otworzyć mapę świata i kliknąć na któryś z zaznaczonych wcześniej drogowskazów. Po krótkiej chwili Twoja postać przeniesie się do wskazanego miejsca bez potrzeby maszerowania tam pieszo.
Kapliczki
Kapliczki zapewniają bonus do morale Twojej armii. Klikając na kapliczkę możesz uzyskać +1 punkt do morale, co pozwoli Ci na zwiększenie zadowolenia wojska, a to z kolei przełoży się na ich statystyki. Więcej informacji na temat morale armii znajdziesz w dalszej części niniejszego poradnika, w rozdziale poświęconym temu zagadnieniu.
Skauci
Na początku rozgrywki mapa świata Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści posiada bardzo mało znaczników. Gracz sam musi znajdywać surowce, zagadki, miejsca potyczek lub inne interesujące punkty. Z pomocą przychodzą tutaj skauci, którzy są w stanie sprawdzić pobliskie otoczenie i nanieść określone znaczniki na mapę. Dysponując takimi informacjami, Gracz może zaplanować dalszą podróż i mieć pewność, że nie ominie go żaden potencjalny łup.
Zanim będziesz mógł skorzystać z tej opcji, musisz najpierw wybudować wieżę strażniczą. Aby wysłać skautów na zwiad wystarczy wejść w widok mapy głównej i kliknąć ikonę zwiadu. Należy pamiętać o tym, że usługa zwiadu kosztuje 50 złotych monet.
Mapy ze skarbami
Za swoją pomoc, Meve może otrzymać od mieszkańców królestwa mapy ze skarbami. Te z kolei mają oznaczone punkty, gdzie można znaleźć skrzynię z cennym łupem. Miejsca zaznaczone na mapie są bardzo charakterystyczne więc w czasie wędrówki po mapie ciężko jest je przeoczyć.
Gdy znajdziesz się w pobliżu oznaczonego miejsca, na danym terenie pojawi się ikonka szpadla. Aby zdobyć skarb wystarczy kliknąć PPM w wyznaczonym miejscu. Po krótkiej chwili Twoim oczom ukaże się skrzynia ze skarbami.Surowce w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Odpowiednie zarządzanie surowcami w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści jest kluczem do sukcesu. Surowce przydają się do wykonywania wielu czynności związanych z eksploracją mapy i handlem. Są także niezbędne do rozbudowy obozu, rekrutacji jednostek i zwiększaniu możliwości bojowych Twojej armii. W niniejszym rozdziale opisano wszystkie dostępne w grze surowce oraz porady, jak je zdobyć.
- Złoto
- Drewno
- Rekruci
Złoto
Złoto jest jednym z 3 surowców dostępnych w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Złoto jest niezbędne do takich czynności, jak np. pomoc mieszkańcom królestwa, pokonywanie przeszkód, rozbudowa obozu, rekrutacja jednostek. Przydaje się także w trakcie handlu z obwoźnymi sklepikarzami.
Jak szybko zdobyć złoto?
Złoto można zdobyć na wiele sposób. Podstawowym źródłem złota są łupy, które można znaleźć w trakcie eksploracji świata. Za wygrane walki i rozwiązane zagadki także zostajesz wynagrodzony pewną ilością złotych monet. Istnieje jednak dodatkowy sposób na zwiększenie zasobności sakwy.
Postaraj się szybko rozbudować plac treningowy o dodatkową opcję, która pozwoli na uzyskanie nawet do 75 sztuk złota za każdą wygraną walkę. Na drugim poziomie wartość bonusu wzrośnie aż do maksymalnie 150 sztuk złota. Dzięki temu możesz zyskać znacznie więcej złota za wykonywanie zwykłych czynności związanych z fabułą.
Drewno
Drewno to drugi z podstawowych surowców dostępnych w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Drewno, podobnie jak złoto, jest niezbędne do pokonywania przeszkód terenowych, pomocy mieszkańcom królestwa, rekrutacji jednostek i rozbudowy obozu.
Jak szybko zdobywać drewno?
W trakcie eksploracji świata staraj się szukać większych składowisk drewna. Zapewnią one znacznie większy bonus surowca niż zwykłe małe pnie, które można spotkać w wielu miejscach na mapie. Innym sposobem na szybkie zdobycie drewna jest wymiana handlowa ze sklepikarzami. W niektórych opcjach handlu będziesz mógł poświęcić nieco złota na rzecz zapasu drewna. Warto z takiej okazji skorzystać ponieważ złoto znacznie łatwiej zdobyć niż pozostałe surowce.
Rekruci
Rekruci to ostatni zasób, którym możesz dysponować w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Rekruci są niezbędni do tworzenia nowych jednostek, które zasilą Twoją talię. Przydają się także w trakcie pomocy mieszkańcom królestwa.
Jak szybko rekrutować wojsko?
Rekrutów szukaj w wioskach i większych zabudowaniach wiejskich, gdzie znajdują się niebieskie flagi. Po kliknięciu na flagę, otrzymasz pewną ilość rekrutów. Innym sposobem rekrutacji jest pomoc napotkanym NPC, którzy mogą zechcieć przyłączyć się do Twojej armii.
Jeszcze innym sposobem na zdobywanie większej ilości rekrutów jest rozbudowa placu treningowego o dodatkową opcję, która pozwoli na uzyskanie 1 rekruta po każdej wygranej walce. Na drugim poziomie wartość tego bonusu wzrośnie do 2 rekrutów po każdej wygranej walce.Obóz w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Obóz to strategiczne miejsce Twojej armii. To właśnie tutaj możesz przeprowadzić trening w walce, zlecić rozbudowę koszar, stworzyć i wcielić do armii nowe jednostki, a także przejrzeć listy, mapy i raporty bojowe. Obóz to także dobre miejsce na przeprowadzanie rozmów z napotkanymi po drodze bohaterami.
Zarządzanie obozem
W obozowisku masz dostęp do 5 podstawowych budynków, które mogą zostać później rozbudowane i wzbogacone o dodatkowe funkcje.
- Namiot królewski i jego funkcje
- Sztab i jego funkcje
- Warsztat i jego funkcje
- Kantyna i jej funkcje
- Plac ćwiczebny i jego funkcje
Namiot królewski i jego funkcje
Namiot królewski to swego rodzaju ekwipunek Gracza, gdzie można znaleźć wszystkie przydatne przedmioty i informacje. Z poziomu namiotu królewskiego masz dostęp do raportów wojskowych, listów, map, kluczy i fragmentów kart.
Sztab i jego funkcje
Sztab to miejsce w którym możesz zarządzać armią Meve. W Sztabie tworzysz i rekrutujesz nowe jednostki, zmieniasz broń Meve i ustawiasz własną talie. To właśnie tutaj trafią zdobyte po drodze karty, które można wykorzystać w walce.
Warsztat i jego funkcje
Warsztat umożliwia rozbudowanie pozostałych namiotów, aby uzyskać dodatkowe funkcje i wzmocnić armię. Do rozbudowy namiotów o dodatkowe funkcje będziesz jednak potrzebować odpowiedniej ilości surowców. Do warsztatu warto zaglądać regularnie i wykorzystywać zdobyte surowce.
Kantyna i jej funkcje
Kantyna pełni funkcję miejsca spotkań z towarzyszami, którzy przyłączyli się do Twojej armii. Możesz tutaj dyskutować o sprawach prywatnych, poznać historię życia towarzyszy, a także zaciągnąć rady w sprawie kierowania armią.
Plac ćwiczebny i jego funkcje
Plac ćwiczebny pozwoli Ci na przetestowanie stworzonej talii bez żadnego wpływu na przebieg historii. Plac ćwiczebny to dobre miejsce dla każdego, kto dopiero poznaje zasady budowania talii i chce przetestować nowe rozwiązania.Czego NIE robić w Gwincie i Wojnie krwi?
Niniejszy rozdział zawiera kilka wskazówek odnoszących się do tego, czego NIE należy robić w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Stosowanie się do tych zasad może przyczynić się do wygrywania większej ilości pojedynków w Gwincie.
- Nie zagrywaj kart w ciemno
- Nie używaj większej ilości kart, niż to konieczne
- Nie zagrywaj zbyt wielu kart na raz
- Nie lekceważ przeciwnika
- Nie staraj się wygrać rundy za wszelką cenę
- Nie dodawaj zbyt wielu kart do talii
- Nie zapominaj o umiejętnościach jednostek
Nie zagrywaj kart w ciemno
W Gwincie liczy się każdy punkt i każdy możliwy element zaskoczenia. Równie istotnym elementem rozgrywki jest posiadanie odpowiedzi na zagrania przeciwnika więc staraj się przewidywać jego ruchy i powoli odkrywać własne karty, a nie wykładać je na stół bez żadnego planu.
Nie używaj większej ilości kart, niż to konieczne
W talii masz ograniczoną ilość kart i jeśli przy zagraniu jednej uda Ci się przebić wynik przeciwnika to nie ma sensu inwestować w zagranie większych zasobów, które możesz wykorzystać w późniejszym czasie. Przykładowo, jeśli karta zagrana z ręki stworzyła dla Ciebie przewagę to nie musisz aktywować umiejętności jednostek będących w walce.
Nie zagrywaj zbyt wielu kart na raz
W Twojej talii na pewno znalazły się karty, które mają możliwość wyciągania dodatkowych kart z decka i natychmiastowe ich zagranie. Staraj się używać ich mądrze, aby zachować część kart na ewentualną rundę trzecią.
Nie lekceważ przeciwnika
Zawsze musisz być przygotowany na najgorsze. To, że przeciwnik na początku zagrywa słabe jednostki wcale nie znaczy, że nie ukrywa jakiegoś asa w rękawie.
Nie staraj się wygrać rundy za wszelką cenę
Czasem warto odpuścić jedną rundę, aby wygrać cały pojedynek. Nie warto poświęcać 2 lub 3 dodatkowych kart na przebicie wyniku przeciwnika, bo w późniejszej fazie pojedynku może okazać się to katastrofalne w skutkach. Czasem lepiej jest spasować i nie dawać dodatkowej przewagi przeciwnikowi.
Nie dodawaj zbyt wielu kart do talii
Zbyt duża ilość kart w talii zmniejsza prawdopodobieństwo trafienia na te, które są dla Ciebie istotne. Talia powinna składać się z maksymalnie 30 kart pod warunkiem, że szybko możesz ją skrócić w trakcie 1 rundy. Przykładowo, posiadasz jednostkę, która w następnej turze wyciąga dodatkowe 2 z talii itd.
Nie zapominaj o umiejętnościach jednostek
W większości przypadków, Twoje jednostki dysponują dodatkowymi umiejętnościami, które możesz manualnie aktywować według własnego uznania. Pamiętaj, aby wykorzystywać je w razie konieczności, a nie w momencie, gdy przeciwnik nie posiada żadnych jednostek na planszy.Talia kart
Talia na start - jak zacząć w Wojna krwi?
Jeżeli jesteś początkującym Graczem i dopiero zaczynasz swoją przygodę z grą Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści i nie jesteś zaznajomiony z Gwintem, porady i wskazówki zawarte w tym rozdziale na pewno pomogą Ci w zbudowaniu solidnej talii na start. Dodatkowo, niniejszy rozdział wzbogacono o tipsy, które pomogą w pilotowaniu przedstawionej talii.
- Przedstawienie talii i omówienie kart
- Rozgrywka
Przedstawienie talii i omówienie kart
W skład powyższej talii wchodzą karty, które bez problemu zdobędziesz w trakcie rozgrywki. Musisz jednak liczyć się z tym, że niektóre z nich dostępne będą jedynie po zakończeniu rozdziału w Lyrii. Na pierwszej mapie możesz spokojnie korzystać z talii początkowej, którą dysponujesz od samego początku przygody z grą Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Poniżej znajduje się rozpiska kart.
+----------------+---------------------+-------------+--------------+--------------------------+
| Broń Meve | Trofeum | Gadżety | Złote karty | Zwykłe karty |
+----------------+---------------------+-------------+--------------+--------------------------+
| Meve: Półtorak | Trofeum z Mantikory | Atrapa | Raynard Odo | 4 x Lyrijski Kosynier |
| | | | | |
| | | | Czarna Rayla | 4 x Lyrijski Kusznik |
| | | | | |
| | | | Gascon | 2 x Kundel Miotacz |
| | | | | |
| | | | | 3 x Kundel Procarz |
| | | | | |
| | | | | 2 x Kundel Jeździec |
| | | | | |
| | | | | 3 x Werblista Oddziałowy |
| | | | | |
| | | | | 2 x Medyk Polowy |
+----------------+---------------------+-------------+--------------+--------------------------+
Meve: Półtorak
Broń, która jest w stanie wyrządzić niesamowite szkody w szeregach przeciwnika. Po zagraniu, wyrządzasz wybranej jednostce i wszystkim pozostałym wrogim jednostkom o tej samej sile 4 punkty obrażeń. Co więcej, użycie tej broni aktywuje dodatkowo umiejętność Lojalność u Twoich jednostek, jak Lyrijski Kosynier i Lyrijski Kusznik.
Trofeum z Mantikory
Trofeum, które wyrządza od 1 do 2 punktów obrażeń każdemu wrogiemu stronnikowi, który pojawi się na planszy. W trakcie całego pojedynku wyrządzisz dzięki temu całkiem sporo szkód. Co więcej, aktywując dodatkową umiejętność tego trofeum, przeniesiesz je do drugiego rzędu, a to z kolei wzmocni Gascona.
Atrapa
Niezwykle przydatny gadżet za pomocą którego możesz wycofać do ręki takie kluczowe jednostki, jak np. Raynard Odo, czy Czarna Rayla. Niekiedy możesz pokusić się o wycofanie Lyrijskiego Kusznika, aby w następnej turze dobić stronnika przeciwnika zanim aktywuje swoją umiejętność.
Raynard Odo
Raynard Odo sam w sobie reprezentuje bardzo dużo punktów siły, bo aż 13. Co więcej, po zagraniu przydziela 1 ładunek wszystkim jednostkom z wyczerpanym Rozkazem. Możesz dzięki temu użyć ponownie umiejętności Werblisty Oddziałowego lub Czarnej Rayli.
Czarna Rayla
Niezwykle silna i przydatna karta w każdej talii. Czarna Rayla dysponuje umiejętnością, która pozwala Ci w następnej turze wybrać dowolną jednostkę z talii i natychmiast ją zagrać. Dzięki takiemu zagraniu bardzo szybko zareagujesz na zmieniającą się sytuację na planszy i natychmiast znajdziesz odpowiedź na ruch przeciwnika.
Gascon
Gascon to jednostka, którą zazwyczaj zachowujesz na ostatnią rundę. Na początku dysponuje zaledwie 7 punktami siły, ale wzmacnia się o 1 punkt za każdym razem, gdy jakakolwiek jednostka zostanie przeniesiona pomiędzy rzędami. Dlatego też w talii znaleźli się Kundle Procarze, aby wzmacniać Gascona. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że jeśli przeciwnik będzie przenosił własne lub Twoje jednostki, Gascon także otrzyma wzmocnienie.
Lyrijski Kosynier
Podstawowa jednostka, która dysponuje solidnymi statystykami. Co więcej, karta ta wzmocni się aż o 7 punktów siły, gdy aktywujesz jej umiejętność Lojalność. Wystawiając kilka takich jednostek i aktywując broń Meve zyskujesz bardzo duży bonus do punktacji ogólnej.
Lyrijski Kusznik
Jednostka, która jest w stanie zadać bezpośrednie obrażenia wybranemu celowi (sojusznikowi lub wrogowi). Ilość obrażeń jest uzależniona od ilości sojuszniczych jednostek w rzędzie więc możesz wyrządzić minimalnie 1, a maksymalnie aż 9 punktów obrażeń. Lyrijski Kusznik przydaje się w walce ze szpiegami, którzy wylądują po Twojej stronie planszy. Co bardzo istotne, Lyrijski Kusznik wyrządza dodatkowe 2 punkty obrażeń po każdym użyciu broni Meve.
Kundel Miotacz
Jednostka, która podkłada Ogień w wybranym rzędzie. Kundel Miotacz przydaje się w trakcie długich starć w których jest szansa na wielokrotne aktywowanie efektu Ognia. Jeżeli przeciwnik zacznie ustawiać jednostki w rzędzie wolnym od negatywnego efektu, zawsze możesz wykorzystać Kundli Procarzy, aby przerzucić wybrane jednostki do rzędu objętego płomieniami.
Kundel Procarz
Jednostka, która jest w stanie przenieść 3 jednostki do innego rzędu i wyrządzić im po 2 punkty obrażeń. Kundle Procarze wykorzystywani są do wzmacniania Gascona, ale także do przenoszenia jednostek przeciwnika do rzędu w którym wcześniej podłożyłeś Ogień. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że gdy na planszy nie występują 3 wrogie jednostki, będziesz musiał przenieść i zranić własną jednostkę.
Kundel Jeździec
Jednostki, które dysponują solidną wartością siły oraz są w stanie oznaczyć wybrany cel. Na początku każdej tury, oznaczony cel będzie otrzymywał 1 punkt obrażeń. Jeśli rozgrywasz skróconą wersję pojedynku i do wygrania jest tylko 1 runda, przeciwnik otrzyma nawet do 10 punktów obrażeń od jednego Kundla Jeźdźca.
Werblista Oddziałowy
Za pomocą tej jednostki możesz przyzwać inną, Zdyscyplinowaną jednostkę ze swojej talii. W tym przypadku, masz szansę wyciągnąć Lyrijskiego Kosyniera lub Lyrijskiego Kusznika i natychmiast zagrać tę kartę. Pamiętaj, że po użyciu umiejętności Rozkazu tej jednostki możesz ponownie ją aktywować za pomocą Raynarda Odo.
Medyk Polowy
Karta, która sama w sobie nie dysponuje dużymi statystykami, ale za to ma możliwość wyciągnięcia z cmentarza losowego sojusznika i zagrywa go ponownie na planszę. Medycy Polowi przydają się zazwyczaj w późniejszej fazie pojedynku.
Rozgrywka
Jeśli zapoznałeś się z talią i omówieniem kart, które się w niej znalazły warto teraz poznać sposoby jej pilotażu. Umiejętne zagrywanie jednostek i dostosowywanie się do aktualnej sytuacji na planszy jest kluczem do sukcesu w pojedynkach w grze Wojnia Krwi: Wiedźmińskie Opowieści.
Pierwsza tura
W pierwszej turze wystawiaj jednostki, które będziesz mógł aktywować w turze kolejnej. Nigdy nie wiesz, jak przeciwnik zacznie pojedynek więc zachowaj konkretne odpowiedzi na kolejne tury. Dobrym otwarciem pojedynku jest zagranie Lyrijskiego Kosyniera lub Werblisty Oddziałowego. Pod żadnym pozorem nie zagrywaj innych jednostek ponieważ tylko zmarnujesz ich potencjał.
Dalsza rozgrywka
W kolejnych turach staraj się odpowiadać na zagrania przeciwnika i likwidować najważniejsze cele. Skupiaj się na jednostkach, które dysponują dodatkowymi umiejętnościami. Broni Meve użyj w momencie, gdy przeciwnik dysponuje co najmniej dwoma jednostkami o takiej samej wartości siły lub w momencie, gdy po Twojej stronie znajdują się Lojalne jednostki (Lyrijski Kosynier i Lyrijski Kusznik).
Kombinacje
W talii znalazło się wiele kombinacji, które możesz wykorzystać w trakcie pojedynku. Odpowiednie zagranie jednostek zagwarantuje Ci ogromny przyrost w punktacji ogólnej. Staraj się wykorzystywać następujące kombinacje kart:
1. Lyrijski Kosynier i Lyrijski Kusznik w połączeniu z bronią Meve.
2. Werblista Oddziałowy i Czarna Rayla w połączeniu z Raynardem Odo.
3. Kundle Miotacze w połączeniu z Kundlami Procarzami.
4. Kundle Procarze w połączeniu z Gasconem.
5. Atrapy używaj w kombinacji z kluczowymi jednostkami, jak np. Raynard Odo, Czarna Rayla, Werblista Oddziałowy lub Lyrijski Kusznik.
Zdobycie przewagi
Stosując się do powyższych zasad i porad możesz bez problemu zdominować przeciwnika i zyskać nad nim bardzo dużą przewagę punktową. Co więcej, w niektórych przypadkach różnica będzie tak duża, że pasując jedną rundę zyskasz przewagę 2 kart na ręce.Podstawy budowania talii w grze Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Zanim zaczniesz odbijać królestwo z rąk Nilfgaardczyków warto zaznajomić się z podstawami budowania talii w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści. Solidna i zgrana armia to klucz do sukcesu na każdym polu walki. Warto poświęcić nieco czasu na poznanie jednostek i sprawdzenie ich umiejętności, aby karty dodane do Twojej talii mogły się uzupełniać. W tym rozdziale poznasz wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą Ci na stworzenie solidnej talii.
- Interfejs talii
- Ilość jednostek
- Limit armii
- Jak zwiększyć limit armii?
Interfejs talii
Interfejs budowania talii w grze Wojna Krwi: Wiedźmińskie Opowieści może być nieco nieczytelny, zwłaszcza dla Graczy, którzy nie są zaznajomieni z Gwintem. Poniżej wyjaśniono wszystkie funkcje i możliwości zarządzania armią Meve.
1. Filtry - Gracz ma możliwość przefiltrowania kart pod względem ich rodzaju, rzadkości, a także koloru.
2. Dostępne karty - W tym oknie wyświetlają się wszystkie dostępne karty. Co więcej, znajdują się tutaj także karty do których masz dostęp, ale jeszcze ich nie stworzyłeś.
3. Panel główny talii - Znajdziesz tutaj informacje na temat ilości kart w talii i limicie armii.
4. Talia - W tym miejscu wyświetlają się karty dodane do talii.
Ilość jednostek
Budując talię w Wojnie Krwi: Wiedźmińskie Opowieści musisz spełnić pewne wymogi. Talia musi posiadać minimum 25 kart, ale nie więcej niż 40. Dodatkowo, w trakcie doboru odpowiednich kart musisz zwracać uwagę na limit armii. Na powyższym obrazku, w lewym górnym rogu widać, że talia posiada 25 kart i wykorzystuje 118/150 dostępnej przestrzeni. Oznacza to, że do talii można dodać kolejne jednostki, bo jest na to miejsce. Należy tutaj zaznaczyć fakt, że karty zaklęć zabierają miejsce w talii, ale nie wpływają na limit armii.
Limit armii
Każda jednostka dodana do talii zagospodaruje dla siebie pewną ilość miejsca. Liczba ta widoczna jest w prawym dolnym rogu karty. Na powyższym obrazku widać kartę Reynarda Odo, który zajmuje 9 miejsc.
Jak zwiększyć limit armii?
Jeśli chcesz zwiększyć limit armii i zacząć rekrutować lepsze jednostki, musisz rozbudować sztab. Wejdź do warsztatu, wybierz odpowiednią zakładkę i wybuduj obozowisko. Rozbudowa jest dość kosztowna, ale warto przeznaczyć na to posiadane surowce.Rodzaje jednostek, sztandary i gadżety w Wojna Krwi Wiedźmińskie Opowieści
Jednostki dostępne w Wojnie Krwi: Wiedźmińskie Opowieści można podzielić ze względu na ich przeznaczenie. Do swojej armii możesz wcielić np. jednostki posiadające bazową siłę, ale nie wykonujące żadnych istotnych akcji. Innym typem karty jest jednostka strzelająca w wyznaczony cel. Dostępne są także jednostki z umiejętnościami specjalnymi, które np. tworzą warunki pogodowe w wybranym rzędzie.
- Podstawowe jednostki
- Jednostki strzelające
- Jednostki z dodatkowym efektem
- Jednostki specjalne - złote
- Szpiedzy
- Gadżety
- Sztandary
- Synergia pomiędzy jednostkami
Podstawowe jednostki
Rekrutacja podstawowych jednostek jest bardzo tania, nie zajmują one dużo miejsca w armii i nie są zdolne do wykonywania żadnych czynności. Niektóre z nich posiadają jednak pasywną zdolność, którą można aktywować w określony sposób. Przykładowo, jednostka widoczna na powyższym obrazku otrzyma +5 punktów siły za każdym razem, gdy użyjesz umiejętności specjalnej Meve.
Jednostki strzelające
Jednostki strzelające wykorzystuje się do natychmiastowego wyrządzenia odpowiedniej ilości punktów obrażeń wybranemu celowi. Jednostki strzelające mogą atakować cele znajdujące się po obydwu stronach planszy, a więc mają możliwość likwidowania szpiegów. Na powyższym obrazku widać przykładową jednostkę Lyrijskiego Kusznika, który jest w stanie natychmiast wyrządzić szkody równe ilości jednostek znajdujących się w jednym z Twoich rzędów.
Jednostki z dodatkowym efektem
Do swojej talii możesz dodać także jednostki, które są w stanie wywołać dodatkowy efekt. Przykładowo, jednostka widoczna na powyższym obrazku nie dość, że sama w sobie reprezentuje aż 9 punktów siły to dodatkowo podkłada w wybranym rzędzie ogień. Zagranie to przekłada się na efekt długoterminowy ponieważ w każdej rundzie istnieje 33% szans, że każda jednostka znajdująca się pod wpływem tego efektu może otrzymać 2 punkty obrażeń.
Jednostki specjalne - złote
Złote, specjalne jednostki to bardzo potężni sojusznicy, którzy są w stanie odwrócić losy pojedynku. Na swojej drodze znajdziesz wielu potencjalnych sojuszników, którzy będą chcieli przyłączyć się do Twojej armii i warto im na to pozwolić. Przykładowo, Czarna Rayla posiada aż 11 punktów siły i dodatkowo jest w stanie w następnej rundzie zagrać dowolną kartę z Twojej talii dzięki czemu będziesz mógł natychmiast poszukać odpowiedzi na zagranie przeciwnika.
Szpiedzy
Jednostki szpiegujące wysyłasz na stronę przeciwnika, aby wywołać określony efekt. Przykładowo, jednostka widoczna na powyższym obrazku po 2 turach wzmacnia się o ilość punktów siły jednostki znajdującej się po jej prawej stronie, a następnie przemieszcza się na Twoją stronę planszy. Zagrywając szpiegów zmuszasz przeciwnika do podjęcia działań, które nie zawsze będą z korzyścią dla niego
Gadżety
Gadżety to zaklęcia, które ułatwią Ci przetrwanie na polu walki. Niektóre z nich mogą leczyć Twoich stronników, inne ranić przeciwników, a jeszcze inne resetować jednostki do ich bazowych wartości. Przykładowo, karta widoczna na powyższym screenie pozwala na wycofanie wybranej jednostki z pola walki do Twojej ręki. Dzięki takiemu zagraniu będziesz mógł wykorzystać umiejętność danej jednostki ponownie lub zachować ją na kolejną rundę.
Sztandary
Sztandary to pasywne jednostki, które pojawiają się na polu walki na samym początku pojedynku. Sztandary wywołują określony efekt i można je zmieniać w trakcie edycji talii. Przykładowo, sztandar, który otrzymujesz na samym początku rozgrywki sprawia, że za każdy razem gdy Meve użyje swojej umiejętności specjalnej, jej czas schłodzenia zostaje obniżony o 1 turę.
Synergia pomiędzy jednostkami
Dobierając karty do własnej armii staraj się wyselekcjonować je w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ich potencjał. Przykładowo, jeśli w Twojej armii znajduje się Reynard Odo, zastanów się nad dodaniem do armii jednostek z umiejętnością Rozkazu, jak np. Werblista Oddziałowy lub Czarna Rayla. Po wykorzystaniu umiejętności jednostek i zagraniu Reynarda, zyskują one dodatkowy 1 ładunek Rozkazu co przekłada się na kolejne zagrane karty. Idąc o krok dalej, dysponując Werblistą Oddziałowym, dodaj do swojej armii Zdyscyplinowanych żołnierzy, jak np. Lyrijski Kusznik. Podsumowując cały łańcuch zdarzeń wygląda to następująco:
1. W pierwszym kroku zagrywasz jednostki z umiejętnością Rozkazu.
2. W kolejnych turach wykorzystujesz zdolność wprowadzonych jednostek i zagrywasz Reynarda Odo. Wcześniej zagrane jednostki zyskują dodatkowy ładunek Rozkazu i możesz natychmiast je wykorzystać.
3. Werblista Oddziałowy wyciąga z talii Lyrijskiego Kusznika, a ten natychmiast wyrządza określoną ilość obrażeń.
Innym przykładem synergii pomiędzy jednostkami jest wykorzystanie pasywnej zdolności Gascona. Do jej aktywacji będziesz potrzebować np. Kundli Procarzy, którzy są w stanie przenosić jednostki pomiędzy rzędami. W ten sposób będziesz kontrolować przebieg pojedynku, a dodatkowo wzmacniać siłę Gascona.Poradniki do gier dla ciebie.
Najnowsze poradniki i solucje do gier komputerowych i konsolowych
możesz pobrać na naszej stronie internetowej
https://www.gry-online.pl/poradniki-do-gier.asp
------------------------------------------------------------------------
Serwisy GRYOnline.pl to gry dla każdego i wszystko o grach.
Encyklopedia Gier - Wszystkie gry w jednym miejscu, obszerne opisy, video, wymagania sprzętowe, daty premier.
https://www.gry-online.pl/encyklopedia-gier.asp
TVgry.pl - Internetowa telewizja dla graczy, własne produkcje, oficjalne materiały filmowe o grach.
http://tvgry.pl/
Czytaj o grach - Recenzje, beta testy i zapowiedzi gier.
https://www.gry-online.pl/czytaj-o-grach.asp
Forum Dyskusyjne dla graczy, największe w Polsce internetowe forum tematyczne dla miłośników internetowej rozrywki.
https://www.gry-online.pl/S008.asp
Gameplay.pl - Serwis blogowy, gry, filmy, komputery, konsole, książki, muzyka... serwisy na fajne tematy
http://gameplay.pl/
www.gry-online.pl