Facebook - konwersja

Współbieżność w języku C#. Receptury - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
20 stycznia 2017
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Produkt chwilowo niedostępny

Współbieżność w języku C#. Receptury - ebook

Współbieżność jest jednym z wymogów nowoczesnych aplikacji, niezależnie od ich rodzaju i platformy. Tworzenie współbieżnych aplikacji jest co prawda dość złożone, jednak cecha ta czyni interfejs użytkownika bardziej responsywnym, a systemy — skalowalnymi. Zrozumienie istoty współbieżności i umiejętność jej zaimplementowania jest już koniecznością dla profesjonalnego dewelopera, nawet jeśli zagadnienia te wydają się trudne i skomplikowane.

Ta książka przedstawia nowoczesne podejście do współbieżności. Jest przeznaczona dla programistów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności. Omówiono tu zagadnienia wielowątkowości i przedstawiono kilka różnych rodzajów współbieżności, w tym programowanie równoległe, asynchroniczne i reaktywne. Opisano biblioteki, dzięki którym programowanie współbieżnych aplikacji staje się znacznie łatwiejsze poprzez podniesienie poziomu abstrakcji. Zawarte w książce receptury uzupełniono o działający kod i przedyskutowano sposób ich działania.

W książce między innymi:
  • Omówienie różnych rodzajów współbieżności
  • Reaktywność i przepływ zdarzeń
  • Biblioteka zadań równoległych (TPL)
  • Biblioteki rozszerzeń reaktywnych w LINQ
  • Prowadzenie testów jednostkowych za pomocą kodu współbieżnego
  • Asynchroniczne programowanie obiektowe
  • Synchronizacja wątków

Kod współbieżny — responsywność, skalowalność, nowoczesność!


Stephen Cleary jest doświadczonym programistą. Od samego początku tworzy oprogramowanie open source, między innymi bibliotek Boost C++. Opublikował również kilka własnych bibliotek i narzędzi.

Spis treści

  • Opinie o książce Współbieżność w języku C#. Receptury
  • Przedmowa
    • Kto powinien przeczytać tę książkę?
    • Dlaczego napisałem tę książkę?
    • Poruszanie się po tej książce
    • Źródła online
    • Konwencje użyte w tej książce
    • Podziękowania
  • Rozdział 1. Współbieżność: przegląd
    • 1.1. Wprowadzenie do współbieżności
    • 1.2. Wprowadzenie do programowania asynchronicznego
    • 1.3. Wprowadzenie do programowania równoległego
    • 1.4. Wprowadzenie do programowania reaktywnego (Rx)
    • 1.5. Wprowadzenie do przepływów danych
    • 1.6. Wprowadzenie do programowania wielowątkowego
    • 1.7. Kolekcje dla aplikacji współbieżnych
    • 1.8. Nowoczesne projektowanie
    • 1.9. Podsumowanie informacji na temat kluczowych technologii
  • Rozdział 2. Podstawy async
    • 2.1. Wstrzymanie na określony czas
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.2. Zwracanie wykonanych zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.3. Raportowanie postępu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.4. Oczekiwanie na wykonanie zestawu zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.5. Oczekiwanie na wykonanie jakiegokolwiek zadania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.6. Przetwarzanie wykonanych zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.7. Unikanie kontekstu dla kontynuacji
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.8. Obsługa wyjątków z metod async typu Task
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 2.9. Obsługa wyjątków z metod async typu void
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 3. Podstawy przetwarzania równoległego
    • 3.1. Równoległe przetwarzanie danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.2. Równoległa agregacja
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.3. Równoległe wywołanie
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.4. Równoległość dynamiczna
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 3.5. Parallel LINQ
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 4. Podstawy przepływu danych
    • 4.1. Łączenie bloków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.2. Propagowanie błędów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.3. Usuwanie połączeń między blokami
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.4. Ograniczanie pojemności bloków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.5. Przetwarzanie równoległe za pomocą bloków przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 4.6. Tworzenie niestandardowych bloków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 5. Podstawy Rx
    • 5.1. Konwersja zdarzeń .NET
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.2. Wysyłanie powiadomień do kontekstu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.3. Grupowanie danych zdarzeń za pomocą okienek i buforów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.4. Ujarzmianie strumieni zdarzeń za pomocą ograniczania przepływu i próbkowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 5.5. Limity czasu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 6. Testowanie
    • 6.1. Testy jednostkowe metod async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.2. Testy jednostkowe metod async, które powinny zakończyć się niepowodzeniem
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.3. Testy jednostkowe metod async void
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.4. Testy jednostkowe siatek przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.5. Testy jednostkowe strumieni obserwowalnych Rx
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 6.6. Testy jednostkowe strumieni obserwowalnych Rx za pomocą atrapy harmonogramu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 7. Interoperacyjność
    • 7.1. Metody opakowujące async dla metod async ze zdarzeniami Completed
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.2. Metody opakowujące async dla metod Begin/End
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.3. Metody opakowujące async dla dowolnych operacji lub zdarzeń
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.4. Metody opakowujące async dla kodu równoległego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.5. Metody opakowujące async dla strumieni obserwowalnych Rx
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.6. Metody opakowujące strumieni obserwowalnych Rx dla kodu asynchronicznego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 7.7. Strumienie obserwowalne Rx i siatki przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 8. Kolekcje
    • 8.1. Niemutowalne stosy i kolejki
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.2. Listy niemutowalne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.3. Zbiory niemutowalne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.4. Słowniki niemutowalne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.5. Słowniki bezpieczne wątkowo
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.6. Kolejki blokujące
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.7. Stosy i multizbiory blokujące
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.8. Kolejki asynchroniczne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.9. Stosy i multizbiory asynchroniczne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 8.10. Kolejki blokujące/asynchroniczne
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 9. Anulowanie
    • 9.1. Wysyłanie żądań anulowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.2. Reagowanie na żądania anulowania poprzez odpytywanie
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.3. Anulowanie z powodu przekroczenia limitu czasu
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.4. Anulowanie kodu async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.5. Anulowanie kodu równoległego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.6. Anulowanie kodu reaktywnego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.7. Anulowanie siatek przepływu danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.8. Wstrzykiwanie żądań anulowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 9.9. Współdziałanie z innymi systemami anulowania
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 10. Przyjazne funkcyjnie programowanie obiektowe
    • 10.1. Interfejsy async i dziedziczenie
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.2. Konstruowanie async: fabryki
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.3. Konstruowanie async: wzorzec inicjowania asynchronicznego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.4. Właściwości async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.5. Zdarzenia async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 10.6. Usuwanie async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 11. Synchronizacja
    • 11.1. Blokady
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.2. Blokady async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.3. Sygnały blokujące
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.4. Sygnały async
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 11.5. Ograniczanie współbieżności
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 12. Planowanie
    • 12.1. Planowanie pracy dla puli wątków
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 12.2. Wykonywanie kodu za pomocą dyspozytora zadań
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 12.3. Planowanie kodu równoległego
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 12.4. Synchronizacja przepływu danych z wykorzystaniem dyspozytorów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
  • Rozdział 13. Scenariusze
    • 13.1. Inicjowanie współdzielonych zasobów
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 13.2. Odroczona ewaluacja Rx
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 13.3. Asynchroniczne wiązanie danych
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • 13.4. Stan niejawny
      • Problem
      • Rozwiązanie
      • Dyskusja
      • Zobacz również
    • O autorze
    • Kolofon
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-2991-1
Rozmiar pliku: 2,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: