Facebook - konwersja
Czytaj fragment
Pobierz fragment

Wszystkie kolory są dozwolone pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu - ebook

Data wydania:
7 sierpnia 2008
Format ebooka:
EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Czytaj fragment
Pobierz fragment
20,92

Wszystkie kolory są dozwolone pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu - ebook

„Celem uniknięcia konfliktów religijnych (katolików z protestantami) oraz w wyniku wojny w Hiszpanii, która spowodowała napływ emigracji z południa (francuskich hugenotów i sefardyjczyków), w XVII wieku w Holandii wprowadzono prawo tolerancji, zgodnie z którym dozwolone były wszystkie religie, pod warunkiem, że nie przeszkadzały w handlu.” — fragment.

Wszystkie kolory są dozwolone… to album codzienności. Nie zobaczymy w nim wyszukanych przedmiotów, które zrodziły się w wyobraźni artysty. Publikacja prezentująca wystawę zbiorową pod tym samym tytułem pokazuje kolor raczej jako ready-made, gotową treść do wykorzystania, jak tubka farby czy paczka kredek. Smaczku wspomnienia o Marcelu Duchampie dodaje, że zaproszeni do udziału w wystawie artyści w żaden sposób nie ingerowali w kolory używanych przez nich przedmiotów. Zestaw produktów przemysłowych ze swoimi kolorami, stał się zatem gotową paletą, którą mijamy na marketowych regałach i witrynach sklepów.

W publikacji postawione zostały pytania o wykorzystanie kolorów w produkcji przedmiotów użytkowych. Jakie kolory są wskazane i do jakich celów? Jak kształtują one naszą kulturę wizualną i nasze codzienne otoczenie?

Spis treści

Strona tytułowa
Wprowadzenie
Strona redakcyjna
O wystawie
Pewna kultura koloru WODEK
JEAN-PIERRE BREDO: prace, wywiad
CLAUDE BRIAND-PICARD: prace, tekst
JACOB DAHLGREN: prace, tekst
TINA HAASE: prace
Ile koloru jeszcze zniesiesz? TINA HAASE
CAROLE LOUIS: prace, tekst
ANTOINE PERROT: prace, tekst
TREVOR RICHARDS: prace, tekst
BENJAMIN SABATIER: prace, tekst
ROMAN SIGNER: prace, wywiad
ANU TUOMINEN: prace, notatki
BEAT ZODERER: prace, tekst
Przede wszystkim kolor MARC CRUNELLE
Kolor jako ready-made, czyli o wartości użytkowej koloru ANTOINE PERROT
Patronat medialny wystawy
Mecenat wystawy
Sponsorzy

Kategoria: Malarstwo
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-88254-93-2
Rozmiar pliku: 32 MB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Spis treści

- Strona tytułowa
- Wprowadzenie
- Strona redakcyjna
- O wystawie
- Pewna kultura koloru
WODEK
- JEAN-PIERRE BREDO
- Prace
- Wywiad
- CLAUDE BRIAND-PICARD
- Prace
- Tekst
- JACOB DAHLGREN
- Prace
- Tekst
- TINA HAASE
- Prace
- Ile koloru jeszcze zniesiesz?
TINA HAASE
- CAROLE LOUIS
- Prace
- Tekst
- ANTOINE PERROT
- Prace
- Tekst
- TREVOR RICHARDS
- Prace
- Tekst
- BENJAMIN SABATIER
- Prace
- Tekst
- ROMAN SIGNER
- Prace
- Wywiad
- ANU TUOMINEN
- Prace
- Notatki
- BEAT ZODERER
- Prace
- Tekst
- Przede wszystkim kolor
MARC CRUNELLE
- Kolor jako ready-made, czyli o wartości użytkowej koloru
ANTOINE PERROT
- Patronat medialny wystawy
- Mecenat wystawy
- SponsorzyWystawa bazowała na idei ready-mades, czyli przedmiotów gotowych, produkowanych masowo i wprowadzanych w nowy kontekst jakim jest przestrzeń wystawiennicza. Wykorzystywany przez zaproszonych artystów pomysł nawarstwienia tego co jednakowe bierze swój początek w pop-artowych akumulacjach charakterystycznych dla twórczości Armana. Siła ekspresji prezentowanych prac tkwi w samej kompozycji polegającej na repetycji i powtórzeniu modułów kolorystycznych i fakturowych. Natłok identycznych przedmiotów generuje uczucie natłoku, przełamujące horror vacui (łac. lęk przed pustką) wyrastający z prymarnej potrzeby oswojenia miejsca, przełamania jego obcości poprzez zaznaczenie własnej obecności.

Sposób w jaki artyści zestawiają ze sobą wybrane przedmioty sprawia, że ich rzeźby można czytać podobnie jak abstrakcyjne malarstwo. Wejście w kolor precyzyjnie ułożony, uporządkowany geometrycznymi kształtami, zastygły na powierzchni przedmiotów staje się estetyczną przyjemnością: zanurzeniem w soczystości odcieni, które magnetyzują widza, wprawiając go w hipnotyczny stan osłupienia.

Oprócz oddziaływania samego koloru istotne pozostaje zajęcie samej przestrzeni, zaanektowanie pewnego obszaru przez obecność zmultiplikowanych obiektów. Idee te są zbieżne z minimalistycznymi postulatami wejścia rzeźby w otoczenie, ich wzajemnego przenikania się i braku wyrazistych rozgraniczeń.

Pierwowzór wystawy zorganizowało i wystawiło Atelier 34zero Muzeum w Brukseli.

Więcej o wystawie: www.bwa.katowice.plPewna kultura koloru

Wodek

Zalążek pomysłu wystawy Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu pojawił się, kiedy oglądałem wystawę Kolor importowany w Centrum Sztuki Passerelle w Breście we Francji. Komisarzami tamtej wystawy byli dwaj francuscy artyści – Claude Briand-Picard i Antoine Perrot. Była to bardzo interesująca wystawa dotycząca „nowej pikturalności”, mówiąca o nowych technologiach i materiałach barwionych masowo. Temat wystawy potraktowano bardzo szeroko.

Myśląc o nowej wystawie, chciałem najpierw dokładniej sprecyzować jej temat. Postawiłem więc pytanie o produkowane przez prywatne firmy, szczególnie petrochemiczne, podstawowe przedmioty codziennego użytku oraz o materiały/materie, za pomocą których – i w jaki sposób – tworzy nam się pewną kulturę koloru.

Chciałem także dowiedzieć się, w jaki sposób artyści przyswajają i przetwarzają te przedmioty-podmioty, wprowadzając je w kontekst sztuki. Zaobserwowałem, że do masowego barwienia przedmiotów stosuje się odmienne typy kolorów w różnych krajach.

Odwrócona pikturalność.
Asamblaż pikturalny.

Bogactwo obserwacji dokonywanych przez artystów na łonie przemysłowych przedsiębiorstw produkcyjnych niesie z sobą pewną krytykę, trochę banału, odrobinę humoru oraz redukcję do minimum środków osiągania maksimum kreatywności.

Kiedy pracuje się nad przygotowaniem wystawy, kiedy się ją tworzy i przeżywa, nie można szybko przestać o niej myśleć. Jest zupełnie normalne, że wystawa z czasem jakoś ewoluuje. Kontynuując refleksję i poszukiwania, odnalazłem trzech artystów: Jacoba Dahlgrena ze Szwecji, Trevora Richardsa z Australii i Benjamina Sabatiera z Francji, którzy bardzo dobrze wpisują się w temat wystawy i których prace mają dla niej charakter fundamentalny.JEAN-PIERRE BREDO

Urodzony w Stavelot w Belgii 14 sierpnia 1964 roku.
Mieszka i pracuje w Stavelot i Büllingen w Belgii.

Wybrane wystawy

2008
Katowice, Polska, Galeria Sztuki Współczesnej BWA, Wszystkie kolory są dozwolone, pod warunkiem, że nie przeszkadzają w handlu (kat.)
St-Vith, Belgia, Ratusz, Objekt Kunst

2007
Bruksela, Belgia, Belgicarium, be-day
Bruksela, Belgia, Office d’Art Contemporain, L’Union fait la forme. Acte II
St-Paul-De-Vence, Francja, Galerie Otèro, Une histoire Belge
Bertrange, Luksemburg; Schönecken, Niemcy; Eupen, Belgia, L’art s’affiche
Bruksela, Belgia, Atelier 340 Muzeum, Toutes les couleurs sont autorisées à condition que cela n’empêche pas le commerce
Malmedy, Belgia, Espace Mon’Art, Kunst grenzenlos – Hommage an Robert Schuman

2006
Eupen, Belgia, IKOB, 5 x in progress

2005
Bruksela, Belgia, Tour et Taxis, Talents Stavelot, Belgia, Centrum kulturalne w piwnicach opactwa Stavelot, Y a pas d’lézarts
Stavelot, Belgia, Opactwo Stavelot, Affinités – 25 ans d’architecture, arts et lettres en Région Wallonne
mniej..

BESTSELLERY

Kategorie: