Facebook - konwersja

Wysoce wydajny C++. Opanuj sztukę optymalizowania działania kodu. Wydanie 2 - ebook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
14 lutego 2023
Format ebooka:
MOBI
Format MOBI
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najczęściej wybieranych formatów wśród czytelników e-booków. Możesz go odczytać na czytniku Kindle oraz na smartfonach i tabletach po zainstalowaniu specjalnej aplikacji. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(3w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
119,00

Wysoce wydajny C++. Opanuj sztukę optymalizowania działania kodu. Wydanie 2 - ebook

Dzisiejszy C++ jest wyjątkowym językiem programowania. Umożliwia pisanie zwięzłego, stabilnego kodu, który można zoptymalizować pod kątem wydajności w niespotykanym dotychczas stopniu. Język C++ w ciągu ostatnich lat został unowocześniony. W standardzie C++ 20 znalazło się sporo mechanizmów, które pozwalają osiągnąć wysoką efektywność kodu, a równocześnie uprzyjemniają programiście pracę. Poprawiono także ustawienia domyślne kompilatora. To wszystko sprawia, że wielu profesjonalistów wybiera właśnie C++, gdy chce uzyskać kod o wyjątkowej wydajności.

Ta książka jest drugim, zaktualizowanym i uzupełnionym wydaniem przewodnika dla programistów. Rozpoczyna się od szczegółowego wprowadzenia do nowoczesnego C++ z uwzględnieniem technik eliminowania wąskich gardeł w kodzie bazowym. Następnie omówiono zagadnienia optymalizacji struktur danych i zarzadzania pamięcią. Przedstawiono również tematykę algorytmów, zasady pisania czytelnego kodu i stosowania niestandardowych iteratorów. Zamieszczono w niej też praktyczne przykłady używania metaprogramowania w języku C++, korutyn, refleksji (do ograniczenia ilości szablonowego kodu), obiektów pośredniczących (do wprowadzania ukrytych optymalizacji), programowania współbieżnego i struktur danych wolnych od blokad. W końcowej części dokonano przeglądu algorytmów równoległych w C++.

W książce między innymi:

  • nowe aspekty C++ 20
  • wyspecjalizowane struktury danych na potrzeby wydajnego kodu
  • metaprogramowanie i niestandardowe zarządzanie pamięcią
  • mechanizm refleksji i programowanie współbieżne bez używania blokad
  • subtelne optymalizacje algorytmów z biblioteki standardowej C++
  • leniwe generatory i zadania asynchroniczne

Twórz wydajny i czysty kod w C++!

Spis treści

Przedmowa

O autorach

O korektorach merytorycznych

Wprowadzenie

  • Dla kogo przeznaczona jest ta książka?
  • Zawartość książki
  • Jak najlepiej skorzystać z tej książki?
  • Pobieranie plików z przykładowym kodem
  • Stosowane konwencje typograficzne

Rozdział 1. Krótkie wprowadzenie do języka C++

  • Dlaczego C++?
    • Bezkosztowe abstrakcje
    • Przenośność
    • Odporność
    • Język C++ dzisiaj
  • Porównanie C++ z innymi językami
    • Konkurencyjne języki i wydajność
    • Mechanizmy języka C++ niezwiązane z wydajnością
    • Wady języka C++
  • Biblioteki i kompilatory używane w tej książce
  • Podsumowanie

Rozdział 2. Podstawowe techniki języka C++

  • Automatyczne wykrywanie typów za pomocą słowa kluczowego auto
    • Stosowanie słowa kluczowego auto w sygnaturach funkcji
    • Stosowanie słowa kluczowego auto dla zmiennych
  • Semantyka przenoszenia
    • Tworzenie przez kopiowanie, wymienianie i przenoszenie
    • Pozyskiwanie zasobów i reguła pięciu
    • Zmienne nazwane i r-wartości
    • Domyślna semantyka przenoszenia i reguła zera
    • Stosowanie modyfikatora && do funkcji składowych klas
    • Nie przenoś obiektów, jeśli kopiowanie i tak jest pomijane
    • Jeśli to możliwe, stosuj przekazywanie przez wartość
  • Projektowanie interfejsów z obsługą błędów
    • Kontrakty
    • Obsługa błędów
  • Obiekty funkcyjne i wyrażenia lambda
    • Podstawowa składnia lambd w języku C++
    • Klauzula przechwytywania
    • Przypisywanie do lambd wskaźników do funkcji języka C
    • Typy lambd
    • Lambdy i typ std::function
    • Generyczne lambdy
  • Podsumowanie

Rozdział 3. Analizowanie i pomiar wydajności

  • Złożoność asymptotyczna i notacja dużego O
    • Tempo wzrostu
    • Zamortyzowana złożoność czasowa
  • Co mierzyć i w jaki sposób?
    • Aspekty wydajności
    • Przyspieszanie wykonywania kodu
    • Liczniki wydajności
    • Testy wydajności - dobre praktyki
  • Poznaj kod i znajdź hot spoty
    • Profilery z instrumentacją
    • Profilery z próbkowaniem
  • Mikrotesty
    • Prawo Amdahla
    • Pułapki związane z mikrotestami
    • Przykład ilustrujący mikrotesty
  • Podsumowanie

Rozdział 4. Struktury danych

  • Cechy pamięci w komputerach
  • Kontenery z biblioteki standardowej
    • Kontenery sekwencyjne
    • Kontenery asocjacyjne
    • Adaptery kontenerów
  • Używanie widoków
    • Unikanie kopiowania dzięki typowi string_view
    • Unikanie utraty informacji o długości tablic dzięki typowi std::span
  • Uwagi na temat wydajności
    • Zapewnianie równowagi między gwarancjami złożoności a dodatkowymi kosztami
    • Znajomość i stosowanie odpowiednich funkcji API
  • Tablice równoległe
  • Podsumowanie

Rozdział 5. Algorytmy

  • Wprowadzenie do algorytmów z biblioteki standardowej
    • Ewolucja algorytmów z biblioteki standardowej
    • Rozwiązywanie codziennych problemów
  • Iteratory i zakresy
    • Wprowadzenie do iteratorów
    • Wartość wartownika i iteratory zakońcowe
    • Zakresy
    • Kategorie iteratorów
  • Cechy algorytmów standardowych
    • Algorytmy nie zmieniają wielkości kontenera
    • Algorytmy zwracające dane wyjściowe wymagają zaalokowanych danych
    • Algorytmy domyślnie używają funkcji operator==() i operator<()
    • W algorytmach z ograniczeniami używane są projekcje
    • Algorytmy wymagają, aby operatory przenoszące nie zgłaszały wyjątków
    • Algorytmy mają gwarantowaną złożoność
    • Algorytmy działają równie dobrze jak analogiczne funkcje z bibliotek języka C
  • Pisanie i stosowanie algorytmów generycznych
    • Algorytmy niegeneryczne
    • Algorytmy generyczne
    • Struktury danych, które mogą być używane przez algorytmy generyczne
  • Dobre praktyki
    • Stosowanie algorytmów z ograniczeniami
    • Sortowanie tylko tych danych, które będą pobierane
    • Stosowanie algorytmów standardowych zamiast surowych pętli for
    • Unikanie tworzenia kopii kontenera
  • Podsumowanie

Rozdział 6. Zakresy i widoki

  • Powody powstania biblioteki Ranges
    • Ograniczenia biblioteki Algorithm
  • Widoki z biblioteki Ranges
    • Widoki można łączyć w łańcuch
    • Widoki zakresów i adaptery zakresów
    • Widoki są zakresami bez własności elementów oferującymi gwarancje złożoności
    • Widoki nie modyfikują podstawowego kontenera
    • Widoki można materializować do postaci kontenerów
    • Widoki są przetwarzane leniwie
  • Widoki z biblioteki standardowej
    • Widoki dla zakresów
    • Jeszcze o typach std::string_view i std::span
  • Przyszłość biblioteki Ranges
  • Podsumowanie

Rozdział 7. Zarządzanie pamięcią

  • Pamięć w komputerze
    • Wirtualna przestrzeń adresowa
    • Strony pamięci
    • Migotanie
  • Pamięć procesu
    • Pamięć na stosie
    • Pamięć na stercie
  • Obiekty w pamięci
    • Tworzenie i usuwanie obiektów
    • Wyrównanie pamięci
    • Dopełnienie
  • Własność pamięci
    • Pośrednie zarządzanie zasobami
    • Kontenery
    • Inteligentne wskaźniki
  • Optymalizacja małych obiektów
  • Niestandardowe zarządzanie pamięcią
    • Tworzenie puli pamięci
    • Niestandardowy alokator pamięci
    • Stosowanie polimorficznych alokatorów pamięci
    • Implementowanie niestandardowego zasobu pamięciowego
  • Podsumowanie

Rozdział 8. Programowanie z przetwarzaniem w czasie kompilacji

  • Wprowadzenie do metaprogramowania z użyciem szablonów
    • Tworzenie szablonów
    • Stosowanie liczb całkowitych jako parametrów szablonu
    • Tworzenie specjalizacji szablonu
    • Jak kompilator przetwarza funkcję szablonową?
    • Skrócone szablony funkcji
    • Pobieranie typu zmiennej za pomocą specyfikatora decltype
  • Cechy typów
    • Kategorie cech typów
    • Stosowanie cech typów
  • Programowanie z użyciem stałych wyrażeń
    • Działanie funkcji ze słowem kluczowym constexpr w czasie wykonywania programu
    • Deklarowanie funkcji natychmiastowych za pomocą słowa kluczowego consteval
    • Instrukcja if constexpr
    • Sprawdzanie błędów programistycznych w czasie kompilacji
  • Ograniczenia i koncepty
    • Szablon Point2D bez ograniczeń
    • Omówienie składni ograniczeń i konceptów
    • Wersja szablonu Point2D z ograniczeniami
    • Dodawanie ograniczeń do kodu
    • Koncepty w bibliotece standardowej
  • Praktyczne przykłady metaprogramowania
    • Przykład nr 1: tworzenie generycznej bezpiecznej funkcji rzutowania
    • Przykład nr 2: obliczanie skrótów łańcuchów znaków w czasie kompilacji
  • Podsumowanie

Rozdział 9. Podstawowe narzędzia

  • Reprezentowanie wartości opcjonalnych za pomocą typu std::optional
    • Opcjonalne zwracane wartości
    • Opcjonalne zmienne składowe
    • Unikanie pustych stanów w wyliczeniach
    • Sortowanie i porównywanie wartości typu std::optional
  • Kolekcje niejednorodne o stałej wielkości
    • Stosowanie typu std::pair
    • Typ std::tuple
  • Kolekcje niejednorodne o dynamicznie zmienianej wielkości
    • Typ std::variant
    • Kolekcje niejednorodne z obiektami typu std::variant
    • Dostęp do wartości z kontenera elementów typu VariantType
  • Praktyczne przykłady
    • Przykład nr 1: projekcje i operatory porównania
    • Przykład nr 2: refleksja
  • Podsumowanie

Rozdział 10. Obiekty pośredniczące i leniwe przetwarzanie

  • Wprowadzenie do leniwego przetwarzania i obiektów pośredniczących
    • Przetwarzanie leniwe i przetwarzanie zachłanne
    • Obiekty pośredniczące
  • Stosowanie obiektów pośredniczących do zapobiegania tworzeniu obiektów
    • Porównywanie scalanych łańcuchów znaków z wykorzystaniem obiektu pośredniczącego
    • Implementowanie obiektu pośredniczącego
    • Modyfikator r-wartości
    • Przypisywanie połączonej wartości do obiektu pośredniczącego
    • Ocena wydajności
  • Odraczanie obliczania kwadratów
    • Prosta klasa reprezentująca wektory dwuwymiarowe
    • Obliczenia matematyczne
    • Implementowanie klasy LengthProxy
    • Porównywanie długości za pomocą klasy LengthProxy
    • Obliczanie długości za pomocą klasy LengthProxy
    • Ocena wydajności
  • Pomysłowe przeciążanie operatorów i obiekty pośredniczące
    • Operator potoku jako metoda rozszerzająca
  • Podsumowanie

Rozdział 11. Współbieżność

  • Podstawy współbieżności
  • Co sprawia, że programowanie współbieżne jest trudne?
  • Współbieżność a równoległość
    • Porcjowanie czasu
    • Współdzielona pamięć
    • Sytuacja wyścigu
    • Muteks
    • Zakleszczenie
    • Zadania synchroniczne i zadania asynchroniczne
  • Programowanie współbieżne w języku C++
    • Biblioteka obsługi wątków
    • Dodatkowe podstawowe mechanizmy synchronizacji w standardzie C++20
    • Obsługa zmiennych atomowych w języku C++
    • Model dostępu do pamięci w języku C++
  • Programowanie bez blokad
    • Przykład: kolejka bez blokad
  • Wskazówki dotyczące wydajności
    • Zapobieganie rywalizacji
    • Unikanie operacji blokujących
    • Liczba wątków i rdzeni procesora
    • Priorytety wątków
    • Koligacja wątków
    • Niezamierzone współdzielenie
  • Podsumowanie

Rozdział 12. Korutyny i leniwe generatory

  • Kilka przykładów uzasadniających stosowanie korutyn
  • Abstrakcja reprezentująca korutyny
    • Podprocedury i korutyny
    • Wykonywanie podprocedur i korutyn w procesorze
    • Korutyny bezstosowe i korutyny stosowe
    • Czego Czytelnik nauczył się do tego miejsca?
  • Korutyny w języku C++
    • Co zostało uwzględnione w standardzie języka C++ (i co zostało pominięte)?
    • Co sprawia, że funkcja w języku C++ jest korutyną?
    • Minimalny, lecz kompletny przykład
    • Alokowanie stanu korutyny
    • Zapobieganie wiszącym referencjom
    • Obsługa błędów
    • Punkty konfiguracyjne
  • Generatory
    • Implementowanie generatora
    • Stosowanie klasy Generator
    • Praktyczny przykład zastosowania generatorów
  • Wydajność
  • Podsumowanie

Rozdział 13. Programowanie asynchroniczne z użyciem korutyn

  • Jeszcze o typach awaitable
    • Automatyczne punkty wstrzymywania
  • Implementowanie prostego typu reprezentującego zadanie
    • Obsługa zwracanych wartości i wyjątków
    • Wznawianie oczekującej korutyny
    • Dodawanie obsługi zadań zwracających void
    • Synchroniczne oczekiwanie na ukończenie zadania
    • Testowanie asynchronicznych zadań z użyciem funkcji sync_wait()
  • Tworzenie nakładki na API opartym na wywołaniach zwrotnych
  • Współbieżny serwer zbudowany za pomocą biblioteki Boost.Asio
    • Implementowanie serwera
    • Uruchamianie serwera i nawiązywanie z nim połączenia
    • Co osiągnęliśmy za pomocą serwera (i czego wciąż brakuje)?
  • Podsumowanie

Rozdział 14. Algorytmy równoległe

  • Znaczenie równoległości
  • Algorytmy równoległe
    • Ocena algorytmów równoległych
    • Jeszcze o prawie Amdahla
    • Implementowanie równoległego algorytmu std::transform()
    • Implementowanie równoległej wersji algorytmu std::count_if()
    • Implementowanie równoległej wersji algorytmu std::copy_if()
  • Algorytmy równoległe z biblioteki standardowej
    • Strategie wykonywania
    • Obsługa wyjątków
    • Dodatki i zmiany w algorytmach równoległych
    • Zrównoleglanie pętli for opartej na indeksie
  • Wykonywanie algorytmów w procesorze graficznym
  • Podsumowanie
Kategoria: Programowanie
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-283-9709-5
Rozmiar pliku: 7,9 MB

BESTSELLERY

Kategorie: