Facebook - konwersja
Darmowy fragment

Wyzwoleni i zagubieni w sieci. Sztuka i wychowanie w kulturze konwergencji - ebook

Format:
PDF
Data wydania:
1 stycznia 2015
23,10
2310 pkt
punktów Virtualo

Wyzwoleni i zagubieni w sieci. Sztuka i wychowanie w kulturze konwergencji - ebook

Media konstytuują wszechogarniającą reprezentację nazwaną przez Baudrillarda hiperrealnością bądź rzeczywistością upozorowaną. Hiperprzestrzeń stwarza nieograniczone możliwości kreowania bytów wyobrażeniowych, zawieszając przymus rzeczywistości, oferuje wyzwolenie od jej reguł i nacisków aż do pełnej wolności tworzenia. Jednocześnie samorealizacja w hiperprzestrzeni sprzyja zagrożeniu jednowymiarowością istnienia. Człowiek zaistnieje, kiedy zostanie zaaplikowany na różnych internetowych kontach i portalach. Istniejący poprzez swoje aplikacje i wchodzący coraz częściej w relacje ze światem poprzez media, człowiek odczuwa bezradność i zagubienie, gdy jakiegoś problemu nie może rozwiązać z powodu braku dostępu do technologii, do sieci. W obecnym multikulturowym i cyfrowym społeczeństwie ranga edukacji estetycznej znacząco rośnie, tym bardziej, im bardziej skłaniamy się ku kulturze obrazkowej. Zagrożenia i skutki pozytywne wynikające z nieuniknionej cyfryzacji życia społecznego zostały celnie wyartykułowane w zamieszczonych rozważaniach. Książka dotyczy kultury konwergencji, jej szerokiego spektrum interpretacyjnemu na podstawie literatury polskiej oraz światowej. Tego typu rozważania są nowatorskie w polskiej literaturze pedagogicznej. Zaletą niniejszego wydania jest wielość ujęć tematu, często konkurujących ze sobą. Nie zawiera prostych recept, uczula jednak Czytelnika na meandry współczesnej kultury estetycznej i zmusza do refleksji nad tożsamością współczesnego człowieka.

Spis treści

Wstęp – Mirosława Zalewska-Pawlak  7

I. Sztuka w kulturze konwergencji – implikacje pedagogiczne  11

Grzegorz Sztabiński, Kultura konwergencji a tożsamość dzieła sztuki  13

Piotr Soszyński, Media a sztuka muzyczna  33

Barbara Kwiatkowska-Tybulewicz, La Biennale di Venezia – „doświadczenie Biennale” w kulturze konwergencji  43

Alicja Leśniak, Użytkownicy, odbiorcy, twórcy i producenci mediów – uczestnikami konwergencji  55

Mariusz Samoraj, Kształtowanie tożsamości kulturowej związanej z małą ojczyzną w kulturze konwergencji  67

Magdalena Sasin, Facebook jako nowa przestrzeń edukacji estetycznej na przykładzie fanpage’y instytucji kultury  81

Justyna Żak, Kultura konwergencji w przestrzeni muzealnej na przykładzie wybranych berlińskich muzeów  97

Aleksandra Sieczych-Kukawska, Teatr współczesny w kulturze konwergencji  111

Agnieszka Dominika Rutkowska, Taniec w kulturze konwergencji  121

Anna Majewska-Owczarek, Głos „modny” a głos naturalny. Młodzi ludzie wobec medialnych wzorców wokalnych  135

Arkadiusz Kaźmierczak, Olimpizm, kultura i sztuka w wymiarze społeczno-kulturowym  147

II. Nowe i stare media w edukacji estetycznej  157

Mirosława Zalewska-Pawlak, Być ze sztuką w kulturze konwergencji  159

Anna Pikała, Udział mediów w procesie edukacji estetycznej dzieci i młodzieży – znaczenie i uwarunkowania  171

Tamara Sass, Wychowanie do kultury poprzez multimedialność i intertekstualność działań edukacyjnych w obszarze sztuki  187

Elżbieta Szubertowska, Media w kulturze i edukacji muzycznej – refleksje doświadczonego pedagoga  203

Justyna Hanna Budzik, Młody widz jako archeolog mediów: stare i nowe media w filmowej wersji baśni o Śnieżce Tarsema Singha  215

Elżbieta Kukuła, Aleksandra Piskorska, Uczeń jako odbiorca i konsument kultury konwergencji a zmiany we współczesnej szkole  231

Barbara Sarti, Kultura konwergencji we współczesnej szkole aktywności twórczej  245

Ewa Tomaszewska, Teatr dla dzieci i młodzieży w płynnej nowoczesności  255

Małgorzata Wiktorko, Edukacja muzealna w Muzeum Sztuki w Łodzi w kulturze konwergencji  271

Martyna Justyńska, Miejsce reklamy we współczesnej edukacji  281

Adrian Ziółkowski, Wartość gier komputerowych w procesie edukacji kulturalnej  297

III. Nowe i stare media we wczesnej edukacji estetycznej  311

Urszula Szuścik, Kompetencje estetyczne i kulturowe dziecka w kontekście konwergencji  313

Anna Boguszewska, O zmianach w formie ilustrowanej książki dla dzieci w Polsce  325

Jarosław Pawlicki, Animacja poklatkowa jako metoda pracy w edukacji wczesnoszkolnej  341

 

Autorzy  355

Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-7969-830-1
Rozmiar pliku: 4,3 MB

BESTSELLERY

Menu

Zamknij