Zarządzający Transportem nr 140 - ebook
Zarządzający Transportem nr 140 - ebook
1) Zapraszamy do lektury bieżącego wydania „Zarządzającego transportem”, w którym wyjaśniamy, jak przygotować się do transportu pomocy humanitarnej oraz jakie korzyści wynikają z zawarcia umowy typu B2B między przewoźnikiem a kierowcą-przedsiębiorcą. Wskazujemy, czy wraz z wprowadzeniem obowiązku stosowania tachografów w busach do 3,5 t zaistnieje również konieczność instalowania ograniczników prędkości. Przedstawiamy pułapki wynikające z pozostawienia karty w tachografie oraz omawiamy zasady użyczania certyfikatu kompetencji zawodowych.
Kategoria: | Transport i logistyka |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
Rozmiar pliku: | 330 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Drogi Czytelniku!
Zapraszamy do lektury bieżącego wydania „Zarządzającego transportem”, w którym wyjaśniamy, jak przygotować się do transportu pomocy humanitarnej oraz jakie korzyści wynikają z zawarcia umowy typu B2B między przewoźnikiem a kierowcą-przedsiębiorcą. Wskazujemy, czy wraz z wprowadzeniem obowiązku stosowania tachografów w busach do 3,5 t zaistnieje również konieczność instalowania ograniczników prędkości. Przedstawiamy pułapki wynikające z pozostawienia karty w tachografie oraz omawiamy zasady użyczania certyfikatu kompetencji zawodowych.
Życzę miłej lektury
Mariusz Jendra
redaktor prowadzący
[email protected]
PS Czekamy na Wasze opinie nt. nowej odsłony czasopisma. Piszcie na adres [email protected]. Każdą recenzję nagrodzimy książką. Wasza ocena jest dla nas bardzo cenna!KE: prawo jazdy na ciężarówki dla 17-latków
Komisja Europejska przedstawiła propozycje zmian w uprawnieniach dla kierowców. Prawo jazdy na samochody ciężarowe ma być dostępne już dla 17-latków. Osoby z poważnymi schorzeniami zdrowotnymi będą mogły zachować uprawnienia.
Pierwsza propozycja Komisji zakłada obniżenie progu wiekowego przy egzaminach na prawo jazdy. Kategorię B, jak również kategorie C i C+E będą mogli uzyskać już 17-latkowie.
W tym wieku nie tylko będzie można uzyskać uprawnienia, lecz również rozpocząć pracę w transporcie. Warunkiem podjęcia pracy byłoby jednak prowadzenie w podwójnej obsadzie, pod okiem innego, bardziej doświadczonego kierowcy.
Młody kierowca mógłby rozpocząć jazdę samodzielną dopiero po uzyskaniu pełnoletności. Dodatkowym „zabezpieczeniem” dla tej zmiany ma być wprowadzenie 2-letniego okresu przejściowego z zerowym limitem zawartości alkoholu we krwi dla młodych kierowców.
Druga propozycja zakłada zmianę warunków dopuszczenia za kółko osób zmagających się z problemami zdrowotnymi, np. z cukrzycą. Według KE takie przypadki nie powinny być oceniane systemowo, lecz w sposób indywidualny, przy uwzględnieniu najnowszych sposobów leczenia. Dzięki temu nawet osoby z zaawansowanymi schorzeniami mogłyby utrzymać swoje uprawnienia pod warunkiem poddawania się regularnemu leczeniu.
Więcej znajdziesz w wersji pełnej publikacji
Tematy publikacji w pełnej wersji
KE: prawo jazdy na ciężarówki dla 17-latków
Nowa pula rosyjskich zezwoleń w 2023 roku
Przewoźnicy będą karani za najdrobniejsze przewinienia w SENT
Jak zorganizować transport pomocy humanitarnej?
Korzyści z umowy B2B między przedsiębiorcą a kierowcą
Kierujący sporadycznie a świadectwo kwalifikacji
Wczytywanie danych z tachografu co 90 dni w firmie NPW
Czy ciągnąc przyczepę lekką pojazdem o dmc 5,5 t, trzeba mieć kat. C+E?
Tachograf do busa 3,5 t z przyczepą – transport NPW
Czy w busach będą instalowane ograniczniki prędkości?
Pułapki wynikające z pozostawienia karty w tachografie
Wynagrodzenie urlopowe kierowcy zarabiającego 10.000 zł
Jak użyczyć certyfikatu kompetencji zawodowych?
Przygotowanie do wersji elektronicznej: RASTER studio, 603 59 59 71