Zarządzanie projektami ze Scrum. Twórz produkty, które pokochają klienci - ebook
Zarządzanie projektami ze Scrum. Twórz produkty, które pokochają klienci - ebook
Twoja przepustka do nowoczesnego zarządzania projektami!
Współczesne projekty wymagają niezwykłej elastyczności i błyskawicznego dostosowywania się do panujących warunków. Czasy ogromnych projektów, gdy klient przez wiele miesięcy czekał na produkt, odchodzą w niepamięć. W zwinnych metodologiach zarządzania kluczowe jest regularne dostarczanie kolejnych wersji produktu w krótkich odstępach czasu. Dzięki temu na bieżąco kontrolowany jest kierunek rozwoju, a ewentualna korekta nie przysparza problemów. Już teraz poznaj kluczowe zasady zwinnego zarządzania projektami!
W trakcie lektury tej książki poznasz jedną z najpopularniejszych metodyk - Scrum. Dowiesz się, jakie role definiuje Scrum i jaki jest zakres obowiązków wszystkich osób związanych z projektem. Nauczysz się tworzyć wizję produktu, pracować z jego rejestrem oraz planować wydanie. Kluczowym pojęciem w Scrumie jest sprint. Poznaj jego specyfikę, zasady prowadzenia oraz techniki kontrolowania postępów prac. Koniecznie zwróć uwagę na najczęściej popełniane błędy. Dostarcz produkt na czas, poczuj satysfakcję i odnieś sukces - to się opłaci!
Dzięki tej książce:
- poznasz role w metodologii Scrum
- zaplanujesz sprint
- będziesz skutecznie zarządzać rejestrem produktu
- dostarczysz produkt na czas!
Skutecznie zarządzaj projektami!
Spis treści
Słowo wstępne - Jeff Sutherland (13)
Słowo wstępne - Brett Queener (15)
Przedmowa (17)
Podziękowania (21)
O autorze (22)
Rozdział 1. Rola właściciela produktu (23)
- Właściciel produktu (23)
- Pożądane cechy właściciela produktu (25)
- Wizjoner i wykonawca (25)
- Lider i gracz zespołowy (25)
- Komunikator i negocjator (26)
- Inspirujący i zaangażowany (26)
- Dostępny i wykwalifikowany (27)
- Praca z zespołem (28)
- Współpraca z mistrzem młyna (29)
- Praca z klientami, użytkownikami oraz innymi interesariuszami (29)
- Skalowanie roli właściciela produktu (31)
- Główny właściciel produktu (31)
- Hierarchia właścicieli produktu (32)
- Wybór odpowiednich właścicieli produktu (33)
- Powszechne błędy (34)
- Właściciel produktu o zbyt małych uprawnieniach (34)
- Przepracowany właściciel produktu (35)
- Właściciel produktu o podzielonych obowiązkach (35)
- Odległy właściciel produktu (36)
- Zastępczy właściciel produktu (36)
- Komitet właścicieli produktu (37)
- Spostrzeżenia (37)
Rozdział 2. Tworzenie wizji produktu (39)
- Wizja produktu (39)
- Pożądane cechy wizji (41)
- Wspólna i jednocząca (41)
- Obszerna i angażująca (41)
- Krótka i zwięzła (42)
- Minimalna wersja produktu nadająca się do wypuszczenia na rynek (42)
- Prostota (44)
- Brzytwa Ockhama (45)
- Mniej znaczy więcej (45)
- Prosty interfejs użytkownika (45)
- Potrzeby klientów i atrybuty produktu (46)
- Narodziny wizji (47)
- Wykorzystanie projektów osobistych (47)
- Wykorzystanie metodologii Scrum (48)
- Techniki tworzenia wizji (49)
- Prototypy i makiety (49)
- Persony i scenariusze (49)
- Opakowania poglądowe i recenzje w prasie branżowej (50)
- Model Kano (50)
- Wizja i mapa produktu (51)
- Minimalna wersja produktu i warianty produktu (52)
- Powszechne błędy (53)
- Brak określonej wizji (53)
- Tworzenie wizji profetycznych (53)
- Paraliż analityczny (54)
- Przekonanie o tym, co jest najlepsze dla klientów (54)
- Duże jest piękne (54)
- Spostrzeżenia (55)
Rozdział 3. Praca z rejestrem produktu (57)
- Cechy rejestru produktu (57)
- Wystarczająco szczegółowy (57)
- Szacunkowy (58)
- Nowo powstający (58)
- Zawierający priorytety (58)
- Porządkowanie rejestru produktu (59)
- Odkrywanie i opisywanie elementów (60)
- Odkrywanie elementów (60)
- Opisywanie elementów (61)
- Ustalanie struktury rejestru (61)
- Ustalanie priorytetów rejestru produktu (62)
- Wartość (63)
- Wiedza, niepewność i ryzyko (64)
- Zdatność do wypuszczenia na rynek (64)
- Zależności (65)
- Przygotowanie do planowania sprintu (65)
- Wybór celu sprintu (65)
- Przygotowanie wystarczającej liczby elementów dokładnie na czas (66)
- Dekompozycja elementów (67)
- Zapewnianie klarowności, możliwości testowania i wykonalności (69)
- Dostosowywanie wielkości elementów (69)
- Punkty (70)
- Poker planistyczny (70)
- Postępowanie w przypadku wymagań niefunkcjonalnych (72)
- Opisywanie wymagań niefunkcjonalnych (72)
- Zarządzanie wymaganiami niefunkcjonalnymi (73)
- Skalowanie rejestru produktu (73)
- Wykorzystuj jeden rejestr produktu (74)
- Działania porządkowe na szeroką skalę (74)
- Uwzględnienie odrębnych spojrzeń na rejestr (74)
- Powszechne błędy (75)
- Ukryte specyfikacje wymagań (75)
- Lista życzeń do Świętego Mikołaja (75)
- Określanie wymagań (75)
- Zaniedbywanie porządkowania (76)
- Uzupełnianie rejestrów (76)
- Spostrzeżenia (76)
Rozdział 4. Planowanie wydania (79)
- Czas, koszt i funkcjonalność (79)
- Zamrożona jakość (81)
- Wczesne i częste wydania (82)
- Cykle kwartalne (83)
- Szybkość (84)
- Wykres spalania wydania (85)
- Wykres spalania (85)
- Belka spalania (86)
- Plan wydań (87)
- Prognozowanie szybkości (89)
- Tworzenie planu wydania (89)
- Planowanie wydań w dużych projektach (91)
- Wspólna linia bazowa dla szacunków (91)
- Planowanie przyszłościowe (91)
- Systematyzacja (92)
- Powszechne błędy (92)
- Brak wykresu spalania lub planu (93)
- Właściciel produktu na siedzeniu pasażera (93)
- Rozbudowane wydania (93)
- Kompromisy związane z jakością (93)
- Spostrzeżenia (94)
Rozdział 5. Współpraca w trakcie spotkań planujących sprint (95)
- Planowanie sprintu (96)
- Definicja pojęcia "gotowe" (96)
- Codzienne zebrania scrumowe (97)
- Rejestr sprintu i wykres spalania (98)
- Przegląd sprintu (98)
- Retrospekcja sprintu (100)
- Zebrania w trakcie większych projektów (100)
- Wspólne planowanie sprintu (100)
- Codzienne zebranie scrumowe dla wszystkich zespołów (101)
- Wspólne przeglądy sprintu (101)
- Wspólna retrospekcja sprintu (101)
- Powszechne błędy (102)
- Znikający właściciel produktu (102)
- Pasywny właściciel produktu (102)
- Zmienne tempo pracy (103)
- Zasłona dymna (103)
- Raportowanie elementów wykresu spalania (103)
- Spostrzeżenia (104)
Rozdział 6. Przejście do roli właściciela produktu (105)
- Bycie doskonałym właścicielem produktu (105)
- Poznaj siebie (105)
- Rozwijaj się (106)
- Zdobądź trenera (107)
- Upewnij się, że sponsoring pochodzi z właściwego poziomu (107)
- Jeszcze nie skończyłeś (108)
- Tworzenie doskonałych właścicieli produktu (108)
- Doceń wagę roli (108)
- Wybierz odpowiednich właścicieli produktu (108)
- Upoważniaj i wspieraj właścicieli produktu (109)
- Wspieraj wdrażanie roli właściciela produktu (110)
- Spostrzeżenia (110)
Źródła (113)
Skorowidz (117)
Kategoria: | Zarządzanie i marketing |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-8529-5 |
Rozmiar pliku: | 2,2 MB |