Facebook - konwersja
Pobierz fragment

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły - ebook

Wydawnictwo:
Data wydania:
1 stycznia 2014
Format ebooka:
PDF
Format PDF
czytaj
na laptopie
czytaj
na tablecie
Format e-booków, który możesz odczytywać na tablecie oraz laptopie. Pliki PDF są odczytywane również przez czytniki i smartfony, jednakze względu na komfort czytania i brak możliwości skalowania czcionki, czytanie plików PDF na tych urządzeniach może być męczące dla oczu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
, EPUB
Format EPUB
czytaj
na czytniku
czytaj
na tablecie
czytaj
na smartfonie
Jeden z najpopularniejszych formatów e-booków na świecie. Niezwykle wygodny i przyjazny czytelnikom - w przeciwieństwie do formatu PDF umożliwia skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości do kroju i rozmiarów ekranu. Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Multiformat
E-booki w Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu. Oznacza to, że po dokonaniu zakupu, e-book pojawi się na Twoim koncie we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu.
(2w1)
Multiformat
E-booki sprzedawane w księgarni Virtualo.pl dostępne są w opcji multiformatu - kupujesz treść, nie format. Po dodaniu e-booka do koszyka i dokonaniu płatności, e-book pojawi się na Twoim koncie w Mojej Bibliotece we wszystkich formatach dostępnych aktualnie dla danego tytułu. Informacja o dostępności poszczególnych formatów znajduje się na karcie produktu przy okładce. Uwaga: audiobooki nie są objęte opcją multiformatu.
czytaj
na laptopie
Pliki PDF zabezpieczone watermarkiem możesz odczytać na dowolnym laptopie po zainstalowaniu czytnika dokumentów PDF. Najpowszechniejszym programem, który umożliwi odczytanie pliku PDF na laptopie, jest Adobe Reader. W zależności od potrzeb, możesz zainstalować również inny program - e-booki PDF pod względem sposobu odczytywania nie różnią niczym od powszechnie stosowanych dokumentów PDF, które odczytujemy każdego dnia.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na tablecie
Aby odczytywać e-booki na swoim tablecie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. Bluefire dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na czytniku
Czytanie na e-czytniku z ekranem e-ink jest bardzo wygodne i nie męczy wzroku. Pliki przystosowane do odczytywania na czytnikach to przede wszystkim EPUB (ten format możesz odczytać m.in. na czytnikach PocketBook) i MOBI (ten fromat możesz odczytać m.in. na czytnikach Kindle).
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
czytaj
na smartfonie
Aby odczytywać e-booki na swoim smartfonie musisz zainstalować specjalną aplikację. W zależności od formatu e-booka oraz systemu operacyjnego, który jest zainstalowany na Twoim urządzeniu może to być np. iBooks dla EPUBa lub aplikacja Kindle dla formatu MOBI.
Informacje na temat zabezpieczenia e-booka znajdziesz na karcie produktu w "Szczegółach na temat e-booka". Więcej informacji znajdziesz w dziale Pomoc.
Pobierz fragment
42,68

Zarządzanie wiedzą w tworzeniu konkurencyjności szkoły - ebook

W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg cennych wskazówek i konkretnych rozwiązań dotyczących wykorzystania potencjału szkoły. Omówiono w niej także m.in. takie zagadnienia jak:
  • znaczenie wiedzy oraz jej właściwego wykorzystania w zarządzaniu szkołą,
  • określenie potencjału absorpcyjnego placówki szkolnej,
  • działania ukierunkowane na doskonalenie wykorzystania potencjału wiedzy.
  • Adresaci:
    Publikacja skierowana jest do dyrektorów szkół, pracowników organów prowadzących, pracowników nadzoru pedagogicznego, a także studentów studiów pedagogicznych i ekonomicznych oraz słuchaczy studiów podyplomowych. Przydatne informacje znajdą w niej również osoby zainteresowane problematyką systemu oświaty w Polsce.

Spis treści

Wstęp 9
Rozdział I Wiedza w tworzeniu konkurencyjności 13
1. Istota wiedzy w ujęciu nauk o zarządzaniu 14
1.1. Pojęcie wiedzy 14
1.2. Cechy wiedzy 18
1.3. Typologia wiedzy 19
1.4. Źródła wiedzy 22
2. Znaczenie wiedzy i uczenia się w zarządzaniu 24
2.1. Strategie wiedzy 24
2.2. Strategie zarządzania wiedzą 26
2.3. Organizacyjne uczenie się 30
3. Wiedza i procesy uczenia się szkoły 33
3.1. Zarządzanie wiedzą w szkole 33
3.2. Szkoła jako organizacja ucząca się 35
3.3. Kształtowanie konkurencyjności szkoły 40
Podsumowanie 44
Rozdział II Zdolność absorpcyjna 45
1. Istota zdolności absorpcyjnej 45
1.1. Pojęcie zdolności absorpcyjnej 45
1.2. Stan badań nad zdolnością absorpcyjną 50
2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej 59
2.1. Identyfikowanie nowej wiedzy 62
2.2. Asymilacja nowej wiedzy 65
2.3. Internalizowanie nowej wiedzy 67
2.4. Eksploatowanie nowej wiedzy 70
3. Czynniki zdolności absorpcyjnej 73
3.1. Czynniki wewnętrzne zdolności absorpcyjnej 74
3.2. Czynniki zewnętrzne zdolności absorpcyjnej 77
4. Modele zdolności absorpcyjnej 79
4.1. Model analityczny 79
4.2. Model procesowy 82
5. Problemy pomiaru zdolności absorpcyjnej 84
5.1. Pomiar procesów składowych zdolności absorpcyjnej 84
5.2. Pomiar czynników zdolności absorpcyjnej 87
Podsumowanie 89
Rozdział III Uwarunkowania kształtowania zdolności absorpcyjnej w świetle badań empirycznych 91
1. Metodyka badań 91
1.1. Cele badań 91
1.2. Przebieg badań 92
1.3. Charakterystyka próby badawczej 103
1.4. Model badawczy 109
1.5. Operacjonalizacja zmiennych 111
2. Wyniki badań empirycznych 113
2.1. Czynniki zdolności absorpcyjnej 113
2.1.1. Badanie jakościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej 113
2.1.2. Badanie ilościowe: czynniki zdolności absorpcyjnej 117
2.1.3. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 118
2.1.4. Statystyka opisowa: wiedza bazowa 119
2.1.5. Statystyka opisowa: umiejętności pracowników 121
2.1.6. Statystyka opisowa: interakcje z otoczeniem 124
2.1.7. Statystyka opisowa: projekty edukacyjne 125
2.1.8. Statystyka opisowa: czynniki zdolności absorpcyjnej - podsumowanie 127
2.1.9. Wariancje: czynniki zdolności absorpcyjnej 128
2.1.10. Analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 130
2.1.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: czynniki zdolności absorpcyjnej 138
2.2. Procesy składowe zdolności absorpcyjnej 143
2.2.1. Badanie jakościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 143
2.2.2. Badanie ilościowe: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 146
2.2.3. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 146
2.2.4. Statystyka opisowa: identyfikowanie nowej wiedzy 147
2.2.5. Statystyka opisowa: asymilowanie nowej wiedzy 149
2.2.6. Statystyka opisowa: internalizowanie nowej wiedzy 151
2.2.7. Statystyka opisowa: wykorzystanie nowej wiedzy 153
2.2.8. Statystyka opisowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej - podsumowanie 155
2.2.9. Wariancje: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 156
2.2.10. Analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 157
2.2.11. Konfirmacyjna analiza czynnikowa: procesy składowe zdolności absorpcyjnej 165
2.3. Wpływ czynników na zdolność absorpcyjną 170
Podsumowanie 180
Rozdział IV Doskonalenie zdolności absorpcyjnej w szkolnictwie 182
1. Wiedza bazowa 183
2. Umiejętności pracowników 184
3. Projekty edukacyjne 186
4. Interakcje z otoczeniem 187
Podsumowanie 189
Zakończenie 191
Bibliografia 195
Spis tabel 205
Spis schematów 209
Spis wykresów 211
Załączniki 213
Kategoria: Pedagogika
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-264-7382-1
Rozmiar pliku: 3,6 MB

BESTSELLERY

Kategorie: