- promocja
Zastosowanie Excela w pracy analityka finansowego, specjalisty ds. controllingu i analityka sprzedaży - ebook
Zastosowanie Excela w pracy analityka finansowego, specjalisty ds. controllingu i analityka sprzedaży - ebook
Piętnaście genialnie prostych rozwiązań trudnych problemów!
Nie taki Excel straszny. A jaki przydatny!
Czy można wyobrazić sobie dziś pracę księgowego, pracownika działu controllingu albo finansów bez Excela? Oczywiście! W końcu kiedyś komputerów nie było, a ludzie liczyli, podsumowywali i porównywali dane na liczydle oraz w zeszytach. Zatem można. Tylko po co, skoro program komputerowy zrobi to szybciej, sprawniej i w dodatku bezbłędnie?! Trudne i czasochłonne zadania Excel pozwala wykonać w kilka minut - pod warunkiem, że użytkownik wie, czego potrzebuje, i potrafi na podstawie programu zbudować odpowiednie narzędzia.
Książka Wojciecha Próchnickiego jest skierowana do pracowników działu finansów, controllingu i księgowości. Wyjaśnia możliwości pracy z Excelem na przykładach, omawiając piętnaście różnych przypadków i problemów, z którymi może spotkać się osoba pracująca w tych obszarach. Zakres tematyczny omawianych przykładów jest bardzo szeroki - od prostego wiekowania należności po budowę graficznej prezentacji sprzedaży na mapie Polski według województw czy też prognozowanie sprzedaży sezonowej przy użyciu trendu liniowego.
Każdy rozdział zawiera:
- zdefiniowanie celu;
- opis problemu;
- konkretne narzędzia, pomocne w danym przypadku.
Wojciech Próchnicki posiada doświadczenie jako specjalista ds. controllingu i raportowania oraz analityk finansowy w międzynarodowych korporacjach. Praca w działach finansowych i controllingu w różnych firmach, połączona z wiedzą z zakresu używania narzędzi Microsoft Office, pozwala mu na przedstawienie praktycznych przykładów, a także rozwiązań problemów, z którymi spotykają się pracownicy tych działów. Jako trener pracuje od ponad trzech lat. Główną tematyką prowadzonych szkoleń jest zastosowanie Excela, Accessa oraz VBA do usprawniania procesów biznesowych w firmie oraz automatyzowania pracy działów controllingu i finansów.
Spis treści
WSTĘP (9)
1. BUDŻET FIRMY HANDLOWEJ - USTALANIE WARUNKÓW BONUSÓW DLA KLIENTÓW (11)
- 1.1. Opis zagadnienia (11)
- 1.2. Model sprzedaży i wyników budżetu (12)
- 1.3. Zadanie analityka (13)
- 1.4. Tabela danych jako narzędzie analizy symulacji (14)
2. MIESIĘCZNE PREMIE DLA SPRZEDAWCÓW (21)
- 2.1. Opis zagadnienia (21)
- 2.2. Microsoft Query - pobieranie danych zewnętrznych (23)
- 2.3. Niestandardowe pozycje obliczeniowe tabeli przestawnej - element obliczeniowy (30)
- 2.4. Modyfikowanie/usuwanie elementów obliczeniowych oraz wyświetlanie listy utworzonych elementów (33)
- 2.5. Odświeżanie danych w tabeli oraz modyfikacja kwerendy w Microsoft Query (33)
3. STOSOWANIE TABEL PRZESTAWNYCH DO ANALIZY DUŻYCH ZBIORÓW DANYCH SPRZEDAŻOWYCH (35)
- 3.1. Opis zagadnienia (35)
- 3.2. Struktura danych wykorzystywanych w tabeli przestawnej (36)
- 3.3. Tworzenie tabeli przestawnej. Dodawanie, usuwanie i przenoszenie pól (37)
- 3.4. Modyfikacja pól tabeli przestawnej (39)
- 3.5. Zastosowanie filtru raportu tabeli przestawnej (43)
- 3.6. Wyświetlanie stron filtru raportu jako arkuszy (45)
4. TYGODNIOWY RAPORT MARŻY BRUTTO NA TOPOWYCH PRODUKTACH (TOP30) - TABELE (47)
- 4.1. Opis zagadnienia (47)
- 4.2. Wyznaczenie numeru tygodnia w zestawieniu faktur sprzedaży (48)
- 4.3. Przypisanie produktom kosztu materiałowego (50)
- 4.4. Budowa tabeli przestawnej obrazującej sprzedaną ilość poszczególnych produktów w każdym tygodniu (51)
- 4.5. Niestandardowe pozycje obliczeniowe tabeli przestawnej - pole obliczeniowe (52)
5. TYGODNIOWY RAPORT MARŻY BRUTTO NA TOPOWYCH PRODUKTACH (TOP30) - GRAFICZNA PREZENTACJA (59)
- 5.1. Opis zagadnienia (59)
- 5.2. Sprawdzanie poprawności danych - lista rozwijalna (60)
- 5.3. Funkcja WEŹDANETABELI (63)
- 5.4. Wykres kołowy - struktura sprzedaży (ilości) w wybranym przez użytkownika tygodniu (68)
- 5.5. Wykres skumulowany kolumnowy - porównanie wybranej wielkości z czterech tygodni dla każdego z produktów (70)
6. KONSOLIDACJA TYGODNIOWYCH FORECASTÓW SPRZEDAŻY (73)
- 6.1. Opis zagadnienia (73)
- 6.2. Pliki do planowania sprzedaży (73)
- 6.3. Konsolidacja danych (74)
- 6.4. Konsolidacja bez łączy ze źródłem danych (79)
- 6.5. Zamiana plików z danymi źródłowymi (80)
- 6.6. Edycja łączy w zestawieniu podsumowującym (80)
7. WIEKOWANIE NALEŻNOŚCI I ZOBOWIĄZAŃ (83)
- 7.1. Opis zagadnienia (83)
- 7.2. Przygotowywanie zestawienia (84)
- 7.3. Funkcja WYSZUKAJ.PIONOWO (86)
- 7.4. Wiekowanie przy użyciu tabeli przestawnej (89)
8. LISTY WINDYKACYJNE - KORESPONDENCJA SERYJNA (93)
- 8.1. Opis zagadnienia (93)
- 8.2. Baza klientów i szablon pisma (93)
- 8.3. Podpięcie bazy do szablonu i drukowanie listów (95)
- 8.4. Drukowanie kopert (100)
9. ANALIZA I PROGNOZOWANIE SPRZEDAŻY SEZONOWEJ (105)
- 9.1. Opis zagadnienia (105)
- 9.2. Budowa modelu (106)
- 9.3. Trend liniowy i funkcja REGLINX (107)
10. PRZYSZŁE WPŁYWY I WYDATKI (115)
- 10.1. Opis zagadnienia (115)
- 10.2. Miesiąc płatności - funkcja MIESIĄC (117)
- 10.3. Tydzień płatności - funkcja WEEKNUM (118)
- 10.4. Rodzaj wpływów - funkcja JEŻELI (118)
- 10.5. Przyszłe wpływy - tabela przestawna (121)
11. MACIERZ KOSZTÓW TRANSPORTU PRZEWOŹNIK - KLIENT (125)
- 11.1. Opis zagadnienia (125)
- 11.2. Budowa macierzy - tabela przestawna (126)
- 11.3. Funkcja JEŻELI.BŁĄD (129)
- 11.4. Wyróżnienie wartości - formatowanie warunkowe (130)
12. GRAFICZNA PREZENTACJA SPRZEDAŻY WEDŁUG WOJEWÓDZTW (133)
- 12.1. Opis zagadnienia (133)
- 12.2. Dane sprzedażowe - tabela przestawna (134)
- 12.3. Wybór miesiąca - lista rozwijalna (134)
- 12.4. Pobieranie danych z tabeli - funkcja WEŹDANETABELI (139)
- 12.5. Graficzna prezentacja (140)
13. GRAFICZNA PREZENTACJA SKŁADOWYCH WYNIKU BRUTTO NA SPRZEDAŻY (145)
- 13.1. Opis zagadnienia (145)
- 13.2. Określenie granic kolumn (146)
- 13.3. Wykres skumulowany kolumnowy (148)
- 13.4. Dodanie wartości poszczególnych kolumn wykresu - pola tekstowe (151)
14. MODEL DO WYZNACZANIA PROCENTU UPUSTU PRZY ZACHOWANYM POZIOMIE PROCENTU MARŻY ZAMÓWIENIA (153)
- 14.1. Opis zagadnienia (153)
- 14.2. Model (153)
- 14.3. Szukaj wyniku (157)
15. TWORZENIE WŁASNYCH FUNKCJI EXCELA (163)
- 15.1. Opis zagadnienia (163)
- 15.2. Tworzenie niestandardowych funkcji (163)
- 15.3. Argumenty opcjonalne (165)
- 15.4. Tworzenie opisu funkcji i definiowanie kategorii (166)
- 15.5. Tworzenie dodatku z funkcjami (167)
Kategoria: | Branża IT |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-246-4239-7 |
Rozmiar pliku: | 13 MB |