Zdrowie seksualne. Analiza porównawcza wybranych aspaktów seksualności studentów w Polsce i we Francji - ebook
Zdrowie seksualne. Analiza porównawcza wybranych aspaktów seksualności studentów w Polsce i we Francji - ebook
Podstawowe założenia niniejszej pracy koncentrują się wokół takich pojęć, jak
zdrowie seksualne, aktywność seksualna, uwarunkowania zachowań seksualnych
studentów. Rozważania teoretyczne zawarte poniżej mają na celu uwypuklenie
pojęcia zdrowie seksualne, które powinno wyznaczać ramy optymalnego modelu
działań edukacyjno-wychowawczych i profilaktycznych, a wciąż jest słabo
reprezentowane zarówno w świadomości społecznej, jak i literaturze fachowej.
Wieloznaczność pojęć prezentowanych w badaniach polskich i zagranicznych,
różnorodność stosowanej aparatury pojęciowej, z drugiej zaś strony niezwykła
ranga i świeżość problematyki sprawiają, że podjęty temat wydaje się być istotny
z punktu widzenia teorii pedagogicznej.
Spis treści
Wstęp | |
Rozdział 1. Zdrowie seksualne – aspekt teoretyczny | |
1.1. Zdrowie seksualne w rozumieniu Światowej Organizacji Zdrowia | |
1.2. Zdrowie seksualne charakteryzowane przez kryterium normy | |
1.2.1. Zdrowie seksualne a kryteria normy klinicznej | |
1.2.2. Zdrowie seksualne a kryteria normy partnerskiej | |
1.2.3. Zdrowie seksualne a kryteria normy indywidualnej | |
1.2.4. Norma rozwojowa w analizie zachowań seksualnych | |
1.3. Kryteria zdrowia seksualnego a aktywność seksualna |
|
Rozdział 2. Zdrowie seksualne – wybrane uwarunkowania socjalizacyjne | |
2.1. Rodzinne uwarunkowania rozwoju psychoseksualnego | |
2.2. Rozwój psychoseksualny a promocja zdrowia seksualnego w szkole.28 | |
2.3. Szkolna edukacja seksualna w Polsce i we Francji 2.4. Rozwój psychoseksualny jednostki a oddziaływanie mediów i rówieśników |
|
Rozdział 3. Aktywność seksualna – ujęcie rozwojowe | |
3.1. Aktywność seksualna w okresie dzieciństwa | |
3.2. Aktywność seksualna w okresie dorastania | |
3.3. Aktywność seksualna w okresie wczesnej dorosłości i dorosłości | |
3.4. Aktywność seksualna osób w wieku senioralnym |
|
Rozdział 4. Młodzież studiująca w Polsce i we Francji | |
4.1. Młodzież studiująca – perspektywa socjologiczna | |
4.2. Studenci w a wieloaspektowy proces osiągania dojrzałości | |
4.2.1. Dojrzałość biologiczna | |
4.2.2. Dojrzałość seksualna | |
4.2.3. Dojrzałość psychiczna i społeczna |
|
Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych | |
5.1. Cele i problemy badań | |
5.2. Zmienne i ich kategorie, definicje i wskaźniki | |
5.3. Opis metod, technik i narzędzi badawczych | |
5.4. Procedura badań i próba badawcza |
|
Rozdział 6. Wyniki i wnioski z badań | |
6.1. Aktywność seksualna studentów w Polsce i we Francji 6.2. Postawy wobec zdrowia seksualnego a aktywność seksualna studentów w Polsce i we Francji |
|
Podsumowanie – postulaty dla praktyki pedagogicznej Studenci w Polsce i we Francji a zdrowie seksualne. Próba eksplikacji różnic |
|
Bibliografia | |
Aneks spis tabel |
|
spis wykresów | |
spis schematów |
Kategoria: | Medycyna |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-61304-68-5 |
Rozmiar pliku: | 1,3 MB |