- W empik go
Zespół muzyczny - ebook
Zespół muzyczny - ebook
„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.
Kategoria: | Poradniki |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-63799-66-3 |
Rozmiar pliku: | 378 KB |
FRAGMENT KSIĄŻKI
Sprawdzimy, jak funkcjonuje mały rynek muzyczny i dzięki jakim przedsięwzięciom będzie można uczynić go dochodowym dla nas i kolegów z naszego zespołu muzycznego.
Charakterystyka rynku
Jednym z głównych rynków, jakie należy rozpatrywać w kontekście tego przedsięwzięcia, jest rynek weselny. Według danych GUS-u w 2011 r. w związek małżeński wstąpiło o 21 tys. par mniej niż w roku 2010. Sakramentalne „tak” powiedziało sobie 207 000 par. Największe spadki odnotowano w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. W najmniejszym stopniu kryzys odczuli przedstawiciele branży działający w największych aglomeracjach. O połowę natomiast zmalały obroty branży ślubnej w skali kraju, część z jej przedstawicieli musiała się ratować znacznymi obniżkami cen świadczonych przez siebie usług. Rynek ślubny wart jest ok. 7 mld zł. Spora część tej kwoty trafia do osób i podmiotów odpowiedzialnych za muzyczną oprawę ceremonii ślubnej i zabawy weselnej.
Rynek muzyczny w Polsce oparty jest w głównej mierze na branży weselnej i imprezach plenerowych. Dlatego też cechuje się pewną sezonowością. Na największą liczbę zleceń można liczyć w styczniu, w karnawale oraz od wiosny do jesieni. Miesiące zimowe charakteryzują się mniejszym zapotrzebowaniem na tego typu usługi. Istnieje jednak szansa na pozyskanie w tym okresie pojedynczych zleceń grania koncertów na bankietach, imprezach firmowych, kongresach itp.
Konkurencja
Wśród działających na rynku zespołów muzycznych panuje bardzo silna rywalizacja. Na rynku działa kila tysięcy zespołów zróżnicowanych pod kątem jakości świadczonych usług czy cennika. Obecne są na nim zarówno w pełni profesjonalne grupy, jak i małe, amatorskie zespoły. Rynek jest chłonny na tyle, że praktycznie każdy zespół jest w stanie znaleźć swoją niszę oraz klientów mają cych różne zapotrzebowanie na oprawę organizowanych imprez czy wydarzeń.
Plan marketingowy
Większość z klientów, którzy nie mają poleconego przez znajomych zespołu, będzie go szukać w internecie. Dlatego też konieczne będzie posiadanie własnej strony internetowej. Powinniśmy zamieścić na niej jak najwięcej informacji o zespole i muzykach oraz zakresie świadczonych usług. Jeżeli nasz zespół ma już jakieś doświadczenie, warto będzie pochwalić się referencjami. Możemy udostępnić także próbki naszych nagrań lub krótkie klipy filmowe z imprez z naszym udziałem. Stworzenie witryny internetowej może kosztować ok. 1000 zł.
Zespół poszukujący zleceń powinien ogłaszać się także w prasie lokalnej, branżowej oraz na tematycznych portalach internetowych.