Facebook - konwersja
Przeczytaj fragment on-line
Darmowy fragment

  • Empik Go W empik go

Zespół muzyczny - ebook

Wydawnictwo:
Format:
EPUB
Data wydania:
1 stycznia 2013
6,74
674 pkt
punktów Virtualo

Zespół muzyczny - ebook

„Czas na biznes“ to seria mini-poradników dla rozważających założenie własnej działalności w konkretnej branży. Poznaj charakterystykę rynku i konkurencję w sektorze, który najbardziej Cię interesuje. Dowiedz się jakiej kadry potrzebujesz, w co musisz wyposażyć lokal, a co najważniejsze – ile to wszystko kosztuje. W poradniku znajdziesz również rady dotyczące planu marketingowego czy technicznego, a także analizę SWOT.

Kategoria: Poradniki
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-63799-66-3
Rozmiar pliku: 378 KB

FRAGMENT KSIĄŻKI

Z dużą dozą pewności można stwierdzić, iż każdy z członków nowego lub istniejącego zespołu muzycznego pragnie zaistnieć na szerokim rynku muzycznym. Niestety, tylko nielicznym udaje się osiągnąć sukces mierzony w milionach egzemplarzy sprzedanych płyt, udziale w największych festiwalach czy obecności na radiowych listach przebojów. Sukces jest pojęciem względnym, dlatego można mówić o nim także w przypadku lokalnego sukcesu przez małe „s”. Zespoły, które nie są znane mediom branżowym czy plotkarskim, z powodzeniem mogą działać w zupełnie innych niż rozrywkowa branżach. Muzycy wielu kapel zajmujących się zapewnieniem odpowiedniej muzycznej oprawy weselom, imprezom branżowym, lokalnym dniom miast czy wieczorkom tanecznym stworzyli sobie w ten sposób atrakcyjne źródło dochodu. Zatem biznes ten wydaje się być ciekawą alternatywą wykorzystania talentu muzycznego, nawet w trochę mniejszej skali niż światowa.

Sprawdzimy, jak funkcjonuje mały rynek muzyczny i dzięki jakim przedsięwzięciom będzie można uczynić go dochodowym dla nas i kolegów z naszego zespołu muzycznego.

Charakterystyka rynku

Jednym z głównych rynków, jakie należy rozpatrywać w kontekście tego przedsięwzięcia, jest rynek weselny. Według danych GUS-u w 2011 r. w związek małżeński wstąpiło o 21 tys. par mniej niż w roku 2010. Sakramentalne „tak” powiedziało sobie 207 000 par. Największe spadki odnotowano w miejscowościach do 20 tys. mieszkańców. W najmniejszym stopniu kryzys odczuli przedstawiciele branży działający w największych aglomeracjach. O połowę natomiast zmalały obroty branży ślubnej w skali kraju, część z jej przedstawicieli musiała się ratować znacznymi obniżkami cen świadczonych przez siebie usług. Rynek ślubny wart jest ok. 7 mld zł. Spora część tej kwoty trafia do osób i podmiotów odpowiedzialnych za muzyczną oprawę ceremonii ślubnej i zabawy weselnej.

Rynek muzyczny w Polsce oparty jest w głównej mierze na branży weselnej i imprezach plenerowych. Dlatego też cechuje się pewną sezonowością. Na największą liczbę zleceń można liczyć w styczniu, w karnawale oraz od wiosny do jesieni. Miesiące zimowe charakteryzują się mniejszym zapotrzebowaniem na tego typu usługi. Istnieje jednak szansa na pozyskanie w tym okresie pojedynczych zleceń grania koncertów na bankietach, imprezach firmowych, kongresach itp.

Konkurencja

Wśród działających na rynku zespołów muzycznych panuje bardzo silna rywalizacja. Na rynku działa kila tysięcy zespołów zróżnicowanych pod kątem jakości świadczonych usług czy cennika. Obecne są na nim zarówno w pełni profesjonalne grupy, jak i małe, amatorskie zespoły. Rynek jest chłonny na tyle, że praktycznie każdy zespół jest w stanie znaleźć swoją niszę oraz klientów mają cych różne zapotrzebowanie na oprawę organizowanych imprez czy wydarzeń.

Plan marketingowy

Większość z klientów, którzy nie mają poleconego przez znajomych zespołu, będzie go szukać w internecie. Dlatego też konieczne będzie posiadanie własnej strony internetowej. Powinniśmy zamieścić na niej jak najwięcej informacji o zespole i muzykach oraz zakresie świadczonych usług. Jeżeli nasz zespół ma już jakieś doświadczenie, warto będzie pochwalić się referencjami. Możemy udostępnić także próbki naszych nagrań lub krótkie klipy filmowe z imprez z naszym udziałem. Stworzenie witryny internetowej może kosztować ok. 1000 zł.

Zespół poszukujący zleceń powinien ogłaszać się także w prasie lokalnej, branżowej oraz na tematycznych portalach internetowych.
mniej..

BESTSELLERY

Menu

Zamknij