Klikając ZAPISZ SIĘ, zgadzasz się na otrzymywanie informacji marketingowych dotyczących virtualo.pl oraz partnerów biznesowych Virtualo.
Zgodę można wycofać w każdym czasie w sposób określony w Polityce Prywatności.
Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.
Sprzedawcy i pracownicy obsługi klienta to jedne z najpopularniejszych i najliczniejszych zawodów na świecie. Wśród nich znajdują się zarówno zwyczajni, jak i ponadprzeciętni pracownicy. Nie zmienia to jednak faktu, że w tych specjalnościach jest duża konkurencja na rynku pracy. Wielu handlowców i accountów doszło do takiej perfekcji w swojej pracy, że napisali tysiące książek na temat sprzedaży i obsługi klienta.
Sprzedawcy i pracownicy obsługi klienta to jedne z najpopularniejszych i najliczniejszych zawodów na świecie. Wśród nich znajdują się zarówno zwyczajni, jak i ponadprzeciętni pracownicy. Nie zmienia to jednak faktu, że w tych specjalnościach jest duża konkurencja na rynku pracy. Wielu handlowców i accountów doszło do takiej perfekcji w swojej pracy, że napisali tysiące książek na temat sprzedaży i obsługi klienta.
Jednak wśród autorów publikacji o sprzedaży i obsłudze są także psychologowie, coachowie czy trenerzy umiejętności społecznych, ale także doświadczeni przedsiębiorcy i biznesmeni. To profesje, w których niezwykle ważne jest opanowanie właściwego warsztatu m.in. technik sprzedaży, ale także wyćwiczenie wielu umiejętności miękkich.
Rodzajów sprzedawców i handlowców jest naprawdę wiele. Nierzadko są to jedni z najbogatszych ludzi świata, bo w końcu sprzedażą bezpośrednio często zajmują się sami właściciele dużych firm i marek, którzy podpisując różnego rodzaju kontrakty, nie robią nic innego, jak właśnie – sprzedają. Niemniej pozyskiwanie umów, klientów i inwestorów na duże kwoty wymaga opanowania odpowiednich technik.
Wielu guru tego tematu dzieli się swoimi sekretami w nie jednym, a nawet kilku e-bookach o sprzedaży. To lektury podejmujące takie wątki, jak zaspokojenie potrzeb klienta, pozyskiwanie wartościowych kontaktów sprzedażowych, budowanie zaufania, zwiększanie lojalności klientów czy strategie postępowania po sprzedaży. E-booki o technikach sprzedaży wnikają często jednak znacznie głębiej, dostarczając wiedzy o design thinking w tworzeniu produktów, badaniach etnograficznych służących sprzedaży czy o happy hour, mapach empatii klienta bądź up- i down-sellingu.
Sprzedaż sama w sobie składa się w pewnym stopniu z obsługi klienta. Jednak są osoby zatrudnione bezpośrednio, jak account managerowie czy specjaliści ds. obsługi klienta. We wszystkich tych przypadkach mają oni bezpośredni bądź zdalny kontakt z kontrahentami. Nierzadko są to zawody, które działają w systemie prowizyjnym czy premiowym.
Dlatego tak ważne w tej branży są metody i kunszt kontaktu oraz rozmowy z klientami. Te zagadnienia również szczegółowo opisuje wielu autorów w książkach o dobrym wpływie na klienta, jak prowadzić z nimi prawidłowo i skutecznie konwersacje czy w końcu nauczyć się rozpoznawać ich problemy, oczekiwania i patrzeć na różne zjawiska z ich perspektywy. Tego typu pozycje to nierzadko lektury torujące drogę do sukcesu w tym sektorze.
Kategorie:
ebooki
audiobooki