Witaj w Virtualo - największym w Polsce sklepie z produktami cyfrowymi.
W czym możemy Ci pomóc? Wybierz temat pomocy:
W dziale Pomoc zamieściliśmy odpowiedzi na wszystkie najpopularniejsze pytania dotyczące kupowania i odczytywania e-booków oraz audiobooków.
Jeśli jednak nie znalazłeś odpowiedzi na interesujące Cię zagadnienie, skontaktuj sie z nami:
1. Zanim zamówisz
Zapoznaj się z podstawowymi informacjami, które umożliwią Ci szybkie i bezproblemowe zakupy w Virtualo
A
REJESTRACJA
Rejestracja w sklepie internetowym Virtualo składa się z dwóch kroków:
KROK 1
Aby zarejestrować się w sklepie internetowym virtualo.pl, kliknij na link "rejestracja", znajdujący się w prawym górnym rogu strony.
Możesz także zarejestrować się bezpośrednio z koszyka, już po dodaniu poszukiwanych produktów elektronicznych.
KROK 2
W formularzu rejestracyjnym wypełnij następujące pola:
  • Imię i nazwisko/nick
    będą widoczne przy powitaniach
  • Adres e-mail
    który będzie jednocześnie loginem do sklepu internetowego virtualo.pl
  • Powtórz e-mail
    w celu uniknięcia pomyłki wymagamy potwierdzenia adresu e-mail
  • Hasło
    wpisz indywidualne hasło dostępu do konta virtualo.pl
  • Powtórz hasło
    w celu uniknięcia pomyłki wymagamy potwierdzenia hasła
Po wypełnieniu wszystkich pól, potwierdź operację przyciskiem "Zarejestruj się". Na wskazanay przy rejestracji adres wyślemy do Ciebie wiadomość z potwierdzeniem poprawnej rejestracji.
B
LOGOWANIE
Aby zalogować się do sklepu internetowegovirtualo.pl, kliknij na link "logowanie", znajdujący się w prawym górnym rogu strony.
Możesz zalogować się również poprzez Twoje konto na portalu facebook. Abby to zrobić musisz posiadać już konto na fb.
Wpisz w odpowiednie pola login i hasło, a nastepnie kliknij zaloguj. Jeżeli dane zostały wpisane poprawnie logowanie na pewno powiodło się.
C
ZMIANA / PRZYPOMNIENIE HASŁA
Jeśli zgubiłes hasło w każdej chwili możesz je odzyskać korzystając z funkcji odzyskiwania hasła. Bedąc w panelu logowania kliknij odnośnik "Zapomniałeś hasła?".
Po wybraniu opcji "Zapomniałeś hasła?" wpisz swój adres e-mail we wskazane miejsce i kliknij "wyślij". Na skrzynkę mailową zostanie wysłany link umożliwiający zmianę zapomnianego hasła na nowe.
D
KOSZYK
Czym jest koszyk i do czego służy? Koszyk jest miejscem, w którym przechowywane są produkty cyfrowe do momentu opłacenia zamówienia.
Aby dodać produkt do koszyka kliknij "zamawiam"
Produkt przypadkowo dodany do koszyka mozna usunąć klikając czerwony krzyżyk po prawej stronie produktu.
Po kliknięciu "zamawiam" produkt znajduje się w koszyku.
Można teraz dodać kolejne produkty, one również zostaną dodane do koszyka. Jeśli wszystkie poszukiwane produkty zostały dodane, należy kliknąć ikonę koszyka by przejść do opłacenia zamówienia.
2. Realizacja zamówienia
Aby sfinalizować zakupy po wybraniu produktów przejdź do koszyka, kliknij przycisk "dalej" i dokonaj płatności.
A
KODY RABATOWE
Jesli otrzymałeś kod rabatowy Virtualo możesz go wykorzystać wpisując w odpowiednie pole (patrz obrazek) klikając "przelicz" przed wyborem formy płatności
B
POTWIERDZENIE I DANE DO FAKTURY
Na etapie potwierdzania zamówienia należy ostatecznie sprawdzić czy wszystkie produkty w koszyku mają zostać opłacone oraz potwierdzić chęć otrzymania faktury zaznaczając checkbox
Jeżeli nie zostało to zrobione podczas zakładania konta na virtualo.pl, dane do faktury mozna zawsze uzupełnić w zakładce "moje konto"
C
ZAMAWIAM NA PREZENT
Jeśli chcesz podarować komus w prezencie produkt cyfrowy dostępny w sklepie Virtualo, możesz skorzystać z opcji "zamawiam na prezent"
Dzięki tej opcji możesz w bardzo łatwy sposób obdarować kogoś ebookiem, czy audiobookiem. Powiadomienie o prezencie dostępnym do pobrania z Biblioteki osoby obdarowanej zostanie przez nas wysłane na maila wybranej osoby po wypełnieniu formularza i opłaceniu zakupów.
D
FORMY PŁATNOŚCI
Oferujemy naszym klientom szeroki wachlarz możliwości zapłaty. W celu dokonania płatności zostaniesz przekierowany na bezpieczną stronę serwisu eCard.pl lub na stronę wybranego banku. Zakupione przez Ciebie produkty są w formie cyfrowej i będą dostępne zaraz po dokonaniu płatności na stronie Moja biblioteka.
Oto w jaki sposób możesz opłacić swoje zamówienie:
- karty płatnicze
- e-przelewy
- przelew półautomatyczny
- punkty Virtualo - dowiedz się więcej
- inne formy płatności
E
ANULOWANIE ZAMÓWIENIA
Przed dokonaniem płatności mozna anulować zamówienie w każdym momencie. Po dokonaniu płatności można zwrócić kupiony produkt cyfrowy zgodnie z ustawowym czasem. Zwrot zakupionego produktu.
3. Finalizacja zamówienia
A
MOJA BIBLIOTEKA
W zakładce MOJA BIBLIOTEKA znajdziemy opłacone produkty elektroniczne gotowe do pobrania w każdej chwili. Wystarczy kliknąć w ikonę wybranego formatu by pobrać produkt.
Co oznacza multiformat?
W Virtualo kupujesz treść, a nie format. Oznacza to, że kupiony produkt elektroniczny, np. ebook, możesz pobrać we wszystkich dostępnych formatach płacąc raz. Wszystkie dostępne formaty są dostępne po dokonaniu zakupów w zakładce Moja biblioteka skąd można je pobrać na wybrane urządzenie.
B
REKLAMACJE
Staramy się by oferowane przez nas produkty były zawsze najlepszej jakości, jednak czasami zdarza się, że pojawiają się w nich usterki - jestesmy tylko ludźmi :-)
Reklamacje naszych klientów pozwalają nam cały czas podnosić jakość oferowanych produktów cyfrowych. Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania sklepu virtualo.pl prosimy przesyłać na adres biuro@virtualo.pl. Jeżeli reklamacja dotyczy jakości wykonanych przez Virtualo ebooków prosimy o zgłoszenie jej na adres mailowy konwersja@virtualo.pl
Zgodnie z regulaminem Virtualo dział obsługi klienta ma do 14 dni kalendarzowych na rozpatrzenie reklamacji.
C
ZWROTY
Każdy klient Virtualo może zgodnie z polskim prawem zwrócić kupiony produkt cyfrowym w terminie do 14 dni kalendarzowych, czyli odstąpić od umowy bez podania przyczyny. Po upływie 14 dni kalendarzowych nie jest to możliwe.
Aby dokonać zwrotu trzeba odesłać do Virtualo wypełniony formularz odstąpienia od umowy. Prosimy odesłać go pocztą tradycyjną na adres biura Virtualo lub na adres biuro@virtualo.pl
4. Informacje dodatkowe
FAQ
Zanim się z nami skontaktujesz bezpośrednio, sprawdź czy nie odpowiedzieliśmy już na Twoje pytanie poniżej.
1. Czym są e-booki?
E-booki są to książki, których treść zapisana jest w formie elektronicznej. Ich odczytanie jest możliwe na urządzeniach takich jak czytniki ebooków (e-czytniki), smartfony, tablety czy komputery. Ebooki, w przeciwieństwie do tradycyjnych książek, nie zajmują miejsca na półkach, są tańsze i łatwo dostępne. Pod względem treści nie różnią się niczym od swoich drukowanych odpowiedników. W ofercie nie posiadamy e-booków nagranych na nośniki fizyczne (np. pendrive'y) ani książek w wersji drukowanej.
2. Czym są audiobooki?
Audiobooki są to nagrania dźwiękowe przeznaczone do słuchania zawierające odczytywany przez lektora tekst publikacji książkowej. Virtualo oferuje audiobooki w formacie MP3, które można odsłuchiwać na komputerze przy pomocy programów do odtwarzania dźwięków, w przenośnych odtwarzaczach multimedialnych przeznaczonych do odsłuchiwania formatu MP3 oraz we wszelkich urządzeniach dostępnych na rynku, które są wyposażone w odtwarzacz MP3 lub mających zainstalowane aplikacje umożliwiające odczytywanie takich plików (np. tablety). Dostępne w Virtualo pliki MP3 są skompresowane w formacie ZIP, zajmują więc mniej pamięci, a ich zapis jest oszczędniejszy. Przy kompresji plików stosowana jest metoda bezstratna, dzięki czemu słuchacz odtwarza informacje w postaci identycznej z pierwotną. Aby otworzyć skompresowany plik użytkownik musi dysponować odpowiednim programem, np. 7-Zip. W ofercie nie posiadamy audiobooków nagranych na płyty CD.
3. Czym jest EPUB?
Jest to format e-booka oparty na języku HTM umożliwiający skalowanie czcionki, dzięki czemu możliwe jest dopasowanie jej wielkości i kroju do proporcji ekranu. Dzięki swoim właściwościom książki w formacie EPUB najlepiej odczytywane są na e-czytnikach, których ekran zbudowany jest w technologii eInk. Można je również odczytać na smartfonach i tabletach. Aby móc odczytywać pliki w formacie EPUB należy pobrać odpowiednie oprogramowanie, np. Adobe Digital Editions, Stanza, Aldiko na Androida, Blue Fire na iPad'a.
4. Czym jest MOBI?
Jest to plik zapisany w formacie Mobipocket. Można go pobrać na e-czytnik Kindle i inne urządzenia (tablety, komputery) po wcześniejszym zainstalowaniu oprogramowania do odczytywania plików MOBI. Stanowi on otwarty format oparty na języku XHTML, dzięki czemu jego odczytywanie jest bardzo wygodne na urządzeniach mobilnych, w tym na jednym z najpopularniejszych e-czytników – Kindle.
5. Dlaczego w ofercie macie tak mało e-booków w formacie PDF?
PDF ze względu na brak możliwości skalowania czcionki oraz dostosowywania się pliku do wielkości ekranu, jest bardzo niewygodny do odczytywania na tabletach, smartfonach czy czytnikach. Długotrwałe czytanie na laptopie czy komputerze jest niewygodne i męczy wzrok, dlatego też w naszej ofercie znajdują się głównie e-booki w formacie EPUB i MOBI.
6. Czym jest multiformat?
Multiformat oznacza, że kupując danego e-booka otrzymasz go we wszystkich dostępnych formatach. W większości przypadków będzie to EPUB i MOBI (2w1), czasami również PDF (3w1). Multiformat dotyczy wyłącznie e-booków.
7. Gdzie znajdę informację o dostępności poszczególnych formatów?
Informacja o dostępności formatów znajduje się na karcie produktu koło okładki danego tytułu.
8. Czym jest watermark?
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. Watermark jest rozwiązaniem wygodnym i preferowanym przez Klientów, ponieważ nie wymaga stosowania specjalnych programów do odczytywania zakupionych plików oraz umożliwia dowolne ich odczytywanie na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format. Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz możliwości przenoszenia plików między urządzeniami. Unikatowa licencja transakcyjna pozwala na monitorowanie i rozpoznawanie plików w przypadku nieuprawnionego ich użytkowania, czyli przede wszystkim umieszczenia ebooka w Internecie. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak Stanza czy Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
9. Czym jest Adobe DRM/ Adobe Digital Editions (ADE)?
Adobe DRM jest systemem zabezpieczeń stosowanym, by zapobiegać używaniu ebooków w sposób niezgodny z wolą wydawcy danego ebooka. Ebooki zabezpieczone w ten sposób można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne, obsługujące DRM Adobe. Na komputerach stacjonarnych i laptopach, z systemem operacyjnym Windows i IOS, należy zainstalować bezpłatną aplikację firmy Adobe – Adobe Digital Editions (ADE) (http://www.adobe.com/solutions/ebook/digital-editions.html). Na urządzeniach mobilnych należy zainstalować aplikację wspierającą dane zabezpieczenie np.: Aldiko lub Bluefire.
10. Jak aktywować i aktualizować Adobe Digital Editions?
Zaraz po zainstalowaniu ADE (z tej strony: http://www.adobe.com/solutions/ebook/digital-editions.html) zostaniesz poproszony o aktywowanie programu (podczas tego procesu Twój komputer powinien być podłączony do sieci Internet). Podczas aktywacji należy autoryzować komputer, podając Adobe ID. Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego Adobe ID możesz je utworzyć na stronie Adobe. Adobe ID umożliwia przenoszenie zabezpieczonych ebooków pomiędzy komputerami lub urządzeniami mobilnymi i odzyskiwania ich w przypadku skasowania danych z dysku lub reinstalacji systemu operacyjnego.Sugerujemy, aby aktywacji i autoryzacji dokonać zaraz po instalacji, inaczej wszystkie zabezpieczone ebooki przypisane do komputera przed autoryzacją, zostaną po autoryzacji utracone.Jeśli jednak zdecydujesz się na autoryzację w terminie późniejszym, możesz to z zrobić poprzez menu Library -> Authorize Computer. Jeżeli posiadasz e-czytnik i chcesz korzystać z ebooków zabezpieczonych DRM-em, wystarczy podłączyć urządzenie za pomocą USB. Program Adobe Digital Editions sam rozpozna urządzenie i zapyta, czy autoryzować czytnik. Po kliknięciu OK w wyświetlonym boksie, czytnik jest zautoryzowany i można dodać e-booki metodą drag&drop przeciągając w ADE wybraną książkę na ikonkę e-czytnika, która pojawi się w lewym menu w widoku biblioteki.
11. Korzystanie z Adobe Digital Editions bywa problematyczne. Dlaczego nie zabezpieczacie wszystkich e-booków watermarkiem?
Rodzaj zabezpieczenia stosowanego w księgarni Virtualo.pl nie zależy od nas, a od umów licencyjnych pomiędzy wydawcą a licencjodawcą. Jeśli licencjodawca wymaga zastosowania zabezpieczenia Adobe DRM, to takie właśnie zabezpieczenie musimy zastosować. Obecnie jednak ponad 95% e-booków zabezpieczonych jest watermarkiem. Adobe DRM stosowany jest głównie przy publikacjach specjalistycznych oraz w nielicznych przypadkach w beletrystyce.
12. Gdzie znajdę informację na temat zabezpieczenia zastosowanego przy danym e-booku?
Informacja taka znajduje się na karcie każdego produktu, przy okładce, w części Zabezpieczenie.
13. Dlaczego muszę zakładać konto, aby móc kupować w Waszym sklepie?
E-booki i audiobooki dostarczane są do Twojej Biblioteki, która znajduje się na Twoim koncie. Nie wysyłamy plików mailowo. Musisz więc posiadać u nas konto, abyśmy mogli do niego przypisać zakupione przez Ciebie pliki.
14. Czy mogę się logować przez Facebooka?
TAK.
15. Czy sprzedajecie książki drukowane/audiobooki na płytach CD?
NIE. W Virtualo dostępne są wyłącznie produkty cyfrowe w formie plików. Zakupione ebooki/audiobooki trafiają na Twoje konto – możesz je pobrać wchodząc do Mojej Biblioteki.
16. Czy jesteście wydawnictwem?
NIE. Virtualo.pl jest księgarnią internetową, w której można kupić e-booki wprowadzone do oferty przez wydawców. Jeśli chcesz opublikować swojego e-booka musisz najpierw podpisać umowę z wybranym przez siebie wydawnictwem.
17. Jak wprowadzić e-booka lub audiobooka do Waszej oferty?
Jeśli jesteś wydawcą, skontaktuj się z nami mailowo: wspolpraca@virtualo.pl. Po podpisaniu umowy Twoje tytuły trafią do sieci dystrybucji Virtualo. Jeśli jesteś autorem, musisz najpierw podpisać umowę z jednym ze współpracujących z nami wydawnictw. Jeśli jesteś zainteresowany ofertą self-publishingu możesz nawiązać współpracę z wydawnictwem Ebookowo: http://www.e-bookowo.pl/dla-autorow.html
18. Jak się zarejestrować?
Sprawdź TUTAJ
19. Jak się zalogować?
Sprawdź TUTAJ
20. Co zrobić, gdy nie mogę się zalogować?
Przede wszystkim sprawdź, czy dokonałeś rejestracji oraz czy kliknąłeś w link aktywacyjny, który powinieneś otrzymać w mailu z potwierdzeniem założenia konta. Jeśli Twoje konto jest aktywne, sprawdź czy poprawnie wpisujesz swój login i hasło. Być może znajdziesz jakąś literówkę lub na klawiaturze masz wciśnięty przycisk CAPS LOCK. Jeśli jednak wszystkie dane wpisałeś poprawnie i nadal nie możesz się zalogować, skontaktuj się z nami mailowo: biuro@virtualo.pl lub telefonicznie +48 22 461 08 87 (pn – pt. w godz 9:00-17:00)
21. Zapomniałem hasła, czy będę mógł się zalogować?
TAK. Na stronie logowania wybierz opcję „Zapomniałem hasła” oraz podaj swój e-mail. Wyślemy Ci maila z linkiem umożliwiającym zmianę hasła.
22. Chciałem dokonać rejestracji, jednak nie otrzymałem od Was maila z linkiem aktywacyjnym. Co mogę zrobić?
Mail z linkiem aktywacyjnym powinien dojść do Ciebie w ciągu kilku minut po wypełnieniu formularza rejestracyjnego i wciśnięciu przycisku „Akceptuję”. Jeśli nie otrzymałeś maila z linkiem aktywacyjnym, sprawdź folder SPAM. Jeśli minęła ponad godzina, a Ty nadal nie otrzymałeś maila, ani nie znalazłeś go w folderze SPAM, skontaktuj się z nami mailowo: biuro@virtualo.pl lub telefonicznie +48 22 461 08 87.
23. Skąd mogę pobrać zakupione pliki i jak to zrobić?
Aby pobrać pliki musisz zalogować się w księgarni Virtualo.pl. Po zalogowaniu i najechaniu myszką na Twój nick (w prawym górnym rogu) pojawi się rozsuwane menu, z którego będziesz mógł dostać się do Mojej Biblioteki. Tam znajdują się wszystkie Twoje pliki, podzielone na kategorie – ebooki, audiobooki, eprasa i aplikacje. W zależności od rodzaju zakupionego pliku i formatów, będziesz miał możliwość wyboru przycisków:
  • Czytaj online – dotyczy tytułów, które są na karcie produktu oznaczone jako produkty online; po kliknięciu przycisku „Czytaj online” ebook zostanie otwarty w nowym oknie przeglądarki
  • Pobierz – dotyczy ebooków (nieoznaczonych jako produkty online), audiobooków, eprasy i aplikacji
  • Wyślij na Kindle – dotyczy wyłącznie ebooków, które mają dostępny format MOBI
  • Wyślij na PocketBook
  • Wyślij na Dropboxa
Pliki w Mojej Bibliotece możesz sortować po: dacie dodania, dacie pobrania, średniej ocen (na karcie produktu), tytułu. Możesz skorzystać również z dodatkowego filtru, który będzie pokazywał: wszystkie zakupione przez Ciebie produkty lub tylko te pobrane albo niepobrane. Gdy znajdujesz się w Bibliotece możesz też korzystać z wyszukiwarki Virtualo – będzie ona wyszukiwała wyłącznie tytuły dostępne w Twojej Bibliotece (po wyjściu z Biblioteki przeszukuje tytuły dostępne do kupienia w całej naszej ofercie).
24. Czy wysyłacie pliki na dropboxa?
TAK. Aby wysłać zakupiony plik na Dropboxa wykonaj poniższe czynności:
  1. Zaloguj się na swoje konto w księgarni Virtualo.pl i wejdź do Twojej Biblioteki (po zalogowaniu najedź myszką na Twój nick widoczny w prawym górnym rogu strony – pojawi się rozwijane menu, z którego będziesz mógł wejść do Twojej Biblioteki)
  2. Przy pliku, który chcesz wysłać na kliknij guzik „Wyślij na Dropboxa”
  3. Pojawi się okno, w którym będziesz musiał wybrać format pliku, który chcesz wysłać na Dropboxa (np. EPUB, MOBI, PDF – jeśli pojawia się tylko jeden plik oznacza to, że inne formaty nie są dostępne)
  4. Gdy wybierzesz format zostaniesz poproszony przez Dropboxa o dokonanie autoryzacji
  5. Po dokonaniu autoryzacji zostaniesz przeniesiony na kartę wysyłki plików. Domyślnie zaznaczona jest opcja „Wyślij na Dropboxa”. Jeśli chcesz, aby wszystkie kolejne zakupione przez Ciebie pliki były wysyłane na Dropboxa zaznacz również opcję "Zawsze przy dokonywaniu transakcji plik będzie wysyłany na Dropboxa". Wciśnij przycisk „Wykonaj”. Wybrany przez Ciebie plik zostanie wysłany na Dropboxa.
UWAGA! Aby korzystać z powyższej usługi musisz posiadać konto na Dropboxie, możesz je założyć TUTAJ. Przesłane przez Ciebie pliki będą dostępne w folderze: Dropbox > Aplikacje > Virtualo.
25. Czy wysyłacie pliki na czytniki PocketBook?
TAK. Aby wysłać zakupiony plik na czytnik PocketBook wykonaj poniższe czynności:
  1. Uzyskaj adres e-mail czytnika. Wejdź w ustawienia czytnika PocketBook, a następnie wybierz opcje: "Ustawienia/Konto i synchronizacja" i "Send-to-Pocketbook". Aby aktywować usługę podaj swój adres e-mail wraz z hasłem i kliknij przycisk "Wyślij". W ciągu kilkunastu minut na podany przez Ciebie adres e-mail przyjdzie wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link w oknie Twojej przeglądarki pojawi się informacja o aktywacji usługi. Znajdziesz tam również adres e-mail czytnika (z końcówką @pbsync.com), na który będą przesyłane zakupione przez Ciebie pliki. Po wybraniu opcji "Save" otrzymasz komunikat informujący o pomyślnej aktywacji usługi. UWAGA! Jeśli znasz już adres swojego czytnika w domenie pbsync nie musisz tej czynności wykonywać ponownie. Przejdź do kolejnych punktów.
  2. Zaloguj się na swoje konto w księgarni Virtualo.pl i wejdź do Twojej Biblioteki (po zalogowaniu najedź myszką na Twój nick widoczny w prawym górnym rogu strony – pojawi się rozwijane menu, z którego będziesz mógł wejść do Twojej Biblioteki).
  3. Przy pliku, który chcesz wysłać kliknij guzik „Wyślij na PocketBooka”
  4. Pojawi się okno, w którym będziesz musiał wybrać format pliku, który chcesz wysłać na czytnik PocketBooka (np. EPUB, MOBI, PDF – jeśli pojawia się tylko jeden plik oznacza to, że inne formaty nie są dostępne).
  5. Gdy wybierzesz format zostaniesz przeniesiony na kartę wysyłki plików. Podaj swój adres znajdujący się w domenie pbsync.com (czyli adres, który uzyskałeś wykonując czynności opisane w pierwszym kroku). Jeśli chcesz, aby przy każdym zakupie pliki były automatycznie wysyłane na Twój czytnik wybierz opcję "Zawsze przy dokonywaniu transakcji plik będzie wysyłany na czytnik PocketBook". Domyślnie ustawiony adres wysyłającego (czyli adres, z którego będziesz otrzymywał pliki), to: pocketbook@pbsync.com. Aby potwierdzić powyższe dane i wysłać plik wybierz przycisk "Wykonaj".
  6. Po przesłaniu przez Virtualo pierwszego ebooka otrzymasz od firmy PocketBook maila z prośbą o dodanie naszej księgarni do listy zaufanych. Dopiero po dodaniu nas na listę, będziesz mógł pobrać ebooka. Jest to jednorazowa czynność - przy kolejnych wysyłkach proces wysyłania ebooków przebiega automatycznie, bez konieczności ponownego dodawania księgarni na listę zaufanych.
UWAGA! Pamiętaj o tym, aby w swoim czytniku mieć włączone połączenie z Wi-Fi - w innym wypadku nie będziesz miał możliwości otrzymywania plików na czytnik. W zależności od ustawień czytnika może być konieczne włączenie na nim opcji Odbierz plik teraz. Jeśli chcesz, aby pliki pobierały się automatycznie włącz opcję Automatycznie odbieraj pliki.
26. Czy mogę wysłać zakupione pliki na czytnik Kindle?
TAK, na czytnik Kindle możesz wysłać zakupione pliki w formacie MOBI. Aby to zrobić:
  1. Zaloguj się na swoje konto w księgarni Virtualo.pl i wejdź do Twojej Biblioteki (po zalogowaniu najedź myszką na Twój nick widoczny w prawym górnym rogu strony – pojawi się rozwijane menu, z którego będziesz mógł wejść do Twojej Biblioteki)
  2. Przy pliku, który chcesz wysłać na kliknij guzik „Wyślij na Kindle”.
  3. Zostaniesz przeniesiony na kartę wysyłki plików. Sprawdź adres e-mail swojego czytnika - możesz go odczytać wchodząc na urządzeniu w Ustawienia (przycisk Menu, następnie opcja Settings), a następnie przechodząc na drugą stronę (przyciskiem w prawo), gdzie będzie wyświetlona informacja Kindle Email - to jest e-mail Twojego czytnika. Amazon udostępnia dwa rodzaje maili dla swoich czytników: TwojaNazwa@kindle.com i TwojaNazwa@free.kindle.com. Jeśli masz czytnik z łączem 3G - wybierz @free.kindle.com, aby przesłać plik przez WIFI oraz uniknąć ewentualnych opłat za użytkowanie sieci Whispernet. Więcej informacji znajdziesz w zakładce Pomoc na Amazon.com
  4. Podaj swój adres Kindle i wybierz przycisk „Wykonaj”. Pliki zostaną wysłane na Twój czytnik. Jeśli chcesz, aby przy kolejnym zakupie pliki automatycznie były wysyłane na Twój czytnik przed wybraniem przycisku „wykonaj” zaznacz opcję „Zawsze przy dokonywaniu transakcji plik będzie wysyłany na Kindle”. Pamiętaj, że aby odbierać pliki musisz mieć włączoną opcję Wi-Fi w swoim czytniku.
UWAGA! Adres wysyłającego podany na karcie wysyłki jest to adres e-mail z którego zostanie wysłana wiadomość na Twoje konto Amazon. Pamiętaj, że jeżeli zostawisz adres wysyłającego ustawiony na kindle@virtualo.pl, musi on zostać dodany do zaufanych adresów w Amazon (zaloguj się na swoje konto Amazon, wejdź do zakładki 'Manage Your Kindle', a następnie w link 'Personal Document Settings', na samym dole znajduje się lista e-maili z którym mogą przychodzić e-booki. Kliknij na link 'Add a new approved e-mail address' po czym wpisz adres kindle@virtualo.pl lub inny z którego chcesz korzystać podczas wysyłania książek czyli kindle@virtualo.pl)
27. Do czego służy przycisk „Pobierz wszystkie” w Mojej Bibliotece?
Jest to wygodna opcja dla osób, które kupują po kilka/kilkanaście tytułów i dodatkowo nie mają aktywnej opcji wysyłki na czytnik Kindle, Pocketbook lub Dropboxa. Po wciśnięciu „Pobierz wszystkie” w oknie pojawią się wszystkie niepobrane do tej pory ebooki. Po wciśnięciu „Pobierz wszystkie zaznaczone” wszystkie tytuły zostaną pobrane na urządzenie, z którego w danej chwili korzysta Użytkownik.
28. Czy mogę odczytać pliki na tablecie/telefonie
TAK. W przypadku urządzeń mobilnych z systemami Android lub iOS przy odtwarzaniu formatu EPUB dobrze sprawdza się aplikacja BlueFire Reader dostępna do pobrania z oficjalnych sklepów z aplikacjami dla obu wymienionych systemów mobilnych. MOBI na urządzeniach mobilnych z systemami Android lub iOS to dedykowane aplikacje: Kindle for Android oraz Kindle for iOS do pobrania z oficjalnych sklepów z aplikacjami dla obu wymienionych systemów mobilnych.
29. Jak otworzyć plik w formacie EPUB lub Mobi na komputerze?
Aby korzystać z ebooków w formacie EPUB na komputerze z system Windows lub Mac można użyć programu Adobe Digital Editions http://www.adobe.com/pl/solutions/ebook/digital-editions/download.html
Uwaga: Program na początku będzie wymagał rejestracji na stronie producenta jako klient Adobe jednak nie jest to koniecznie jeśli użytkownik nie zamierza korzystać z ebooków zabezpieczonych Adobe DRM.

W przypadku formatu MOBI na komputerze z systemem Windows można użyć programu Kindle for PC: http://www.amazon.com/gp/kindle/pc/download natomiast na systemie Mac programu Kindle for Mac http://www.amazon.com/gp/kindle/mac/download
30. Czy mogę korzystać z plików na kilku urządzeniach?
TAK. Plik, który zostanie zakupiony w księgarni Virtualo można pobierać z jednego konta na wielu różnych urządzeniach.
31. Czy mogę wypożyczyć plik znajomemu?
Plik można wypożyczyć zgodnie z dozwolonym użytkiem publicznym - członkom najbliższej rodziny lub przyjaciołom. Najbezpieczniej jednak jest to zrobić pożyczając nie sam plik, lecz urządzenie, na które wgrany jest plik.
32. Czy mogę kupić plik w prezencie?
TAK. Aby kupić e-booka w postaci prezentu trzeba posiadać swoje własne konto w księgarni Virtualo. Następnie po wybraniu książki, którą chcemy komuś podarować należy kliknąć przycisk „zamawiam na prezent”, który znajduje się pod ceną produktu.
33. Czy mogę płacić SMSem?
Niestety nie posiadamy opcji płatności SMS. Mogą Państwo skorzystać z innych, dostępnych form: e-przelewów, kart płatniczych oraz punktów Virtualo.
34. Czy mogę wydrukować książkę?
To zależy od zabezpieczenia e-booka. Jeżeli jest on zabezpieczony poprzez Adobe DRM (z ang. digital rights management) nie zawsze istnieje taka możliwość. Natomiast jeżeli książka jest zabezpieczona watermarkiem istnieje możliwość wydrukowania książki na własny użytek - bez prawa odsprzedaży.
35. Czy mp3 mogę zgrać na płytę CD?
TAK. Książkę w formacie mp3, czyli tzw. audiobook może zostać nagrany na płytę CD, ale tylko i wyłącznie do użytku własnego.
36. Czy i jak mogę anulować nieopłacone zamówienie?
Jeżeli dodałeś produkt do koszyka i nie kliknąłeś przycisku "Dalej", który jest równoznaczny z zaakceptowaniem zamówienia i przejściem do płatności, to na tym etapie wystarczy wybrać opcję Usuń pozycję.
37. Czy tytuły dodane do koszyka zostaną w nim w cenach z dnia dodania?
NIE. Ceny promocyjne obowiązują tylko w czasie trwania promocji. Jeśli dodasz do koszyka produkt, którego promocja trwa np. do 15.10.2015 r., a produkt będziesz chciał zakupić po tym terminie – cena zostanie zaktualizowana.
37. Czy jest możliwość dodania tytułów do schowka, aby zakupić je w późniejszym terminie?
TAK. Przycisk „Dodaj do schowka” widoczny jes dla zalogowanych użytkowników i dostępny jest na karcie każdego produktu pod przyciskiem „Na prezent”. Do schowka możesz dostać się ze swojego panelu, do którego masz dostęp najeżdżając na swój nick w prawym górnym rogu strony.
38. Jak mogę pobrać zakupioną aplikację?
Aplikacje można pobrać po zalogowaniu się w księgarni Virtualo.pl. Są one dostępne w „Mojej Bibliotece”. Do aplikacji otrzymasz mailowo hasło/klucz, po którego wpisaniu będziesz mógł skorzystać z aplikacji.
39. Jak otworzyć plik z rozszerzeniem .acsm?
Rozszerzenie pliku .acsm to pliki typu Adobe Content Server Message File. Program, który otwiera dany format pliku na komputerze to Adobe Digital Editions, który można pobrać ze strony producenta Adobe. Po sko ńczonej instalacji programu, należy dokonać autoryzacji komputera za pomocą konta Adobe ID. Dopiero wtedy możliwe będzie otwarcie e-booka. Analogicznie jest w przypadku urządzeń mobilnych. Do otwarcia książki elektronicznej na telefonach z systemem Android oraz iOS należy pobrać program Bluefire Reader po czym podać swoje Adobe ID.
40. Czym są punkty Virtualo?
Dzięki punktom Virtualo możesz doładować swoje konto i dokonać zakupu e-bookow bez konieczności dokonywania przelewu bankowego czy transakcji za pomoca karty płatniczej. Służy to znacznemu przyspieszeniu wykonywania transakcji, a Twoja książka znajdzie się na półce od razu po skorzystaniu z naszych punktów.
41. Po pobraniu audiobooka nie mogę go słuchać ponieważ jest w formacie ZIP.
ZIP jest bardzo popularnym formatem archiwów, które używane są w Internecie do magazynowania i zmniejszania rozmiaru plików. Systemy Windows, Linux i Mac mają możliwość bez dodatkowego oprogramowania otworzyć archiwum ZIP. Aby odsłuchać zawartości książki i/lub zgrać książkę na urządzenie mobline należy otworzyć dwukrotnym kliknięciem lewego przycisku myszy na plik ZIP, po czym trzeba wypakować wszystkie pliki na dysk.
42. Jaki jest numer konta żeby zapłacić?
Sprawdź TUTAJ
43. Dlaczego ze swojego konta nie mogę pobrać pliku kupionego innej osobie na prezent?
Tylko osoba obdarowana prezentem ma możliwość go pobrać na swoim prywatnym koncie w Bibliotece. Jeżeli kupiłeś książkę dla innej osoby widzisz ją u siebie, ale tylko informacyjnie. Gdyby mógł pobrać i kupujący prezent i odbiorca to mielibyśmy do czynienia z dwoma osobnymi zamówieniami, które wymagałyby dwóch osobnych licencji na dwa osobne produkty.
44. Zapłaciłem za e-booka, ale nie mam go w Mojej Bibliotece
Wykonanie płatności nie jest jednoznaczne z udostępnieniem produktu. Plik zostanie udostępniony w „Mojej Bibliotece” dopiero po zaksięgowaniu wpłaty w eCard. Czas realizacji płatności jest zależny od metody: ePrzelewy, karty płatnicze oraz PayPal należą to tzw. przelewów błyskawicznych i szansa na to, że e-book szybko znajdzie się w Bibliotece jest tym samym największa.
45. Czy da się otworzyć plik PDF na moim czytniku?
Tak. Większość czytników posiada taką funkcję.
46. Jak zrealizować kod promocyjny?
Po zalogowaniu na Virtualo.pl można realizować dwa rodzaje kodów. Jeden to kod od Virtualo (nagroda, rabat, voucher) wpisywany na etapie koszyka – kwota vouchera lub rabat są odliczane od zamówienia w koszyku. Aby zrealizować kod należy dodać do koszyka wybrane produkty, w pole kod promocyjny wpisać kod, a następnie wybrać opcję przelicz. Cena wybranych produktów zostanie obniżona o wartość kodu. Drugi rodzaj kodu to kod szesnastoznakowy w formacie xxxx-xxxx-xxxx-xxxx na konkretny produkt lub wiele produktów otrzymany przy zakupie w jednym ze sklepów partnerskich (np. w salonach Empik), jako wygrana w konkursie lub prezent. Otrzymane kody realizujemy wchodząc w zakładkę w prawym górnym rogu „Kody” http://virtualo.pl/kod. Po wpisaniu kodu i wybraniu opcji "Pobierz" produkty zostaną dodane do Twojej Biblioteki (e-booki, audiobooki) lub na Twoje konto do zakładki: Punkty Virtualo (w przypadku punktów).
47. Czy mogę otrzymać fakturę VAT?
TAK. Jeżeli chcesz otrzymać fakturę VAT, musisz w potwierdzeniu zamówienia zaznaczyć opcję Tak, chcę otrzymać fakturę VAT.
48. Czy mogę kupić u Was czytnik?
NIE. Na stronie virtualo.pl można kupować tylko e-booki audiobooki oraz e-prase.
49. Jakie polecacie aplikacje do odczytywania e-booków na smartfonach i tabletach?
Jeżeli chodzi o urządzenia z systemem Android polecamy Państwu aplikacje Aldiko oraz Bluefire Reader. Dla Smarfonów oraz tabletów z systemem iOS rekomendujemy zaś Bluefire Reader dla formatu EPUB oraz Kindle for iOS dla MOBI.
50. Co zrobić, gdy otrzymany kod promocyjny nie działa?
Sprawdzić datę ważności - w mailu, na kuponie itd powinna być wpisana; sprawdzić czy kod przepisany jest poprawnie, w przypadku kopiuj-wklej do koszyka przed kod moga wkleić się puste spacje - dobrze jest to sprawdzić; jesli mimo wszystko kod nie działa - kontakt na biuro@virtualo.pl
51. Czy prowadzicie program partnerski? Jak do niego dołączyć?
TAK. Aby dołączyć naszego programu partnerskiego należy wejść pod link: http://www.ads4books.com/portfolio/program-partnerski-virtualo/ Na podanej stronie prosimy zapoznać się ze wszelkimi informacjami dotyczącymi programu partnerskiego. Aby do niego dołączyć należy kliknąć „Dołącz do programu” pod jego warunkami.
52. Czy sprzedajecie e-booki również za pośrednictwem Allegro?
TAK. Oferta sklepu Virtualo jest dostępna również na Allegro.
53. Jak dokonać płatności za pomocą Punktów Virtualo?
Aby dokonać płatności punktami Virtualo należy przy wyborze sposobu płatności przy finalizacji zamówienia zaznaczyć pole z napisem „Zapłać punktami Virtualo”, po czym należy kliknąć „Dalej”.
54. Chciałbym otrzymywać Wasze newslettery - w jaki sposób mogę się zapisać na listę odbiorców?
Żeby zapisać się na listę odbiorców newslettera trzeba podać swój adres e-mail, na który chcemy otrzymywać maile. Należy go wpisać w polu, które znajduję się pod niebieskim widgetem po prawej stronie ekranu z napisem „Newsletter”.
55. Jak usunąć mój adres mailowy z Waszej listy mailingowej?
Jeżeli nie chcesz już więcej otrzymywać od nas informacji o nowościach musisz wypisać się z Newslettera. Aby to zrobić otwórz ostatniego newslettera, którego od nas dostałeś. Na samym dole zobaczysz napis:

„Jeśli chcesz zrezygnować z otrzymywania newslettera lub gdy newsletter trafił na Twoją skrzynkę przypadkowo - wypisz się z newslettera TUTAJ”

Jeżeli naciśniesz przycisk „TUTAJ” zostaniesz przekierowany na stronę gdzie wyświetli się pytanie „Czy na pewno chcesz zrezygnować z newslettera Virtualo.pl”. Wystarczy, że klikniesz „tak, wypisuję się” i zostaniesz usunięty z naszej listy mailingowej.
56. Chciałbym kupić u Was książkę, która jeszcze nie została wydana w wersji elektronicznej. Do kogo mam się zgłosić, aby uzyskać informację na temat terminu jej wydania?
Aby uzyskać informacje na temat terminu wydania książki radzimy skontaktować się z Wydawnictwem, które wydało ten tytuł w wersji papierowej.
57. Dlaczego część książek znika z Waszej oferty?
Każde wydawnictwo, które jest w ofercie Virtualo ma na e-booka licencję określoną czasowo - gdy ta licencja wygasa i nie zostanie odnowiona, e-book musi zostać wycofany z oferty.
58. Dlaczego na karcie produktu nie podajecie liczby stron e-booka?
W zależność od formatu, czytnika, aplikacji i ustawień urządzenia wykorzystywanego w danym momencie do czytania liczba stron e-booka jest różna, dlatego też nie chcemy wprowadzać czytelnika w błąd.
REGULAMIN