Facebook - konwersja
  • Empik Go W empik go

Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci - audiobook

Wydawnictwo:
Tłumacz:
Data wydania:
18 marca 2020
Czas:
8 godz. 58 min.
Format audiobooka:
MP3
Format MP3
słuchaj
na czytniku
słuchaj
na laptopie
słuchaj
na smartfonie
Format stosowany przy audiobookach. Jest to plik dźwiękowy (książka w wersji audio, czytana przez lektora), który można odsłuchać na urządzeniach posiadających głośnik, takich jak: smartfon, tablet, laptop czy czytnik.
słuchaj
na laptopie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość komputerów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim laptopie.
słuchaj
na czytniku
Spora część czytników poza możliwością odczytywania e-booków (plików EPUM, MOBI, PDF) posiada również możliwość odsłuchiwania audiobooków. Wystarczy, że zgrasz zakupiony plik w formacie .zip na komputer, rozpakujesz go, wgrasz na czytnik i... gotowe! Audiobooków możesz słuchać m.in. na czytnikach marki PocketBook oraz wszystkich innych, które posiadają wejście słuchawkowe.
słuchaj
na smartfonie
Zakupiony audiobook trafi do Twojej Biblioteki, gdzie będzie dostępny jako .zip. Po jego rozpakowaniu będziesz mógł odsłuchać audiobooka za pośrednictwem dowolnego programu umożliwiającego odtwarzanie plików mp3. Obecnie większość smartfonów od momentu zakupienia wyposażona jest w program umożliwiający odsłuchiwanie plików MP3. Jeśli jeszcze nie posiadasz takiego programu, możesz go szybko zainstalować na swoim smartfonie.
39,90
LUB

Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci - audiobook

Prezentowane przez profesora Spitzera tezy podzieliły zarówno opinię publiczną, jak i kręgi fachowe na dwa antagonistyczne obozy. Zdaniem Spitzera intensywne korzystanie z mediów cyfrowych skutkuje – zwłaszcza u dzieci i młodzieży – zanikiem samodzielnego myślenia, to zaś prowadzi do zakłócenia uwagi i orientacji przestrzennej oraz pogarszania się wyników w nauce. Na płaszczyźnie emocjonalnej ceną za zbyt częste przebywanie w cyfrowym świecie jest samotność, wycofanie się z realnego życia, problemy ze spaniem i koncentracją włącznie z depresją i prawdziwym uzależnieniem od mediów elektronicznych. Krytycy twierdzą, że Spitzer „wiesza psy” na zdobyczach techniki i świecie nowoczesnych mediów, bez których dziś trudno wyobrazić sobie życie.

Ze wstępu:

Manfred Spitzer twierdzi, że musiał napisać Cyfrową demencję, by jego dzieci – a ma ich sześcioro – nie powiedziały mu za dwadzieścia lat: „Tato, wiedziałeś o wszystkim i nic nie zrobiłeś, by ostrzec innych”.

(…)

Przesłanie autora Cyfrowej demencji jest dla wielu czytelników niewygodne i stawia ich przed koniecznością zadania sobie kilku ważnych pytań, np. o to, jak konsola do gier, którą właśnie obdarowali dziecko, wpłynie na sposób, w jaki spędza ono czas. Wiele z tych pytań dotyczy spraw zdawałoby się oczywistych, a te zazwyczaj należą do najtrudniejszych. Bo czy łatwo wątpić w to, że wyposażenie pierwszoklasistów w tablety jest przejawem postępu i zwiększa efektywność nauczania, a zakup laptopów dla przedszkolaków jest gwarancją ich edukacyjnego sukcesu?

dr Marzena Żylińska

Spis treści

WSTĘP DO WYDANIA POLSKIEGO
Przedmowa
WSTĘP
Czy Google nas ogłupia?
W czym tkwi problem?
Kto pozwala innym myśleć za siebie, nigdy nie zostanie ekspertem
Zacofany, romantyczny, wrogi wobec techniki?
Tu chodzi o dobro naszych dzieci

1. LONDYŃSKIE TAKSÓWKI
Nawigacja – w głowie i poza nią
Proces uczenia się zachodzący w mózgu
Podsumowanie

2. GDZIE JESTEM ?
Demencja
Orientacja przestrzenna
Trenowanie neuronów jak mięśni
Ślad pamięciowy
Umysłowa degradacja
Nowe komórki w starych mózgach
Podsumowanie

3. SZKOŁA – KOPIOWANIE I WKLEJANIE ZAMIAST CZYTANIA I PISANIA?
Głębokość przetwarzania informacji
Powierzchowność – cyfrowe media zmniejszają głębokość przetwarzania
Dla każdego ucznia po laptopie?
Laptopy i tablice interaktywne w klasach szkolnych – jak wygląda rzeczywistość
Komputery i internet w szkole – aktualne dane
Historia maszyn „udaremniających” uczenie się
Nauka kontra gospodarka
Podsumowanie

4. CO JE ST LEPSZE – ODKŁADANIE INFORMACJI DO PAMIĘCI W MÓZGU CZY W CHMURZE?
Kto czegoś nie wie, chwyta się Google’a
Zapominamy to, co już załatwione
W świecie internetu zapominamy więcej niż w realu
Podsumowanie

5. SERWISY SPOŁECZNOŚCIOWE: FACEBOOK ZAMIAST FACE TO FACE
Anonimowość
Duże na Facebooku, małe w mózgu?
Wielkość mózgu a wielkość grupy
Mózg rośnie wraz z wielkością grupy
Podsumowanie

6. BABY-TV I FILMY DVD BABY-EINSTEIN
Dzieci a choroby wieku starczego
Wciąganie (dzieci) w nałóg obżarstwa
Intelektualny pokarm
Baby-TV
Uczenie niemowląt języka chińskiego za pomocą ekranu?
Baby-Einstein
Ekrany szkodzą edukacji
Robot niania 
Podsumowanie

7. LAPTOPY W PRZEDSZKOLU?
Prędkość kontra dokładność 
Co rośnie wraz z przyrostem masy mózgu?
Proces rozwoju mózgu zastępuje nauczyciela 
Uczenie się poprzez pojmowanie
Wyliczanki paluszkowe a matematyka 
Pojmowanie świata 
Ołówek czy klawiatura? 
Podsumowanie

8. CYFROWE GRY – ZŁE OCENY 
Gry komputerowe a wyniki w nauce 
Uczenie się z World of Warcraft? 
Obdarowywanie złymi ocenami 
Kontakty społeczne oraz więzi z rodzicami i przyjaciółmi 
Przyjemne odrętwienie także w talk-show 
Podsumowanie

9. CYFROWI TUBYLCY – FAKTY I MITY
Życie cyfrowych tubylców
Świetlana przyszłość internetu 
Pokolenie Google’a – geniusze czy lekko ograniczeni umysłowo?
Powierzchowność zamiast hermeneutyki 
E-booki zamiast podręczników?
Podsumowanie

10. WIELOZADANIOWOŚĆ – ROZPROSZONA UWAGA
Wszystko i to najlepiej w tej samej chwili – charakterystyka wielozadaniowości
Czy wielozadaniowość rozwija nas intelektualnie?
Kontrolowanie własnego myślenia
Podsumowanie

11. SAMOKONTROLA KONTRA STRES
Kontrolowanie własnego zachowania: pamięć robocza, zdolność powstrzymania się (inhibicja) i przystosowania się (elastyczność)
Ćwiczenie woli jest jak nauka mówienia 
Żyć długo w zdrowiu i szczęściu 
Stres jako skutek braku samokontroli 
Chroniczny brak kontroli 
Czy można ćwiczyć uwagę za pomocą komputera?
Podsumowanie

12. SKUTKI BEZSENNOŚCI, DEPRESJI I UZALEŻNIEŃ DLA ZDROWIA FIZYCZNEGO
Sen
Depresja 
Uzależnienia 
Podsumowanie

13. CHOWANIE GŁOWY W PIASEK – DLACZEGO NIC SIĘ NIE ZMIENIA? 
Zbiorowa obojętność wszystkich partii politycznych
Morderstwo bez motywu
Jaki los spotka tę książkę?
Ministerstwa, Kościoły, świat nauki, Amnesty International 
Gry strzelanki dla rodziców i nauczycieli 
Podsumowanie

14. CO POWINNIŚMY ZROBIĆ? 
Umysłowa degradacja: wszystko zależy od punktu wyjścia 
Kształcenie mózgu jako środek zapobiegający jego degradacji 
Wyciąganie wniosków z doświadczeń z innymi zagrożeniami 
„Prawo jazdy” na internet? 
Kompetencje medialne?
Trening mózgu? 
Nie pozwólmy się ogłupiać targowym krzykaczom 
Sex and crime 
Opieka medyczna i edukacja 
Podsumowanie

Podziękowania
PRZYPISY AUTORA
BIBLIOGRAFIA

Kategoria: Psychologiczne
Zabezpieczenie: Watermark
Watermark
Watermarkowanie polega na znakowaniu plików wewnątrz treści, dzięki czemu możliwe jest rozpoznanie unikatowej licencji transakcyjnej Użytkownika. E-książki zabezpieczone watermarkiem można odczytywać na wszystkich urządzeniach odtwarzających wybrany format (czytniki, tablety, smartfony). Nie ma również ograniczeń liczby licencji oraz istnieje możliwość swobodnego przenoszenia plików między urządzeniami. Pliki z watermarkiem są kompatybilne z popularnymi programami do odczytywania ebooków, jak np. Calibre oraz aplikacjami na urządzenia mobilne na takie platformy jak iOS oraz Android.
ISBN: 978-83-66473-09-6
Rozmiar pliku: 495 MB

BESTSELLERY

Kategorie: