Początkujący menedżer. Wydanie VII - audiobook
Początkujący menedżer. Wydanie VII - audiobook
Uzyskanie upragnionego awansu na stanowisko menedżera jest o wiele prostsze niż sprostanie wymaganiom, jakie wiążą się z kierowaniem ludźmi. Dobrze zarządzany zespół zawsze osiąga lepsze wyniki niż człowiek działający w pojedynkę. Złe zarządzanie zespołem zaś jest szybką ścieżką do spektakularnej porażki. Wybór stylu kierowania ludźmi nie należy do łatwych, wymaga wiedzy, doświadczenia, sporego dystansu do siebie i... żelaznych nerwów. W świecie permanentnej zmiany zarządzanie pracą ludzi jest trudne i nie można tu wskazać jednego właściwego sposobu postępowania. Menedżer musi wciąż doskonalić swoje kwalifikacje kierownicze.
To siódme, zaktualizowane i uzupełnione wydanie klasycznego podręcznika dla kierowników - niezastąpionego kompendium dla początkujących i źródła inspiracji dla dojrzałych szefów. Książka jest napisana w jasny, a przy tym angażujący sposób, nie unika przy tym trudnych czy nieoczywistych aspektów zarządzania zespołem. Poruszono tu szerokie spektrum zagadnień, począwszy od budowania zaufania i pewności siebie, a skończywszy na zarządzaniu trudnymi pracownikami, motywowaniu i zarządzaniu ryzykiem. Wydanie siódme uzupełniono między innymi o zagadnienia związane z zarządzaniem pracą zdalną, wykorzystaniem mediów społecznościowych, praktycznymi stronami zarządzania ryzykiem czy zarządzaniem talentami. Bardzo ważną częścią książki są rozdziały poświęcone pracy nad własnym rozwojem i samodoskonaleniem.
W tej książce znajdziesz między innymi:
- wybór stylu zarządzania
- zarządzanie relacjami z własnym przełożonym
- zarządzanie zmianą i postępowanie w trudnych sytuacjach
- motywowanie, ocenianie, wynagradzanie podwładnych
- menedżer jako człowiek spełniony
Nie bój się wyzwań, przemyśl swoje działania i zawsze trzymaj klasę!
Spis treści
Przedmowa do siódmego wydania 9
Podziękowania 10
Wstęp 11
Część I. A więc zamierzasz zarządzać ludźmi 13
- Droga do zarządzania 15
- Pierwsze kroki 19
- Budowanie zaufania i pewności siebie 29
- Okazywanie uznania 33
- Aktywne słuchanie 37
- Zadania nowego menedżera i pułapki, których powinien unikać 43
- Postępowanie z przełożonymi 47
- Wybór stylu zarządzania 55
Część II. Zmagania z nowymi obowiązkami 59
- Budowanie dynamiki zespołu 63
- Zarządzanie kontra przywództwo 69
- Postępowanie z trudnymi pracownikami 71
- Rekrutacja 77
- Szkolenie członków zespołu 89
- Zarządzanie zmianą 95
- Dyscyplinowanie pracownika 99
- O Boże! Nie mogę nikogo zwolnić! 109
- Świadomość obowiązującego prawa 119
Część III. Praca z ludźmi, budowanie relacji i zarządzanie ryzykiem 127
- Żadnych sekretów 129
- Dział zarządzania zasobami ludzkimi 133
- Lojalność 137
- Motywowanie 139
- Gotowość do podejmowania ryzyka 147
- Zachęcanie do inicjatywy i innowacji 155
- Doskonalenie procesów 161
- Różnice pokoleniowe 167
- Zarządzanie podwładnymi pracującymi zdalnie 173
- Media społecznościowe w miejscu pracy 177
Część IV. Opisy stanowisk, oceny okresowe i wysokość wynagrodzenia 177
- Sporządzanie opisów stanowisk 181
- Oceny okresowe 185
- Ustalanie wynagrodzeń 197
Część V. Rozwój i samodoskonalenie 205
- Inteligencja emocjonalna 207
- Budowanie pozytywnego obrazu samego siebie 211
- Zarządzanie czasem 227
- Słowo pisane 235
- Poczta pantoflowa 239
- Delegowanie obowiązków 241
- Poczucie humoru 247
- Organizowanie i prowadzenie zebrań 251
- Na mównicy 261
- Mowa ciała 267
Część VI. Człowiek spełniony 269
- Pokonać stres 271
- Równowaga życiowa 275
- To jest klasa... 279
Podsumowanie 281
Kategoria: | Biznesowe |
Zabezpieczenie: |
Watermark
|
ISBN: | 978-83-283-6294-9 |
Rozmiar pliku: | 612 MB |